felne - centralni otvor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #31
    Brick > Malo si zaboravio neke segmente kad poredis prikolicu gde se tocak samo "vuche" , dakle samo kotrlja.

    Naime, ja sam vec naveo primer, kazes da je 500Kg vise nego na autu po tocku. OK.

    Zamisli scenario:

    1530Kg auta, sa 60:40 rasporedom, prednja vucha, ABS kocnice i 350Nm u motoru .

    dakle 918KG na prednjem trapu bez vozacha u autu.-
    Vec vidis da je 450+Kg na prednjem pogonskom tocku, i sad pusti taj tochak da bude pogonski.

    Garantujem da ce prilikom jednog malo jaceg opterecenja na motoru doci do poskakivanja prenjeg trapa, gde ce se sile momenta nabacivati kao frikcioni pikovi.

    Ili uzmi sad taj isti auto i nateraj ga da kocis sa ABS-om.

    Nadam se da je sad jasnije ZASTO.

    Konus samog srafa je uparen sa felnom od strane konstruktora. dakle, koliko od srafa ostaje da "visi u vazduhu" kad je zategnut do kraja.

    Felne , ovde pricamo o aluminijumskim, imaju sirinu felne kroz koju prolazi sam sraf i do 1,5-2cm. Tu je sva poenta, jer ako se stavlja na chelichnu felnu taj deo je samo par milimetara i u principu nema problema.

    No, sto felna ima vise mesa, veci problem. Zato se radijalna tacka oslonca prebacuje na glavchinu

    Setite se samo kako izgleda felna na sportskim autima gde je centralno zatezanje.
    Naleze na glavcinu, samo jedan centralni sraf je tu da je pritisne uz glavcinu i omoguci frikciju da se nebi okretala oko glavcine. Za sve druge sile je tu segment o kojem diskutujemo.
    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      #32
      Nadam se da je sad jasnije ZASTO.
      jasno, ko dan. rekao sam vec da nisam do sada razmisljao o tome, a i imao sam samo 2 auta sa prednjim pogonom, od kojih je najjaci bio sa 90KS tako da takvi problemi nisu postojali.

      da, prikolica nema pogonske tockove, samo se kotrljaju kako kazes.
      i jeste, celicne felne su u pitanju. opterecenje po tocku je 500-700kg po fabrickoj postavci.

      sada mi je jasno da su mogli i bolje da konstruisu glavcine ali sta da se radi (Alko Kober, Nemacka je proizvodjac).

      sada si me naterao da se zabrinem pa odmah sledi pitanje:

      - kada stavim alu felne koje zaista imaju jedno 20mm mesa sta da uradim da bi srafovi drzali kako treba ?
      s obzirom da je glavcina konveksna blago, prakticno ravna i ustvari je nalegajuca povrsina sam dobos od kocnica (inercioni sistem kocnica, dobos na polukrutoj osovini sa gumenim uloscima i amortizerima kratkog hoda ).

      dobos ne bi mogao da obradjujem, jedino neka dodatna ploca sa izradjenim otvorom koji odgovara onom na felni, mozda ?


      ili nesto drugo, a da je ekonomski dostizno i ostvarivo u praksi ovde ?
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #33
        Setite se samo kako izgleda felna na sportskim autima gde je centralno zatezanje.
        Naleze na glavcinu, samo jedan centralni sraf je tu da je pritisne uz glavcinu i omoguci frikciju da se nebi okretala oko glavcine. Za sve druge sile je tu segment o kojem diskutujemo.
        bas bi voleo da uvedu na F1 4-5 srafova...pa kada dodju da menjaju gumu...pa kada pocune da lete oni srafofi okolo...joj majko mila...

        pih...sad se setih... ne menjaju gume sem ako ne ugrozava bezbednost vozaca...
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • mirdza
          CBC Senator XXL
          • 14.03.2005
          • 2437
          • Katowice (PL) / Banja Luka
          • AGP / W126

          #34
          Originally posted by mirdza
          jbt...nisam znao da cu da pokrenem ovakvu polemiku...
          a onako USPUT - niko nije primijetio (a mozda jeste a ne reaguje) da je NEMAM sarafe nego navrtke koje idu na glavcinu, tj. iz glavcine vire sarafi! a sto se tice navrtki - one jesu konusne!
          i opet niko nista...
          Zovem se Miroslav i pravim igračke.

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #35
            Nema veze da li je zavrtanj ili brezon. Bitna je duzina zavrtnja/brezona od konusa na glavi/navrtki pa do povrsine u koju je zategnut.


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • mirdza
              CBC Senator XXL
              • 14.03.2005
              • 2437
              • Katowice (PL) / Banja Luka
              • AGP / W126

              #36
              hvala urose! ali ajde malo pojasni... posto si me sada ...
              Zovem se Miroslav i pravim igračke.

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #37
                Pretpostavka je da nemas naleganje na cetralni deo glavcine.
                Ako imas celicnu felnu koja je tanka u delu gde su srafovi, ti srafovi ce da budu dugacki recimo 5mm (od navrtke/glave do glavcine tocka) tako da ce njihova krutost biti velika jer im je duzina mala.
                Ako imas alu felnu koja je u tom delu debela oko 15-20mm, srafovi ce biti duzi i manje kruti, tako da lako moze da se desi da se iskrive i puknu.
                Jasnije?


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                Working...
                X