Mesanje Antifriza

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • burca
    CBC Član
    • 22.12.2005
    • 90
    • Beograd

    Mesanje Antifriza

    Posto ce malo da `zaladi ovih dana resio sam da dospem malo antifriza.U hladnjaku se nalazi neki FAM Krusevac Antifriz 100 zelene boje,fora je sto taj ne mogu da nadjem(bio na JP pumpama,sad nema) pa uzeh Korsantin 100 koji je plavicaste boje.Mogu li se ono mesati?
  • zec
    CBC Senator XXL
    • 05.01.2005
    • 450
    • bgd

    #2
    A koliko je star taj antifriz u rashladnom sistemu? Mozda bi bilo dobro da zamenis sve?
    "If everything seems under control, you're just not going fast enough."

    Comment

    • burca
      CBC Član
      • 22.12.2005
      • 90
      • Beograd

      #3
      taj "stari" nema mesec dana....

      Comment

      • Eon
        Moderator
        • 10.03.2005
        • 4225
        • Beograd-NBG-44
        • Superb 2.0 4x4 DSG

        #4
        Proveri oba da li su sinteticki ili mineralni i da li su G11 ili G12. Najbitnije je da su istog hemijskog sastava, glikol ili...
        Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
        Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

        Comment

        • Zeljko
          CBC Veteran
          • 22.05.2006
          • 115
          • Kać
          • Fiat Bravo

          #5
          Prosle godine je menjan antifriz, zatim je bilo radova na motoru, pa se nesto antifriza dosipalo. Pitam majstora da li ce da smeta sto nije isti on kaze bitno je da su na istoj bazi (bazi glikola). Sada sam ja dodao litar koncentrata opet na bazi glikola, jer je vrednost pri merenju bila -25.
          Pitanje - da li baza glikola ima neke podvrste, tj. ako se kaze da je na bazi glikola da li je to dovoljno da je sigurno da se moze mesati?
          Kojih jos ima vrsta, baza?

          Ono sto me najvise interesuje, ako merenje pokaze da rashladna tecnost ima zadovoljavajucu vrednost (npr. -35) da li to znaci da je sve u redu?

          Da li se merenjem moze otkriti da su mesani antifrizi razlicite baze, tj da li je bitna jos neka karakteristika koju merenje ne moze da otkrije?

          Auto je Skoda Favorit 1990, prvi koji je sipan je Zastava koncentrat, za drugi ne znam, a sada sam sipao Basf Glisantin. Svi su plavo-zelene boje.

          Hvala unapred na odgovorima!!!

          P.S. Nisam jos izmerio vrednost, cekam da se izmesa.

          Comment

          • Eon
            Moderator
            • 10.03.2005
            • 4225
            • Beograd-NBG-44
            • Superb 2.0 4x4 DSG

            #6
            Ma super, samo teraj, i sledece godine sve menjaj....
            Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
            Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

            Comment

            • Hypersonic
              CBC Veteran
              • 29.07.2006
              • 116
              • state of Medak, BGD

              #7
              Originally posted by burca
              taj "stari" nema mesec dana....
              A zasto bi dolivao ako si ga sipao pre mesec dana??? Inace antifriz ne isparava, vec isparava voda. Ako ti je pao nivo tecnosti u rezervoaru dolij samo destilovane vode. Mada posle mesec dana, tesko da je ista moglo da ti ispari od vode iz sistema? Ako ti negde pusta, onda je glupo da uopste dolivas antifriz, sredi prvo sistem za hladnje, vidi gde sta curi, zapusi rupe, pa onda sipaj antifriz.
              Stercus accidit

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Stvarno glycol ne isparava? Tacno je da mu je tacka kljucanja negde 197°C, ali ipak....
                Ne znam, zato i pitam da ne bude pobrkano sa sumpornom kiselinom iz akumulatora gde samo voda isparava i ona se i dosipa po potrebi.
                Kazu da je koncentracija do nekih 75% dozvoljena sto je jako visoko pa nema frke ako se ponekad dosipa malo i koncentrata i ako se natifriz menja komplet bar jednom u 2 godine. Najvise zbog korozije (elektroprovodnosti) koja izaziva galvansku koroziju.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  ako merenje pokaze da rashladna tecnost ima zadovoljavajucu vrednost (npr. -35) da li to znaci da je sve u redu
                  apsolutno ne.

                  rashladna tecnost ima mnogostruko delovanje u motoru.

                  osim toga da se ne zamrzne, vazne osobine su sadrzaj inhibitora oksidacije (koji se trose vremenom i sa kilometrazom), zastita od penjenja, podmazivanje pokretnih delova u dodiru, prenos toplote, itd.

                  aditivi koji su bitni sastavni delovi rashladne tecnosti i koji se trose sami od sebe tokom vremena zahtevaju da se rashladna tecnost (vec prema karakteristikama) na odredjeni vremenski interval menja.

                  tacka mrznjenja nije dovoljan opis trenutnog stanja rashladne tecnosti, njen podobnosti za upotrebu.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Valent Vudriga
                    CBC Senator XXL
                    • 02.04.2005
                    • 2778
                    • USA

                    #10
                    Dva osnovna faktora su tocka smrzavanja i ph. Antifriz postane prekisel puno prije nego mu padne tocka smrzavanja i to je veci razlog za zamjenu. Kod zamjene treba ispirati bar jedan sat.

                    Comment

                    • Nikola
                      CBC Senator XXL
                      • 29.09.2004
                      • 975
                      • Indjija/Vojvodina

                      #11
                      Kako vrsiti ispiranje? aj malo detaljnije...
                      .:Cuore Sportivo:.
                      Alfa Romeo 145 1.6 Boxer 103HP 96`

                      Comment

                      • Valent Vudriga
                        CBC Senator XXL
                        • 02.04.2005
                        • 2778
                        • USA

                        #12
                        Nabavis T spojnicu koja se ugradi na crijevo grijaca, postoje gotove za kupit, navrnes crijevo od vodovoda, otvoris rashladni sistem i tjeras. Sto duze to bolje. Kad nalijevas novi antifriz uzmi u u obzir da dio ciste vode ostane uu bloku, osim ako ga ispustas, pa moras prilagoditi mjesavinu toj kolicini. Vazna stavka je odzracivanje sistema, zracni jastuci mogu ostetiti motor stvarajuci lokalizirana zarista visoke temperature.

                        To bi se sve trebalo raditi mashinom, tako da se antifriz ne proljeva u vodene tokove, no o tom po tom. Valjda je prerano kod vas za to.

                        Comment

                        • uglavnom.bezopasni
                          - 42 -
                          • 03.02.2005
                          • 2235
                          • Novi Sad

                          #13
                          Verovao ili ne masina postoji, i za ulje imamo cak

                          A taj deo oko ispiranja je da majstori opravdaju zasto zamena antifriza kosta cca 300 dolara...

                          I trece, intervali zamene kod novih vozila i dobro odrzavanih vozila (gde u rashladni sistem NIKAD nije usla ni kap vode) jako se razlikuju od nasih motora... (kod mene je bilo cesmovace, antifriza (po sistemu majstore daj litru da dospem, svih mogucih boja i koncetracija), destilovane vode, cak i 1,5 litara gazirane Knjaz Milos) i jos uvek sve radi.

                          Jednom sam probao to sa ispiranjem i posle je trebalo dve nedelje da pozapusavam sve rupe (da se kamenac ponovo natalozi gde treba)
                          Fifteen years of research he'd filed from one planet alone and they'd cut it to two words. "Mostly Harmless."
                          11.04. 0:12 #2
                          Rule #51: Sometimes — You're Wrong!

                          Comment

                          • Valent Vudriga
                            CBC Senator XXL
                            • 02.04.2005
                            • 2778
                            • USA

                            #14
                            A taj deo oko ispiranja je da majstori opravdaju zasto zamena antifriza kosta cca 300 dolara...
                            Moje objasnjenje je tehnicke prirode i nastoji ti reci da kisel antifriz nagriza radijatore, grijace i brtvu glave te da ce skratiti rok trajanja istih.

                            Sto se tice $300, sto te to muci? Koliko je tesko reci ne? Odes kod majstora koji naplacuje trideset, ili tri. Kiseljak je jos jeftiniji. Ili jos bolje, otvoris radionu pa i ti naplacujes tri stoje. Prije nego pocnes ne zaboravi da svaka batina ima dva kraja, ti za sada vidis samo jedan-svoj.

                            Jednom sam probao to sa ispiranjem i posle je trebalo dve nedelje da pozapusavam sve rupe (da se kamenac ponovo natalozi gde treba)
                            Nisam znao da je funkcija kamenca da cepi rashladni sistem. Koliko ja znam on sluzi za bolji transfer temperature.

                            Comment

                            • dranix
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 3079
                              • Antwerpen/Belgium
                              • Saab 9-3

                              #15
                              A nesto o konkretnim pH vrednostima koje su dozvoljene u sistemu?

                              Comment

                              Working...
                              X