Može li se ovakva guma zakrpiti i gde?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ilija156
    CBC Veteran
    • 25.07.2008
    • 106
    • beograd

    #61
    a kakve to veze ima sa ovom temom.

    Comment

    • Vocko
      CBC Senator XXL
      • 25.04.2005
      • 4556
      • nBGd

      #62
      Nema, ali ima sa zverkovim i brickovim natezanjem.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #63
        kocenje u krivni je upravo odlika neiskusnih i nesigurnih vozaca koji precene sebe pred krivinu
        ma ne, potpuno si pogresno razumeo razlog pominjanja.

        ne radi se o znanju ili neznanju i iskustvu ili neiskustvu vozaca u normalnoj voznji na putu.

        pomenuto je kao metod kada ti mozes da namerno dovedes auto na granicu trakcije sa podlogom, radi testiranja limita (guma, vesanja, amortizera, sta god) jer tek na limitu mozes neke stvari uopste da konstatujes i osetis.

        drugi metod je da vozis opet sa namerom, na mokrom mermeru i tako dostignes limite trakcije radi testiranja.

        u normalnoj voznji se trudis da nikada ne dodjes do tog limita kada se gubi trakcija i gubi kontrola nad vozilom.

        iskustvo je da znas da osetis kada se priblizava limit, a to se ne moze opisati i unikatno je za svaki auto i za svakog vozaca u datim okolnostima puta. no o tome nije rec uopste ovde.

        voleo bih da jedmon sednem sa tobom u auto pada vidimo ko vozi penzionerski a ko vozi skolski. bude dana, bude samo da jos malo uvezbam ovaj rwd
        moze, RWD na granici trakcije cini cuda

        samo je jako vazno da to ucenje limita vozila bude na kontrolisan nacin, pri cemu brzina voznje uopste nije bitna da bi se izazvali neki efekti ponasanja vozila.

        najbolji uslovi za vezbanje su neki parking pod nagibom sa sljakom kao podlogom prekriveno mekanim snegom sa dosta vode, tj bljuzgavica.

        ocas posla se predje limit trakcije ma koje gume da imas...
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #64
          ta prica Miselina nove gume pozadi
          to je prica komplet auto industrije, prica nauke i prica prakse.

          ako vec birate dva zla bolje je da pukne pozadi
          ni pod razno. molio bih da se ne sire pretpostavke bez prakticnog iskustva.

          A sta ce mo zimi pa nece da krene a vi losije gume stavili napred
          nista, ostace auto bezbedno u mestu i nece doci do guzvanja lima.

          Mogu samo da predpostavim sta bi se desilo da je pukla prednja guma da li bi onda mogao da reaguje
          nista, pucanje prednje gume se jedva oseti, cesto se uopste ne oseti.
          a to zato jer je namerno konstruisano vozila sa tom osobinom, tzv negativni prednji radijus prednjeg vesanja.

          daleko je komplikovanije zadrzati auto pod kontrolom kada pukne zadnja guma, mnogo vise napora za vozaca.

          imam takva iskustva, i znam mnogo ljudi koji su imali iskustva pucanja guma i utisci iz prakse se svima slazu kao sto kaze Michelin, Conti, DUnlop, Mercedes, VW, Toyota i naravno knjige tj teorija.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            #65
            .Napred pre stradaju gume,napred pre stradaju amortizeri,napred pre stada trap i napred ce pre stradati FLEKA.
            upravo to i jeste cilj i potreba, UVEK NAPRED mora prvo da nastane gubitak trakcije pri kocenju iz ma kog razloga da bi se zadrzalo vozilo na pravcu kretanja.

            NIKADA nazad ne sme da dodje prvo do problema i tako se svaki moderni auto fabricki podesava konstrukcijom.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • SALE
              CBC Senator XXL
              • 04.01.2005
              • 841
              • Banovo Brdo

              #66

              daleko je komplikovanije zadrzati auto pod kontrolom kada pukne zadnja guma, mnogo vise napora za vozaca.
              Za prednju gumu nisam tako siguran da se nista ne bi desilo ako pukne pri vecim brzinama, a i da bi se lako iskontrolisao auto uopste. Ali zato mi je pukla zadnja guma pri 190km/h i u prvi mah sam pomislio da sam naleteo na los put posto je auto potpuno normalno isao, samo se culo kad je pukla guma i kako klapara felna preko prazne gume. Znaci nikakve promene na ponasanju auta. Sta ce na to reci naucnici ne znam samo znam da sam bez ikakvih problema usporio i stao i to bez ikakve zurbe ili panike.

              Comment

              • Superbird
                CBC Senator XXL
                • 06.02.2006
                • 384
                • Sabac ---> Novi Sad
                • Audi 100 Typ 43

                #67
                Deda mi je pricao da je njemu na Audiju 100 C1 pukla prednja guma pri 150 km/h i nikom nista, najnormalnije se zaustavio, stavio rezervnu i pici dalje.

                Comment

                • ilija156
                  CBC Veteran
                  • 25.07.2008
                  • 106
                  • beograd

                  #68
                  Ma ja sam gledao otpadne TOCAK pozadi pri 150 pa nista doduse na pravcu ali nisu mi ljudi jasni koji bi gumu sa flekom na vece opterecenje stavili napred.

                  Comment

                  • zverko
                    CBC Senator XXL
                    • 19.08.2005
                    • 7085
                    • BGD
                    • Audi A4

                    #69
                    ilija niko ije reko da treba tu gumu da stavi napred vec smo kreunli sa pricom ako je ve bude krpio da je stavi pozadi i onda je brik uleteo kako lose gume ne treba stavljati posadi i evo dokle smo dosli ali ok, ne smeta, bar ne meni posto je diskusija zdrava i svako ima po neki primer sto iz teorije a sto iz prakse. ja sam vise za praksu nego za teoriju zato se ovoliko i netezem sa brikom. ali ima tui dosta zackoljica i nejasnih stvari pogotovo kad se radi o necemi sto brik napise i za to da valjan argument. pa je recimo dao za primer zasto motori imaju siru zadju gumu od prednje ili zasto na autima sa rwd tipa ferrari, porsch, benz itd mozemo videti takodje siru zadju od prednje. jedna od razloga koji je naveo je i drzanje pravca alije takodje negirao konstataciju nekog od nas ko je napisao da bolja guma uvek ide na pogonsku osovinu e a sad se ja pitam kako ovaj lik drzi pravac posto mu je isti i tekkako potreban...



                    ili ovaj sto je pozadi stavio ovu gumicu



                    na mislenovom sajtu se navode wet uslovi ali ne i dry. mi ne zivimo u londonu pa da je stalno wet. ovde je ili dry ili provala oblaka i reke vode po ulici. drugo pet se desava da se nekom od nas u praksi pokazalo malo drugacije nego sto knjige kazu tj slucaj SALE itd itd
                    deutsche gemacht-gut gemacht...

                    Comment

                    • spanjeli
                      CBC Senator XXL
                      • 17.09.2005
                      • 532
                      • Nis

                      #70
                      E ovako da i ja iznesem moje prakticno iskustvo,napred dve nove PRIME,nazad dve KLEBER gume presle nekih 70000,sa unutrasnje strane(zida) se vidi nesto belo kao neki konac,dodje zima,prvi sneg,ja odem na poligon neke auto skole u nameri da se malo igram,zaletim auto i nema sanse da bez pomoci rucne izbacim **** iz ose,prosto nisam verovao,da ne spominjem da pri kocenju nikad nisam imao ni najmanji problem da se auto zaustavi pravilno,tako da meni te price da je bolje nazad staviti novu/bolju gumu ne piju vodu,sto ne znaci da ne uvazavam misljenje onih koji misle da tako treba...
                      e da, sad su na autu sve nove gume...
                      Originally posted by Sheta_Junior
                      Tata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!

                      Comment

                      • zverko
                        CBC Senator XXL
                        • 19.08.2005
                        • 7085
                        • BGD
                        • Audi A4

                        #71
                        a pa zemo to je zato sto je to alfa kez
                        deutsche gemacht-gut gemacht...

                        Comment

                        • dranix
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 3079
                          • Antwerpen/Belgium
                          • Saab 9-3

                          #72
                          Zverko. cccc. Nismo govorili o stabilnosti na pravcu. Ti su se automobili vozili na avio pisti.
                          Za bocnu stabilnost je bolje da je raspred tockova kao trapez pa se ponekad stavljaju SAMO zbog toga uze gume napred npr. 185 napred a 195 pozadi i na automobile sa fwd (npr. Saab 900). Naravno da je to ZABRANJENO.
                          To sto u originalnim verzijama neki automobili imaju sire pozadi nego napred SVI su sa RWD ili 4x4. Cak i Smart ima takvu kombinaciju.
                          Kratki automobili su uzasno bochno nestabilni a sira guma pozadi na rwd ima veze i sa trakcijom jer su mnogi od tih auta veoma snazni.
                          Karting i formule imaju i sire gume i razlicit razmak tockova. To nije slucajno i razlog nije samo jedan.

                          Comment

                          • spanjeli
                            CBC Senator XXL
                            • 17.09.2005
                            • 532
                            • Nis

                            #73
                            Originally posted by zverko
                            a pa zemo to je zato sto je to alfa kez
                            Pa naravno,nisi valjda mislio da je vozac u pitanju...
                            Originally posted by Sheta_Junior
                            Tata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!

                            Comment

                            • zverko
                              CBC Senator XXL
                              • 19.08.2005
                              • 7085
                              • BGD
                              • Audi A4

                              #74
                              Originally posted by dranix
                              Zverko. cccc. Nismo govorili o stabilnosti na pravcu. Ti su se automobili vozili na avio pisti.
                              Za bocnu stabilnost je bolje da je raspred tockova kao trapez pa se ponekad stavljaju SAMO zbog toga uze gume napred npr. 185 napred a 195 pozadi i na automobile sa fwd (npr. Saab 900). Naravno da je to ZABRANJENO.
                              To sto u originalnim verzijama neki automobili imaju sire pozadi nego napred SVI su sa RWD ili 4x4. Cak i Smart ima takvu kombinaciju.
                              Kratki automobili su uzasno bochno nestabilni a sira guma pozadi na rwd ima veze i sa trakcijom jer su mnogi od tih auta veoma snazni.
                              Karting i formule imaju i sire gume i razlicit razmak tockova. To nije slucajno i razlog nije samo jedan.
                              kez malo sam hteo da se nasalim naravno a ujedno i da prosirim temu kad smo je bas ovoliko razgazili pa racunam zasto i da ne pomenemo stabilnost na pravcu.
                              deutsche gemacht-gut gemacht...

                              Comment

                              • 206
                                Admin od ispočetka :)
                                • 09.12.2004
                                • 9548
                                • Beograd
                                • 206

                                #75
                                Losija guma pozadi uvek ce pre blokirati nego nova, to je valjda svima jasno. Ali, ja bih radije vozio lose gume napred nego pozadi, bez obzira na vucu, iz prostog razloga sto ce zadnji tockovi mnogo pre blokirati pri kocenju, zbog rasterecenja tezine sa zadnjeg kraja, nego prednji - samim tim losije gume vise uticu pozadi nego napred, sto se tice blokiranja guma pri kocenju.

                                Kocenje u krivini je reakcija neiskusnih na "prekuvavanje", ili namerna reakcija malo iskusnijih vozaca kako bi skratili radijus krivine, bolje namestili auto (lakse se okrece u uzu krivinu sa tezim autom) ili namerno zabacili ****

                                Gumi rasecenoj na bocnom zidu nema pomoci, tacka. Krpljenje? Ma mozete i betonom da je nalijete, sve "popravke" i teoretisanja oko toga da takva guma moze i dalje bezbedno da se koristi su u rangu neke takve akcije.

                                I na kraju, ne ide uvek bolja guma na pogonsku osovinu, makar ne bi trebalo, ima svoje prednosti i mane, pa kako kome odgovara. Na RWD, bolja guma na pogonskoj osovini ce bolje da prenosi snagu, ali auto necete moci okrenuti u krivinu. Losija guma pozadi ce losije da koci, losije da prenosi snagu, ali cete zato makar moci da stanete i okrenete u krivinu. PA kako se kome svidja.
                                The difference between men and boys is the price of their toys

                                Comment

                                Working...
                                X