Srafovi za alu felne - POTROSNJA!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #16
    Ne znam da li je neko spomenuo ali se koriste različiti šrafovi za čelične i aluminujumske felne.
    Oni za alumunijumske trebada imaju pokretni konusni prsten koji stoji na felni i po njemu klizi šraf ili matica kad se zavrće. Aluminujum je ipak mekši od čelika a ima veće trenje izmedju šrafa i felne u odnosu na čelik.
    Stezanjem na isto kila u oba slučaja ne daje isti rezultat pritegnutosti.

    Naglo kretanje a to radiš često rezultira pomalo pomeranjem felne ispod šrafa i time dolazi do oštećenja navoja. Par desetih mm je dosta da se pomeri i nije više stegnut kako je bio.

    Bucko razmišlja

    P.S. već sam pitao pitanje ali niko nije odgovorio u vezi prstenova.
    Skinuo sam i vratio na hiljade točkova i nikad ali nikad nije centralna rupa bila ta koja centrira točak nego rupe od šrafova. Daklem čemu onda prsten koji opet mora imati bar desetu dve lufta da bi se mogao nasaditi točak.
    Ne razmatram trkačke točkove gde ima samo jedna matica a i to je više radi brzine menjanja mada ima i radi centriranja točka.

    Mislim ko je probao na Bubi da zameni točak po mraku i kad kiša pada ebao je majku konstruktoru jer tamo nema ama baš ništa što ti pomaže da namestiš (nacentriraš) točak da bi zavrnuo šrafove. I mnogi drugi automobili, zašto se njima ne odvrću točkovi?
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • KdF
      CBC Senator
      • 06.12.2004
      • 242
      • Beograd

      #17
      A koliko je debeo zid te aluminijumske felne gde seda sraf?

      Comment

      • Trivo
        CBC Senator
        • 02.06.2005
        • 202
        • Bosanski Novi/Novi Grad/Novi Beograd

        #18
        "Mislim ko je probao na Bubi da zameni točak po mraku i kad kiša pada ebao je majku konstruktoru jer tamo nema ama baš ništa što ti pomaže da namestiš (nacentriraš) točak da bi zavrnuo šrafove. I mnogi drugi automobili, zašto se njima ne odvrću točkovi?"



        Ote mi rijec iz usta i samo da dodam po mraku,kisa pada,auto pun stvari a dizalica propada u asvalt.Licno iskustvo.
        I stvarno nerazumijem ulogu centralnog otvora upravo zbog ovog primjera sto si naveo.
        VW 1200 1972god.
        VW Golf 1.3 1988god.
        FIAT Punto 1.9 JTD 2001god.

        Comment

        • Black Knight
          CBC Senator XXL
          • 13.10.2004
          • 2020
          • Novi Beograd, kicblo

          #19
          ali koliko je konstrukciski stara Buba? pa da je to tako jos bi isli u opancima...

          Nova buba, jel ima?




          necemo da offujemo vise...
          Injection is good,but I'd rather be blown!

          Comment

          • Gumetina
            Banovan
            • 12.12.2004
            • 1082
            • Novi Sad

            #20
            Primetio sam jos jednu nus pojavu...

            dakle kad zamotam pun levi ili desni, ili pak malo vise smotam i polako vozim, ostavljam trag spoljasnjeg tocka kao da se potpisujem! dakle trosim nenormalno gume sa spoljasnjeg ruba....

            da dodam da je trap zdrav prav, proveren na optici, auto ne vuce, gume nove, felne drasticno izbacene....

            kako pored toga imam i stari problem sa tresenjem preko 110km/h bicu primoran da prodam ove felne....

            ma koliko mi se svidjale!

            Comment


            • #21
              ...e da i ja imam sličan problem na golfu 2....jedan poznanik je na svojoj trojci jednostavno napravio prsten između glave i felne i rešio problam u potpunosti...probaj ovo što su ljudi rekli i mislim da će to biti to... ja nikako da se nakanim...a imam isti problem i satrošenjem šafova i sa trešenjem samo na nešto većoj brzini ...preko 130...

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #22
                ostavljam trag spoljasnjeg tocka kao da se potpisujem! dakle trosim nenormalno gume sa spoljasnjeg ruba....

                da dodam da je trap zdrav prav, proveren na optici, auto ne vuce, gume nove,
                ono gore, ostavljanje potpisa direktno govori da ti je trap neispravan, razdesen.

                samo retki automobili imaju tu gore opisanu konstruktivnu osobinu i po pravilu se radi o autima sa zadnjim pogonom i jako velikim uglom zakretanja upravljackih tockova.

                sumnjam da ti je ta provera na optici uradjena kako treba i SVI uglovi dovedeni u fabricku meru, ukljucujuci i uglove sa zakrenutim tockovima u jednu odnosno drugu stranu. (nagib, zatur, Akermanov)

                na pravcu optika mozda jeste dobra, ali to ne znaci da je potpuno ispravna i pri zakrenutim tockovima.

                ispravan trap ne sme da "vuce" nasilno gumu po podlozi, to je to sto vidis kao potpis. putanja gume razlicita geometrijski od putanje (zamisljene) koju treba da opisuje prednji trap pri zakrenutim tockovima.

                znaci nesto nije u redu, sudeci po posledicama koje su vidljive trap nije unutar zadatih fabrickih mera (bilo mm bilo uglovno).

                meni lici da ti je nagib van propisane mere a to povlaci pri zakrenutom tocku i zatur (bude preveliki).
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • Uros Piperski
                  CBC Senator XXL
                  • 31.01.2005
                  • 2978
                  • Beograd

                  #23
                  Originally posted by Gumetina
                  da dodam da je trap zdrav prav, proveren na optici, auto ne vuce, gume nove, felne drasticno izbacene...
                  U tome je problem. Upravljacki mehanizam je projektovan za veci ET. Ako si stavio distancere skini ih pa vidi sta se desava. Ako felne imaju takav ET onda ih se resi ili prepravi upravljacki mehanizam (treba pomeriti kraj spone ka tocku).


                  RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #24
                    propustio sam ono sto je Uros konstatovao.


                    izbacene felne van propisanih mera znaci da si promenio konstruktivi nagib tocka i posledicno drugaciji uglovi trapa- zatur pri zakrenutom tocku/ razedesen prednji trap.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    Working...
                    X