Ne znam da li je neko spomenuo ali se koriste različiti šrafovi za čelične i aluminujumske felne.
Oni za alumunijumske trebada imaju pokretni konusni prsten koji stoji na felni i po njemu klizi šraf ili matica kad se zavrće. Aluminujum je ipak mekši od čelika a ima veće trenje izmedju šrafa i felne u odnosu na čelik.
Stezanjem na isto kila u oba slučaja ne daje isti rezultat pritegnutosti.
Naglo kretanje a to radiš često rezultira pomalo pomeranjem felne ispod šrafa i time dolazi do oštećenja navoja. Par desetih mm je dosta da se pomeri i nije više stegnut kako je bio.
Bucko razmišlja
P.S. već sam pitao pitanje ali niko nije odgovorio u vezi prstenova.
Skinuo sam i vratio na hiljade točkova i nikad ali nikad nije centralna rupa bila ta koja centrira točak nego rupe od šrafova. Daklem čemu onda prsten koji opet mora imati bar desetu dve lufta da bi se mogao nasaditi točak.
Ne razmatram trkačke točkove gde ima samo jedna matica a i to je više radi brzine menjanja mada ima i radi centriranja točka.
Mislim ko je probao na Bubi da zameni točak po mraku i kad kiša pada ebao je majku konstruktoru jer tamo nema ama baš ništa što ti pomaže da namestiš (nacentriraš) točak da bi zavrnuo šrafove. I mnogi drugi automobili, zašto se njima ne odvrću točkovi?
Oni za alumunijumske trebada imaju pokretni konusni prsten koji stoji na felni i po njemu klizi šraf ili matica kad se zavrće. Aluminujum je ipak mekši od čelika a ima veće trenje izmedju šrafa i felne u odnosu na čelik.
Stezanjem na isto kila u oba slučaja ne daje isti rezultat pritegnutosti.
Naglo kretanje a to radiš često rezultira pomalo pomeranjem felne ispod šrafa i time dolazi do oštećenja navoja. Par desetih mm je dosta da se pomeri i nije više stegnut kako je bio.
Bucko razmišlja

P.S. već sam pitao pitanje ali niko nije odgovorio u vezi prstenova.
Skinuo sam i vratio na hiljade točkova i nikad ali nikad nije centralna rupa bila ta koja centrira točak nego rupe od šrafova. Daklem čemu onda prsten koji opet mora imati bar desetu dve lufta da bi se mogao nasaditi točak.
Ne razmatram trkačke točkove gde ima samo jedna matica a i to je više radi brzine menjanja mada ima i radi centriranja točka.
Mislim ko je probao na Bubi da zameni točak po mraku i kad kiša pada ebao je majku konstruktoru jer tamo nema ama baš ništa što ti pomaže da namestiš (nacentriraš) točak da bi zavrnuo šrafove. I mnogi drugi automobili, zašto se njima ne odvrću točkovi?
Comment