Brick > Malo si zaboravio neke segmente kad poredis prikolicu gde se tocak samo "vuche" , dakle samo kotrlja. 
Naime, ja sam vec naveo primer, kazes da je 500Kg vise nego na autu po tocku. OK.
Zamisli scenario:
1530Kg auta, sa 60:40 rasporedom, prednja vucha, ABS kocnice i 350Nm u motoru .
dakle 918KG na prednjem trapu bez vozacha u autu.-
Vec vidis da je 450+Kg na prednjem pogonskom tocku, i sad pusti taj tochak da bude pogonski.
Garantujem da ce prilikom jednog malo jaceg opterecenja na motoru doci do poskakivanja prenjeg trapa, gde ce se sile momenta nabacivati kao frikcioni pikovi.
Ili uzmi sad taj isti auto i nateraj ga da kocis sa ABS-om.
Nadam se da je sad jasnije ZASTO.
Konus samog srafa je uparen sa felnom od strane konstruktora. dakle, koliko od srafa ostaje da "visi u vazduhu" kad je zategnut do kraja.
Felne , ovde pricamo o aluminijumskim, imaju sirinu felne kroz koju prolazi sam sraf i do 1,5-2cm. Tu je sva poenta, jer ako se stavlja na chelichnu felnu taj deo je samo par milimetara i u principu nema problema.
No, sto felna ima vise mesa, veci problem. Zato se radijalna tacka oslonca prebacuje na glavchinu
Setite se samo kako izgleda felna na sportskim autima gde je centralno zatezanje.
Naleze na glavcinu, samo jedan centralni sraf je tu da je pritisne uz glavcinu i omoguci frikciju da se nebi okretala oko glavcine. Za sve druge sile je tu segment o kojem diskutujemo.

Naime, ja sam vec naveo primer, kazes da je 500Kg vise nego na autu po tocku. OK.
Zamisli scenario:
1530Kg auta, sa 60:40 rasporedom, prednja vucha, ABS kocnice i 350Nm u motoru .
dakle 918KG na prednjem trapu bez vozacha u autu.-
Vec vidis da je 450+Kg na prednjem pogonskom tocku, i sad pusti taj tochak da bude pogonski.
Garantujem da ce prilikom jednog malo jaceg opterecenja na motoru doci do poskakivanja prenjeg trapa, gde ce se sile momenta nabacivati kao frikcioni pikovi.
Ili uzmi sad taj isti auto i nateraj ga da kocis sa ABS-om.
Nadam se da je sad jasnije ZASTO.
Konus samog srafa je uparen sa felnom od strane konstruktora. dakle, koliko od srafa ostaje da "visi u vazduhu" kad je zategnut do kraja.
Felne , ovde pricamo o aluminijumskim, imaju sirinu felne kroz koju prolazi sam sraf i do 1,5-2cm. Tu je sva poenta, jer ako se stavlja na chelichnu felnu taj deo je samo par milimetara i u principu nema problema.
No, sto felna ima vise mesa, veci problem. Zato se radijalna tacka oslonca prebacuje na glavchinu

Setite se samo kako izgleda felna na sportskim autima gde je centralno zatezanje.
Naleze na glavcinu, samo jedan centralni sraf je tu da je pritisne uz glavcinu i omoguci frikciju da se nebi okretala oko glavcine. Za sve druge sile je tu segment o kojem diskutujemo.
Comment