Pozdrav,
Auto Citroen Xsara 2.0i, 16v, 2002 god, exclusive.
Motor EW10J4
Pre 6 meseci mi nije radila 1. brzina na ventilatoru hladnjaka pa je dizao temperaturu preko 90 stepeni i palila se druga brzina pa ga ohladi do 80 i tako u krug. Nije se pregrevao ni ulazio u crveno jer imam naviku da pratim instrumente i inace se trudim da dobro odrzavam auto tako da sam odmah reagovao. Otisao do majstora i dijagnoza je bila da je otisao otpornik ventilatora tj. neka termicka zastita na njemu koja izgleda kao na ovoj slici (nije od mog auta ali je prilicno slicno).

Isekao je tu termicku zastitu ili sta je vec (obelezeno strelicom na ovoj slici) i premostio je bakarnom zicom (napravio je od 4-5 licni mali snop i zalemio). Probao dijagnostikom ventilator, radila prva brzina i rekao mi da slobodno vozim tako i na njegovim kolima je isto stavio licnu. S obzirom da sam isao na more nesto kasnije, i da nisam ljubitelj budzevina ja ipak odlucim da kupim deo i da stavimo da bude kako je fabrika zamislila iako me je majstor odgovarao tj. rekao da su loseg kvaliteta i da crkavaju i da cu samo da bacim pare. Puknem preko 6.000 za ovakva 2 govanceta (naravno ne prodaju samo te otpornike nego celu ovu spiralu), zamenimo i sve super.
Veceras se vrtim da trazim parking i vidim da mi je kazaljka temprature dosla na 100 stepeni. Stanem, vidim ne cuje se ventilator, pogledam ne vrti. Ugasim auto sacekam da se ohladi i dovezem se do kuce normalno, dok vozim temperatura nije prelazila 90 tj. hladio se od vazduha jer nije bilo guzve. Kuci parkirao ostavio na leru,malo dodavao gas i posle nekoliko minuta opet temperatura krene da prelazi 100 stepeni a ventilator ne pali, ugasio auto i to je to.
Zvao majstora on se smeje kaze jel se secas da sam ti rekao da ne bacas pare, kaze mozda je i osigurac, mada sumnja vec je verovatno opet nesto od ovog zamenjenog crklo. Mada za razliku od prvog puta kad nije stizao do 100stepeni vec je palio drugu brzinu sad se to ne desava tako da mozda i nije isti problem ali da pitam ako jeste da znam sta da radim.
Da li da premostimo ovu termozastitu sa tim licnama i ostavim tako, svakako vrsi funkciju brine me samo da li moze imati neke ozbiljnije posledice ako nema tu termicku zastitu.
Evo i screenshot-a iz servisne dokumentacije za moj auto, nesrecni otpirnici su br. 7 i 8
Auto Citroen Xsara 2.0i, 16v, 2002 god, exclusive.
Motor EW10J4
Pre 6 meseci mi nije radila 1. brzina na ventilatoru hladnjaka pa je dizao temperaturu preko 90 stepeni i palila se druga brzina pa ga ohladi do 80 i tako u krug. Nije se pregrevao ni ulazio u crveno jer imam naviku da pratim instrumente i inace se trudim da dobro odrzavam auto tako da sam odmah reagovao. Otisao do majstora i dijagnoza je bila da je otisao otpornik ventilatora tj. neka termicka zastita na njemu koja izgleda kao na ovoj slici (nije od mog auta ali je prilicno slicno).

Isekao je tu termicku zastitu ili sta je vec (obelezeno strelicom na ovoj slici) i premostio je bakarnom zicom (napravio je od 4-5 licni mali snop i zalemio). Probao dijagnostikom ventilator, radila prva brzina i rekao mi da slobodno vozim tako i na njegovim kolima je isto stavio licnu. S obzirom da sam isao na more nesto kasnije, i da nisam ljubitelj budzevina ja ipak odlucim da kupim deo i da stavimo da bude kako je fabrika zamislila iako me je majstor odgovarao tj. rekao da su loseg kvaliteta i da crkavaju i da cu samo da bacim pare. Puknem preko 6.000 za ovakva 2 govanceta (naravno ne prodaju samo te otpornike nego celu ovu spiralu), zamenimo i sve super.
Veceras se vrtim da trazim parking i vidim da mi je kazaljka temprature dosla na 100 stepeni. Stanem, vidim ne cuje se ventilator, pogledam ne vrti. Ugasim auto sacekam da se ohladi i dovezem se do kuce normalno, dok vozim temperatura nije prelazila 90 tj. hladio se od vazduha jer nije bilo guzve. Kuci parkirao ostavio na leru,malo dodavao gas i posle nekoliko minuta opet temperatura krene da prelazi 100 stepeni a ventilator ne pali, ugasio auto i to je to.
Zvao majstora on se smeje kaze jel se secas da sam ti rekao da ne bacas pare, kaze mozda je i osigurac, mada sumnja vec je verovatno opet nesto od ovog zamenjenog crklo. Mada za razliku od prvog puta kad nije stizao do 100stepeni vec je palio drugu brzinu sad se to ne desava tako da mozda i nije isti problem ali da pitam ako jeste da znam sta da radim.
Da li da premostimo ovu termozastitu sa tim licnama i ostavim tako, svakako vrsi funkciju brine me samo da li moze imati neke ozbiljnije posledice ako nema tu termicku zastitu.
Evo i screenshot-a iz servisne dokumentacije za moj auto, nesrecni otpirnici su br. 7 i 8

Comment