Pa pazi ako je na hladno jedan zazor,a kad se greje onda se smanjuje taj zazor,pa se zato podesava da ostane taj zazor koji treba da bude ali na visim temperaturama. Znaci ako je na hladno 0.15 i sad taj materijal se siri za 0.05 onda bi taj zazor bio 0.10 a treba da bude 0.15 onda ga ti povecas na 0.20 i bice tih 0.15 kad je zagrejan. Veoma jednostavno.
pitanjce kompresija
Collapse
X
-
Pa zazor ne postoji sam radi sebe , nego njegova svrha je da kada motor dostigne radnu temperaturu , on prakticno nestane , jel se ventil izduzio od toplote . Vidim i ja sta pise u knjizi , mada mi deluje kao da je neko obrnuo vrednosti ....zivi , Franjo je ziv !!!
Comment
-
-
Odredjeni zazor uvek mora da postoji, cak i kada je motor na radnoj temperaturi. Zazor se u toku ekspoatacije motora stalno menja - sto zbog naslaga na sicevima i pecurkama, sto zbog habanja raznih delova (klackalice, bregovi, stabla ventila...).
Comment
-
-
Ma ok to sve . Moja poenta je da ako nestelujes zazor na 0.25 - 0.3 , kada je motor vruc , kada se ohaldi zazor je jos vece , jel se materijal skupio . I onda je , npr. 0.3-0.35 , a nije 0.15 - 0.20 , kako je napisano da stelujes na hladnom motoru ....zivi , Franjo je ziv !!!
Comment
-
-
Kod razlicitih motora se zazor razlicito menja sa porastom temperature - kod nekih raste a kod drugih pada. Posto je glava od aluminjuma a ventil od celika, i posto je termicki koeficijent sirenja aluminjuma veci od koeficijenta za celik, to znaci da ce pri istoj promeni temperature (pod pretpostavkom da je temperatura ventila ista kao temp. glave sto bas i nije) glava vise da se produzi od ventila, odnosno ispada da ce zazor da poraste grejanjem motora. Zar ne?
Posto se izduvni ventili greju vise od usisnih, za njih je predvidjen veci zazor.
Ponavaljam da nekim motorima zazor ventila raste a nekima pada sa porastom temperature, sto zavisi od konstrukcije i upotrebljenih materijala.
Comment
-
-
Cek sad ti hoces da kazes da je fabrika glupa??? Bilo koji manual mogu da ti pokazem i svugde se na vruce steluje na veci zazor.
A zazor nije tu samo da bi primio dilataciju usled grejanja,nego da obezbedi dobro zatvaranje ventila i na hladno i toplo. A to sto si spomenuo u jednom postu da zazor usled grejanja nestane ili skoro sa tim se bas i ne bi slozio. Ako mi neverujes izmeri zazor na hladno,pa posle ugrej motor na radnu temp. i izmeri ponovo zazor ce i onda biti tu. A da nema toga zazor progoreli bi ventili i izlizala bi se bregasta,klackalice ili casice zavisno on konstrukcije.VW Golf MK1 2.0 16V (u izradi)
Comment
-
-
Na 40°C?
Koliko ja znam hladno podrazumeva oko 20°C ma o kakvom merenju da se radi.
Jel to po toj logici znaci da radionica treba da je zagrejana na 40 stepeni ili da se ceka vrucina kao letos?
Ne menja mnogo stvar da li je 20 ili 40°C jer je i jedno i drugo hladno, ali ipak....
Comment
-
-
Originally posted by remusA zazor nije tu samo da bi primio dilataciju usled grejanja,nego da obezbedi dobro zatvaranje ventila i na hladno i toplo.
A uputstvo koje si ti okacio je Hayens manual , i ja sumnjam da je neko napravio gresku pri unosu podataka ....zivi , Franjo je ziv !!!
Comment
-
-
samo sto se glava zagreje na 90-100 stepeni
antifriz koji hladi se zagreva od 90-115C.
mislim da si obrnuto stvari- manja temperatura manji zazor i obrnuto.
do sada sam uvek tako nalazio podatke. mozda ima nekih izuzetaka.
A nisam cuo da neko steluje motore " na toplo
zazor ventila sluzi da omoguci pravilno disanje, pravilan tajming duracije otvorenosti odnosno zatvorenosti.
sam celik se vrlo malo menja po dimenzijama sa promenom temperature, u poredjenju sa alu legurama.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Nije mi jasno to toplo . Koliko toplo ? 2min , 5 min , 25 min posto se iskljuci motor ? Totalno nedefinisna pojam "toplo" . Posto je zazor na izduvu obicno .05 mm veci nego na usisu , ocigledno je da je to zasluga vece toplotne deformacije izduvnih ventila . Ionako treba da stelujem ventile uskoro , pa da proverim zazor na vrucem motoru kao i kada se ohladi . Po mojoj logici , zazor bi trebao da se povecava kako se motor hladi...zivi , Franjo je ziv !!!
Comment
-
-
Znaci niste mi jasni uopste,pratim ovu temu da vidim sta je covek uradio a vi polemisete oko stelovanja zazora ventila ne kazem da je to banalna stvar ali brate ja ih stelujem uvek na hladan motor tako sam radio i tako cu raditi da li je u pitanju golf yugo itd.A to da li je topao vruc ili pregrejan postaje filozofija stelujem kad je motor hladan i gotovo nema greske.Vidim da ste svi dosta upuceni oko dosta tema i da imate dosta dobrih informacija i poprilicnig iskustva ali brate svako ima neku svoju teoriju pa neka je se i drzi oko stelovanja ventila za mene ja samo hladan motor.Jednom sam pokusao ne secam se na kom vozilu da nastelujem na topao motor znam da je bila uska bregasta da nije bilo pojma da izvadim plocice dok se motor nije ohladio a proizvodjac je imao mere i na toplo i na hladno pa kako cu na toplo kad ne mogu da izvadim plocice.
Comment
-
Comment