Culi ste sigurno za auto servis i prodavnicu auto delova TOCAK. Jedino sto imaju po normalnim cenama su Liqui Moli ulja i sredstva kojekakva a sve ostalo je nenormalno jeftino. Pohrlite u Zrenjanin
Exhaus Gas Return ili EGR ventili su vrlo osetljivi na chad,ugraduju se od 1996,
hm, Volvo ih koristi od sredine 70tih godina, a pod obavezno na svim karburatorskim modelima tokom 80tih ( za specificna trzista gde nije isao kat).
Ali napominjem da to nije zbog NEKVALITETA(daleko bilo)vech zbog sofiicistirane teh. a prljave nafte.
ne bih se slozio, problem sa EGR postoji samo na odrfedjenim motorima i odredjenim konstrukcijama pojedinih fabrika a dizel je za sve isti.
dakle, sa istim dizelom neki motori su veoma problematicni a neki ne poznaju uopste pitanje EGRa.
dalje, svaka nafta je prljava, i uvek ce biti prljava, dizel je jednostavno takav proces sagorevanja u kome uvek mora da se ubrizga vise goriva nego sto je potrebno za optimalno sagorevanje da bi moglo da zapocne detonantno samosagorevanje..uvek u svakom dizel motoru ostadje cadj i koks, samo neke fabrike znaju kako da se izbore sa tom osobinom dizela a neke su se pokazale kao manje sposobne po tom pitanju.
problem nije u nafti, niti u dizelu (jer se desava na celoj planeti) vec u neodgovarajucoj kosntrukciji i narocito menadzmentu rada motora.
Ako su lagali mene i ja lazem vas!Tako kaze Joka Balashevic .Hteo sam samo da pomognem.A sto se tiche texta mislim da sam i dalje u pravo jer...Vidi sad.Kaze se da sve shto je trebalo da se izmisli oko auta vech je odavno izmishljeno...Pa sad moze samo da se petlja oko sigurnosti i ekologiji.Tako i EGR su napravljeni samo zbog ekologije.A shto se tiche osetljivosti zbgog goriva evo primer.Vwolksvagen je povukao is prodaje sve modele TDI( sa Maleziskog trzishta zbog zasumpurene nafte,naravno strada ugled firme,a drugi(obichni)modeli su i dalje u prodaji.MazdaDITD je mnogo manje osetljiv na nekvalitetnu naftu jer koristi malo stariji sistem ubrizgavanja i zbog toga nema nikakvih problema gde i da se prodaje (euro2).To sam hteo da kazem!
Izvinite nisam prochitao predhodno,pa da dodam josh ovo.Nije to shto je nafta sama po sebi prljava nego zbo sumpora,drugovi moji.Proizvojachi ostavljaju rachunala podeshena (idalana trzishta)na 0,05 a na nashem Balkanu kolichina je desetostruko vecha 0.4-0.5 e to je to .Izato proizvojaci preporuchuju krache servisne intervale za ove prostore!
pa tako kazi, VW ima zaista problema sa TDI (ali samo 1.9) motorima i to je opste poznat problem svuda, od Nemacke (koja nema lose dizel gorivo) a u SAD su rezultati VW dizela katastrofalni.
cak TDI sa PD sistemom nije ni bio ( u SAD) pusten u prodaju celih 4 godine jer se nenormalno cesto kvario tako da je vec garantni rok bio nocna mora za vlasnike VW dizela.
kod recimo Fordovih dizela uz upotrebu identicnog dizela sa vise ili manje sumpora ( po zelji) ne postoji problem otkaza EGR sistema.
i uopste nas dizel (barem ovde u Srbiji) je sto se tice sumpora sasvim ok, i u skladu sa uobicajenim vrednostima u Evropi, do te mere da recimo Mercedes zvanicno po testiranju tvrdi da je dizel potpuno ok za njihova vozila.
sam problem stvaranja koksa u dizelu je vezan za nepotpuno sagorevanje i nemogucnost motora da radi termicki stabilno na dovoljno visokoj temperaturi da sagori taloge. to je obicno usled gradskih voznji a potpomognuto losijom konstrukcijom motora (termicki nestabilan motor u radu).
kolicina sumpora ne utice na stvaranje koksa (ugljenika u drugom obliku dakle a ne sumpora), vec na katalizator, ulje motora, brzigaljke i uopste sistem ubrizgavanja. EGR ventil, klipovi, ventili i ostalo povezano ne zavisi od kolicine sumpora u gorivu i cak lakse podnosi dizel sa vise sumpora. naravno, mnogo sumpora je no no zbog stvaranja po ekologiju stetne sumporaste kilseline i drugih nusprodukata.
lek protiv koksiranja motora je dovoljno visoka radna temperatura u cilindrima koja omogucava sto potpunije sagorevanje, ili primena LPGa kao katalizatora procesa sagorevanja (primenom LPGa nema koksiranja, nema cadji, nema dimova, skoro da nema tvrdih cestica, a dobija se porast snage i efikasnost sagorevanja dizela).
to je vec prakticno potvrdjeno i primenjeno na autobusima, kamionima i radnim masinama po Evropi, Australiji narocito i SAD.
a recimo mozda je zanimljivo da VW 2.5 litara TDI motor nema problema sa EGR ventilom i uopste sa tim sistemom. opet nevezano za izbor dizela.
ma jok, samo ti iznosim nesto drugaciji pogled na pitanje nepotpunog sagorevanja. imas informacije a ti sam odluci sta ti je ko rekao, sta si procitao, sta si sam kroz iskustvo proziveo, kako god.... pa odaberi ono sto mislis da najbolje opisuje zadatu temu.
Comment