Ventilator kasno pali!?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Uča
    CBC Veteran
    • 24.01.2008
    • 168
    • Kruševac

    Ventilator kasno pali!?!

    Poštovani forumaši. Pojavio se jedan problem na kadettu 1.6i. Skoro mi je procureo hladnjak na kadetu, pa sam bio primoran da nabavim drugi - naravno na auto-otpadu. Pošto nije bilo hladnjaka od 1.6i, bio sam primoran da kupim hladnjak od 1.4i. Čini mi se da u taj hladnjak staje 200-300ml manje tečnosti nego što je bilo u starom hladnjaku jer je nešto tanji. Pri zameni hladnjaka zadržao sam svoj termodavač koji je besprekorno funkcionisao. Evo šta se dešava. Primetio sam da se ventilator dosta kasno uključuje tj. u gornjem delu drugog belog polja (iznad tog polja ima još jedno belo i crveno polje). Ranije mi se ventilator uključivao čim kazaljka pređe polovinu (2mm) iznad srednje crtice, a sada 4mm iznad polovine u okviru istog polja. Šta bi mogao biti uzrok kasnijem uključivanju ventilatora i držanju malo više temperature? Da li je možda tih par stotina ml uticalo na to? Moram da napomenem da je pre par meseci promenjen termostat koji otvara normalno i da on dobro funkcioniše. Da li je po vama ova temperatura visoka? Da li da tražim veći hladnjak ili da ovaj zadržim?Pokušaću da postavim fotografiju (mob. tel) ali nisam baš dovoljno vičan u tome. Na slici je momenat uključivanja ventilatora, gde on radi 15-ak sekundi, isključise i obori temperaturu - kazaljka padne par mm. Nadam se da će te mi izaći u susret.Hvala!

    Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo
  • kristina990
    Banovan
    • 13.04.2009
    • 1066
    • Srbija

    #2
    Re: Ventilator kasno pali!?!

    mislim da je to u redu i da pali ventilator na 100Cako uzmemo da je sredina odnosno početak ovog drugog belog polja 90C,a kraj 100C.
    i kod mene na golfu pali na oko 100C

    Comment

    • Uča
      CBC Veteran
      • 24.01.2008
      • 168
      • Kruševac

      #3
      Re: Ventilator kasno pali!?!

      Hval lepo. Večeras nisam bio lenj, pa sam zamenio termoprekidač (imao sam rezervni) i provozao auto. I opet isto. Primetio sam da diže temperaturu samo kad idem 1. i 2. stepenom prenosa. Kad se ostvare mogućnosti da se vozi za nijansu brže temperatura je 1-2mm iznad srednje crte. Da čujem dalje mišljenje!
      Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

      Comment

      • zoranbg
        CBC Senator XXL
        • 23.03.2005
        • 4098
        • Rooster's Hill , Beog
        • Grande Punto 1.2

        #4
        Re: Ventilator kasno pali!?!

        pa manji hladnjak imas ..zato
        da to moze bez ikakve razlike tako da se meTJe...fabrika bi prva stavila svuda sto manji hladnjak,da ustede pare,prostor..vodu
        a da li to skodi motoru?,neverujem,. .. ali nisam strucan da ti to potvrdim.
        bolje neki vetji da si stavio ...

        sad bar stavi neki termodavac,da ranije pali..neznam.
        Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

        Comment

        • BARTONE
          CBC Senator XXL
          • 25.09.2006
          • 398
          • Bor

          #5
          Re: Ventilator kasno pali!?!

          Učo
          da li je polozaj termoprekidaca na starom hladnjaku isti kao na novom tj. polovnom?

          Comment

          • zoranbg
            CBC Senator XXL
            • 23.03.2005
            • 4098
            • Rooster's Hill , Beog
            • Grande Punto 1.2

            #6
            Re: Ventilator kasno pali!?!

            pošto ti je hladnjak manjeg kapaciteta,oscilacije temperature su veće .. pa bimetal u termodavaču kasnije reaguje(jer mu treba neko vreme,nije trenutan) i pali ventilator , i ako je temperatura vode prema senzoru temperature koji šalje vrednost na skalu već ranije dostigla tu vrednost.
            jednostavno imaš veće oscilacije temeperature .. sa starim hladnjakom je to naprimer bilo + ili - 3 stepena od radne temerature.. sad je + ili - 6 . a pošto je kapacitet i aktivna povrsina koja se hladi pre paljenja ventilatora manja.. mnogo brže se vraća na +6 iznad radne ..nego što beži u minus kada se upali ventilator.

            malo sam ga zakukuljio..ali mislim da je razumljivo.
            Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

            Comment

            • Uča
              CBC Veteran
              • 24.01.2008
              • 168
              • Kruševac

              #7
              Re: Ventilator kasno pali!?!

              Originally posted by BARTONE
              Učo
              da li je polozaj termoprekidaca na starom hladnjaku isti kao na novom tj. polovnom?
              Da, položaj termoprekidača je isti. Hladnjak je identičan starom po dužini, visini. Jedina razlika je što je sad nešto tanji od starog. Inače sve paše ''šraf na šraf'', i ventilator i creva (gornje, donje,...) Da li mi predlažete da zamenim hladnjak debljim, većim, ili...?????
              Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

              Comment

              • BARTONE
                CBC Senator XXL
                • 25.09.2006
                • 398
                • Bor

                #8
                Re: Ventilator kasno pali!?!

                pa kad je hladnjak vec tu...
                termostat pocinje otvaranje cini mi se na 92,termoprekidac ukljucuje na 100,iskljucuje na 95
                ajde probaj stavi termoprekidac 97/92(pase npr.od francuza,navoj 22x1.5)

                Comment

                • legenda
                  CBC Senator XXL
                  • 28.03.2009
                  • 1345
                  • Beograd

                  #9
                  Re: Ventilator kasno pali!?!

                  @Uco normalno ti je to...kazaljka nije otisla uopste mnogo...imas nov hladnjak marke remso(ili tako nesto)koji sasvim ok radi i kosta 3500din,tako da nisi imao potrebe da kupujes polovan(postoji mogucnost da je krpljen ili da su odredjene celije zacepljene)pa ti zbog toga malo vise varira temperatura...hladnjaci za 1.4 i 1.6 su u potpunosti isti(i original je tanak a ne debeo)...proveri da li si dobro obezvazdusio sistem...pozz

                  Comment

                  • kristina990
                    Banovan
                    • 13.04.2009
                    • 1066
                    • Srbija

                    #10
                    Re: Ventilator kasno pali!?!

                    problem nije u termoprekidaču već u nešto većem zagrevanju motora,odnosno slabijem hlađenju.loš(zapušen)hladnjak?vodena pumpa?

                    Comment

                    • Uča
                      CBC Veteran
                      • 24.01.2008
                      • 168
                      • Kruševac

                      #11
                      Re: Ventilator kasno pali!?!

                      Bartone,
                      da bi stavio neki drugi hladnjak morao bih da sačekam da dođe od 1.6 (taj deblji). Ne bih se zadovoljio time da stavim termoprekidač pa da ventilator uključuje nešto ranije. Razmišljao sam o ovoj problematici, pa nisu Nemci ludi kad su za svaki tip kadeta različite kubikaže stavili i različit hladnjak. Verovatno i tih par stotina ml utiče?!?

                      Legenda,
                      moram da budem iskren i kažem da nisam imao pojma da postoji novi hladnjak za Kadeta - bar ga kod nas u Kruševcu nema. Ovaj hladnjak koji sam nabavio je kao nov. Drugari mi drže auto-otpad pa ne uzimam svakakav, već probran. Nije mi problem da zamenim za drugi (kad dođe neki auto). Inače moj stari hladnjak je bio deblji. Još uvek mi je u garaži pa sam uporedio.

                      Kristina 990,
                      ne verujem da je hladnjak zapušen, a vodena pumpa mislim da radi kako treba jer se ovo dešava sa dolaskom toplijeg vremena - od kako sam zamenio hladnjak.

                      Svima se zahvaljujem na uloženom trudu oko ovog problema. Porazgovaraću sa drugarima da zamenim za neki veći. Znate li da li na kadeta paše neki hladnjak od Astre, Korse,... koji je gabaritno veći od Kadetovog? Ako može da se stavi veći - nabaviću ga. Mislim da to ne može da šteti, samo će da koristi. Koje je vaše mišljenje. Posavetujte me! HVALA!
                      Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

                      Comment

                      • BARTONE
                        CBC Senator XXL
                        • 25.09.2006
                        • 398
                        • Bor

                        #12
                        Re: Ventilator kasno pali!?!

                        kazes sve pase,dimenzije,velicina,creva
                        pretpostavljam oba su hladnjaka aluminijum-plastika...
                        a kako se protezu cevcice na oba hladnjaka?
                        da nisu na starom recimo postavljene po vertikali,a na novom,tj. polovnom pruzaju po horizontali?
                        mozda to utice na brzinu cirkulacije kroz hladnjak...
                        veci hladnjak...recimo od kadeta sa automatskim menjacem,cini mi se da je on gabaritno veci

                        Comment

                        • Uča
                          CBC Veteran
                          • 24.01.2008
                          • 168
                          • Kruševac

                          #13
                          Re: Ventilator kasno pali!?!

                          Da, da! Sve je identično: dužina, visina raspored creva, termoprekidača, apsolutno sve, osim debljine. Stari je debljine 34mm, a novi 22mm, što znači da je razlika 12mm. Oba hladnjaka su aluminijum - plastika. Cevčice su postavljene horizontalno na oba hladnjaka. E sad neznam od kog auta bi mogao da se stavi drugi veći hladnjak. Uzeo bih hladnjak sa sve ventilator, a ovaj hladnjak sa ventilatorom bih vratio. To nebi trebao da bude problem. Samo je pitanje od kog auta uzeti - Astra, Kadet, Korsa,...
                          Prvo: Ja sam uvek u pravu. Drugo: I kad nisam u pravu poštuje se prvo pravilo

                          Comment

                          • miskovolvo
                            CBC Veteran
                            • 22.02.2010
                            • 171
                            • Aleksinac

                            #14
                            Re: Ventilator kasno pali!?!

                            Opet Uca i njegov Kadetlic,pazljivo sam citao i ima puno pametnih ideja i odgovora,pa ne zelim da budem veci pop od kaludjera,treba da nadjes neki instrument pa da izmeris temperaturu na u samom hladnjaku i na termoprekidacu, pa da vidis koja je stvarna temperatura, a posto ti sat za temperaturu nije bazdaren,odokativnom metodom je nemoguce videti stvarnu temperaturu,a i jedan mali savet/konstantacija,ne treba da budemo pametniji od ko zna koliko inzinjera koji su konstruisali taj motora,racunali kolicinu rashladne tecnosti,protok,visinu itd,vec da menjamo i montiramo odgovarajuce delove za odredjeni motor. A tu su naravno i musterija kojima auto treba za juce,jer jure neke kombinacije,a kako nas narod kaze>lenj vise ide,a skrt duplo placa<ovo se naravno ne odnosi na mog druga Ucu,vec uopstena konstatacija.Pozz

                            Comment

                            • legenda
                              CBC Senator XXL
                              • 28.03.2009
                              • 1345
                              • Beograd

                              #15
                              Re: Ventilator kasno pali!?!

                              Ako bas hoces veci hladnjak,uzmi od kadeta dizela...deblji je i malo duzi,ali moze da se namesti na gredicu...samo proveri da li ces imati mesta za ventilator...

                              Comment

                              Working...
                              X