pitanjce kompresija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remus
    CBC Senator XXL
    • 25.12.2004
    • 695
    • Zrenjanin

    #31
    Pa pazi ako je na hladno jedan zazor,a kad se greje onda se smanjuje taj zazor,pa se zato podesava da ostane taj zazor koji treba da bude ali na visim temperaturama. Znaci ako je na hladno 0.15 i sad taj materijal se siri za 0.05 onda bi taj zazor bio 0.10 a treba da bude 0.15 onda ga ti povecas na 0.20 i bice tih 0.15 kad je zagrejan. Veoma jednostavno.
    VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

    Comment

    • Van
      CBC Senator XXL
      • 16.02.2007
      • 1425
      • Nbgd

      #32
      Pa zazor ne postoji sam radi sebe , nego njegova svrha je da kada motor dostigne radnu temperaturu , on prakticno nestane , jel se ventil izduzio od toplote . Vidim i ja sta pise u knjizi , mada mi deluje kao da je neko obrnuo vrednosti .
      ...zivi , Franjo je ziv !!!

      Comment

      • KdF
        CBC Senator
        • 06.12.2004
        • 242
        • Beograd

        #33
        Odredjeni zazor uvek mora da postoji, cak i kada je motor na radnoj temperaturi. Zazor se u toku ekspoatacije motora stalno menja - sto zbog naslaga na sicevima i pecurkama, sto zbog habanja raznih delova (klackalice, bregovi, stabla ventila...).

        Comment

        • Van
          CBC Senator XXL
          • 16.02.2007
          • 1425
          • Nbgd

          #34
          Ma ok to sve . Moja poenta je da ako nestelujes zazor na 0.25 - 0.3 , kada je motor vruc , kada se ohaldi zazor je jos vece , jel se materijal skupio . I onda je , npr. 0.3-0.35 , a nije 0.15 - 0.20 , kako je napisano da stelujes na hladnom motoru .
          ...zivi , Franjo je ziv !!!

          Comment

          • KdF
            CBC Senator
            • 06.12.2004
            • 242
            • Beograd

            #35
            Kod razlicitih motora se zazor razlicito menja sa porastom temperature - kod nekih raste a kod drugih pada. Posto je glava od aluminjuma a ventil od celika, i posto je termicki koeficijent sirenja aluminjuma veci od koeficijenta za celik, to znaci da ce pri istoj promeni temperature (pod pretpostavkom da je temperatura ventila ista kao temp. glave sto bas i nije) glava vise da se produzi od ventila, odnosno ispada da ce zazor da poraste grejanjem motora. Zar ne?
            Posto se izduvni ventili greju vise od usisnih, za njih je predvidjen veci zazor.
            Ponavaljam da nekim motorima zazor ventila raste a nekima pada sa porastom temperature, sto zavisi od konstrukcije i upotrebljenih materijala.

            Comment

            • Van
              CBC Senator XXL
              • 16.02.2007
              • 1425
              • Nbgd

              #36
              Jeste , samo sto se glava zagreje na 90-100 stepeni a ventili , daleko vise . Zazor je tu da primarno primi toplote dilatacije ventila . To j ei evidentno iz razlike u zazoru usisnog i izduvnog ventila .
              ...zivi , Franjo je ziv !!!

              Comment

              • remus
                CBC Senator XXL
                • 25.12.2004
                • 695
                • Zrenjanin

                #37
                Cek sad ti hoces da kazes da je fabrika glupa??? Bilo koji manual mogu da ti pokazem i svugde se na vruce steluje na veci zazor.

                A zazor nije tu samo da bi primio dilataciju usled grejanja,nego da obezbedi dobro zatvaranje ventila i na hladno i toplo. A to sto si spomenuo u jednom postu da zazor usled grejanja nestane ili skoro sa tim se bas i ne bi slozio. Ako mi neverujes izmeri zazor na hladno,pa posle ugrej motor na radnu temp. i izmeri ponovo zazor ce i onda biti tu. A da nema toga zazor progoreli bi ventili i izlizala bi se bregasta,klackalice ili casice zavisno on konstrukcije.
                VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                Comment

                • dranix
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 3079
                  • Antwerpen/Belgium
                  • Saab 9-3

                  #38
                  Na 40°C?
                  Koliko ja znam hladno podrazumeva oko 20°C ma o kakvom merenju da se radi.
                  Jel to po toj logici znaci da radionica treba da je zagrejana na 40 stepeni ili da se ceka vrucina kao letos?
                  Ne menja mnogo stvar da li je 20 ili 40°C jer je i jedno i drugo hladno, ali ipak....

                  Comment

                  • Van
                    CBC Senator XXL
                    • 16.02.2007
                    • 1425
                    • Nbgd

                    #39
                    Originally posted by remus
                    A zazor nije tu samo da bi primio dilataciju usled grejanja,nego da obezbedi dobro zatvaranje ventila i na hladno i toplo.
                    Sto mu dodje isto . Ventil mora pri radnoj temperaturi da se negde prosiri , i to je na ustrb zazora , da se ne bi sirio u komoru za sagorevanje i tako prekinuo svoju funkciju . Zazor i dalje postoji kada je motor na radnoj temperaturi ali je dosta manji . A nisam cuo da neko steluje motore " na toplo " . Kako ces da izmeris kolika je temperatura . Toliko je minorna toplotna dilatacija izmedju 20 i 40 stepeni , da je to na ventilima skoro ne merljivo .
                    A uputstvo koje si ti okacio je Hayens manual , i ja sumnjam da je neko napravio gresku pri unosu podataka .
                    ...zivi , Franjo je ziv !!!

                    Comment

                    • remus
                      CBC Senator XXL
                      • 25.12.2004
                      • 695
                      • Zrenjanin

                      #40
                      DObro nebitno necu da se svadjam jer nije to cilj ovog foruma. A i malo smo vise otisli u off.
                      VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        samo sto se glava zagreje na 90-100 stepeni
                        glava se zagreje do oko 250C.
                        antifriz koji hladi se zagreva od 90-115C.

                        mislim da si obrnuto stvari- manja temperatura manji zazor i obrnuto.

                        do sada sam uvek tako nalazio podatke. mozda ima nekih izuzetaka.

                        A nisam cuo da neko steluje motore " na toplo
                        VWageni se recimo steluju na toplo. (tako preferira fabrika).

                        zazor ventila sluzi da omoguci pravilno disanje, pravilan tajming duracije otvorenosti odnosno zatvorenosti.
                        sam celik se vrlo malo menja po dimenzijama sa promenom temperature, u poredjenju sa alu legurama.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • Van
                          CBC Senator XXL
                          • 16.02.2007
                          • 1425
                          • Nbgd

                          #42
                          Nije mi jasno to toplo . Koliko toplo ? 2min , 5 min , 25 min posto se iskljuci motor ? Totalno nedefinisna pojam "toplo" . Posto je zazor na izduvu obicno .05 mm veci nego na usisu , ocigledno je da je to zasluga vece toplotne deformacije izduvnih ventila . Ionako treba da stelujem ventile uskoro , pa da proverim zazor na vrucem motoru kao i kada se ohladi . Po mojoj logici , zazor bi trebao da se povecava kako se motor hladi
                          ...zivi , Franjo je ziv !!!

                          Comment

                          • roske
                            CBC Senator
                            • 08.03.2007
                            • 272
                            • Lazarevac
                            • Alfa Romeo 145 boxer

                            #43
                            Znaci niste mi jasni uopste,pratim ovu temu da vidim sta je covek uradio a vi polemisete oko stelovanja zazora ventila ne kazem da je to banalna stvar ali brate ja ih stelujem uvek na hladan motor tako sam radio i tako cu raditi da li je u pitanju golf yugo itd.A to da li je topao vruc ili pregrejan postaje filozofija stelujem kad je motor hladan i gotovo nema greske.Vidim da ste svi dosta upuceni oko dosta tema i da imate dosta dobrih informacija i poprilicnig iskustva ali brate svako ima neku svoju teoriju pa neka je se i drzi oko stelovanja ventila za mene ja samo hladan motor.Jednom sam pokusao ne secam se na kom vozilu da nastelujem na topao motor znam da je bila uska bregasta da nije bilo pojma da izvadim plocice dok se motor nije ohladio a proizvodjac je imao mere i na toplo i na hladno pa kako cu na toplo kad ne mogu da izvadim plocice.

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #44
                              najlakse, i najpreciznije je na hladan motor. koji je nocio.
                              ali razne fabrike imaju razna uputstva kako su predvideli da se njihov motor podesava.

                              sve to pise u fabrickim uputstvima, nema tu nikakvih teorija jednostavno tako su oni zamislili.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • fenixxx
                                CBC Član
                                • 17.09.2007
                                • 23
                                • becej
                                • renault laguna

                                #45
                                svaka vam cast ovde covek moze da puno nauci

                                Comment

                                Working...
                                X