neko te je pogresno informisao. polozaj 1,2ili 3 uopste ne garantuje da postoji bilo kakvo kocenje motorom sve dok nije aktiviran lock up to jest dok radi pretvarac momenta. a tako je kod velike vecine i kod SVIH automatika starije generacije. dovoljno je da se pusti pedala kocnice i auto ce sam da krene bez dodavanja gasa jer uvek radi hidro turbina i uvek ima blagu spregu/proklizava "kvacilo". a isto tako proklizava "kvacilo" i kada se pokusa kociti motorom i bas zbog toga slab je uticaj motorne kocnice. i to je ugradjena mana velike vecine automatika, osnovni nacin rada koji ne zavisi od polozaja rucice.
pravo kocenje motorom je moguce samo tamo gde postoji elektronika koja preko elektro ventila i posebne cirkulacije ulja u wandleru napravi kruti spoj. a takvi automatici su i danas retke zverke.
da nisam imao prilike da vidim kako izgleda, radi i servisira se BMWov ZF sa 5 brzina naseo bih na price koje sire "majstori" koji su culi u carsiji od rekla kazala nesto o tome
a unutra je menjac prost da prostiji ne moze biti, nekoliko parova planetarnih zupcanika, wandler sa pumpom i par elektro ventila ali se zahteva germanska preciznost i pedantnost i apsolutna cistoca. jedan konac od krpe na pogresnom mestu i ode menjac u vecna lovista.
da je komforan automatik nema zbora )
Na tim starijim automaticima polozaji 1,2,3 sluze da prilikom preticanja ako je motor u mrtvim obrtajima moze rucno da se podstakne da povuce (rucno prebacivanje u nizu brzinu) koliko sam ja shvatio neka objasnjenja u literaturi
Ej brick, znam da voliš da pišeš epove o auto tehnologiji, ali daj malo batali teoriju... Ja ti objašnjavam kako to funkcioniše u praksi, provereno "malo" više puta od jednom . Kao što rekoh, redukujem prenos, ubacim u "1", pustim kočnicu i džip mili i na najjačoj nizbrdici, niti dobija ubrzanje, niti šalta u višu brzinu, a ja ništa ne pritiskam. Pošto sam sasvim slučajno bio u prilici da istu stvar probam i na džipovima sa manuelnim menjačem, mogu da ti GARANTUJEM da se to ponaša POTPUNO isto kao kada na manuelnom aktiviram reduktor, ubacim u prvu i pustim da sam kontrolisano mili nizbrdo.
Već po običaju, ti si teoretičar, a ja praktičar
Originally posted by maki
Na tim starijim automaticima polozaji 1,2,3 sluze da prilikom preticanja ako je motor u mrtvim obrtajima moze rucno da se podstakne da povuce (rucno prebacivanje u nizu brzinu) koliko sam ja shvatio neka objasnjenja u literaturi
Maki, šta mu to dođu "mrtvi" obrtaji? Već rekoh, što su niži obrtaji, to je menjač agilniji da prešalta u nižu brzinu (ili čak dve brzine niže) čim iole jače stisneš papučicu. Iskreno rečeno, NIKAD mi se nije desilo da na ispod 1500 obrtaja menjač "ne razume" šta sam papučicom hteo da mu kažem .
bluealek ti u prvoj poruci rece kako je prednost automatika sto si se RJESIO dvije komande... i stvarno kakav je feeling?? jos samo nastimas odrediste i auto te samo odveze a ti UZIVAS DOK VOZIS ko LUD...
Dexter, pazi, automobilska industrija se definitivno kreće u smeru da od vozača napravi zombije i da potpuno automatizuje proces vožnje, koliko god se to onima koji su napaljeni na vožnju kao veštinu ne dopadalo . Tempomat je tridesetak godina matora tehnologija, a danas se već uveliko eksperimentiše sa senzorima koji bi detektovali ivične linije puta i bili u stanju da "prepoznaju" automobil ispred tebe i precizno procene njegovu udaljenost. Dakle, krupnim koracima se ide i ka fazi kada nećeš morati ni da vrtiš volan . GPS navigacija je takođe dobro poznata stvar i kada to spojiš sa dotičnom tehnologijom, 'ladno ćeš moći da kažeš autu gde želiš da stigneš i da se zavališ u "fotelju" da odgledaš film dok te on lepo ne doveze na odredište . Sledeći stadijum je da, recimo, odeš negde na planinarenje, prepešačiš neke silne kilometre i kad pomisliš da nemaš snage da se preko brda i dolina vraćaš do kola... Ništa lakše! Samo izvadiš PDA iz džepa, uspostaviš satelitski link sa autom i izdaš mu komandu "dođi ovamo" .
Dakle, definitivno se ide ka tome da se automobil pretvori u nešto slično vozu ili autobusu, sa jedinom razlikom što bi još uvek bio tvoj lični i što bi TI određivao kada i gde će dotični ići... Verovatno svi vi ovde na forumu to smatrate za "najcrnju moguću" budućnost, ali to je samo vrh ledenog brega, odavno mi već radimo ono što Veliki Brat propisuje, bili toga svesni ili ne...
bluealek,ako tako dozivljavas voznju,sto si uopste polagao vozacki,imas taxi,sofera,pa ga samo cimnes na mobilni i eto ga,a sto se tice elektronike,ma kakva da je uvijek postoji mogucnost da nesto otkaze i da treba ljudski faktor da reaguje,a ako ljudski faktor kunja u fotelji dok gleda film,dok se opasulji ode u provaliju,ipak se auta krecu po putu veoma ogranicene sirine i nema bas mnogo mjesta za greske,nije to avion ili brod pa ukljucis auto-pilot i ako malo skrene lijevo-desno nije strasno,nema gdje da propadne ili udari u nesto jer su oko njega u najmanju ruku desetine kilometara praznog prostora
Ne kažem da JA tako doživljavam vožnju, ni meni se taj ekstrem ne dopada, već samo da je to neki opšti trend i da će ova trula civilizacija sve više gurati u tom smeru. U toj funkciji je i kontinuirano pooštravanje saobraćajnih propisa (recimo, sankcionisanje prekoračenja je sve strožije, a metodologija kontrole brzine sve perfidnija), sve je to pokušaj da se vozači uteraju u neki jednoumni kalup i da izgube svaku želju za individualnošću i inicijativom na drumu. U nekom trenutku će se i sama želja za vožnjom koja se razlikuje od one koju bi kompjuter proračunao kao idealnu smatrati "saobraćajnim prekršajem", neka vrsta "thought crime"-a, ako znaš na šta mislim . Ljudi će polako, ali sigurno izgubiti volju za vožnjom, vožnja više neće imati nikakvu draž. Sva evropska zakonodavstva idu ka tom horor scenariju, samo se nemci, koji zaista umeju da uživaju u vožnji, nekako otimaju, ali je pitanje koliko će na duge staze uspeti da izađu na kraj sa zombiranim skandinavcima i ostalom uškopljenom bratijom. Ne možeš da pobediš matrix, koliko god se trudio
bluealek ja pricam iz prakse a nudim i objasnjenje zasto je tako kako jeste. to sto si ti na jednom autu sa jednim (nove generacije?) automatikom imao dobra iskustva ne znaci da su SVI automatici takvi. a provozao sam malo vise kola sa automatikom nego sto si ih ti video na slikama
kada se odmakne od drveta i pogleda malo sire, vecina automatika ima smesno blago kocenje motorom u ma kom polozaju rucice menjaca, i vecina automobila nema reduktor. a sam reduktor po sebi je pojacavac kocenja motorom.
dobar automatik je uzivanje u voznji, los automatik je igra iznenadjenja na losijoj podlozi. nije svet automatika jedino Jeep
Comment