Spustanje Alfe 155 1.8 ts????

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #16
    Mislim da nisi u pravu,ja sam spustao par yugica
    Jugic nije auto, u poredjenju sa Alfinim doteranim vesanjem.

    niti prednje opruge niti jedna zadnja opruga uopste nisu podesene niti prema motoru niti prema uglovima trapova niti prema gumama. kod Zastave ne postoji pojam PODESAVANJA na optimalno bilo cega.

    a kao drugo, svi ti spusteni Jugici idu ocajno cim se malo poveca brzina, recimo iznad 170-180 su jaaako nestabilni.

    jedan takav spusteni pre 2 nedelje me pratio na brdskom putu i nije mogao da predje oko 80-90 u krivinama jer bezi preko nosa. vec ta brzina mu je bila limit, to jeste bolje od KG varijante gde je auto nestabilna vec pri 40-50 km/h.

    ali to sve zajedno je daleko ispod sposobnosti doteranog auta kakva je pomenuta Alfa gde je fabrika brizljivo usagalasila sve komponente.

    u tom smislu, secenje opruga samo kvari postojece podesene odnose i radesava ih, a pravo resenje je nanovo postavljanje usaglasengo paketa opruga +amortizer koje daje najbolje rezultate.

    do te Alfe se ocekuje da ce ici 200 i preko 200 na sat a to je vec nesto potuno druga dimenzija prema Jugicima.

    jednostavno, mislim da Jugo nema nikakve sposobnosti za ista vise osim lokalne sporovozne gradske voznje i da od sportskog automobila ga deli toliko toga-jednom recju sve.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #17
      ako sam bude razmontirao opruge a samo ih limar bude krivio moze izaci i sa 10 EU :
      eh, a posle ce bandere, rupe na putu i kisa biti krivi kada sleti sa puta i ne daj boze zagine. da li takav rizik vredi 10 evrova, mislim da ne.

      sa vesanjem nema igranja, ogromne sile su sadrzane kao energija opruge i sa time nema sale, ili se radi kako treba (ima se para za takve posebne zelje) ili se ne nista ne dira i vozi bezbedno sve dok se ne skupe potrebne pare.

      nema besplatnog rucka, to jest nema resenja za 10 evra a da valja.
      da je tako jednostavno odavno bi na zapadu propali proizvodjaci skracenih sportskih opruga- zar se moze pomisliti da i na zapadu nego radije daje 200 evra za set opruga nego da sam sece opruge za 10 evra

      zlatno pravilo je kraci hod opruge veca tvrdoca i obrnuto.

      P.S. opruga koja nema dovoljni hod i nije us tanju da apsorbuje energiju prelaska rupe dovodi do toga da po nestanku prepreke doticna energija izbaci vozilo u vazduh a to znaci da guma i tocak ostanu u vazduhu bez ikakve trakcije.

      X puta vec vidjeno sa odokativnim skracivanjem opruga na raznim vozilima,a vrlo cesto je rezultat totalan gubitak kontrole nad kretanjem vozila i nesreca sa tragedijom na kraju.

      to je razlog zasto se opruge ne skracuju u garazi napamet vec kupuju tacno prilagodjene kombinacije za konkretan auto. estetika koja se dobija (ili gubi svejedno) je sporedna stvar u pitanjima bezbednosti i vesanja auta, rekao bih.

      tuning sportskog stiha auta nikada i nigde nije bio jeftin hobi, i posedovanje puno love je prvi preduslov za takve egzibicije sa bilo kojim autom koje donose novi kvalitet. za bilo koji auto u bilo kojoj zemlji sportski delovi su manjih serija i uvek skuplji nego fabricki velikoserijski.
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • No name
        CBC Veteran
        • 28.02.2005
        • 164
        • Novi Sad

        #18
        @killaz
        @brick
        Ljudi ne znam cemu prepucavanje preko postova.Ja ne pokusavam nikoga da ubedim da su secene i sabijane opruge bolje od firmiranih,pa naravno da je najbolje uzeti firmirane opruge i amortizere.Samo zelim da kazem da je za pocetak moguce i na taj nacin spustiti i malo ukrutiti auto,ako neko nije zadovoljan ovim spustanjem uvek moze da kupi firmirane opruge i amortizere i da ih namontira.Sada ce verovatno neko da se zapita "kako ce se secenjem ukrutiti auto?" pa evo jednostavnog odgovora:Kao sto vecina vas zna opruga sto se vise optereti ona je sve tvrdje,Evo jednostavnog primera iz koga ce svi skontati o cemu govorim:
        Recimo imate oprugu sa 10 krugova,i svaki taj krug se lako sabija recimo po 1 cm (sto iznosi ukupno 10cm).I sada kada bi odsekli 2 kruga,na autu bi ostalo 8 krugova koje nismo ni pipnuli.I sada umesto onih 10,imamo 8 krugova koji se lako sabijaju za po 1 cm (sto iznosi 8 cm).Znaci samim tim smo ukrutili auto u ovom slucaju za 2 kruga (nista posebno,ali opet za serijski mekan auto znacajno).To je sto se tice tvrdoce.A sto se tice visine,pre skidanja opruge izmerimo koliko ima izmedju dva kruga na opruzi (ovo se meri kada je auto na tockovima) i recimo ima po 2 cm izmedju dva kruga,sto znaci kad odsecemo dva kruga auto ce biti nizi za oko 4 cm.
        To bi od prilike bilo to,ako neko nije bas najbolje svatio neka pita pa cu objasniti.

        Comment

        • Darko_NS
          CBC Senator XXL
          • 02.12.2004
          • 557
          • Srpska Atina

          #19
          mislim da ljudi na jugu najvise i koriste tu metodu secenja (kao i ja)
          opruga kako zbog cene, a sa druge strane ja nikad nisam video da ima
          da se kupi set za spustanje juga (mozda gresim) kao sto ima za sva ostala zapadna auta

          Comment

          • M-power
            Moderator
            • 10.01.2005
            • 10060
            • Bg; Banovo Brdo
            • CorsaC, astra H,

            #20
            Prvo laki mojne se ljutis ne pokusavam da te ubedim ni u sta nego da se malo zezamo i tebi nemam sta da objasnjavam jer nisi ti postavio pitanje. Kazes da mnogi citaju pa ako kazem da treba skociti u bunar oni ce da skoce pa ja mogu odgovarati za njihove posledice. Njihova stvar ja odgovaram onome ko je pitao a ljudi koju su na ovom forumu se uglavnom razumeju pa im nije tesko da posave podpitanje.
            E sad samo jedno za sta niste u pravu.
            Pazi vi ste sad pametni i kao govorite da treba kupiti originalni set opruga a mi to ne znamo.
            Hocu da kazem samo da su ovde svi politicari i kad se vodila rasprava o zameni gasnog filtera na primer pa sam rekao da treba da se ide u servis i prepusti ovlascenom licu samo sto me niste ubili govoreci kako sam lud i kako to moze svako da uradi i kako ovaj forum sluzi zato kako bi nesto naucili ili prepravili a ne da za sve idemo kod majstora i bacamo pare.
            Svaka cast svim tim oprugama koje se prodaju a za mene su cenjene samo one najskuplje a dosad sam vidjao mnogo aftermarket sportskih opruga na automobilima koji ne drze nista posebno i preterano skakucu ili su mekani. Tako da zvaka je za ludaka i sve sto neko napravi to je super ili originalno a sto neko radi po zelji to je shit.
            Jos nisam video da je neko nastradao zato sto je savio zadnji krug i to ovde moze da se uradi za 10 EU i niko ne kaze da to tamo neko ne radi ili nije radio a razlika je sto to tamo ne kosta 10 EU i nemoze zakonski da prodje. A ako te lazo interesuju licna iskustva konkretno sam yuga naveo jer sam njega imao 5 god. i detaljno sam probao ponasanje auta na ovaj ili onaj nacin pa sam siguran da necu preneti subjektivna iskustva.
            A naravno da se ne razumes jer ako bas hoces da znas BMW-ova oruga za 4-taka-i sestaka su iste debljine zice i materijala a jedna je kraca za krug tako da to nije moja izmisljotina nego se to mnogo puta radilo a ti mozda ne znas pa ti zato izgleda ne bezbedno jer kad to cujes deluje ti mnogo strano i vise mislim da si ljut zbog one recenice za alfu nego izasta drugo. Daj opusti se i spremi se da peces novi rostilj jer sam se uzeleo
            To date there has never been a faster car built for the public road and,
            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

            Comment

            • 24v
              CBC Senator XXL
              • 11.12.2004
              • 479
              • Beograd, Karaburma

              #21
              Ljudi hvala vam puno na odgovorima...u svakom slucaju, ali da decko hoce da kupuje opruge i amortizere ne bi vas ni pitao za savet jer bi znao sta da mu kazem. Mene je samo zanimalo da li ima neko iskustva sa sabijanjem opruga (ili secenjem) da znamo kolika je visina za odredjeno sabijanje(secenje)!!!

              a to sto se tice yuga da ne lezi...to ste grdno pogresili.

              ocigledno da vam yugo nije bio prvi auto ili ga nikad niste vozili kako treba, a onaj koji ga poznaje odrace svaku 155ticu u krivini. 155tica toliko lose lezi da ja ne mogu da verujem. Verovatno se mnogo alfista nece sloziti samnom jer istina BOLI!!!

              A sto se tice citanja postova u alfa forumu, nije mi jasno zasto bi trebalo neko uputstvo da bi se pristupilo?????? Da niste neka zasticenja vrsta???
              I Drift not because it is a quicker way around a corner, but the most exciting way!

              Comment

              • Black Knight
                CBC Senator XXL
                • 13.10.2004
                • 2020
                • Novi Beograd, kicblo

                #22
                Molim Vas...nema potrebe za takvim prepucavanjem...nije tesko biti fin!

                p.s. 16V> moram da ti kazem da ne mozes da ocenis tek tako koliko trebas da skratis oprugu da bi je skratio za ~2-3 cm...zbog toga sto:

                a) ako su te opruge koje ima na sebi dosta stare...vremenom su se sabile ( nemoj te me sad napasti kako je to moguce i te fore...jer znam da opruga posle par godina ne moze da ostane na nominalnoj vrednosti pa da ga je**s...npr. 336mm a i kad je nova ima ostupanje od 0.15%)

                b)ako je auto kupljen polovan ili je renoviran trap a nije vodjeno racuna koje ce oruge biti stavljene (npr. za Vectru postoje 2 vrste opruga za AT i M...jedne su ZK 336mm druge su ZJ 316mm)

                zato je naj bolje skinuti oprugu i premeriti je pa onda je skratiti(odseci)...mada je po meni mnogo bolje sabiti...
                Injection is good,but I'd rather be blown!

                Comment

                • Alfacrazy
                  CBC Veteran
                  • 21.01.2005
                  • 125
                  • Kragujevac

                  #23
                  Originally posted by 16v
                  ocigledno da vam yugo nije bio prvi auto ili ga nikad niste vozili kako treba, a onaj koji ga poznaje odrace svaku 155ticu u krivini. 155tica toliko lose lezi da ja ne mogu da verujem. Verovatno se mnogo alfista nece sloziti samnom jer istina BOLI!!!
                  Aha, naravno...
                  Trebao si da savetujes kuma da ne kupuje 155 nego juga, kad vec toliko bolje lezi
                  When Henry Ford saw an Alfa go by he used to lift his hat in salute, so should BMW owners!!!

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    Ljudi ne znam cemu prepucavanje preko postova
                    nema prepucavanja, bar ne sa moje strane.

                    opruge su vitalan deo vozila, njihovo nasumicno diranje je opasno po zivot i velike su sanse da se napravi opasan auto po vlasnika i sve ostale.
                    kada je o sigurnosti rec, a opruge jesu taj element, mislim da treba biti veoma oprezan i dobro proracunati SVE pre nego se ista radi.

                    posle, kada glava dodje u pitanje kasno je za kajanje.

                    a toliko ima slucajeva da je cackanje oko vesanja i kocnica dovelo do trajnih tragedija vlasnika koji su to radili "na oko" meni je znak za uzbunu, i prilika da se upozna/ informise i ta strana medalje PRE nego sto se desi tragedija.

                    u oprugama se akumulira ogromna energija tokom voznje i svaki debalans upotrebe te energije moze lako da napravi vise stete nego koristi od skracivanja opruga.

                    uz to, ne znam ni kako se zamislja da se skrati zadnja lisnata opruga na Jugu koji ionako ima silnih problema upravo sa krivljenjem zadnje opruge same od sebe i raskrecenjem zadnjih tockova.

                    obicno je lek ugradnja dodatnog lista/federblata u zadnju oprugu da se Jugo podigne (sa 2 lista na 3) i tek tada Jugo sa podizanjem dobija na stabilnosti voznje.

                    nekada su faricki Jugici imali 3 lista u opruzi, one serije koje su isle u Ameriku recimo.

                    dakle, nema prepucavanja samo ukazivanje na opasnosti koej vrebaju ako se nesto pogresi, a pogresiti sa oprugama je lakse nego sto izgleda na prvi pogled.

                    kada se imaju i te informacije otpada kasnije ona cuvena recenica "nisam znao", jedina svrha mog postovanja na ovu temu.

                    pozdrav
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #25
                      Recimo imate oprugu sa 10 krugova,i svaki taj krug se lako sabija recimo po 1 cm (sto iznosi ukupno 10cm).I sada kada bi odsekli 2 kruga,na autu bi ostalo 8 krugova koje nismo ni pipnuli.I sada umesto onih 10,imamo 8 krugova koji se lako sabijaju za po 1 cm (sto iznosi 8 cm
                      ali ne... ne ide to tako jednostavno.
                      sa 8 krugova se pri sitoj sili NECE opruga sabiti za po 1cm po krugu vec manje. koliko manje zavisi od modula elasticnosti opruge.
                      u igru sada posle skracivanja ulazi kalkulacija energije i elasticne i palsticne deformacije materijala (celika opruge) i toje potpuno NOVA opruga po svim osobinama koja se ni priblizno ne ponasa kao ona sa svih 10 krugova.

                      tvrdoca sprialne opruge zavisi od niza faktora- od vrste celika, precnika navoja, ukupnog broja navoja, razmaka motanja opruge izmedju navoja, precnika celicne zice od koje je motana opruga, ukupnog hoda itd...

                      citave knjige i silna matematika stoji iza tematike opruga.

                      a ovde smo se dotakli samo jednog tipa spiralne opruge.
                      kako ce se skratiti po visini lisnata opruga na Jugu (zadnja) ?
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        Hocu da kazem samo da su ovde svi politicari i kad se vodila rasprava o zameni gasnog filtera na primer pa sam rekao da treba da se ide u servis i prepusti ovlascenom licu samo sto me niste ubili govoreci kako sam LUD i kako to moze svako da uradi i kako ovaj forum sluzi zato kako bi nesto naucili ili prepravili a ne da za sve idemo kod majstora i bacamo pare.
                        ako sam ja prozvan evo prostog objasnjenja- zamena filtera gasa je jednoznacno odredjena procedura u kojoj se ni na koji nacin ne prepravlja originalni bezbedni gasni sistem i od njega pravi nebezbedni.

                        isto se odnosi i na zamenu opruga- svako moze sam da zameni oprugu kao gotov proizvod na svom autu (podrazumeva se da ima potrebana alat).

                        ali ne moze svako da menja konstrukciju auta koja ima ogroman uticaj na bezbednost upotebe auta, a i jako je mali broj servisa gde se to moze uraditi na ISPRAVAN i BEZBEDAN nacin.

                        poigravanje sa bezbednosnim elementima auta nije ono sto ja zelim da favorizujem na bilo kom modelu auta, za bilo koji deo ili sklop vozila.

                        da ponovim, da je moguce (a nije kao sto zna nauka i potvrdjuje praksa) da se olako skracuju oprugu po zeljama to bi svi radili a niko ne bi kupovao niti proizvodio setove opruga+ amortizer.

                        svaka promena na opruzi zahteva i promenu stepena prigusenja amortizera jer je to JEDAN sklop, jedan deo, jedan paket.

                        dovoljno je krvi teklo u potocima usled proba i pokusaja na promeni vesanja, mislim da tu skolu nije nuzno iznova stalno ponavljati.

                        da ne gusim dalje, skracivanje opruga nasumice po pravilu se pokaze kao najskuplja moguca investicija u auto- samo je pitanje vremena kada ce takav auto uzrokovati saobracajku i koliko ce pri tome zrtvi povuci za sobom. to nije ako vec kada...o tome pricam.

                        i sve sto neko napravi to je super ili originalno a sto neko radi po zelji to je shit.
                        ne, ne. to sto neko napravi on GARANTUJE atestom da zna sta je radio.
                        to sto neko privatno sam za sebe napravi novu oprugu je takodje super AKO zna tacno sta radi i ima znanje da propracuna vesanje auta.
                        takvih poznavalaca konstrukcije auta je veoma malo i u tome je problem.

                        Jos nisam video da je neko nastradao zato sto je savio zadnji krug i to ovde moze da se uradi za 10 EU i niko ne kaze da to tamo neko ne radi ili nije radio a razlika je sto to tamo ne kosta 10 EU i nemoze zakonski da prodje.
                        sve ti verujem, 100% ali... to sto bas ti nisi video mrtve usled odsecanja opruge ne znaci da to ne postoji. nazalost brojke su neumoljive.
                        nisu nigde u Evropi ludi sto je takva egzibicija sa oprugama zabranjena zakonom i sto postoji pretnja zatvorom. nije to neko iz hira izmislio.

                        rade i tamo ljudi razne stvari, naravno. samo onda treba i da se suoce sa posledicama. e tada nastaje problem...

                        ja jesam video nastradale usled diranja opruga
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #27
                          naravno da se ne razumes jer ako bas hoces da znas BMW-ova oruga za 4-taka-i sestaka su iste debljine zice i materijala a jedna je kraca za krug tako da to nije moja izmisljotina nego se to mnogo puta radilo
                          to NIJE ista opruga. golim okom se ne vidi koliko iznosi modul elasticnosti celika. pri tome te opruge su na vruce napravljene tacno za taj model/ugradjeni motor.

                          pretpostavka je sa tvoje strane da je BMW uzeo oprugu i odsekao jedan krug da bi dobio 2 razlicita modela opruge- rekao bih da nije to bas tako jednostavno.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • M-power
                            Moderator
                            • 10.01.2005
                            • 10060
                            • Bg; Banovo Brdo
                            • CorsaC, astra H,

                            #28
                            Ono za politicare je bilo vezano za sve nas
                            E sad pazi ovako. Svaka dalja rasprava je suvisna i cenim i postujem svacije misljenje koje se moze izloziti ovde a ne negirati tudje.
                            Znaci ne vredi raspravljati jer su misljenja i iskustva po pitanju opruga razlicita te rasprava moze ici u nedogled. Znaci ja znam ili mozda ne znam da svaka opruga se moze sabiti do daske (bukvalno spojiti svi krugovi) i ona nece puci, te ne vidim razlog da ce se mojim navedenim prepravljanjem opruge ugroziti bezbednost ili ti pogorsati drzanje vozila. Znaci jedino zasta nisam je sabijanje opruga na toplo te remetiti strukturu materijala nego sam samo za secenje ako je to izbodljivo odraditi uslovljeno konstrukciom opruge. Znaci moja licna "prakticna" iskustva je da sam takvim preradama ja uspeo da poboljsam stabilnost vozila i samim tim i bezbednost a ne pogorsao i da izazivam zlu sudbinu. Mozda je neko dobio razlicite negativne rezultate a ja ne, iz tog razloga postujem svaki odgovor.
                            Moram samo spomenuti da se jedan yugo koga znam vozi vec godinama i nije imao nikakvih problema a isekao je 2 kruga te nije prilagodio novo naleganje nego ostavio tako. Kad sam video slog me strefio nemam pojma kako to tako funkcionice bez posledica. "ludak" =]
                            To date there has never been a faster car built for the public road and,
                            it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                            Comment

                            • -Q-
                              CBC Senator
                              • 03.12.2004
                              • 288
                              • Srbija/Beograd

                              #29
                              Reci kumu da se ne za*ebava i Alfine fabricke opruge da "sabija" ili skracuje... znaci neka uzme Eibach Pro Kit i bice vise nego zadovoljan...

                              SAFETY FIRST!
                              2008. Leon

                              "... ah V-TEC, all of the lag, none of the turbo, its like waiting for bad sex..."

                              Comment

                              • brera
                                CBC Senator
                                • 27.04.2005
                                • 253
                                • Rusija

                                #30
                                da i ja nikome ne bi preporucio sabijanje opruga. opruga bi morala da se kali ako se vec sabija. secenje opruga je bolja varijanta ali nikako vise od jednog kruga. sve preko toga je rizicno, ako se ide na secenje oruga vise od jednog kruga obavezno je menjati amortizere da ne bi izleteli kroz haubu pri naletanju na neku rupu kao kod mene na jugu. (osim juga kratio sam opruge na golfu i na siroku) znaci svako kracenje opruga vise od jednog kruga je suludo jer amortizer tu ne radi nema hoda unutar amortizera, dakle moraju se menjati amortizeri ili obradjivati postojeci. neko me je bas nasmejao poredjenjem juga i alfe.

                                Comment

                                Working...
                                X