dakle idem 180+km/h, krenem da kocim, kocnica radi jedno 2 sekunde, uspeva da me uspori na 80-100km/h nakon toga pedala je postala toliko tvrda, da nisam mogao da je pritisnem...auto ne moze da ukoci...uspevam da se zaustavim pored puta...izlazim iz kola, gledam servo, gledam creva, gledam ulje...sve deluje ok...sedam u auto...krecem...kocnica radi normalno...pitam jednog majstora sta moze da bude, on ko iz topa...plocice! dobro...zamenicu ih...jeste da sam pre nedelju dana zamenio i diskove i plocice (ferodo), al necu da se igram sa ovime...odlazim u servis...majstor skida tocak, pored su lucas plocice (rekli mi da su bolje)...skida plocice, skida cheljust...kaze, plocice su ti odlicne, tebi ne valja vodjica klipa...propala gumica...dobro, kupim set vodjica za oba tocka...i vratio mi stare plocice...kaze nema potrebe da ih menja...ali mene i dalje kopka da li je to resenje problema? da li ja smem da se oslonim na ove kocnice?
Problem sa kocnicama
Collapse
X
-
Da ali da izgubi vakum na 180-100km/h a posle toga sve normalno, ipak mi se cini da je njemu ulje starije ili losije. Moguce je i da je gumica kocionih klesta bila stara i losa ali valjda bi probila i ulje bi procurilo.
Zato bi kod kocnica trebalo da ide sve u paketu, diskovi, plocice, kocione celjusti i ulje i nema problema. Dobra toplotna otpornost i prododljivost.
Neka zameni ulje ako nije i pokazace se ako nesto ne stima.
Mada sad razmisljam, ako je menjao gumice valjda je menjao i ulje ili samo dolio po obicaju?
Comment
-
-
Problem je samo do pregrevanja....pri kocenju sa 180km si ih pregrejao, pogotovu ako vas je bilo vise u kolima te su izgubile skroz efikasnost na trenutak. Cim si pustio kocnicu i malo oladio efikasnost se vratila.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Originally posted by dfastDa ali da izgubi vakum na 180-100km/h a posle toga sve normalno, ipak mi se cini da je njemu ulje starije ili losije. Moguce je i da je gumica kocionih klesta bila stara i losa ali valjda bi probila i ulje bi procurilo.
Zato bi kod kocnica trebalo da ide sve u paketu, diskovi, plocice, kocione celjusti i ulje i nema problema. Dobra toplotna otpornost i prododljivost.
Neka zameni ulje ako nije i pokazace se ako nesto ne stima.
Mada sad razmisljam, ako je menjao gumice valjda je menjao i ulje ili samo dolio po obicaju?
Ulje zamenjeno 3 meseca pre tog dogadjaja, i ako evo, zamenicu ga opet, nije problem...My crew is all fired up
Y'all better just wise up
Comment
-
-
Originally posted by M-powerProblem je samo do pregrevanja....pri kocenju sa 180km si ih pregrejao, pogotovu ako vas je bilo vise u kolima te su izgubile skroz efikasnost na trenutak. Cim si pustio kocnicu i malo oladio efikasnost se vratila.My crew is all fired up
Y'all better just wise up
Comment
-
-
ako su se pregrejale, mislim na same plocice moguci uzrok je da plocice nisu pravilno odabrane po tipu za tacno taj auto i to one koje su odobrene od strane proizvodjaca.
razne plocice imaju razlicite sastave i razlicite koeficijente trenja u funkciji temperature na kojoj se nalaze.
neke omeksavaju neke otvrdnjavaju, neke uopste ne koce dok su hladne (tzv sportske).
osim toga, potrebo je i uparivanje plocica po osovinama, koja tvrdoca i koeficijent trenja napred a koje pozadi.
zadnje plocice ne smeju da imaju veci efekat usporenja, veci keoficijent trenja od prednjih ni u jednom slucaju inace dolazi do izletanja auta sa putanje odnosno piruete.
i po suvom.
a moze da bude i da se usled mehanicke potrosenosti kljesta dogodilo blokiranje kretanja klipa (koji se naravno greje i time siri) sto se osetilo kao tvrda kocnica a lose dejstvo kocenja.
moguce je vise uzroka problema, najbolje se moze videti uzivo tokom vrlo pazljivog i detaljnog pregleda.
sastav plocica i njihov odabri predstavlja vaznu komponentu usaglasavanja kocionog sistema za optimalno funckionisanje.
nije svaka plocica odgovarajuca iako je fizicki identicnih dimenzija i debljine. vazan je i sastav.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Brick je dosta toga rekao a samo da dopunim da ti stariji Opeli po tradiciji nemaju neke kocnice (ne znam konkretno koji je tvoj model).
Mislim imaju prosecan zaustavni put ali ih ne kupuju previse zahtevni ljudi te ih ne karakterise neka preterana otpornost na pregrevanje.
To sto ti se dogodilo je tkz. "fading" - propadanje i standardna je pojava na nizim klasama automobila kao i kod automobila vise klase gde se stave plocice nekog losijeg kvaliteta.
Tezina vozila je najveci neprijatelj i najvise utice na ubrzano pregrevanje i materijal se pregreje omeksa kao sundjer (kako mi kazemo postaju drvene) i izgube kocionu efikasnost za taj pritisak pedale te bi trebalo ponoviti stisak za dobijanje kocnice koliko toliko.
Dosta puta sam imao priliku da dozivim to na Opel vectri koju sam imao kao i bas identican slucaj na BMW-ovim modelima serije 7 gde po pravilu stede na plocicama tako da usled malo lozenja i par uzastopnih kocenja ili konkretno bas kao kod tebe sa jednim kocenjem sa vece brzine, kocnicu totalno izgubim kao da ne postoji, te odmah pripomazem rucnom kocnicom.
Resenje...kocione plocice i diskovi boljeg kvaliteta.To date there has never been a faster car built for the public road and,
it has been suggested, there never will be. McLaren F1.
Comment
-
-
Uzgred taj ferodo koji imas je verovatno od standardne azbestne smeshe koja se ponasa bash identicno kako se tebi desilo, cim se pregreje nece da koci dok se ne ohladi.
Jos nesto, kod 'obicnih' smesha ukoliko dodje do prevelikog pregrevanja (vise puta) sama kociona masa postaje krta i kruni se (vezivni lepak u masi sagori), pazi da ne dodjes u situaciju da ti otpadne feroda sa plocice i tako ostanes skroz bez kocnice. Nije za zezanje.
Resenje u poruci iznad =]while(!asleep()) {sheep++;}
Comment
-
-
Pre deset dana mi se dogodilo da je otpala obloga pakne sa onog metala pakne i zablokirala mi tocak. Sreca isao sam 20 na sat. Bile su Ferodo... neki Ferodo.
Cije su ti celjusti GM ili Ate? KO sto su ti rekli u prethodnih par postova nista neobicno na starijim Opelima, a pogotovo sa GM celjustima svakakvih zezanja ima.... and then the damn thing gone wild!
Comment
-
Comment