koje ulje i gde nabaviti?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heinz
    CBC Senator XXL
    • 30.09.2004
    • 1027
    • Beograd, Voždovac
    • Avensis 2.0 D4D

    #31
    Originally posted by brick
    ja bih preformulisao, za datu viskoznost donje vrednosti SAE definise oznaku W do koje je temperature ulje jos dovoljno tecljivo ( do koje zadate granice viskoznost ne poraste sa smanjenjem temp) a druga SAE oznaka za temperaturu do koje se zadrzava viskoznost da ne opadne ispod neke granice sa povecanjem temp. sve se odnosi na spoljnu temepraturu okoline.
    Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

    Comment

    • BOOST
      Founder - Admin od Začetka
      • 29.09.2004
      • 8726
      • Gislaved//Sweden
      • SAAB 9000 AERO R; SA

      #32
      Originally posted by dranix
      u mestu a ko ima egzoticni motor neka stavi pumpu kao Boost iako nije zima kao kod njega.Mozes li nam Boost zalepiti koji link u vezi seta za taksiste u Svedskoj o kome si ranije pisao? Znam, pumpa sa kojom si eksperimentisao je druge vrste ali ipak bi voleo da vidim i onu tzv. "original". Pozdrav
      Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
      move your mind

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #33
        Hvala Boost

        Comment

        • bluealek
          CBC Član
          • 10.11.2004
          • 85
          • Beograd

          #34
          Originally posted by brick
          zavisi od motora i fabricke preporuke sta najvise odgovara za konkretan auto, prosek kod benzinaca u novije doba je 0W ili 5W za zimu i 30 ili 40 za leto.
          U servisu gde sam otišao da mi sipaju ovaj Mobil 5W50 upozorili su me da je u pitanju full sintetika i ulje koje je jaaako retko, tako da bi trebalo obavezno da kontrolišem nivo na svakih 1000 km. Kažu da bi bili veoma iznenađeni ako se ispostavi da motor sa 236k km (pa makar to bio i ovaj od 4l) TO ulje ne troši.

          Ja sam se u izboru rukovodio Boost-ovim navođenjem fabričke preporuke o 5W40 (odnosno 5W50 za naše podneblje), kao i tvrdnjom drugara koji je šef prodaje u Chrysler-u koji tvrdi da većina vlasnika Cherokee-ja sa ovim motorom sipa Mobil1 5W50 i da bi trebalo da bude sasvim ok za 15.000 km. S druge strane, serviser iz Chrysler servisa sa višedecenijskim iskustvom mi je rekao da bi bilo optimalno kad bih našao neku sintetiku sa 15W50 specifikacijom (znači, nešto gušću, zbog pređene kilometraže), samo što tu specifikaciju nisam uspeo nigde da pronađem. 50 umesto 40 zato što ovi motori pri velikim vrućinama kakve kod nas umeju da budu leti i pri velikim off-road naprezanjima mogu da imaju problema sa pregrevanjem.

          U svakom slučaju, videću da li sam "precenio" stanje motora. Ako bude moralo nešto gušće, u sledećoj turi ide 15W40 varijanta, kad već nema da se nađe 15W50.

          Comment

          • Heinz
            CBC Senator XXL
            • 30.09.2004
            • 1027
            • Beograd, Voždovac
            • Avensis 2.0 D4D

            #35
            Originally posted by bluealek
            U svakom slučaju, videću da li sam "precenio" stanje motora. Ako bude moralo nešto gušće, u sledećoj turi ide 15W40 varijanta, kad već nema da se nađe 15W50.
            15W 50 ima Motul i siguran sam da može kod nas da se nađe.
            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

            Comment

            • -Q-
              CBC Senator
              • 03.12.2004
              • 288
              • Srbija/Beograd

              #36
              ...

              Motul > Mass Company, Custendilska 17 (Calije/Karaburma)

              Inace ja koristim Selenia Racing 10W60 i savrsheno sam
              zadovoljan sa njim. (leto/zima auto radi 3 minuta pre nego shto krenem)
              2008. Leon

              "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #37
                Kažu da bi bili veoma iznenađeni ako se ispostavi da motor sa 236k km (pa makar to bio i ovaj od 4l) TO ulje ne troši.
                oni najbolje znaju iz prakse koliko izdrze takvi motori bez trosenja sklopa klip-karika u granicama fabricke ugradnje. ako je 230 k km puno za taj motor onda je logicno da TO standardno ulje bude zamenjeno za gusce ulje namenjeno motorima koji su vec delimicno pohabani pa trose ulje.
                ne bih rekao da u novi benzinac motor ili motor blizak stanju kakvo je fabrika napravila iko preporucuje sipanje tako gustog ulja poput 15W. Optima ima posebno long life ulje 20W50 bas za motore koji nosu u cvetu mladosti a koje smanjuje potrosnju kroz karike.

                mozda je najjednostavnije izmeriti kompresiju na suvo i na hladno ako ima sumnja u stanje motora i potrosnju ulja, insturment pokaze koliko je odstupanje od fabricke mere pa se zna na cemu si za ubuduce.
                a vidi se i po svecicama i talogu ulja na njima koliko motor pusta ulja u kompresioni prostor.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • cozmo
                  CBC Član
                  • 08.11.2004
                  • 67
                  • Zemun

                  #38
                  Originally posted by brick
                  Optima ima posebno long life ulje 20W50 bas za motore koji nosu u cvetu mladosti a koje smanjuje potrosnju kroz karike.
                  mozda je najjednostavnije izmeriti kompresiju na suvo i na hladno ako ima sumnja u stanje motora i potrosnju ulja, insturment pokaze koliko je odstupanje od fabricke mere pa se zna na cemu si za ubuduce.
                  a vidi se i po svecicama i talogu ulja na njima koliko motor pusta ulja u kompresioni prostor.
                  Meni recimo nije jasno - ja imam odredjenu potrosnju ulja zbog gumica ventila (kompresija je OK), ne znam, ne merim, ali mislim da je 1l na 1500 km gradske voznje, na otvorenom je potrosnja dosta manja, ali svecice su mi uvek ciste i suve, nikad primetio nisam nesto, niti na iber-laufu, karburator je cist, filter za vazduh posle 20.000 je kao nov, nigde masti ili prljavstine od ulja. Sipam Long Life i nisam primetio da smanjuje potrosnju ulja, samo sam ustanovio da je ulje mnogo viskoznije nego obicna ulja i da se leti bolje pokazalo od ostalih ulja. Ne znam za sinteticka ili polusinteticka, posto sam oduvek sipao mineralno ulje. Znam da su gumice u pitanju jer je kompresija OK i baci oblacic dima samo kad ga palim ujutru i posle jako dugog stajanja u leru kad jace dodam gas (naravno to nije oblak dima, vec samo baci oblacic u prvoj i to je to, posle ga nema vise). Kako je moguce da su svecice suve (normalne posle 20-30.000km) i da li to zavisi od konstrukcije motora ili od kolicine potrosnje ulje (mom ortaku je trosio i 1l na 500km zbog gumica pa su svecice bile normalne), ili svecice maste samo kad su u pitanju karike ili nesto drugo? Ustvari, za ovih vise od 150.000km koliko sam presao svecice su uvek bile identicne (menjao sam ih 5 puta do sad, na otprilike 30.000km). Filter za vazduh isto toliko puta, uvek je bio relativno cist.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    masna smesa se vidi na svecicama. kolikoje to mnogo, ili malo, potrosnja ulja da bi se primetilo zavisi od potrosenog ulja prema kubikazi motora, broju cilindara tipu goriva koje se koristi i opsteg stanja motora.
                    0.5 litara ulja na 3000kubika nije isto kao 0.5 litara ulja na 1100 kubika sto se vidljivog taloga tice. motor sa niskom radnom temperaturom ima vise taloga nego onaj sa visom temperaturom, itd.
                    uvek je najbolje drzati se fabrickih preporuka za ulje kada postoji neka dilema a moze se i promeniti viskozitet ako se dobro zna sta se radi
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment


                    • #40
                      Samo MOTUL i nista vise!!!

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        #41
                        Originally posted by VERKAN
                        Samo MOTUL i nista vise!!!
                        To legedno!

                        BTW: Dobrodosao!
                        Power of dreams !!!

                        Comment


                        • #42
                          24 sata lemana i nema da brines!!!

                          Comment

                          • Heinz
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 1027
                            • Beograd, Voždovac
                            • Avensis 2.0 D4D

                            #43
                            Još kad bi ti vozi 24h LeManna, gde bi nam bio kraj...
                            Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                            Comment

                            • luka.l
                              CBC Senator XXL
                              • 30.09.2004
                              • 490
                              • Beograd
                              • ВАЗ 21213

                              #44
                              Jel video neko kod nas Bergoline ulje? Jel ima neko predstavu gde ga nabaviti? Zanima me ulje u konzervama...

                              Edit: ah...google je cudo...mada, prosli put kada sam trazio nisam nista korisno nasao...
                              - "Dobar dan. Dobro ste. Kako sam ja?"
                              - "I vi ste dobro."

                              Comment


                              • #45
                                Originally posted by Heinz
                                Još kad bi ti vozi 24h LeManna, gde bi nam bio kraj...
                                Ma j... Le man,ja bi rado u WRC sampionat!

                                Comment

                                Working...
                                X