WINTERA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gazda Milutin
    CBC Senator
    • 31.01.2008
    • 267
    • Pancevo

    O WINTER1 sve najbolje!

    Ja ih trosim zimi na svim mojim vozilima a zimujem na Mitrovcu vetj godinama i od kada "teram" winteru ne "teram" lance na tockovima iako ih, radi predostroznosti, uvek nosim. Ostala kola montiraju lance a ja jok! ( do sada ). Idem 23. feb. opet i "obuvam" winter1 pa cu ih ponovo probati. Napominjem da jedne godine vojska uopste nije cistila put a ja prosho probijajutji smetove. Tada sam isho COMBO-om, tj prednja vuca.

    ALL THE BEST za WINTER1!

    A to led je led...zima je zima... batalite! Voznju cini auto i ISKUSTVO vozaca tako da je stvar zaista INDIVIDUALNA!
    - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      led sam po sebi nije klizav, ma koliko to delovalo neverovatno. ono sto jeste klizavo, to je voda koja se otopi zbog trenja gume o led
      potpuno tacno, ali za objasnjavanje te cinjenice trebalo bi previse truda uloziti.

      a sve pise u (relevantnim) knjigama zasto..
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • HotDog
        CBC Senator XXL
        • 06.05.2005
        • 965
        • BSG 75 (011)

        pa lepo je to znati (ja sam znao npr.) ali u praksi malo znači činjenica da led nije klizav dok ga gledaš

        Comment

        • Ogi
          CBC Senator XXL
          • 07.10.2007
          • 309
          • Beograd
          • Hyundai i30 1,4

          Evo ga moje iskustvo sa zimskim gumama...

          Pre nekih 15-20 dana sam krenuo na Jahorinu. Na autu sam imao Savu Eskimo S3 napred i dve nove Winter1 pozadi. Usput sam svratio u jedno selo u Bosni, blizu Sarajeva znaci tamo je jako hladno, puno snega itd. Do tog sela se nekih 3km ide zemljanim putem koji je jako los, rupe, voda itd. Stigao sam tamo oko 16-17h i put je bio potpuno blatnjav, znaci odmah sam se pokajao sto sam isao kolima do tamo kada sam video da je blato progutalo moj auto. Sutra ujutru je trebalo da krenem za Jahorinu odatle. Kada sam isao ka selu, na jednoj nizbrdici nagiba nekih 30-35 stepeni video sam da na jednom njenom delu jos uvek postoji sneg i led, ko zna od kada, taj deo se nalazi u senci i tesko se topi... spustio sam se... odmah sam znao da cu imati problema kada se budem vracao... slutio sam, citavu noc sam bio nervozan razmisljajuci o tome... preko noci je padao malo sneg, ne mnogo ali dovoljno da pokrije zemlju, bukvalno 1cm i sve je zaledilo... ono sto je juce bilo blato danas je bilo tvrdo kao kamen. Krenuo sam oko 10h ujutru. Stigao sam do te uzbrdice, krenuo da se penjem i...... nema sanse!!! Auto pocne da slajfuje i ide unazad... probao sam jos 2-3 puta ali ni da cuje... jos sto je najgore auto se preprecio popreko puta, iskrivio se, uopste nisam mogao da ga kontrolisem... ok, jesam ja neiskusan u voznji po takvim uslovima ali mislim da ne postoji sansa da bi tu neko izasao kolima, barem ne sa mojim autom... pretpostavljam da tu znaci i tezina auta, i mozda sam mogao da probam u drugoj brzini (mada nisam mogao da se zaletim do druge a i kvacilo mi hvata visoko)... u tom momentu sam razmisljao kako su ljudi ovde pricali kako Sava i Wintera idu i uz masnu banderu itd. Kao nema gde one ne mogu da izvuku.

          Na svu srecu, imao sam lance. Ali nikada ih nisam stavljao, uspem nekako (devojka mi pomogne i stavi jedan bolje nego ja drugi ) da ih stavim, onako neispravno ali vazno mi je bilo da stoje... i popnem se iz prvog!!! Bez ikakvih problema!

          Poenta price je da NEMA GUMA ZA LED, dzaba gume ako je led. Taj dan je bas bila mecava tako da sam je uz put padao sneg, i 50-60km do Sarajeva je padao sneg i posle do Jahorine, nisam imao ni jedno jedino klizanje uz maksimalno opreznu voznju, znaci gume jesu dobre za sneg ali kada je led - dzaba gume...

          Stignem na Jahorinu, u Rajsku dolinu i odatle imam jos nekih recimo 800m da idem uzbrdicom koja je potpuno pod snegom, da ne pricam sto je guzva (smena) i sto svi idu u koloni... zovem lika koji me je cekao ispred apartmana i on kao "ma mozes bez lanaca, ja tu svaki dan idem..." a klinci u Rajskoj dolini naplacuju 5 evra da stave lance... ja se setim situacije iz sela i platim klincu 5 evra i on mi stavi lance, savrseno, bukvalno za 2 minuta i manje. Rek'o da ne razmisljam. I krenem u koloni gore, idem bez ikakvih problema dok je bilo nekih koji su krenuli bez lanaca pa su se zaglavili pa smo ih onda cekali da stave da bi mogli da nastave... ok, mozda je i moglo da se ode gore bez lanaca U CUGU ali kada stanes nema sanse da krenes... posto je bila kolona i guzva, pretpostavljao sam da cu morati da stanem i zato sam i platio da mi stave lance... a i mislim se, likovi koji zive u planinskim predelima su malo nalozeni da su sjajni vozaci tako da ce oni da ti kazu da moze bez lanaca tamo gde nema sanse i gde nikada nisu probali... tako sam ja stigao gore bez problema i hvala Bogu sto sam stavio lance jer da nisam opet bih se zaglavljivao... opet je poenta da su lanci zakon, ko ih izmisli! :lol:

          Eto...

          P.S. Posto sam juce kupio nove letnje gume, stare sam jutros odlozio u podrum i rek'o da ih ocistim od kamencica... sta sam primetio... Sava ima dosta sire kanale i kanalcice tako da je u njima bilo jako malo kamencica... bukvalno ni desetak... dok sam iz Winter1 vadio 10 minuta...

          Comment

          • sw.brick
            CBC Senator XXL
            • 09.10.2004
            • 8141
            • Beograd, barajevo-zemun
            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

            nagiba nekih 30-35 stepeni video sam da na jednom njenom delu jos uvek postoji sneg i led, ko zna od kada, taj deo se nalazi u senci i tesko se topi... spustio sam se... odmah sam znao da cu imati problema kada se budem vracao
            ako je nagib 35 stepeni, sto je 70% prava je magija da si autom uopste popeo.
            prednja vuca, 2 pogonska tocka, 99,5% svih auta ne moze da se popne leti po suvom asfaltu uz 70% nagiba.
            eventualno auto sa redukcijom menjaca i vrlo snaznim motorom od najmanje 2000 kubika, mozda.

            a ne moze ni 95% tzv SUV da se takodje popne uz 70% nagiba.

            bice da to nije bas toliki nagib, tvoja procena ili saobracajni znak kaze da je 70% uspon ?

            usput, 30 stepeni je 58% nagiba.
            i dalje veoma strmo za bilo koji auto.

            auto sa samo prednjim pogonom je ogranicen na tu negde oko 22 stepena nagiba po suvom asfaltu sa jako dobrim gumama.
            volvo
            945 SE turbo lpg
            344 GL lpg

            Comment

            • Ogi
              CBC Senator XXL
              • 07.10.2007
              • 309
              • Beograd
              • Hyundai i30 1,4

              Cekaj bre, ne razumemo se. Koji crni saobracajni znak, to je zemljani seoski put. Evo kako sam ja to procenio, prav ugao je 90 stepeni... pola pravog ugla je 45 stepeni, zar ne? Cak i to nije nesavladiva uzbrdica rekao bih. Odokativno sam na osnovu toga rekao da je ova uzbrdica bila nekih 35 stepeni... ja ne znam kako ti to racunas...

              Comment

              • alexa05
                CBC Senator XXL
                • 23.07.2006
                • 1769
                • Smederevo
                • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                Originally posted by Ogi
                Na autu sam imao Savu Eskimo S3 napred i dve nove Winter1 pozadi. stare sam jutros odlozio u podrum i rek'o da ih ocistim od kamencica... sta sam primetio... Sava ima dosta sire kanale i kanalcice tako da je u njima bilo jako malo kamencica... bukvalno ni desetak... dok sam iz Winter1 vadio 10 minuta...
                Sam si rekao da je Wintera nova, nova guma skuplja kamencice a stara ne. Eto naucio si jos nesto osim toga da su lanci zakon za zimu sa snegom
                EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                Comment

                • Ogi
                  CBC Senator XXL
                  • 07.10.2007
                  • 309
                  • Beograd
                  • Hyundai i30 1,4

                  I ova Sava je skoro nova ali nije to samo do toga, mozda ima i toga ali Sava stvarno ima sire kanale...

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    pola pravog ugla je 45 stepeni, zar ne? Cak i to nije nesavladiva uzbrdica rekao bih. Odokativno sam na osnovu toga rekao da je ova uzbrdica bila nekih 35 stepeni... ja ne znam kako ti to racunas...

                    45 stepeni je prakticno nesavladiva uzbrdica za 99, 95% vozila po mokrom koja koriste gume.
                    za to je potreban i ogroman obrtni momenat pri jako malo obrtaja motora, to niti jedan putnicki auto iz fabrike kada izadje nema i nije u stanju da uradi.
                    retki su auti koji mogu da savladaju 20 stepeni nagiba, vecina auta ne moze dalje od nekih 15tak stepeni i to jedino u prvoj i mnoooogo proklizavanja kvacila.

                    na prste dve ruke mogu se nabrojiti vozila ukljucujuci i ljute prekaljene terence sa pogonom 4x4 koja mogu da savladaju nagib od 45 stepeni i po suvom asfaltu.

                    po mokrom mozda, (ali samo mozda) mogu da 45 stepeni uz mnogo srece savladaju UAZ 469, Pinzgauer 6x4 pogon, Puch (Mercedes G), Lada Niva, mozda jos poneki dokazani terenac.

                    sa pogonom na 2 tocka, bez mnogo dilema, mogu da kazem da to ne moze niti jedan jedini auto po mokrom a kamoli po snegu/ ledu sa ili bez lanaca potpuno svejedno.

                    ne znam sta ima nejasno, sasvim prosto.
                    tangens datog ugla -> procenat nagiba.

                    ili ako je jednostavnije, za dati ugao izracunas sinus, zatim kosinus, podelis sinus/ kosinus i pomnozis sa 100 i dobio si nagib u procentima.

                    FWD automobili po snegu savladavaju 6-8 stepeni nagiba, i tu je negde manje vise kraj njihovim sposobnostima penjanja.

                    pricu o 30 stepeni penjanja smatram losom procenom.

                    tan45 stepeni =1, iliti 100% nagib.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Ji 4Tze
                      CBC Senator XXL
                      • 04.05.2006
                      • 806
                      • bg
                      • Honda CR-V 4WD

                      "tan45 stepeni =1, iliti 100% nagib."
                      ili prosto, koliko predjes po daljini, toliko predjes i po visini.

                      Comment

                      • Ogi
                        CBC Senator XXL
                        • 07.10.2007
                        • 309
                        • Beograd
                        • Hyundai i30 1,4

                        @SW Ti brate nastavljas da uporno filozofiras, ja stvarno ne znam koga ti pokusavas da impresioniras? U svoje odgovore implementiras matematiku, fiziku, hemiju, jos samo da pocnes da siris nuklearnu nauku, fisiju itd... i stalno ponavljas iste stvari, u dve poslednje poruke pises o istim stvarima i kako je to nemoguce itd. Mene to stvarno ne interesuje, daj da pricamo o automobilima...

                        Bilo kako bilo, ja sam ocigledno pogresio ali gledajuci sliku koju je prikazao Ji dolazim do zakljucka da minimum pola od 45, da zaokruzimo to na 22 uopste nije problem da se ide kolima, sad' mozda sam ja lud ali meni se tako cini? Ne mogu da se setim nekih velikih uzbrdica u Beogradu ali sumnjam da je Balkanska ulica pod nagibom od 15 stepeni ili manje kako bi se dalo zakljuciti iz tvoje price... a ima i dosta vecih...

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Ne mogu da se setim nekih velikih uzbrdica u Beogradu ali sumnjam da je Balkanska ulica pod nagibom od 15 stepeni ili manje kako bi se dalo zakljuciti iz tvoje price... a ima i dosta vecih...
                          nudim ti proste cinjenice.
                          ti sumnjas u sve.
                          izracunaj sam.
                          Balkanska ulica ima nagib max 5-6 stepeni. ako i toliko.
                          nije to nikakva moja prica vec jasna matematika. navedeno je kako pa mozes i sam da izracunas ako si nepoverljiv.

                          ako ti nesto znaci da steknes orijentaciju o jacini nagiba u stepenima, primer Bubanj Potok je nagib od 4 (cetiri) stepena.

                          tvoja nagadjanja su daleko od realnosti.


                          dato je i graficki predstava o nagibu.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • Ogi
                            CBC Senator XXL
                            • 07.10.2007
                            • 309
                            • Beograd
                            • Hyundai i30 1,4

                            Ok, priznajem da sam los u matematici ali meni tu zaista nesto nije jasno. Bubanj potok 4 stepena? Balkanska 5-6? Ja to gledam onako laicki, ako bih povukao pravu liniju ispod balkanske, kako bi mi izgledao ugao... mislim 4 stepena maltene nije ni uzbrdica... ali ok... ti si matematicar, ti znas!

                            Comment

                            • milannik
                              CBC Senator XXL
                              • 23.12.2004
                              • 1455
                              • Niš

                              Nije na 100 mm, ali na 10-tak km je i te kako...

                              Comment

                              • Heinz
                                CBC Senator XXL
                                • 30.09.2004
                                • 1027
                                • Beograd, Voždovac
                                • Avensis 2.0 D4D

                                Originally posted by sw.brick
                                45 stepeni je prakticno nesavladiva uzbrdica za 99, 95% vozila po mokrom koja koriste gume.
                                za to je potreban i ogroman obrtni momenat pri jako malo obrtaja motora, to niti jedan putnicki auto iz fabrike kada izadje nema i nije u stanju da uradi.
                                Samo vozila sa gusenicama mogu da savladaju nagib od preko 45 stepeni, njihov koef. prianjanja je >1 pa se sile malo drugačije slože
                                Toyota Avensis 2.0 D-4D (2007)

                                Comment

                                Working...
                                X