TIGAR ili SAVA pitanje je sad...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Originally posted by overspeed
    Sachekaj isustva drugih, mozhda ima i nekih sa oprechnim mishljenjem, ali i nekih sa boljim predlogom od Prime. Shto se mene tiche, mislim da za te pare vredi svaki dinar i definitivno se necu libiti da je uzmem i sledeci put
    Meni su sve 4 gume na kolima Tigar Prima 195/65 R15 (platio sam ih oko 60 EUR po komadu) i prilično sam zadovoljan. Išao sam za moje pojmove dosta brzo s njima (170 km/h) na autoputu i nema apsolutno nikakvih primetnih vibracija, jedino što su zaista malo bučnije pa kvare muzički ugođaj u autu već pri brzini od 100 km/h. Balansirao sam ih samo prilikom montiranja nakon kupovine i zahtevale su tegove od 10 i 15 grama, kako koja, ne znam jel to mnogo za nove gume, ali vulkanizer je rekao da je to super.

    Što se tiče ponašanja na kiši, tu sam tek ekstra zadovoljan. Samo jednom sam doživeo akvaplaning i to pri preticanju pri brzini od 100-110 km/h na povratsku sa Zlatibora. Kiša je zaista lila kao iz kabla i u potocima se slivala preko kolovoza, no osim što je motor zapevao i otišao u više obrtaje, auto nije gubio pravac, plesao i sl.

    Inače, kada sam ih kupovao, dvoumio sam se između Prime i Hitrisa, ali mi je prodavac rekao da je Hitris "možda" bolja kupovina, ali se tek pojavila i niko nema duža iskustva sa njom, a sa Primom se sigurno neću zeznuti. A i nekako mi je više ulivao poverenje V brzinski indeks nego H (volim da imam sigurnosnu "rezervu" iako ne vozim preterano brzo).

    Comment


    • #32
      E da, jedno pitanje za vlasnike Prime: koji pritisak vam je u gumama (naravno, navedite dimenzije guma i model automobila, zbog težine)?

      Meni su kod Adama preporučili 2.0 do 2.2 bara (Audi 80 B4) u zavisnosti da li vozim češće sam ili pun auto. Ja sam naduvao na tu višu vrednost tj. 2.2 bara i napred i nazad, ali mi prednje gume opet izgledaju nedovoljno naduvano tj. kao da su "spljoštene" na donjem delu.

      Čini mi se da sam negde na Tigrovom sajtu video da je nominalni pritisak za Primu 195/65 R15 čak 2.5 bara (!) ali koga god vulkanizera da sam pitao rekli su mi da je to daleko previše i da ću preduvati gumu pa će mi auto skakati po rupama "kao kengur" Sa druge strane, valjda Tigar zna na koliko treba pumpati njihove gume, tako da me i dalje grize crv sumnje...

      Comment

      • sri98
        Admin od Trpeze
        • 24.10.2004
        • 7262
        • Republic of Konjarnik
        • Toyota Corolla E 210

        #33
        Pritisam propisuje proizvodjac vozila, a ne proizvodjac pmeumatika. Na svakom autu bi trebalo da na stubu kod vozackih vrata ima nalepnica sa preporucenim pritiskom u zavisnosti od opterecenja vozila.
        Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

        Comment


        • #34
          Originally posted by sri98
          Pritisak propisuje proizvodjac vozila, a ne proizvodjac pmeumatika. Na svakom autu bi trebalo da na stubu kod vozackih vrata ima nalepnica sa preporucenim pritiskom u zavisnosti od opterecenja vozila.
          Da, meni ta nalepnica stoji na poklopcu od rezervoara, ali podaci su za gume i felne manjih dimenzija (185/65 R14) nego što su moje i nego što fabrički idu na B4 platformu Audija 80 (195/65 R15). Moja teorija je da je prethodnom vlasniku (auto je kupljen polovan) neko oštetio taj poklopac pa je kupio na otpadu polovan sa prethodne generacije Audija, pa mi se ne pouzdaje mnogo u tu nalepnicu.

          Ja sam našao na Tigrovom sajtu odeljak pod naslovom:

          "Sau karton - Originalne dimenzije i pritisci pumpanja za više od 5.000 putničkih automobila"

          http://www.tigarmh.tigar.com/tigarmh/ar ... hp?aid=144

          Međutim, tu se moja veličina gume pojavljuje kod dva modela 80-ice od kojih ni jedan nije baš ovaj moj, a pritisak je u jednoj varijanti 2.0/2.0 za neopterećen i 2.3/2.6 za opterećen, a u drugoj varijanti 1.8/1.8 - 2.3/2.5 pa sam uzeo neku vrednost između, po oba kriterijuma, od 2.2 bara.

          Takođe, Tigar preporučuje da se gume kontrolišu i pumpaju kada su hladne, jer kada se zagreju pritisak raste i do 20%, mada ja pritisak kontrolišem kad sipam gorivo, a to je nekad i nakon par sati vožnje kada su gume oho-ho zagrejane, pa je ovih 2.2 bara "radnog" pritiska po meni OK, ali bih voleo da čujem i druga iskustva.

          Mala (polu)digresija: jedan prijatelj je prošle zime kupio 4 Wintere za svog Mercedesa 124 baš kad je pao neki veći sneg i kad smo se tih dana videli, tako ih je napljuvao i razočarao se u njih da nisam verovao (do tada sam čuo sve najbolje o Winteri). Posle mesečak dana sam ga opet sreo i kaže da je po savetu samo dobrano dopumpao sve četiri gume (Wintera navodno traži malo viši pritisak zimi) i da je razlika kao nebo i zemlja, ovaj put je bio prezadovoljan sa ponašanjem na snegu.

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #35
            E da, jedno pitanje za vlasnike Prime: koji pritisak vam je u gumama (naravno, navedite dimenzije guma i model automobila, zbog težine)?
            Meni je preporucheno napred 2,0 pozadi 2,1 bar, trojka E36. Nakon ugradnje LPG sistema ih pumpam 2,1 napred i 2,2 pozadi, zbog povecanja tezhine (boca, pun rezervoar, instalacija, a i benzina uvek imam bar 7-8 litara...)

            Kao shto reche sri98, pritisak propisuje proizvodjach, uglavnom nalepnicom, i u "user manual-u", ako si ga dobio uz auto.
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • astrafan
              CBC Senator
              • 08.05.2005
              • 221
              • BG - PA

              #36
              Originally posted by Miljan
              HITRIS NA TRZISTU

              Prvi asimetrican Tigrov dezen, HITRIS, za brzine do 210 kmh, dostupan je na tržištu u sledecim dimenzijama:
              185/65 R14, 185/65 R 15, 195/65 R 15, 205/65 R 15*, 185/60 R 14, 195/60 R 15, 205/60 R 15*, 185/55 R 14, 195/55 R 15*

              Malo podseca na Michelin Pilot Primacy , zar ne?
              .. just fun, nothin more..

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #37
                Naravno da podseca na Primacy. Tigar odavno radi sa Michelin.
                Sto se pumpanja guma tice proizvodjac daje samo okvirne vrednosti a mnogi drugi faktori su u igri a posebno krstareca brzina koja je nekada vaznija nego samo opterecenje vozila. Tip amortizera, opruga itd.
                Inace, cak i jace napumpana guma izgleda na prvi pogled da je izduvana sto manje iskusne moze da dovede u zabludu. Izgled gume u mnogome takodje zavisi i od njenog RATIO-a pa i tu oko moze da pravari. Ako su gume ugrejane posebno leti i danju treba ih pumpati bar za 0,1 bar vise nego sto je planirano kad su hladne.
                Nije neobicno da se gume pumpaju za opterecen auto i veliku brzinu i sa fantasticnih 2,6 bara i vise !!!
                Kod takmicarskih automobila ili recimo kod Formule 1 je pritisak opet jako mali a i vozila su lagana mada je brzina ogromna.

                Comment

                • astrafan
                  CBC Senator
                  • 08.05.2005
                  • 221
                  • BG - PA

                  #38
                  Pa ja pumpam gumu kako je Opel napisao....... kad sam pun ona ide napred na 2.4 a nazad 2.6, a kad sam prazan ide 2.2 i 2.2......
                  .. just fun, nothin more..

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    @ obren-
                    pritisak, i same gume, se iskljucivo proverava kada su hladne i iskljucivo se dopumpava kada su hladne, osim u slucaju iznenadne nuzde.

                    svi dati pritisci bilo od fabrike guma bilo od fabrike automobila su dati za temperaturu 20-25C, znaci na hladno.

                    koliko znam, AUdi 80 isto kao i AUdi 100 fabricki nosi gume 185-60/14 us vim verzijama osim GT, odnosno posebnog paketa vesanja (dodatna oprema, specijalno se narucuje pre izrade automobila pri kupovini).

                    pritisak u gumama varira zavisno od aplikacije.
                    neko pravilo je za svakih 200kg +0,1 bara, zatim svakih 30km/h na sat iznad 100, dodatnih 0,1-0,2 bara (pri tome se misli na konstantno vece brzine tipa autoputa, ne kratkotrajne).

                    za moj auto recimo pritisak za prazan auto (vozac i suvozac) je 1.9/2.1 za letnje gume i 2.1/2.2 za zimske.
                    za opterecen auto prednje idu na 2.4 bara a zadnje na 2.8 bara.

                    zimske gume su meksih bokova, kao i Wintera, i pumpaju se oko 0.2-0.3 bara vise nego letnje iste dimenzije. pise u uputstvu za ugradnju, i montazu guma, na istom papiru koji je i garantni list, barem je pisalo kada sam ih imao pre nekoliko godina.

                    ima jos jedno pravilo- visi radni pritisak = smanjenja potrosnja goriva (jer je manji otpor kotrljanja)i obrnuto.

                    to obrnuto se koristi pri voznji na pesku, pri voznji kroz duboki sneg i slicno kada treba povecati grip guma odnosno trenje prema podlozi.

                    drugo pravilo, nizi pritisak guma se brze haba/trosi i kraci je radni vek.


                    svako vozilo je prica za sebe sto se pritiska tice i po meni najbolji putokaz je fabricko uputstvo za upotrebu auta.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment


                    • #40
                      Da, ali to je lakše reći nego praktično izvesti, osim ako sam pumpaš gume i pri tome imaš manometar. Dok otkotrljam auto do vulkanizera ili pumpe, gume su već tople ako ne i vruće (jedino da čekam neki kišni dan ).

                      Inače na B4 platformi Audija 80 sigurno fabrički idu gume 195/65 R15. Ne pričam napamet, nego evo gledam Audijevu PDF brošuru i tabelarne tehničke podatke na samom kraju - svi do jednog (benzinci, dizelariš, obični, quattro...) su 195/65 R15, od modela do modela samo ima razlike u brzinskom indeksu (T ili V).

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #41
                        pumpa sa manometrom kosta oko 300 dinara.
                        da naravno, podrazumevam da svaki vlasnik auta poseduje manometar kao minimum minimuma alata za odrzavanje guma.

                        s obzirom na vrednost 4 gume na autu ta investicija (trajna) je smesno mala.
                        i da, manometar treba da bude bazdaren sto nije uvek slucaj sa vulkanizerima i njihovim (grubo se rukuje a merni instrumenti su osetljivi)
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • HotDog
                          CBC Senator XXL
                          • 06.05.2005
                          • 965
                          • BSG 75 (011)

                          #42
                          ja sam kupio izvesnu pumpicu sa manometrom za 750 dinara, i ocitavanje mi je u najmanju ruku....sumnjivo

                          Comment

                          • Rubi
                            CBC Senator XXL
                            • 06.05.2005
                            • 519
                            • Beograd

                            #43
                            I ja imam i manometar, i el. pumpu sa manomentrom, i obe sprave daju vrlo proizvoljne rezultate. Gume pumpam kod vulkanizera u ATC Boban - imaju neku digitalnu spravu na cosku izmedju perionice i vulkanizera: namestis pritisak na aparatu, a on ga sam napravi (doduva ili izduva) u gumi. Posto je auto perionica odmah tu, onda proveravam gume posle pranja, kad se malo ohlade.
                            (\__/)
                            (='.' This is Bunny. Copy and paste Bunny into
                            (")_(") your signature to help him gain world domination.

                            http://www.flickr.com/photos/rubinjoni/

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              #44
                              ja sam dugo koristio manometar Motometer (nemacka firma) dok nije popustio gumeni dihtung.

                              koristim takodje jako dugo, manometar u obliku nalivpera, mislim da je neki americki koji sam dobio na poklon, tamo negde iz 60tih godina.
                              skala je na 0,1 bar-a, i do sada se pokazao vrlo preciznim poredjenjem sa raznim drugima.

                              izmedju podeoka od 0,1 bar, ima podosta mesta tako da moze da se procenom merenje svede na 0,02 bara bez mnogo muke.

                              one kineske na koje proizvodjac nije smeo da se potpise ne ubrajam u mernu alatku.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              Working...
                              X