Termostat ili srpski petak 13.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miura
    CBC Senator
    • 18.10.2006
    • 227
    • Lazarevac

    Termostat ili srpski petak 13.

    Ju?e zamenim termostat. Auto je dole potpisani sa BRC plinom. Kupim Behr 87°C (650 din).

    -namestim ga ( posle malo peripetija oko demontaže servo pumpe, druga?ije nije mogu?e pri?i ku?ištu temostata)
    -ispustim vazduh (pustim motor da se zagreje do paljenja ventilatora uz dolivanje antifriza i malo popustim crevo na ispariva?u i prelivno crevo na posudi)
    i ...
    Pre otvaranja termostata skala temperature pokazuje vrlo blizu 100°C i nedugo zatim pali se i ventilator održavaju?i temp malo ispod 100°C.
    Izvadim termostat (opet servo pumpa i sve u krug ? bem ti kontsruktora), metem ga u šerpicu pa na ringlu i stvarno otvara negde blizu ta?ke klju?anja vode. Iznerviran odem kod prodavca da isti zamenim. On tvrdi da nije imao reklamacije na termostat, da je roba original itd? Pa još dodade da se termostat otvara pod pritiskom u sistemu hla?enja a neko njegovo majstor?e re?e: Ako si ga kuvao u šerpi možeš da ga baciš. (???) Sve ja to saslušam i ipak uzmem novi termostat ? isti takav (a prvo mi je poturio neki od 80°C pa kad je smotrio da otvaram kutiju rekao mi).

    E sad? Situacija pre zamene je bila: sporo grejanje motora, za jutarnje vožnje obavezan karton na hladnjaku i tad je stizao do 85°C (bez toga na otvorenom nije prelazio 70°C), u gradu dolazio do 90-92°C gde se palio ventilator i održavao tu temperaturu. Stari termostat je bio na 80°C i nije dobro zatvarao.
    Sada se motor ugreje neuporedivo brže, na otvorenom skala pokazuje konstantno oko 93-95°C a u gradu dolazi do blizu 100 tu se pali ventilator. Dakle termostat je takav kakav je , džabe sam ga menjao?

    Pokušavaju?i da na?em kakvo-takvo objašnjenje došao sam do slede?eg:
    Termoprekida? pali ventilator na 90, sa starim termostatom protok vode je bio stalan pa je i njena temperatura bila ujedna?ena u svim delovima motora. Sada termoprekida? opet pali na 90 (nije menjan) ali sa novim termostatom koji otvara na 87 (da zanemarim moju proveru sa kuvanjem) protok vode kasni pa je ve?a razlika u temperaturi u glavi motora (gde se nalazi sonda za skalu) i na dnu hladnjaka gde je smešten termoprekida? ventilatora. Znam da i to merenje temp nije uvek najta?nije pa ako laže za 10-ak stepeni onda je ok mada u toj pri?i smeta paljenje ventilatora na 90 a sad na 100?
    Danas sam se vozao bez problema, za dalje vide?emo. Ili ?u prodavcima dati izvinjenje il? ?e biti hvatanja za gušu...

    Šta kažete? Ima li pritisak u sistemu veze sa otvaranjem termostata? Brick?
    Da li je ovo Behr original? M-power?






    Nadam se da nisam oborio rekord u kucanju.
    Ako bude odgovora odmah idemo na stranu br.2.
    Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

    na forumu
  • zec
    CBC Senator XXL
    • 05.01.2005
    • 450
    • bgd

    #2
    Dok se Brick ne pojavi da pitam samo:
    Da li je isti hod tog novog termostata kao sto je bio na starom?
    Znaci koliko se otvara (koliko tecnosti moze da prodje) pise negde pa pogledaj i to.
    Samo kao ideja....
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

    Comment

    • miura
      CBC Senator
      • 18.10.2006
      • 227
      • Lazarevac

      #3
      Po katalogu treba da je hod 7mmm. Ovaj novi ima otprilike baš toliki hod a stari ne znam, vide?u. Ina?e potpuno su identi?ni po izgledu.

      Znam da se termostat odre?uje po 3 stavke:
      - temperatura po?etka otvaranja
      - temperatura potpunog otvaranja
      - hod.
      Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

      na forumu

      Comment

      • Hermes
        CBC Senator XXL
        • 14.02.2006
        • 1306
        • https://t.me/pump_upp
        • bemve

        #4
        Re: Termostat ili srpski petak 13.

        Originally posted by miura
        Sada se motor ugreje neuporedivo brže, na otvorenom skala pokazuje konstantno oko 93-95°C a u gradu dolazi do blizu 100 tu se pali ventilator. Dakle termostat je takav kakav je , džabe sam ga menjao?

        .
        .
        .

        Danas sam se vozao bez problema, za dalje vide?emo. Ili ?u prodavcima dati izvinjenje il? ?e biti hvatanja za gušu...
        Izvini se
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • miura
          CBC Senator
          • 18.10.2006
          • 227
          • Lazarevac

          #5
          Samo toliko?
          Daj neko objašnjenje. Jesam vozio bez problema ali kratko (20-ak km). A u gradu što je stotka na skali?
          Doduše negde sam pro?itao da je radna za neke Audije 90 do 105.

          Ima li neko li?na iskustva sa ponašanjem ovog auta, mislim u vezi pokaziva? temperature - tip/stanje termostata?
          Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

          na forumu

          Comment

          • Hermes
            CBC Senator XXL
            • 14.02.2006
            • 1306
            • https://t.me/pump_upp
            • bemve

            #6
            Kratko sam napisao, jer si naveo da nemas problema, da ti auto brzo postize radnu temperaturu, odrzava je regularno, ne kuva, sve u svemu, ponasa se bas kako treba. Voda u rashladnom sistemu koji je pod pritiskom kljuca na temperaturi vecoj od 100 stepeni, a antifriz na jos vecoj od te. Ne znam bas tacno podatke za tvoj Audi, ali sve govori da ti auto odrzava temperaturu bas onakvom kakvu i treba, uostalom, cime ti toliko tacno meris temperaturu?
            Auto bi trebalo da radi na radnoj temperaturi koja je razlicita za razlicite modele, i na toj temperaturi daje maksimum, ukoliko je pothladjen motor, ne valja, ukoliko je prokuvao...to pa tek ne valja
            https://t.me/pump_upp

            Comment

            • dranix
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 3079
              • Antwerpen/Belgium
              • Saab 9-3

              #7
              Pitam se samo zasto si otvorio novu temu kad je bila takva ista u poslednjih mesec dana. Ako mislis da cemo uvek nanovo razglabati o svacijem (a istom) problemu POSEBNO mislim da se varas.
              Bar sto se tice mene licno.
              Citaj forum kad vec placas internet ili idi kod majstora kao sto to radi sav normalan svet i nemoj da lupas glavu o automobilima. Jos ces napraviti i neku stetu od silne brige.

              Comment

              • Ji 4Tze
                CBC Senator XXL
                • 04.05.2006
                • 806
                • bg
                • Honda CR-V 4WD

                #8
                meni se desavalo par puta po ispustanju vode iz sistema, pokazivach u kabini pokazuje blizu 100C kad se pali ventilator (inace je ~95-6C)
                e onda ugasim auto, otkachim dzek temp.senzora i vratim ga, upalim auto i pokazuje normalno... u oba slucaja radi sve kako treba, jedina je razlika u onome sto pokazuje skala na instrument tabli
                mozda je to i kod tebe slucaj, probaj

                Comment

                • miura
                  CBC Senator
                  • 18.10.2006
                  • 227
                  • Lazarevac

                  #9
                  Originally posted by dranix
                  Pitam se samo zasto si otvorio novu temu

                  Ovde smo zato što smo zavisni od automobila, kompjutera, interneta...
                  Malo da razglabamo, ubija se i dosada ponekad...
                  Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

                  na forumu

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    pritisak u sistemu ni na koji na?in ne uti?e na rad termostata ( a i kako bi? ).
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • miura
                      CBC Senator
                      • 18.10.2006
                      • 227
                      • Lazarevac

                      #11
                      To sam i mislio ali prodavci se vade na gluposti ?ak i kad prodaju ispravnu stvar. Da li je baš ispravna vide?emo na spoljnih +40.

                      @dranix
                      Na rudarskom fakultetu je bio jedan profesor matematike kod koga od 200 (dvesta) studenata 2 (dvoje) pro?e ispit. Da mu nisi neki ro?ak?
                      Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

                      na forumu

                      Comment

                      • JAPANX
                        CBC Senator XXL
                        • 10.08.2006
                        • 2159
                        • Beograd

                        #12
                        stvar je u tome da koristis SAMO antifriz

                        tacka kljucanja je na vecem stepenu i zdravo

                        a ako ti kasno hladi, proveri i protok hladnjaka, auto je malo stariji..

                        Comment

                        • miura
                          CBC Senator
                          • 18.10.2006
                          • 227
                          • Lazarevac

                          #13
                          Antifriz jeste, ako kažem voda to je onako... zbog manje slova za kucanje.

                          Crevo iz pumpe (donje - via termostat) do hladnjaka je merodavno što se ti?e otvaranja termostata. Hladnjak je OK (da ne ponavljam one karton variante za grejanje auta itd). Nadam se da je u pitanjau laganje termodava?a za skalu na tabli ili da autu ne škodi tih 94 - 100C.

                          Ostaje ?injenica da je termostat po?eo da otvara u šerpici kad voda po?inje da vri (nemam baš termometar za 100C).
                          Mitsubishi Colt 1332ccm benzin 95KS 2005

                          na forumu

                          Comment

                          • JAPANX
                            CBC Senator XXL
                            • 10.08.2006
                            • 2159
                            • Beograd

                            #14
                            stavi neki koji otvara "ranije"

                            vidim da postoje i varijante od 71c pa preko 84c do 87 i 91c

                            stavi onaj sto otvara najranije i zavrsio si posao

                            Comment

                            • zec
                              CBC Senator XXL
                              • 05.01.2005
                              • 450
                              • bgd

                              #15
                              Ne moze da stavi neki koji otvara najranije jer kada bude vozio na otvorenom putu (auto put) motor ce stalno biti ispod potrebne temp. Tada pumpa brze radi i voda u hladnjaku je hladnija za razliku od gradske voznje.
                              Mozda pranje hladnjaka?
                              Ako gresim ispravite me i nemojte se ljutiti.
                              "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

                              Comment

                              Working...
                              X