TERMOSTAT ILI NEŠTO DRUGO?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Syncmaster
    CBC Veteran
    • 02.02.2006
    • 153
    • Zrenjanin

    TERMOSTAT ILI NEŠTO DRUGO?

    PRVO SREĆNA NOVA GODINA SVIMA...

    Leti ili zimi svejedno koje su temperature napolju motoru je potrebno dugo vremena da počne da podiže kazaljku temeperature motora,a takođe i da uđe u zonu i dostigne radnu temperaturu motora.
    Sada zimi čekam i po 7-10 minuta da krene da podiže kazaljku,a da bi dostigao radnu temperaturu treba mu možda i 20-25min.
    Primetio sam takođe da kada vozim na nizim obrtajima i da mu treba više vremena da se ugreje nego da radi na leru u mestu.

    Kada konačno uđe temperatura stoji normalno nešto ispod polovine i tako stoji kada je na otvoreno vožnja i kada je u gradu, s tim da leti kada se vozi u gradu duže vremena onda počne da prelazi pola i dođe do trenutka kada upali ventilator koji radi neko vreme, obori temperaturu ispod pola i ugasi i tako u krug.

    Nisam siguran da letos kada am išao na venac po onim vrućinama kada sam se penjao temperatura je malo prešla pola, a kada sam se spuštao bila je ispod pola, ali čak manje nego kada je normalna radna temperature na otvorenom.

    Nikad nije prokuvao niti ušao u crvenu zonu, samo je problem što mu jako dugo treba da se motor ugreje. Antifreez menjan na svake dve godine redovno, i prošle godine sam menjao tako da nije do njega.

    U kabini vazduh duva,e sad ne čini mi se da toplo, pre bih rekao da je mlako jer ne mogu da ugrejem kabinu kada se ide na otvoren put npr do beograda i tek kada uđem u borču tada osetim da je u kabini toplo,a do tada mi se noge smrzle.
    Takođe sam malo isprobavao juče, kada upalim ventilator da duva i da vazduh cirkuliše iz spolja ka unutra temperatura stoji ispod pola i tako je održava i u dužoj gradskoj vožnji, a kada prebacim da vazduh cirkuliše u kabini da ne uzima spolja ond mi se čini da se skazaljka malo pomeri i da stoji na pola, dok čim prebacim da vazduh cirkuliše spolja ka unutra ona se vrati na malo ispod polovine, kao u prvom slučaju.

    Pre je autu trebalo 5 min da se ugreje bez obzira leto ili zima, a sada gde god krenem treba mu mnogo mnogo više.
    Auto je kia pride i ima prelivnu posudu. U servisu kada su menjali radili su sledeće: ispustili stari antifreez, sipali novi, upalili auto i čekali da ventilator hladnjaka upali i ugasi, dosuta potrebna tečnost nakon toga i to je sve.

    Šta raditi? Menjati tremostat ili vodena pumpa, treće nije sigurno...
  • Eon
    Moderator
    • 10.03.2005
    • 4225
    • Beograd-NBG-44
    • Superb 2.0 4x4 DSG

    #2
    Odmah menjaj termostat!!!! Pumpa za vodu ne daje takve simptome!
    Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
    Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

    Comment

    • M-power
      Moderator
      • 10.01.2005
      • 10060
      • Bg; Banovo Brdo
      • CorsaC, astra H,

      #3
      Bas kao sto Eon rece...samo promeni termostat i bice sve ok. Nemoj stedeti novca pri odabiru istog.
      To date there has never been a faster car built for the public road and,
      it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

      Comment

      • nemanja_vr6
        CBC Član
        • 27.09.2007
        • 78
        • beograd

        #4
        Moje misljenje je isto
        termostat. Zameni i bice sve ok
        VW CLUB SRBIJA

        Comment

        • Syncmaster
          CBC Veteran
          • 02.02.2006
          • 153
          • Zrenjanin

          #5
          Mislio sam da je termostat, pošto sam pročitao dosta postova sa foruma ali me bunilo to što auto ima da kažem normalnu temperaturu znači ne greje se ali opet sa druge strane sporo dostiže radnu temperaturu.
          Pa sam onda naleteo na jednu temu u kojoj je neko imao sličnih problema da je temperatura ok ali da je slabo dostiže, pa rekoh da i ja objasnim simptome i da čujem drugo mišljenje.

          Ok, sredinom meseca me čeka redovan servis kod ovlašćenog, pa ću im napomenuti da se i to sredi.

          Hvala na savetima.

          Comment

          • Pole
            CBC Senator XXL
            • 05.10.2006
            • 363
            • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

            #6
            ako je termostat u kvaru ne mora da znaci da ce se auto pregrejati

            imas dva simptoma

            prvi je kao kod tebe da se auto tesko zagreva sto znaci da termostat ne zatvara kako treba

            drugi je da se auto pregreva sto znaci da se termostat ne otvara koliko je potrebno ( ako je u pitanju termostat )
            zasto krava nosi zvonce...?...?...?
            pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

            Comment

            • mishio
              CBC Senator XXL
              • 29.05.2007
              • 1204

              #7
              a zasto ne bi problem bio da jednostavno kada su ti menjali antifriz nisu ozracili sistem ? jer tebi auto ne greje unutra, sto je jako moguce problem ..

              Comment

              • Pole
                CBC Senator XXL
                • 05.10.2006
                • 363
                • Plandiste,Juzni Banat,Vojvodina/-/-/-/ Garaza: osmaja :)

                #8
                njemu motor ne moze ili tesko dostize radnu temperaturu sto dovodi i do losijeg grejanja u kabini

                sto ne znaci da mu mozda nije prljav mali hladnjak.........itd
                zasto krava nosi zvonce...?...?...?
                pa zato sto joj ne radi sirena :) :) :)

                Comment

                • M-power
                  Moderator
                  • 10.01.2005
                  • 10060
                  • Bg; Banovo Brdo
                  • CorsaC, astra H,

                  #9
                  Termostat i gotovo
                  To date there has never been a faster car built for the public road and,
                  it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                  Comment

                  • Syncmaster
                    CBC Veteran
                    • 02.02.2006
                    • 153
                    • Zrenjanin

                    #10
                    Ma nije prljav, redovno menjam antifriz, cak je čista i prelivna posuda.

                    Sistem koliko se ja razumem odračen kako treba jer su nakon sipanja novog i paljenja i gasenja ventilatora dolili još potrebnu kolicinu u hladnjak dok je u prelivnoj posudi bilo normalno. Jedino je nakon 4 meseca od sipanja novog na sledecem servisu doliveno jo malo u prelivnu posudu i od tada je sve sto se tice antrifiza u redu, ne trosi ni malo a kada skinem sep hladnjaka on je cist i nivo antifreeza na maltene masimumu.

                    Znam da kada je termostat otvoren stalno, da teze podiže temp, ali nisam razmišljao da ne moze da zatvori skroz.

                    Znaci deo antifriza cirkuliše i kroz hladnjak jer ne zatvori skroz i zbog toga mu treba više vremena da dostigne radnu temperaturu, a kada uđe i dostigne radnu temperaturu onda se termostat otvori skroz i tada tečnost cirkuliše normalno, pali ventilator pa gasi i ne dozvoljava da se motor pregreje, a kada se motor ohladi, termostat ne zetvori skroz pa je opet muka da se ugreje? Ako sam te dobro razumeo?

                    Ako je kod mene taj slučaj, ond bi jedno crevo hladnjaka trebalo da bude vruće,a drugo hladno, bar dok ne uđe temperatura u zonu početka otvaranja termostata zato što deo cerkuliše i kroz hladnjak ali ne u potpunosti?
                    Koje bi crevo trebalo da bude vruće gornje ili donje?

                    Comment

                    • Delkan
                      CBC Senator XXL
                      • 14.06.2005
                      • 829
                      • 60 km From BG,West

                      #11
                      Gornje vruce,donje hladno dok ne otvori termostat.Ako brlja,donje ce biti mlako(pipaj blize hladnjaku).

                      Comment

                      • M-power
                        Moderator
                        • 10.01.2005
                        • 10060
                        • Bg; Banovo Brdo
                        • CorsaC, astra H,

                        #12
                        Originally posted by Delkan
                        Gornje vruce,donje hladno .
                        Obrnuto...gornje hladno...tj. oba hladna samo ono sto ide od termostata na gornji deo hladnjaka bas hladno sve dok motor ne dostigne radnu temperaturu.
                        Ne napisa ni koji je auto..motor u pitanju?
                        To date there has never been a faster car built for the public road and,
                        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                        Comment

                        • Syncmaster
                          CBC Veteran
                          • 02.02.2006
                          • 153
                          • Zrenjanin

                          #13
                          E,ovako..

                          Večeras pipao creva.

                          Auto vožen u ugrejan do radne temp. pa ostavljen 3 sata i nakon toga ponovo upaljen.

                          Trebalo mu je oko 3-5min da počne da podiže kazaljku, ali mu je trebalo oko 15 da ugreje.
                          Kada je počeo da podiže i došao do između prve debele i minimalne radne temperature pipao sam creva i ispostavilo se da je gornje crevo što ide u hladnjak postalo malo toplije nego kada je upaljen auto,a donje crevo na hladnjaku je i dalje bilo hladno.

                          E sada, jel to termostat crkao ili tako treba da bude(jel to ispravno)?
                          Da li neko može da mi kaže šta se dešava kod mog slučaja,da opiše?

                          Аutо je KIA PRIDE 1.3i (mazda 121).

                          Comment

                          • Srdjan
                            CBC Senator XXL
                            • 30.09.2004
                            • 2416
                            • Bajina Basta/Beograd

                            #14
                            Koliko uopste kosta termostat za tvoj auto kada neces da ga promenis iako je on visoko na listi krivaca za takvo ponasanje?
                            Lancia Kappa 2.0 20v

                            Comment

                            • Syncmaster
                              CBC Veteran
                              • 02.02.2006
                              • 153
                              • Zrenjanin

                              #15
                              Pretpostavljam da košta minimum 50e, jer planiram da stavim original.
                              Ali pre nego što dam te pare hoću da budem koliko toliko siguran da je baš on. Jer u suprotnom dati te pare,a dobiti isto nije baš lako da se zaboravi.

                              Tako da bih ipak voleo da čujem još nečije mišljenje, a i zbog sebe bih voleo da neke stvari ako ništa drugo nego bar naučim teorijski.

                              Comment

                              Working...
                              X