koje ulje i gde nabaviti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Jedan podatak: Veci deo vas koji je pratio radjanje B203R motora je bio u situaciji da primeti elektricnu pumpu za predpodmazivanje motora pre paljenja. Jedan deo vas je to video i uzivo, a sta hocu da kazem je da sam jutros na -10 bio da posle 15 dana upalim motor da malo odradi i da sam poterao pumpu. U normalnim uslovima je pritisak ulja postignut za nekih 5 sekundi. Ovoga puta je to trajalo sigurno 2 minuta. Em sto je motor bio prazan uljem u glavi em sto je pumpi puno teze da povuce gusce ulje. Najveci fazon je upravo problem pumpi za ulje da se izbori i stvori podpritisak dovoljan za povlacenje ulja na nivo zupcanika. Ukoliko je motor starije generacije sve je to lakse jer se sami zupcanici cesto nalaze ispod nivoa tecnosti. Tadasnja ulja su naime imala poteskoce , redovno sa opisanim , i kasnije kad dolazi do ulja sa viskozitetima od 5 pa i dole na 0 resenja u motorima pocinju da prate dozvoljene uslove.

    Lampica za ulje se ugasila posle 2 minuta a jos sledecih 2 minuta je pumpa radila bez veceg opterecenja. Dakle 4 minuta je trebalo da se ulje probije kroz svaki kanal motora!!!

    Mislim da imate dobru osnovu za razmisljanje.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Goran
      Moderator
      • 06.10.2004
      • 535
      • Vrbas

      #17
      EVO RESENJA!!!


      Greajalica u karteru )
      Originally posted by Dora
      Banovao me Goran
      Ako ne mozes da im objasnis, zbuni ih!

      Comment

      • Nikola
        CBC Senator XXL
        • 29.09.2004
        • 975
        • Indjija/Vojvodina

        #18
        Moj auto nocu stoji u garazi na 20 stepeni....tako da, nemam ovih problema...
        .:Cuore Sportivo:.
        Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

        Comment

        • cozmo
          CBC Član
          • 08.11.2004
          • 67
          • Zemun

          #19
          Originally posted by bluealek
          Originally posted by brick
          API SG, CCMC G4, SAE 15W-40
          Ova pri?a o "gustoj masti" na -10 podseti me na situacije sa mrazevima (posebno kada ne bih palio auto po nekoliko dana) kada je umelo da se desi da se motor kad ga kresnem prvo trese kao LUD jedno minut, dva (otprilike kao da mu tek pola cilindara radi), a tek kad se malo zagreje po?ne da radi normalno... Sad vra?am film i zamišljam - da se nije nesre?nik sve vreme borio sa pokušajima da "rastopi mast"? Nešto sumnjam u tu pri?u, pošto sam imao obi?aj i tih dana da izvla?im šipku za ulje da proveravam nivo i ono što sam vi?ao bilo je prili?no te?no...
          Ja sam jedne zime vozio sa Optimom Long Life u Toyoti. Na -22 (jedan dan je bilo) nisam imao tih problema (a i sam znas). Nit se treso nit je imao drugaciji zvuk. Nije nesto ni tesko verglao. Ulje je bilo tecno, izgledalo je sasvim normalno na toj temperaturi. Nikakve razlike mi nije bilo po tom pitanju izmedju 10W40 i 20W60 (Long life). Ni u zvuku motora ni u tezem/laksem startovanju. Uvek je palio na kojoj god temperaturi. Komsija mi sipa 20W60 u Fijata dizela, ni on nema nikakvih problema (isto ulje je i u Opelu Askoni koja ima tip-top generalno sredjen motor i nikakve razlike nema u odnosnu na drugo ulje koje je koristio). Sve je u aditivima koje ulje ima i ako je dobro - ne moras da razmisljas. U uputstvu za automobil ne pise nista vezano za ulje na niskim temperaturama. Pise samo koje je preporuceno ulje (viskozitet) i kad se menja. U USA mnogi stavljaju 20W50 u Toyote tokom cele godine i super su zadovoljni (mislim na generacije auta iz ranih devedestih, kasnih osamdesetih)...

          Comment

          • cozmo
            CBC Član
            • 08.11.2004
            • 67
            • Zemun

            #20
            Originally posted by BOOST
            Lampica za ulje se ugasila posle 2 minuta a jos sledecih 2 minuta je pumpa radila bez veceg opterecenja. Dakle 4 minuta je trebalo da se ulje probije kroz svaki kanal motora!!!
            Mislim da imate dobru osnovu za razmisljanje.
            BOOST, kako je moj auto cele zime imao 20W60 u motoru (doduse vozi se skoro svaki dan sem vikenda recimo), Optima Long Life, bilo je izuzetno hladno, cak 10-15 dana je bilo ispod -10 do -15 (jednom i preko -20), palio je normalno, lampica za ulje se gasila trenutno (sekund nakon sto motor startuje). Motor mi je uvek normalno "zujao" (tako mi zovu Toyotu, zujalica), stvarno nikakvih problema nisam imao. Uvek je palio lako i iz prve. Isto kao i sa 10W40 uljem, identicno se ponasao.
            Toyota je 1.3 sa 2E (12v) motorom.

            Comment

            • BOOST
              Founder - Admin od Začetka
              • 29.09.2004
              • 8726
              • Gislaved//Sweden
              • SAAB 9000 AERO R; SA

              #21
              Hm.. nismo se razumeli, ili? Pumpa koju ja teram elektricnim putem nije isto sto i pumpa u motoru. Znam da bi se lampica za pritisak ulja momentalno ugasila, jos prilikom verglanja, od samo jednog jedinog obrtaja motora. Sta sam hteo da kazem je da mi je ovaj test samo potvrdio celu pricu da ulju treba 2-3 minuta da prodje kroz svaki kanal u motoru i da bude pod pritiskom u bas svakom kanalu.
              Ja sam postavio elektricnu pumpu da odradi ta 2 minuta pre nego li pokrenem motor, jer mi ga je zao zuljati nasuvo sa hladnim startom.
              A da hladni start postoji, znamo svi bez potrebe diskutovanja o tome.
              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
              move your mind

              Comment

              • cozmo
                CBC Član
                • 08.11.2004
                • 67
                • Zemun

                #22
                Originally posted by BOOST
                Sta sam hteo da kazem je da mi je ovaj test samo potvrdio celu pricu da ulju treba 2-3 minuta da prodje kroz svaki kanal u motoru i da bude pod pritiskom u bas svakom kanalu.
                Ja sam postavio elektricnu pumpu da odradi ta 2 minuta pre nego li pokrenem motor, jer mi ga je zao zuljati nasuvo sa hladnim startom.
                A da hladni start postoji, znamo svi bez potrebe diskutovanja o tome.
                Tek sad vidim da si radio test ustvari Zato ja na niskim temperaturama nikad ne krecem odmah... ostavim ga u mestu jedno 2-3 minuta da odradi saug, cim mi spusti na fast idle (kod mene je to neki medju-broj obrtaja izmedju sauga i ler gasa) onda tek krenem. Cak i leti sacekam jedno 15-20 sekundi u mestu dok ne krenem. I prvih par minuta ga nikad ne dzibrim. Negde sam procitao da cak 15 sekundi stajanja pri hladnom startu mnooooogo produzava vek motoru.

                Comment

                • nole
                  CBC Senator
                  • 02.10.2004
                  • 231
                  • Igalo

                  #23
                  Vec sam negdje pisao o tome kako sam ubacio drugi motor i kada sam vidio da dobro radi (sa nesto malo starog i crnog ulja) rijesio sam da ga "isperem" sa uljem i naftom 1/2 i poslije dobrog cijedjenja usuo Optimu Long Life. Vrijeme za zamjenu je proslo posto sam presao oko 8.500 km i tek sada je pocrnjelo ali i dalje ima sasvim dovoljno masnice. Ono sto se moze pod prste osjetiti i usporedjenjem kod ostalih. Ipak valjalo bi ga sto prije promijeniti posto mi se cesto voznja svodi na 3 km tako da koliko god da je hladno a to je do 5-10 stepeni cim ga upalim vozim i nema nekih osjetnih problema

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    uputstvu za auto bilo preporučeno za taj motor. BENZINSKI motor.
                    jeste, ali veoma stare konstrukcije motor. a napisao sam "tipicno za dizel motore" sto ne znaci da nema izuzetaka.
                    oznaka 10W, 15W ili 20W, ..., oznacava tecljivost ulja i karakterisana je viskoznoscu koja direktno zavisi od temperature ulja. na nebrojeno sajtova proizvodjaca ulja dati su dijagrami do koje temperature je koje ulje tecljivo po definisanim standardima.
                    golim okom se viskozitet ulja na izvadjenoj sipci ne moze utvrditi

                    praksa, merenja i iskustva ukazuju da gusce ulje sporije dolazi do glave motora, bregastih i kriticnih lezajeva a poznato je da je hladni start ekstremno trosenje motora, mehanicki.
                    a svako ima svoje preferencije.
                    moderni motori low friction tipa po pravilu koriste redja ulja gradacije 0W30 ili 5W30 eventualno 40. ukljucujuci i Fordove.(svi DOHC raznih podvarijanti od 90tih). a uvek se nadje neki izuzetak od pravila. )
                    to sto kaze fabrika je najbolji putokaz i za viskozitet i za kvalitetativnu kategoriju koji zahteva konkretan motor, bilo dizel bilo benzinac.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      nikola, ok na ispravci. davno bilo kada sam gledao marke ulja pre nego odabrao jedno.
                      za ono sto vozim je VG za LPG koje je pomenuto pregusto, otpada u startu.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • Heinz
                        CBC Senator XXL
                        • 30.09.2004
                        • 1027
                        • Beograd, Voždovac
                        • Avensis 2.0 D4D

                        #26
                        Originally posted by brick
                        oznaka 10W, 15W ili 20W, ..., oznacava tecljivost ulja i karakterisana je viskoznoscu koja direktno zavisi od temperature ulja. na nebrojeno sajtova proizvodjaca ulja dati su dijagrami do koje temperature je koje ulje tecljivo po definisanim standardima.
                        Nisi sasvim u pravu, ali pošto nemam kod sebe literaturu napisaću po sećanju: donja SAE vrednost se odnosi na najnižu viskoznost pri niskoj temperaturi i koliko se sećam 15W je sasvim dovoljno za naše klimatske uslove. Gornja SAE vrednost se odnosi ne viskoznost pri visokoj temperaturi i ona može biti različita zavisno od tipa motora.

                        Ako sam negde pogrešio ispraviću se čim pronađem tabele
                        Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #27
                          Brick, pa mozda VG nije lose za Italiju (mislim na juznije krajeve naravno) Kod nas u komsiluku svi preporucuju za male motore 0W30 jer uglavnom nema neke posebne zime. Za normalnu voznju sa puno hladnih startova je po meni bolje retko ulje proverenog proizvodjaca. Ja ne znam sta bi ljudi hteli uopste. Veoma ostra voznja nije normalna stvar za mene pa ako neko stalno tako vozi onda je to druga stvar. U svakom slucaju ako je ulje gusce nije lose sacekati neko vreme u mestu a ko ima egzoticni motor neka stavi pumpu kao Boost iako nije zima kao kod njega.Mozes li nam Boost zalepiti koji link u vezi seta za taksiste u Svedskoj o kome si ranije pisao? Znam, pumpa sa kojom si eksperimentisao je druge vrste ali ipak bi voleo da vidim i onu tzv. "original". Pozdrav

                          Comment

                          • nole
                            CBC Senator
                            • 02.10.2004
                            • 231
                            • Igalo

                            #28
                            Brick ti mene nisi shvatio. Znam sta je viskozitet i sta oznacava i znaci 10W ili 20W. Sto sam rekao za prste to se odnosi na masnocu a ne viskoznost. Naravno da se ne moze tacno odrediti viskoznost golim okom. Ovo moje ulje je vozeno ljeti a evo sad i zima pocinje. Ljeti kada izvadis sipku onda pocne da kaplje sa nje a sada je to malo teze ocekivati. Sto kazem za masnocu znaci osjeca se pod prste da je masno, da ulje nije toliko zamoreno, istroseno, ishabano ili kako vec da ga nazovem. Moze ono da bude i crno ko ugalj ali je masno i odradjuje svoj posao valjano
                            Sto se tice viskoznosti, ja sam na stari motor vozio jedne ljetne sezone sa Valvolin 10W i tada je potrosio 1L na skoro 7.500 km. Da je bilo 20W sa tim litrom bi izvukao i 10.000 km. Sto se tice ovog motora sada, on ne trosi nista ulja i trebao bi da idem na redje sada zimi ali sta da uzmem ??? Sve je puno falseva, jedino mi ostaje opet ista solucija, Long life 20W50. Ima li nesto kvalitetno 10W a da je cijena prihvatljiva

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #29
                              Ljeti kada izvadis sipku onda pocne da kaplje sa nje a sada je to malo teze ocekivati
                              upravo je u tome caka, ulje dobro odabrane viskoznosti (W broj) i zimi isto tako kaplje sa sipke za ulje i isto je tako tecljivo. ne postaje gusto, kao ono sa vecim W brojem.
                              jos smo mi daleko od zime, tamo dole kod tebe zima ni ne postoji
                              malo se salim, ali na minus 20 stepeni 0W ili 5W je i dalje lako tecljivo i omogucava onu tako potrebnu protocnost (kolicinu ulja koja protice kroz motor) i kada je leden motor pri hladnom startu. to se najvise oseti u prvih 10tak sekundi kriticnih za habanje motora dok se ne stabilizuje sistem podmazivanja. a protok ulje je jako vazan za dugovecnost motora.
                              mozda te i nisam dobro razumeo, evo da probam da se ispravim.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #30
                                Nisi sasvim u pravu, ali pošto nemam kod sebe literaturu napisaću po sećanju: donja SAE vrednost se odnosi na najnižu viskoznost pri niskoj temperaturi i koliko se sećam 15W je sasvim dovoljno za naše klimatske uslove. Gornja SAE vrednost se odnosi ne viskoznost pri visokoj temperaturi i ona može biti različita zavisno od tipa moto
                                ja bih preformulisao, za datu viskoznost donje vrednosti SAE definise oznaku W do koje je temperature ulje jos dovoljno tecljivo ( do koje zadate granice viskoznost ne poraste sa smanjenjem temp) a druga SAE oznaka za temperaturu do koje se zadrzava viskoznost da ne opadne ispod neke granice sa povecanjem temp. sve se odnosi na spoljnu temepraturu okoline.
                                po tabeli 15W je predvidjeno do minus 15 stepeni. za ono sto sam doziveo u BGDu do sada, mene ne zadovojava i ocekujem da ulje bude lako tecljivo sve do minus 25C, bar.
                                pri tome sve te temperature se odnose samo na situaciju kada nema vetra/kosave a kod nas vetar koji nije redak zimi dodatno snizava tu temperaturu. doduse meni auto noci na ulici, i trazim da uvek, bas uvek upali iz prve ma gde se nalazio i ma koji klimatski uslovi da su napolju a to ukljucuje i planinu zimi. fabrika Volvo zahteva 10W30 ili nizu viskoznost a samo u ekstremnim uslovima (oni navode leti preko 45C, duge brdske voznje, vuca prikolice i slicno) eventualno 15W40 ako se primeti pojacano trosenje ulja. prvo punjenje u fabrici je Shell 5W30.
                                ja se drzim tih fabrickih preporuka, i koliko sam cuo od drugih motor je sasvim zadovoljan "redjim" uljem.
                                neki koji su koristili samo 15W40 ili 20W50 u USA su doziveli stvaranje lakova i taloga, i probleme sa bregastom i gornjim delom motora (cesto stelovanje venitla).
                                zavisi od motora i fabricke preporuke sta najvise odgovara za konkretan auto, prosek kod benzinaca u novije doba je 0W ili 5W za zimu i 30 ili 40 za leto.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X