Automatski menjac – prednost ili ne?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maki
    CBC Senator XXL
    • 03.10.2004
    • 878
    • Budva, CG

    #16
    Prvo pitanje o kojem se autu radi i koliko je staro,ako je neki s8 tiptronik onda ok,ali ako je golf 2 D(ili neki tih godina) onda se bas neuklapa u profil
    A drugo,nesto mi nije jasno oko tog ubrzanja i spustanja brzina,ako se vozi 4 brzinom na nekim obrtajima koji su na granici mrtvih i stisne se gas do daske nevjerujem da ce on dok motor ubrzava da mu prebaci 2 brzine manje,tu je hendikep kod starijih automatika,i nema nista od laganog preticanja bez strecanja i panike kad naidje auto iz suprotnog smjera
    Ipak MANUEL TRANSMISSION
    HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

    Comment

    • Saabo
      Moderator
      • 29.09.2004
      • 1724
      • Vrbas
      • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

      #17
      Ok je sve to sto govori (automatic sucks all sta je tu je ), al kolika je pouzdan automatski menjac Bas za to preticanje, a sta ako nesto otkaze
      SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #18
        Mogucnost za glasanje je otvorena
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • Wiz
          CBC Senator XXL
          • 30.09.2004
          • 3104
          • Nish

          #19
          Nije lose imati auto sa njim i bez njega tj dvoja kola

          Comment

          • bluealek
            CBC Član
            • 10.11.2004
            • 85
            • Beograd

            #20
            Originally posted by maki
            Prvo pitanje o kojem se autu radi i koliko je staro,ako je neki s8 tiptronik onda ok,ali ako je golf 2 D(ili neki tih godina) onda se bas neuklapa u profil
            Ništa od toga nego "nešto između". Novo nije, u pitanju je Cherokee 4.0 92. godište. Doduše, bio sam u prilici da probam i njegov aktuelni ekvivalent (Liberty V6 3,7) sa par hiljada kilometara na cajgeru i nisam primetio nikakvu razliku u ponašanju menjača - ili je ovaj matori natprosečno dobro napravljen za svoju generaciju, ili je ovaj u novom zastareo. S obzirom na dvostruki kickdown koji zaista funkcioniše, rekao bih da je ono prvo .


            Originally posted by maki
            A drugo,nesto mi nije jasno oko tog ubrzanja i spustanja brzina,ako se vozi 4 brzinom na nekim obrtajima koji su na granici mrtvih i stisne se gas do daske nevjerujem da ce on dok motor ubrzava da mu prebaci 2 brzine manje,tu je hendikep kod starijih automatika,i nema nista od laganog preticanja bez strecanja i panike kad naidje auto iz suprotnog smjera
            E vidiš, baš po tom pitanju nisi u pravu - što su manji obrtaji, to će menjač agilnije da prebaci par brzina niže. Elektronika tu zaista savršeno odrađuje posao. Problem sa kickdown-om može da bude ako već imaš solidan broj obrtaja, pa bi da njime dobiješ dodatni boost. Nije ozbiljan problem, jer ako odlučno patosiraš papučicu elektronika opet neće biti u sumnji šta si ti to hteo da uradiš. Možda prvih nekoliko puta i dođe do sitnijih problema sa "sporazumevanjem", ali čim naučiš kako mu stavljaš do znanja šta zapravo želiš mogućnost greške je manja od rizika da ti kod manuelne promene zadrhti noga na kvačilu i da zabrljaš stvar.

            Comment

            • sw.brick
              CBC Senator XXL
              • 09.10.2004
              • 8141
              • Beograd, barajevo-zemun
              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

              #21
              bluealek polako
              tek si svezih iskustava pa imas za sada samo pozitivna gledanja a ima automatik i negativna. npr. zimi po snegu je totalni gubitak kontrole ponasanja vozila i nikad se ne zna kada ce automatik da prebaci brzinu po svom nahodjenju pri sporoj voznji i poremeti balans pa izazove okretanje oko ose- klasican tipican problem svih automatika. izuzetak je 4x4 pogon ali ovde pricamo generalno a tu su obicni auti u vecini. ako slucajno zatreba slepovanje auta sa automatikom moras prvo da otkacis diferencijala (ili oaba kod tebe) i tek onda smes da ga vuces inace ces spaliti kvacila u menjacu. a i tada smes najvise 20tk km da ga slepujes. mozda sve to izgleda daleko ali i to se dogadja u praksi.
              mana tih starih automatika je i drasticno povecanje potrosnje u odnosu na manuelni ali ko ima para za automatika sta ga briga
              a najveca mana na ovim prostorima je ako se bilo sta nepredvidjeno dogodi sa funkcionisanjem automatika, treba da se podesi (kocione trake npr) ili servisira- to je ovde SF i u teoriji a kamoli postojanje znalaca i potrebnih delova. doduse ima regularnih servisa ali je i cena regularna, za AUdi oko 6500 evra i vrsi se naravno zamena kompelt menjaca. nista popravka crevaca iznutra.
              a fakat je da automatiku najbolje lezi snazan motor velikog obrtnog momenta kada sve izgleda ubedljivo a prenosni odnosi u menjacu podeseni na dugo pa nema non stop saltanja na svakih 300m u gradu iz brzine u brzinu, kao sto je na prosecnom automobilu sa automatikom, vec pomenuti Golf 2 sa ZF automatikom od 3 brzine npr.
              kao i svaki izbor i automatik ima prednosti i mane, a izbor je uvek na raspolaganju prema zeljama
              volvo
              945 SE turbo lpg
              344 GL lpg

              Comment

              • bluealek
                CBC Član
                • 10.11.2004
                • 85
                • Beograd

                #22
                Originally posted by Saabo
                Ok je sve to sto govori (automatic sucks all sta je tu je ), al kolika je pouzdan automatski menjac Bas za to preticanje, a sta ako nesto otkaze
                To o nepouzdanosti automatskih menjača su lovačke priče. Tačno je da su popravke automatskih menjača drastično skuplje od popravki manuelnih (što je i logično, s obzirom na neuporedivo komplesniju mehaniku i skuplje komponente), ali je rizik da isti otkaže daleko manji, dokle god ga održavaš onako kako je fabrika propisala (tj. redovno mu menjaš ulje).

                Comment

                • Saabo
                  Moderator
                  • 29.09.2004
                  • 1724
                  • Vrbas
                  • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                  #23
                  ok, kolika je trajnost automatskog menjaca?
                  SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                  Comment

                  • BRABUS
                    CBC Senator XXL
                    • 15.10.2004
                    • 2399
                    • London

                    #24
                    Kod novijih automatika vecina problema koji su ranije postojali je resena.

                    Upotreba u toku zime je npr. na Mercedesovim automaticima dovedena na nivo manuelnog jer u W modu imas kocenje motorom...a ako ti ne odgovara, mozes da prebacis na manuelno saltanje i sam kocis motorom. Uz kombinaciju sa novim elektronskim sistemima za stabilnost - ESP i ASR upotreba u toku zime je mnogo olaksana.

                    Sto se pouzdanosti tice, i to je reseno. Dokaz....Mercedes u svoje modele iznad 3200cm3 ne ugradjuje manuelne menjace, a i drugi proizvodjaci ce krenuti tim putem...samo da nadju nacina da to nekako ukalkulisu u prodajnu cenu, a da ne bude drasticno povecanje.
                    Ocigledno je da je automatski menjac pouzdaniji prenosnik velikog obrtnog momenta....zato malte ne i da nema novijeg automobila sa velikom snagom i velikim obrtnim momentom bez automatskog ili sekvencijalnog menjaca (proizvodjaci maloserijskih i egzoticnih auta su nesto drugo). Jednostavno, fabrika ne moze da garantuje za manuelne menjace koji prenose veliki obrtni moment da ce da budu pouzdani.

                    Comment

                    • BRABUS
                      CBC Senator XXL
                      • 15.10.2004
                      • 2399
                      • London

                      #25
                      Sedmobrzinski 7 G Tronic....koji je najvece dostignuce u tehnologiji automatskih menjaca u velikoserijjskoj produkciji, jos uvek nisam probao...ali sam cuo da je postavio nove mere u polju automatskih menjaca (doduse od kolega ovde u Mercedesu, ali slicno su ocenili i novinari).

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #26
                        brabus to jeste tako za najnovije automatike koje pominjes koji su racunarski upravljani. i ja volim takve. ali ovde je vecina auta sa klasicnim automatikom koji nema ni E od elektronike i nije ni blizu danasnjih standarda pouzdanosti. kada se setim samo ZF serije 4HP22 koji je ugradjivan u vecinu evropskih auta vise klase i silne probleme sa pouzdanosti i nacinom rada koji su se javljali u praksi, a to nije bilo tako davno.
                        inace, sam automatik je daleko jednostavnije konstrukcije od manuelnog i osim kocionih obloga ne bi trebalo ikada ista da se trosi ili kvari, u teoriji.
                        a po defaultu je mnogo bolji za prenos velikog obrtnog momenta jer ga prenosi tecno ulje umesto cvrste frikcione obloge na lameli kod ma nuelnog koja je podlozna "spaljivanju" ako se malko vise dopusti proklizvanje pri saltanju. buducnost je svakako u automaticima, ali je i cena tog zadovoljstva za vecinu nas kao i novi Mercedes hipoteticka kategorija
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • BRABUS
                          CBC Senator XXL
                          • 15.10.2004
                          • 2399
                          • London

                          #27
                          Upravo tako brick....slazem se sa svim sto si rekao.

                          Znam sta je automatik starije konstrukcije, imao sam ga u Mondeu 1.8...katastrofa.

                          Comment

                          • bluealek
                            CBC Član
                            • 10.11.2004
                            • 85
                            • Beograd

                            #28
                            Kočenje motorom je moguće kod SVIH automatskih menjača, ne samo kod onih najnovije generacije. Tome služe položaji "1", "2", "3" - jednostavno ga limitiraš da ne šalta u višu brzinu od one u koju si "ubacio". Tako da nisu problem ni zaleđeni zimski putevi, ako čovek zna kako da koristi automatski menjač.

                            Redovno nailazim na ljude koji se čude kombinaciji džip + automatski menjač, tvrdeći da je to "neupotrebljivo za terensku vožnju". Nemaju predstavu koliko greše... . Recimo da treba da spustim auto niz neku ekstremnu, klizavu nizbrdicu bez upotrebe kočnice, ništa lakše; blokiram diferencijal i redukujem prenos, ubacim automatski menjač u položaj "1" i nogama ne radim ništa - auto čak i po ekstremnom nagibu mili naniže brzinom manjom od brzine pešaka. Apsolutno nema razlike u funkcionalnosti u odnosu na to da istu stvar izvedeš manuelnim menjačem (zapravo, tu uvek postoji šansa da nešto zabrljaš kvačilom).

                            Comment

                            • Saabo
                              Moderator
                              • 29.09.2004
                              • 1724
                              • Vrbas
                              • SAAB 9000 2.3T STANDARD :D

                              #29
                              He he, pa tu je feeling tj. draz u voznji, a ne sad automatika da ti odradjuje posao Ako oces da automatika odradi posao onda bolje sedi u voz i teraj
                              SAAB 9000 CSE B234R MAPTUN AERO STEG 3+ powered by BOOST & Goran ... Body Fat 98 Machine Fat 305 KS ... Lamela fact 490 Nm ...

                              Comment

                              • dexter
                                CBC Član
                                • 08.10.2004
                                • 98
                                • Banja Luka

                                #30
                                bluealek ti u prvoj poruci rece kako je prednost automatika sto si se RJESIO dvije komande... i stvarno kakav je feeling?? jos samo nastimas odrediste i auto te samo odveze a ti UZIVAS DOK VOZIS ko lud...

                                Comment

                                Working...
                                X