Citroen Xsara II, 2.0 problem sa ventilatorom hladnjaka.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Franjo
    Banovan
    • 14.08.2009
    • 2831
    • Inđija - Beograd
    • Renault megan II res

    #16
    Originally posted by comi 1342 View Post
    Na više auta sam popravljao te sklopove za brzine, to jeste termički osigurač na red sa tom spiralom. Više bi me začudilo da na njemu piše za koju je struju i temperaturu, nego ovako...
    Samo, toga u shemi nema. Ni u kom slučaju, tu nije mesto osiguraču. Moguće, da se radi o VDR (PTC ili NTC), radi menjanja brzine okretanja ventilatora. Pa, nemamo samo dve brzine, već više. Deluju, u sklopu sa elektronikom, kao atenuatori. Slična, skoro istovetna shema kod pežoa, ostvaruje 6 brzina.
    Ali, kao što sam već rekao, shema ima (namernih) nedostataka, jer nije urađena standardnim prikazom simbola i njihovim označavanjem vrednosti. Namernih, jer proizvođač na taj način ostvaruje extra dobit od prodaje "fabričkih originalnih delova", nepoznate funkcije i vrednosti.

    Da je prikazana kompletna shema, a ne samo isečak, moglo bi se još nešto razmotriti o funkcionisanju sistema hlađenja. Mislim, na onaj deo levo i sakriveni deo ispod preglednika.

    Comment

    • comi 1342
      Moderator
      • 28.09.2005
      • 1126
      • NS
      • Giulietta ,PUG 106,

      #17
      Spirale su tu da sprže deo napona da bi imao različite brzine ventilatora, tj njima se reguliše šta stiže na motor.
      "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
      "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

      Comment

      • dacha
        CBC Senator XXL
        • 23.06.2007
        • 356
        • Beograd, NBG
        • Xsara II 2.0i

        #18
        Najmanji problem je cela sema, nasao sam sve osim onog sto sam trazio hehe, evo je (za vecu sliku klik na ovaj link http://oi60.tinypic.com/33eq247.jpg)

        Last edited by dacha; 09.02.2014, 22:58.
        The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

        Comment

        • Franjo
          Banovan
          • 14.08.2009
          • 2831
          • Inđija - Beograd
          • Renault megan II res

          #19
          Originally posted by dacha View Post
          Najmanji problem je cela sema, nasao sam sve osim onog sto sam trazio hehe, evo je (za vecu sliku klik na ovaj link http://oi60.tinypic.com/33eq247.jpg)

          Shema je u biti jednostavna i autoelektričar će brzo da otkrije neispravan deo. Merenjem otpornika R46-I i R46-II, pre starta motora, a ostalo, nakon postizanja radne temperature. Sistemom hlađenja i radom ventilatora, upravlja sklop A36, koji može da brlja, ako mu senzori šalju pogrešne podateke. Naveo sam, da ispravnost klima uređaja može da utiče na rad ovog sistema, jer kompjuter proverava pritisak u sistemu, bez obzira, da li je klima uključena, ili ne. Pogledaj, o kojim davačima se radi, označenim B24, B54 i B161, jer su bitni za pravilan rad kompjutera.
          Osigurači su na dva panela X29-II i X29-III označeni F1 od 10A i 50A. Na mernim tačkama (MT) proverava se CAN-Low i CAN-High.

          I, ono, što sam trebao na početku, proveriti, da li je motor ventilatora ispravan. Kao i ispravnost njegovog konektora, koji često korodira, pa nema dobar kontakt.

          Comment

          • dacha
            CBC Senator XXL
            • 23.06.2007
            • 356
            • Beograd, NBG
            • Xsara II 2.0i

            #20
            B24 je ECT senzor
            B54 je CKP senzor
            B161 je AC refriger and pressure senzor
            M6 je engine coolant blower motor
            A35 je ECM tj. engine control module
            The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #21
              Za B161 sam bio siguran, jer se radi o tropolnom presostatu (tačnije presomatu)
              Za B24 i B54 nisam bio siguran, koji je koji. Sada je jasno: ECT je Engine Coolant Temperature Sensor, a CKP je CranKshaft Position Sensor.
              Ako pregoreva otpornik, premostiti ga, dok se ne utvrdi u čemu je problem. Neispravan ECT "javlja" pri otvorenom kolu temperaturu od -40F! Zanimljivo, da je toliko i po Celsiusu. Drugi ekstrem, kolo u kratkom spoju, "prijavljuje" +300F i ventilator bi radio neprekidno!
              Y11 je sigurno termo-davač na hladnjaku, koji putem releja uključuje druge releje i motor ventilatora.
              Ako su otpornici u redu, problem je u samom ventilatoru, ili senzorima. Moguće i relejima, ako je usled prekomernog zagrevanja, došlo do topljenja plastičnog gnezda (soket-a).

              Comment

              • comi 1342
                Moderator
                • 28.09.2005
                • 1126
                • NS
                • Giulietta ,PUG 106,

                #22
                Ovde je priča o R 46, zašto razmatrati funkcionisanje celog motra. Šema nije dovoljno detaljna, imam bolju, od C4, na kojoj se vidi da je taj termo prekidač na red sa namotajem releja koji pali prvu brzinu. Nemojte širiti kvar dalje, ipak je tu samo reč o sklopu za paljenje ventilatora...
                "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                Comment

                • dacha
                  CBC Senator XXL
                  • 23.06.2007
                  • 356
                  • Beograd, NBG
                  • Xsara II 2.0i

                  #23
                  Bio sam kod majstora i pregorela su oba termicka osiguraca na spiralama i osigurac pod haubom od 50A. Stavljene licne umesto termickih osiguraca i stavljen drugi osigurac od 50A i sada sve radi normalno. Skidao je ventilator i kacio ga direktno na akumulator i radio je normalno, inace se ilagano pokrece i vrti rukom, ne zapinje, ne cuje se i ne deluje da ima bilo kakav problem, otvarao ga je ne vidi se nikakav trag spaljivanja jer je prvo mislio da je on zveknuo. Mada njegovi dometi po pitanju struje nisu veliki to i sam kaze i nije imao ideju kako da izmeri koliko vuce ventilator i sta dalje, prakticno je osposobio auto i to je to, rekao mi da svratim kad uzmem otpornike da mi prelemi ove licne koje sad imam i da uzmem i njemu neku kolicinu jer mu cesto trebaju. Sve ovo me osim vremena nista nije kostalo jer imamo neki drugarski odnos ali ostaje nepoznat uzrok ovom problemu.

                  Dobra vest je da je pre 10ak dana skidao sa jos jedne Xsare termicke otpornike i stavljao licne jer nije radila prva brzina i sacuvao ih jer za divno cudo na njema imaju oznake, stoji da su 184 stepena, slikacu ih kasnije pa cu ih okaciti tako da ako nista sad bar znam sta da uzmem, oba su ista. Ali ostaje dilema zasto i kako se to desilo i sta sad raditi, da li kao Stevo Zigon da jurim po elektricarima dok neko ne pronadje razlog ili da budem otpimista u fazonu nesto zablokiralo ventilator, zaledilo, nemam pojma pa je to uzrok.
                  The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

                  Comment

                  • comi 1342
                    Moderator
                    • 28.09.2005
                    • 1126
                    • NS
                    • Giulietta ,PUG 106,

                    #24
                    Ako je zveknuo i taj od 50 A, moraš naći nekoga da pronađe uzrok, manje više za termo osigurače...
                    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                    Comment

                    • dacha
                      CBC Senator XXL
                      • 23.06.2007
                      • 356
                      • Beograd, NBG
                      • Xsara II 2.0i

                      #25
                      Da li je moguce pronaci uzrok sad dok radi, naravno u varijanti dobrog auto elektricara kojeg cu valjda pronaci preko neke preporuke?
                      The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

                      Comment

                      • comi 1342
                        Moderator
                        • 28.09.2005
                        • 1126
                        • NS
                        • Giulietta ,PUG 106,

                        #26
                        Kad pregori taj od 50A, negde se nešto topi ili direktno dodiruju + i masa. Dobro pregledati taj sklop sa otpornim žicama, releje pre njih i intalaciju do motora ventilatora. Malo pojednostavljuje stvar za pronalaženje ako je tako velika struja u pitanju, smrdeće negde plastika.Nemoj ići daleko tim autom, moraš to rešiti.
                        "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                        "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                        Comment

                        • dacha
                          CBC Senator XXL
                          • 23.06.2007
                          • 356
                          • Beograd, NBG
                          • Xsara II 2.0i

                          #27
                          Hvala puno na korisnim savetima. Jasno je i meni da je velika struja ali ovaj majstor tvrdi da ima problem sa instalacijom ili masom spalio bi se i sledeci osigurac a kao evo radi, i on pretpostavlja da nece biti problema ali ja se drzim one "pretpostavka je majka zajeba"... U svakom slucaju s obzirom da vozim klinca i da ne volim probleme sa nepoznatim uzrokom, svakako planiram da nastavim sa trazenjem uzroka a ne da cekam da se nesto zapali i slicno, samo da pronadjem nekog ko ce se pozabaviti sa time.
                          Last edited by dacha; 10.02.2014, 20:08.
                          The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

                          Comment

                          • comi 1342
                            Moderator
                            • 28.09.2005
                            • 1126
                            • NS
                            • Giulietta ,PUG 106,

                            #28
                            Dobar ti je rezon, ne nije Stevo Žigon, srećno.
                            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                            Comment

                            • Franjo
                              Banovan
                              • 14.08.2009
                              • 2831
                              • Inđija - Beograd
                              • Renault megan II res

                              #29
                              Originally posted by dacha View Post
                              Bio sam kod majstora i pregorela su oba termička osigurača na spiralama i osigurač pod haubom od 50A...
                              Još da znaš, koji od ona dva: F1, ili F5?!
                              Sve, polako kreće prema kompjuteru i upravljačkim sklopovima. Treba ti dobar auto-električar, koji zna znanje! Bez obzira, da li ti sada radi i uključuje ventilator, treba pretresti ceo sistem, da ti ne otkaže u najgorem trenutku - na putovanju! I, sad je pravo vreme za servis klima uređaja.

                              Comment

                              • dacha
                                CBC Senator XXL
                                • 23.06.2007
                                • 356
                                • Beograd, NBG
                                • Xsara II 2.0i

                                #30
                                Bio je prvi crveni kad se izvuce kutija sa osiguracima, gledajuci semu fuse box-a to mu dodje F1 koliko uspevam da povezem, prstom odmah znam da pokazem koji je ali po semi ne mogu bas da garantujem 100% ali prilicno sam siguran.

                                Sad bi mi najvise pomogla preporuka za nekog auto elektricara koji zna znanje sto bi rekao Franjo, nisam znao da je to deficitarno, zivkam prijatelje pitam za preporuku i za sad mrka kapa. Zvao sam jednog na Tosinom bunaru koji je navodno uporan i metodican, ali me je o'ladio preko telefona da ako radi i ne smrdi na paljevinu nema sta da gleda, pa ako se opet desi onda da zovem... Jedva sam se suzdrzao da na to ne odgovorim da cu ako dodje do paljevine zvati vatrogasce a ne njega Pomagajte ako imate pozitivno iskustvo sa nekim dobrim auto elektricarem u Beogradu, potraga se nastavlja.
                                The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it.

                                Comment

                                Working...
                                X