a kakve to veze ima sa ovom temom.
Može li se ovakva guma zakrpiti i gde?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
kocenje u krivni je upravo odlika neiskusnih i nesigurnih vozaca koji precene sebe pred krivinu
ne radi se o znanju ili neznanju i iskustvu ili neiskustvu vozaca u normalnoj voznji na putu.
pomenuto je kao metod kada ti mozes da namerno dovedes auto na granicu trakcije sa podlogom, radi testiranja limita (guma, vesanja, amortizera, sta god) jer tek na limitu mozes neke stvari uopste da konstatujes i osetis.
drugi metod je da vozis opet sa namerom, na mokrom mermeru i tako dostignes limite trakcije radi testiranja.
u normalnoj voznji se trudis da nikada ne dodjes do tog limita kada se gubi trakcija i gubi kontrola nad vozilom.
iskustvo je da znas da osetis kada se priblizava limit, a to se ne moze opisati i unikatno je za svaki auto i za svakog vozaca u datim okolnostima puta. no o tome nije rec uopste ovde.
voleo bih da jedmon sednem sa tobom u auto pada vidimo ko vozi penzionerski a ko vozi skolski. bude dana, bude samo da jos malo uvezbam ovaj rwd
samo je jako vazno da to ucenje limita vozila bude na kontrolisan nacin, pri cemu brzina voznje uopste nije bitna da bi se izazvali neki efekti ponasanja vozila.
najbolji uslovi za vezbanje su neki parking pod nagibom sa sljakom kao podlogom prekriveno mekanim snegom sa dosta vode, tj bljuzgavica.
ocas posla se predje limit trakcije ma koje gume da imas...volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
ta prica Miselina nove gume pozadi
ako vec birate dva zla bolje je da pukne pozadi
A sta ce mo zimi pa nece da krene a vi losije gume stavili napred
Mogu samo da predpostavim sta bi se desilo da je pukla prednja guma da li bi onda mogao da reaguje
a to zato jer je namerno konstruisano vozila sa tom osobinom, tzv negativni prednji radijus prednjeg vesanja.
daleko je komplikovanije zadrzati auto pod kontrolom kada pukne zadnja guma, mnogo vise napora za vozaca.
imam takva iskustva, i znam mnogo ljudi koji su imali iskustva pucanja guma i utisci iz prakse se svima slazu kao sto kaze Michelin, Conti, DUnlop, Mercedes, VW, Toyota i naravno knjige tj teorija.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
.Napred pre stradaju gume,napred pre stradaju amortizeri,napred pre stada trap i napred ce pre stradati FLEKA.
NIKADA nazad ne sme da dodje prvo do problema i tako se svaki moderni auto fabricki podesava konstrukcijom.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
daleko je komplikovanije zadrzati auto pod kontrolom kada pukne zadnja guma, mnogo vise napora za vozaca.
Comment
-
-
ilija niko ije reko da treba tu gumu da stavi napred vec smo kreunli sa pricom ako je ve bude krpio da je stavi pozadi i onda je brik uleteo kako lose gume ne treba stavljati posadi i evo dokle smo dosli ali ok, ne smeta, bar ne meni posto je diskusija zdrava i svako ima po neki primer sto iz teorije a sto iz prakse. ja sam vise za praksu nego za teoriju zato se ovoliko i netezem sa brikom. ali ima tui dosta zackoljica i nejasnih stvari pogotovo kad se radi o necemi sto brik napise i za to da valjan argument. pa je recimo dao za primer zasto motori imaju siru zadju gumu od prednje ili zasto na autima sa rwd tipa ferrari, porsch, benz itd mozemo videti takodje siru zadju od prednje. jedna od razloga koji je naveo je i drzanje pravca alije takodje negirao konstataciju nekog od nas ko je napisao da bolja guma uvek ide na pogonsku osovinu e a sad se ja pitam kako ovaj lik drzi pravac posto mu je isti i tekkako potreban...
ili ovaj sto je pozadi stavio ovu gumicu
na mislenovom sajtu se navode wet uslovi ali ne i dry. mi ne zivimo u londonu pa da je stalno wet. ovde je ili dry ili provala oblaka i reke vode po ulici. drugo pet se desava da se nekom od nas u praksi pokazalo malo drugacije nego sto knjige kazu tj slucaj SALE itd itddeutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
E ovako da i ja iznesem moje prakticno iskustvo,napred dve nove PRIME,nazad dve KLEBER gume presle nekih 70000,sa unutrasnje strane(zida) se vidi nesto belo kao neki konac,dodje zima,prvi sneg,ja odem na poligon neke auto skole u nameri da se malo igram,zaletim auto i nema sanse da bez pomoci rucne izbacim **** iz ose,prosto nisam verovao,da ne spominjem da pri kocenju nikad nisam imao ni najmanji problem da se auto zaustavi pravilno,tako da meni te price da je bolje nazad staviti novu/bolju gumu ne piju vodu,sto ne znaci da ne uvazavam misljenje onih koji misle da tako treba...
e da, sad su na autu sve nove gume...Originally posted by Sheta_JuniorTata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!
Comment
-
-
Zverko. cccc. Nismo govorili o stabilnosti na pravcu. Ti su se automobili vozili na avio pisti.
Za bocnu stabilnost je bolje da je raspred tockova kao trapez pa se ponekad stavljaju SAMO zbog toga uze gume napred npr. 185 napred a 195 pozadi i na automobile sa fwd (npr. Saab 900). Naravno da je to ZABRANJENO.
To sto u originalnim verzijama neki automobili imaju sire pozadi nego napred SVI su sa RWD ili 4x4. Cak i Smart ima takvu kombinaciju.
Kratki automobili su uzasno bochno nestabilni a sira guma pozadi na rwd ima veze i sa trakcijom jer su mnogi od tih auta veoma snazni.
Karting i formule imaju i sire gume i razlicit razmak tockova. To nije slucajno i razlog nije samo jedan.
Comment
-
-
Originally posted by zverkoa pa zemo to je zato sto je to alfa kezOriginally posted by Sheta_JuniorTata izadje iz kola, pogleda pored puta jarak, katakombe, ali vidi da ce da prodje. Digne BX-a na najvisi stepen i polako ga spusti pored puta, prodje kroz jarak, digne ga na put, stane na put, spusti citrica, i nastavi put, a svi ljudi iz kolone aplaudiraju!
Comment
-
-
Originally posted by dranixZverko. cccc. Nismo govorili o stabilnosti na pravcu. Ti su se automobili vozili na avio pisti.
Za bocnu stabilnost je bolje da je raspred tockova kao trapez pa se ponekad stavljaju SAMO zbog toga uze gume napred npr. 185 napred a 195 pozadi i na automobile sa fwd (npr. Saab 900). Naravno da je to ZABRANJENO.
To sto u originalnim verzijama neki automobili imaju sire pozadi nego napred SVI su sa RWD ili 4x4. Cak i Smart ima takvu kombinaciju.
Kratki automobili su uzasno bochno nestabilni a sira guma pozadi na rwd ima veze i sa trakcijom jer su mnogi od tih auta veoma snazni.
Karting i formule imaju i sire gume i razlicit razmak tockova. To nije slucajno i razlog nije samo jedan.deutsche gemacht-gut gemacht...
Comment
-
-
Losija guma pozadi uvek ce pre blokirati nego nova, to je valjda svima jasno. Ali, ja bih radije vozio lose gume napred nego pozadi, bez obzira na vucu, iz prostog razloga sto ce zadnji tockovi mnogo pre blokirati pri kocenju, zbog rasterecenja tezine sa zadnjeg kraja, nego prednji - samim tim losije gume vise uticu pozadi nego napred, sto se tice blokiranja guma pri kocenju.
Kocenje u krivini je reakcija neiskusnih na "prekuvavanje", ili namerna reakcija malo iskusnijih vozaca kako bi skratili radijus krivine, bolje namestili auto (lakse se okrece u uzu krivinu sa tezim autom) ili namerno zabacili ****
Gumi rasecenoj na bocnom zidu nema pomoci, tacka. Krpljenje? Ma mozete i betonom da je nalijete, sve "popravke" i teoretisanja oko toga da takva guma moze i dalje bezbedno da se koristi su u rangu neke takve akcije.
I na kraju, ne ide uvek bolja guma na pogonsku osovinu, makar ne bi trebalo, ima svoje prednosti i mane, pa kako kome odgovara. Na RWD, bolja guma na pogonskoj osovini ce bolje da prenosi snagu, ali auto necete moci okrenuti u krivinu. Losija guma pozadi ce losije da koci, losije da prenosi snagu, ali cete zato makar moci da stanete i okrenete u krivinu. PA kako se kome svidja.
Comment
-
Comment