diferencijal i menjaci

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gtiboy
    CBC Veteran
    • 15.12.2006
    • 110
    • Doboj

    #31
    Pitanje...

    Nisam neki strucnjak za ovo, pa ako moze neko da mi pojasni malo..
    Seat Ibiza 1.8-5brzina manuelni mjenjac probao u praksi :
    jedan tocak na snijegu drugi na asfaltu +gas = oba tocka slajfuju ??
    Ovo inace ne bi smjelo biti na serijskom autu ili se ja malo varam ?
    Ako moze neko da mi pojasni ovo please

    Comment

    • mirdza
      CBC Senator XXL
      • 14.03.2005
      • 2437
      • Katowice (PL) / Banja Luka
      • AGP / W126

      #32
      pregusto ulje?
      Zovem se Miroslav i pravim igračke.

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #33
        Re: Pitanje...

        Originally posted by Gtiboy
        Nisam neki strucnjak za ovo, pa ako moze neko da mi pojasni malo..
        Seat Ibiza 1.8-5brzina manuelni mjenjac probao u praksi :
        jedan tocak na snijegu drugi na asfaltu +gas = oba tocka slajfuju ??
        Ovo inace ne bi smjelo biti na serijskom autu ili se ja malo varam ?
        Ako moze neko da mi pojasni ovo please
        To je normalno kod kola sa otvorenim diferencijalom a to su prakticno sva kola mass marketa.
        Otvoreni diferencijal uvek prenosi jednak obrtni momenat na oba tocka.
        A formula kaze da je kolicina maksimalnog obrtnog momenta ogranicena maksimalnom kolicinom tog istog momenta koji nece prouzrokovati proklizavanje. E sad, na ledu naravno da ce tocak da proklize i sa najmanjim mogucim obrtnim momentom. Takva ista kolicina obrtong momenta se predaje i na tocak koji je na suvom, jasno je da ta kolicina obrtnog momenta nije u stanju da pokrene tezinu auta. Onda ti dodas jos malo gasa i izazoves proklizavanje tocka koji je na suvom.
        Boost or bust...

        Comment

        • Dutchman
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 741
          • Vracar centar sveta

          #34
          jedno pitanje ... sa strane Draga i prenosa snage na podlogu

          koliko se gubi ili dobija na prenetoj snazi sa otvorenim a koliko sa locked diff-om

          znachi ako u preksi vecina vozila ima 20% snage na tochku usled gubitaka na transmisiji (pretpostavka da se odnosi na vecinu vozila sa otvorenim diff-om) koliki je procentualni gubitak sa lockovanim diffom...
          znachi u prevodu shta ce bolji rezultat pokazati na dragu ....
          Prevelika slika u potpisu!

          Comment

          • Gtiboy
            CBC Veteran
            • 15.12.2006
            • 110
            • Doboj

            #35
            Originally posted by mirdza
            pregusto ulje?
            nije do ulja, mijenjano na Seat servisu neki mobil ...
            sad na autu imam mjenjac od GIII-Gti i toga vise nema, proklizava samo tocak na mokrom ili klizavom.... zato sam bio malo zbunjen u vezi toga

            Comment

            • monkey
              CBC Senator
              • 14.11.2006
              • 286
              • Porec, Hrvatska

              #36
              ajde da pitam tu, nebi htio novu temu otvarat...
              razmisljam o kupovini novog gradskog auta... kandidati su mi trenutno focus 2,0 duratec i alfa 147 s Q2 sistemom.
              taj q2 sistem, osim sta je marketisnki dobro pogodjen, navodno poboljsava trakciju, handling itd itd itd... ugalvnom, radi se o torsen samoblokirajucem diffu na prednjoj osovin... sad, zanima me da li bi dobio isti efekat naknadnom ugradnjom nekog aftermarket diff-a na npr. focus koji nema q2-nesto kao sto 206 radi na svom autu... i koja je uopce razlika u voznji, da li je stvarno tako zamjetljiva?

              Comment

              • Nenad
                CBC Senator XXL
                • 06.01.2005
                • 1364
                • BBgd/Mow

                #37
                Torsen je manje-vise najbolje sto se moze naci na trzishtu LSD diferencijala, tj. diferencijala sa delimicnim lock-om. Sve sto je Aftermarket kao sto su Quaife,ATB ili sl. su varijacije na temu Torsena.
                Razlika u serijskom Torsenu na Alfi i aftermarket diferencijalima je u u glavnom u tome koliko zatvaranje imaju,mislim da nema smisla menjati na Alfi diferencijal ali ima smisla staviti na Ford. Koliko razlike i da li je uocljiva? Ima dosta razlike i uocljiva je u krivinama, sto ostrija krivina to razlika uocljivija.
                Boost or bust...

                Comment

                • 206
                  Admin od ispočetka :)
                  • 09.12.2004
                  • 9548
                  • Beograd
                  • 206

                  #38
                  Razlika je **** i oko, totalno drugi auto.
                  The difference between men and boys is the price of their toys

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    u cemu je tacno razlika, opisi ako ti nije tesko.
                    imam Eatonov sistem blokade i nisam primetio u voznji nekakvu razliku, pogotovu ne u krivinama kada blokada i ne radi.
                    ovaj moj zatvara 100%,mozda zato se ne oseti jer ne deluje sve dok ne proklizaju medjusobno zesce tockovi ?

                    jedino sto mi se povremeno ucini da cujem kao neki tupi udarac (ne mnogo jak) u zadnjem delu neposredno po polasku koji se vise ne ponovi. ima li to veze sa blokadom ??

                    u voznji, pri kocenju, u krivinama se nista slicno ne cuje.

                    moze li taj ATB ili Quaife da ako auto miruje a treba da skrene pokretanjem iz mesta, znaci da opise luk, da aktivira delimicnu blokadu i spreci proklizavanje kada je jedan tocak na losoj podlozi/ izgubi trakciju ?

                    ili deluje samo kada se vozilo vec krece nekom brzinom ?
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • monkey
                      CBC Senator
                      • 14.11.2006
                      • 286
                      • Porec, Hrvatska

                      #40
                      ok, hvala na odgovorima... vidit cu jos... moram dobro razmislit sta napravit...

                      Comment

                      • 206
                        Admin od ispočetka :)
                        • 09.12.2004
                        • 9548
                        • Beograd
                        • 206

                        #41
                        Razlika je u drasticno povecanoj trakciji, sto se prevodi u vece brzine prolaska kroz krivinu, tamo gde bih ranije pustao gas jer bi unutrasnji tocak krenuo da proklizava, sad lepo dodas gas, auto stegne liniju, uvuce nos u krivinu i prodje dalje.

                        Nisi primetio razliku kada sistem radi a kad ne radi? Ili taj diff ne radi kako treba, ili je tebi svejedno, odmosno nisi ni blizu granice prijanjanja u krivinama da bi ijedan tocak krenuo da rasipa snagu...

                        Sper, odnosno diff koji ne deluje dok tockovi vec zestoko ne proklizavaju i nije neki preterano efektan. Obicno se tako ponasaju lamelni diffovi kojima je potrebna odredjena (velika) razlika pre nego sto uopste pocnu da prebacuju momenat na drugi tocak i kad to i urade, prebace odmah onoliko koliko mogu, i to je to. Quaife ne radi tako, vec krece da prebacuje momenat odmah pri javljanju bilo kakve razlike u rotaciji, i to ne u fiksnom odnosu vec varijabilnom, prebacuje onoliko koliko je potrebno. Dakle ne ceka da dodje do proklizavanja - kad tockovi krenu da proklizavaju, vec je obavio posao u onolikoj meri koliko je sposoban da to uradi.

                        Quaife nikad ne zatvara 100%, nijedan dobar sper to ne radi, cak ni trkacki, a vrlo verovatno ni tvoj. BMW-ovi sperovi uglavnom zatvaraju oko 25%, trkacki idu i vise - medjutim sumnjam da ijedan ikada kompletno "zatvara" odnosno pravi krutu osovinu.

                        Quaife deluje od nule, i kao sto rekoh vec 10x konstantno varira procenat zatvaranja prema stanju podloge ispod razlicitih tockova, tako da je moguce krenuti sa jednim tockom na ledu, a drugim na asfaltu, ako je potrebno.
                        The difference between men and boys is the price of their toys

                        Comment

                        • monkey
                          CBC Senator
                          • 14.11.2006
                          • 286
                          • Porec, Hrvatska

                          #42
                          mislim da je nemoguce da zatvaraju 100% jer bi onda handling u zavoju bio kao kod voznje motokultivatora, izrazito dobro na blatu, ali katastrofa na asfaltu!!!

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #43
                            To sto 206 kaze za Quaife, to je Torsen sistem koji je s' "plivajucom" blokadom, od 0 do odredjenog procenta i zavisi od toga kako se vozilo ponasa u danom trenutku.
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • 206
                              Admin od ispočetka :)
                              • 09.12.2004
                              • 9548
                              • Beograd
                              • 206

                              #44
                              Upravo tako, princip rada kao torsen, samo sto je izvodjenje malo drugacije i konstrukcija robusnija, i to je to.

                              Postoje diffovi koji mogu da kanalisu svu snagu kroz jedan tocak, tako da jedan tocak mozete dici u vazduh, a auto i dalje vuce napred, E46 M3 recimo. Medjutim, nijedan diff nece zakljucati do kraja, odnosno napraviti krutu osovinu, osim ako nije na terencu a i tad se upotrebljava samo na klizavim podlogama, tipa sneg i blato.
                              The difference between men and boys is the price of their toys

                              Comment

                              • sw.brick
                                CBC Senator XXL
                                • 09.10.2004
                                • 8141
                                • Beograd, barajevo-zemun
                                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                                #45
                                Ili taj diff ne radi kako treba, ili je tebi svejedno, odmosno nisi ni blizu granice prijanjanja u krivinama
                                zato te pitam kako izgleda, opisno.

                                u uputstvu piše da se taj auto locker sam isključuje čim brzina predje 40km/h a auto ne ubrzava.
                                u krivini ne radi, pošto ima ili 0 ili 100% blokadu.
                                i moram da priznam da mi se nešto ne svidja taj Eaton sistem.

                                odnosno diff koji ne deluje dok tockovi vec zestoko ne proklizavaju i nije neki preterano efektan
                                u pravu si, moja iskustva potvrdjuju.
                                koliko sam našao na netu, potrebno je 100 rpm razlike izmdju točkova da bi se blokada aktivirala..znači već proklizava samo tako.

                                ovaj moj koliko sam našao na sajtu samog Eatona kao proizvodjača, kažu da zatvara 100%.
                                ima i neka animacija na sajtu, sa nekim klinom koga pomeri centrifuga pa taj klin gura neku šipku koja nešto prespoji (lamele? ) i onda je (tako valjda treba) ta potpuno kruta veza. čisto mehanički sistem.


                                navodno je to kao odlično za terence, kao masovno se u SAD koristi kod GMa i Forda...
                                medjutim ja probao, i ne radi baš posao u situaciji koju sam opisao-polazak iz mesta u krivini kada jedan točak prokliza zbog jako loše podloge.

                                u uputstvu od auta piše eskplicitno - opseg rada 5-40 km /h - pa me to zbunjuje koja je svrha ako ne mogu da krenem iz mesta ??

                                zato me zanima opis kako bi trebalo da radi efiakasni(ji) sistem.

                                ok, onda je Torque Sensitive sistem je prava mera za putnički auto.
                                volvo
                                945 SE turbo lpg
                                344 GL lpg

                                Comment

                                Working...
                                X