Prica o gumi

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #16
    Slovna oznaka na pneumatiku Maksimalna dozvoljena brzina


    Pregled indeksa nosivosti pneumatika

    Na nekim pneumaticima može se naći i oznaka za broj slojeva niti korda u karkasi (Ply Rating-PR). Tako, na primer, oznaka 4PR kaže da je pneumatik napravljen od 4 sloja niti korda. Takođe, zavisno od standarda koji se primenjuju, na pneumaticima se mogu naći druge oznake.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #17
      Održavanje pneumatika


      Održavanje pneumatika ne zahteva mnogo truda, ali vrlo mnogo doprinosi njihovoj trajnosti i pouzdanosti. Najvažnija, ali i najlakša, mera koju svako može sa lakoćom da sprovede je da se pritisak vazduha u pneumatiku održava na propisanoj vrednosti. Kolika je ta vrednost može se videti u uputstvu za održavanje vozila. Na nekim benzinskim pumpama uz uređaj za punjenje pneumatika može se naći i tabela sa spiskom najčešcih modela vozila i potrebnim pritiscima vazduha u prednjim i zadnjim pneumaticima. Pritisak u pneumatiku treba proveravati kada su gume hladne, tj. kada je od vožnje proteklo neko vreme. Tokom vožnje gume se zagrevaju, pa samim tim i pritisak vazduha u njima raste u proseku 0.2 do 0.3 bar u odnosu na propisanu vrednost. Kada je vozilo pod punim opterećenjem ili vuče prikolicu, pneumatike treba napumpati za oko 0,2 bar iznad normale. Pritisak vazduha treba proveravati najmanje jednom mesečno. Ako između dva očitavanja primetite da pritisak opada to je siguran znak da treba posetiti vulkanizera. Blago opadanje pritiska je najčešce znak da pneumatik pušta na ventilu ili na naplatku ako je ovaj oštecen (tubeless gume). Ponekad i oštar predmet (ekser, klin i sl.) koji se zario u gumu na specifičan način dovodi do sporog isticanja vazduha.

      Obavezno treba povremeno proveravati gazeću površinu protektora. Istrošenost gazeće površine zavisi od mnogo faktora, kao što su pritisak u pneumatiku, vrsta podloge, temperatura okoline, opterećenje, način vožnje, tehničko stanje vozila i sl. Pojava istrošenosti gazeće površine može da ukazuje na dotrajalost pneumatika, na neodgovarajući pritisak u pneumatiku, na neodgovarajuću geometriju točka, na loše centriranje trapa ili na neizbalansiranost točka. Svaka od ovih pojava zahteva hitno preduzimanje korektivnih mera radi obezbeđenja aktivne bezbednosti vozila.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #18
        Pregled karakteristicnih istrošenja gazeće površine pneumatika:

        1. Istrošenost sredine gazeće površine je najčešce znak da je pritisak u penumatiku prevelik.


        2. Ravnomerna istrošenost bočnih delova gazeće površine ukazuje na suviše nizak pritisak u pneumatiku.


        3. Istrošenost samo jedne bočne strane gazeće površine ukazuje na neodgovarajuće centriranje trapa. Tada točkovi ¨vuku¨ na jednu stranu. U pokušaju da održi pravac, vozac stalno usmerava kola u jednu stranu, tako da se opterećuje samo jedna strana protektora.


        4. Nepravilno trošenje guma ukazuje na neizbalansiranost gume. Ako se u toku vožnje javljaju vibracije i buka, to je najverovatnije znak da gume nisu dobro izbalansirane. Ova pojava znatno povećava zamor vozača na dugim vožnjama, a takođe negativno se odražava na sistem oslanjanja vozila. Gume uvek treba balansirati posle prve montaže, jer nove gume nisu nikada izbalansirane, ili posle bilo kakve intervencije na njima, odnosno na svakih 5000 do 8000 pređenih kilometara. Balansiranje guma vrši se posle montaže na naplatak, tačnije rečeno balansira se čitav točak, i to tako što se na spoljašnju i unutrašnju stranu dodaju tegovi odredene mase. Za ovaj postupak koristi se specijalna mašina za dinamičko balansiranje.


        5. Ako se na protektoru javi nepravilno jako istrošenje, pneumatik treba zameniti, jer to ukazuje na moguće greške u materijalu ili izradi.

        6. Ako se na protektoru i bočnim stranama primećuju sitne pukotine i ako je protektor oštećen to je siguran znak da je guma dotrajala i da je treba zameniti.

        7. Ako se sa bočne strane pneumatika pojave bilo kakve izbočine (bubrezi) obavezno ga treba zameniti.


        Opšte je pravilo da se pneumatici zamenjuju najkasnije posle 6 godina. To važi samo ako su svi uslovi eksploatacije bili idealni. Međutim, s obzirom da su idealni uslovi retko prisutni, pneumatike treba menjati i znatno ranije, već kada se jave prvi znakovi istrošenosti, bez obzira šta je dovelo do toga. Pneumatike na prikolicama treba zameniti najkasnije posle 8 godina. Rezervni točkovi mogu biti i strariji od 6 godina, ali ih tada treba koristiti samo u slučaju nužde. Ako se vozilo ne vozi duži period korisno je skinuti pneumatike i vozilo osloniti na tzv. ¨klocne¨ kako bi se izbegla deformacija pneumatika pri stajanju. Uvek treba imati na umu da je guma kao materijal podložna starenju i da, bez obzira na intenzitet korišćenja, pneumatike treba zameniti po isteku određenog vremena. Na intenzitet starenja gume najviše utiče izloženost sunčevim zracima, prisustvo vlage, temperaturske promene i prisustvo hemijskih agenasa od kojih je najrazorniji ozon.
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #19


          Tokom vožnje treba što više izbegavati oštre ivičnjake, rupe, izbočine i oštre predmete. Ako ipak treba preći preko takvih prepreka, to treba učiniti minimalnom brzinom. Najkritičniji režimi vožnje u pogledu opterećenja i istrošenja pneumatika su oštro skretanje, naglo ubrzavanje uz tzv. ¨potpisivanje¨na kolovozu i naglo usporavanje uz škripu pneumatika. Ako se vozi na ta takav način pneumatci neće dugo trajati.

          Korisno je spoljne strane pneumatika povremeno premazivati glicerinom ili ih prskati specijalnim sprejevima koji se mogu naći u ponudi autokozmetike, jer se na taj način smanjuje negativan efekat starenja koji prouzrokuje direktna izloženost sunčevim zracima i oostalim atmosferskim uslovima.

          Rotacija pneumatika na vozilu preporučuje se kao mera kojom se obezbeđuje ravnomerno trošenje pneumatika. Opšte je pravilo da pneumatike treba menjati između 5000 i 7000 pređenih kilometara. Rotaciju pneumatika treba vršiti prema sledećim šemama. Ako je na pneumatiku označen smer obrtanja točka onda na to obavezno treba obratiti pažnju pri rotaciji pneumatika.

          Montažu pneumatika na točak treba uvek da vrši stručna osoba, odnosno vulkanizer koji poseduje odgovarajući alat. Pri montaži, pete pneumatika i ventili tubeless pneumatika obavezno se premazuju odgovarajućim gumenim rastvorom. Ako se vrši zamena tubeless pneumatika obavezno treba zameniti i ventil. Tubeless pneumatici se mogu montirati samo na odgovarajuće naplatke.

          Ako ne menjate sve pneumatike, treba voditi računa da pneumatik koji se zamenjuje mora da bude istih dimenzija kao i ostali. Ne treba mešati vrstu i dimenzije pneumatika na istoj osovini. Takođe, ne treba mešati vrstu pneumatika na istom vozilu (radijalni i dijagonalni), zbog vrlo velike razlike u karakteristikama prijanjanja.
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • luka1
            CBC Senator XXL
            • 20.10.2004
            • 170
            • Skoplje-Makedonija

            #20
            guma

            Pozdrav za mog dragog druga Sasha iz NS BRAVO ZA NAPIS za gume

            Pozdrav za staro drustvo

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #21
              Druze i tebi veliki pozdrav,nadam se da je sve u redu!
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • luka1
                CBC Senator XXL
                • 20.10.2004
                • 170
                • Skoplje-Makedonija

                #22
                Pozd. Jus uvek sam ni na nebu ni na zemlji Pozdrav za mog druga iz NS
                PVD tehnologija ide prema napred
                Pozdrav za staro drustvo

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #23
                  Drzim ti palceve Zlatko!
                  PVD ide napred,a rafinerija nazalost velikim koracima u nazad,mozda je cak i ugase !
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Wiz
                    CBC Senator XXL
                    • 30.09.2004
                    • 3104
                    • Nish

                    #24
                    Lepo napisano Sasha, hvala !!!

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #25
                      Nema na cemu Wiz,pozdrav!
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • luka1
                        CBC Senator XXL
                        • 20.10.2004
                        • 170
                        • Skoplje-Makedonija

                        #26
                        Prica o gumi drugi deo

                        Brate Sasha da nastavimo sa pricom o gumama moze li ??POzd
                        Sve najbolje za novu 2005g ti zeli druga sa juga
                        Pozdrav za staro drustvo

                        Comment

                        • Sasha
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 4126
                          • Novi Sad

                          #27
                          Takodje Zlatko sve najbolje,a prvenstveno ti zelim dobro zdravlje!
                          www.arcs.org.rs/forum

                          Comment

                          • Nenad
                            CBC Senator XXL
                            • 06.01.2005
                            • 1364
                            • BBgd/Mow

                            #28
                            Boost or bust...

                            Comment

                            • luka1
                              CBC Senator XXL
                              • 20.10.2004
                              • 170
                              • Skoplje-Makedonija

                              #29
                              Sasha

                              Nastavit cemo Prica o gumi ovaj puta o opstim temama za Gume
                              Guma C4H7).
                              To je mljecni sok ((lateks) dobijen iz izvjesnih trposkih drva.Dobija se
                              Glavna sirovina za proizvodnju gume (prirodne gume)je kaucuk (C4H7) taj nacin da se zasjece kora kaucukovog drveta te se taj sok prikuplja u posudama namenjenim za to. .Kaucuk sadrzi vodu ,smole,bjelancevine i minerale razlicitog sastava..Dobijeni sok se dobro mora isprati te se poslje toga mora mjesiti da se plastificira pa se srazmjerno namjeni obogacije sretstvima(cinkov oksid,kaolin.kreda, katran i druge primjese..Najvise je cijenjen Brazilski kaucuk.
                              Cist kaucuk je mekan i elastican sa gustocom od 0.97 do 0.99.Na temperaturi od +8/C" postaje lomljiv i tvrd te je sagorljiv.Pri zagrijavanju on se omeksa ,a na 100/C" postaje viskzan , a na 150/C" pocinje njegova destilacija.U pogledu temperature ima ogranicenu upotrebljivost (od 10-35/C")U cistom stanju je vrlo ljepliv na dodir. Ta osobina mu daje primjenu na el. kablovima za omotavanje vodica i provodnika struje.
                              Guma se dobija od prirodnog cistog kaucuka pomocu metode vulkanizacijetj. dodavanjem sumpora i zagrijavanjem takve smjese.Sto
                              vise sumpora u smjesi sa kaucukom to je guma tvrda,tako da tvrdoca gume zavisi o procentu sumpora u gumi.(ebonit)
                              Meka guma sadrzi u sebi od 2.5...pa do 10% sumpora pa se zatim zagrijava na 120/C"-140/C" procesom vulkanizacije.Najoptimalniji proces za gumu sa najboljim performansama je 4% sumpora u smjesi sa kaucukom.
                              Za danas toliko
                              Pisite ako zelite da se ide dalje sa opisom za gume
                              Pozdrav
                              Pozdrav za staro drustvo

                              Comment

                              • BRABUS
                                CBC Senator XXL
                                • 15.10.2004
                                • 2399
                                • London

                                #30
                                Naravno da zelimo

                                Pozdrav

                                Comment

                                Working...
                                X