Ju?e zamenim termostat. Auto je dole potpisani sa BRC plinom. Kupim Behr 87°C (650 din).
-namestim ga ( posle malo peripetija oko demontaže servo pumpe, druga?ije nije mogu?e pri?i ku?ištu temostata)
-ispustim vazduh (pustim motor da se zagreje do paljenja ventilatora uz dolivanje antifriza i malo popustim crevo na ispariva?u i prelivno crevo na posudi)
i ...
Pre otvaranja termostata skala temperature pokazuje vrlo blizu 100°C i nedugo zatim pali se i ventilator održavaju?i temp malo ispod 100°C.
Izvadim termostat (opet servo pumpa i sve u krug ? bem ti kontsruktora), metem ga u šerpicu pa na ringlu i stvarno otvara negde blizu ta?ke klju?anja vode. Iznerviran odem kod prodavca da isti zamenim. On tvrdi da nije imao reklamacije na termostat, da je roba original itd? Pa još dodade da se termostat otvara pod pritiskom u sistemu hla?enja a neko njegovo majstor?e re?e: Ako si ga kuvao u šerpi možeš da ga baciš. (???) Sve ja to saslušam i ipak uzmem novi termostat ? isti takav (a prvo mi je poturio neki od 80°C pa kad je smotrio da otvaram kutiju rekao mi).
E sad? Situacija pre zamene je bila: sporo grejanje motora, za jutarnje vožnje obavezan karton na hladnjaku i tad je stizao do 85°C (bez toga na otvorenom nije prelazio 70°C), u gradu dolazio do 90-92°C gde se palio ventilator i održavao tu temperaturu. Stari termostat je bio na 80°C i nije dobro zatvarao.
Sada se motor ugreje neuporedivo brže, na otvorenom skala pokazuje konstantno oko 93-95°C a u gradu dolazi do blizu 100 tu se pali ventilator. Dakle termostat je takav kakav je , džabe sam ga menjao?
Pokušavaju?i da na?em kakvo-takvo objašnjenje došao sam do slede?eg:
Termoprekida? pali ventilator na 90, sa starim termostatom protok vode je bio stalan pa je i njena temperatura bila ujedna?ena u svim delovima motora. Sada termoprekida? opet pali na 90 (nije menjan) ali sa novim termostatom koji otvara na 87 (da zanemarim moju proveru sa kuvanjem) protok vode kasni pa je ve?a razlika u temperaturi u glavi motora (gde se nalazi sonda za skalu) i na dnu hladnjaka gde je smešten termoprekida? ventilatora. Znam da i to merenje temp nije uvek najta?nije pa ako laže za 10-ak stepeni onda je ok mada u toj pri?i smeta paljenje ventilatora na 90 a sad na 100?
Danas sam se vozao bez problema, za dalje vide?emo. Ili ?u prodavcima dati izvinjenje il? ?e biti hvatanja za gušu...
Šta kažete? Ima li pritisak u sistemu veze sa otvaranjem termostata? Brick?
Da li je ovo Behr original? M-power?


Nadam se da nisam oborio rekord u kucanju.
Ako bude odgovora odmah idemo na stranu br.2.
-namestim ga ( posle malo peripetija oko demontaže servo pumpe, druga?ije nije mogu?e pri?i ku?ištu temostata)
-ispustim vazduh (pustim motor da se zagreje do paljenja ventilatora uz dolivanje antifriza i malo popustim crevo na ispariva?u i prelivno crevo na posudi)
i ...
Pre otvaranja termostata skala temperature pokazuje vrlo blizu 100°C i nedugo zatim pali se i ventilator održavaju?i temp malo ispod 100°C.
Izvadim termostat (opet servo pumpa i sve u krug ? bem ti kontsruktora), metem ga u šerpicu pa na ringlu i stvarno otvara negde blizu ta?ke klju?anja vode. Iznerviran odem kod prodavca da isti zamenim. On tvrdi da nije imao reklamacije na termostat, da je roba original itd? Pa još dodade da se termostat otvara pod pritiskom u sistemu hla?enja a neko njegovo majstor?e re?e: Ako si ga kuvao u šerpi možeš da ga baciš. (???) Sve ja to saslušam i ipak uzmem novi termostat ? isti takav (a prvo mi je poturio neki od 80°C pa kad je smotrio da otvaram kutiju rekao mi).
E sad? Situacija pre zamene je bila: sporo grejanje motora, za jutarnje vožnje obavezan karton na hladnjaku i tad je stizao do 85°C (bez toga na otvorenom nije prelazio 70°C), u gradu dolazio do 90-92°C gde se palio ventilator i održavao tu temperaturu. Stari termostat je bio na 80°C i nije dobro zatvarao.
Sada se motor ugreje neuporedivo brže, na otvorenom skala pokazuje konstantno oko 93-95°C a u gradu dolazi do blizu 100 tu se pali ventilator. Dakle termostat je takav kakav je , džabe sam ga menjao?
Pokušavaju?i da na?em kakvo-takvo objašnjenje došao sam do slede?eg:
Termoprekida? pali ventilator na 90, sa starim termostatom protok vode je bio stalan pa je i njena temperatura bila ujedna?ena u svim delovima motora. Sada termoprekida? opet pali na 90 (nije menjan) ali sa novim termostatom koji otvara na 87 (da zanemarim moju proveru sa kuvanjem) protok vode kasni pa je ve?a razlika u temperaturi u glavi motora (gde se nalazi sonda za skalu) i na dnu hladnjaka gde je smešten termoprekida? ventilatora. Znam da i to merenje temp nije uvek najta?nije pa ako laže za 10-ak stepeni onda je ok mada u toj pri?i smeta paljenje ventilatora na 90 a sad na 100?
Danas sam se vozao bez problema, za dalje vide?emo. Ili ?u prodavcima dati izvinjenje il? ?e biti hvatanja za gušu...
Šta kažete? Ima li pritisak u sistemu veze sa otvaranjem termostata? Brick?
Da li je ovo Behr original? M-power?


Nadam se da nisam oborio rekord u kucanju.

Ako bude odgovora odmah idemo na stranu br.2.

Comment