koliko traju amortizeri-vasa iskustva

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #31
    kako bi poredjao Koni stelujuci, Bilstein heavy duty nepodesavajuci, Bilstein Touring, Tokico HP nepodesavajuci, Sachs/Boge nepodesavajuci, Kayaba GR2 prednji + Gas A Just zadnji prema pozeljnosti.
    KYB je najjeftiniji set, 4 komada 159 dolara, Bilstein Touring 189 dolara za 4 kmada, Tokico 209 za 4 komada, Bilstein HD 359 i najskuplji Koni celih 558 dolarea za 4 komada. u smislu value for money bez potrebe za sportskim trimom.

    tu upada u razmatranje i Monroe Ride Leveler vazdusna opruga+amortizer kao coilover po ceni 85 za par zadnjih.
    sta su prednosti a sta mane pojedinog izbora/modela za allround primenu?

    izvini ako mnogo pitam ali gubim se u tolikim opcijama i ponudi ovoliko razlicitih marki i modela.
    Sachs? Boge gasni je fabricka ugradnja i znam kako se sa njima ponasa auto pa moze i poredjenje prema njima.
    do sada nisam poklanjao mnogo paznje izboru amortizera, nijebilo prilike da se toliko bira..
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • maki
      CBC Senator XXL
      • 03.10.2004
      • 878
      • Budva, CG

      #32
      evo ga neki kit za pravljenje coilover-a (valjda je to za to )

      HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM

      Comment

      • Nenad
        CBC Senator XXL
        • 06.01.2005
        • 1364
        • BBgd/Mow

        #33
        Bilstein HD
        Bilstein T
        Sachs/Boge
        Koni

        Kayaba i Tokico su mi totalno nepoznati za Evropske automobile, mada vidim da se Mitsubishi Lancer Evo i subaru Impreza WRX/STI vlasnici kunu u njih.

        Sa obzirom da mi je Boge gas fabricka instalacija a da imam vec 2-i komplet Koni i da sam se vozio sa Bilstenom mislim da je ono moja lista pozeljnosti. Tim pre sto tebi nije cilj "sportska" varijanta uzmi Bilstain (mozda cak i u varijanti B6) i neces zazaliti. Bilstein HD je odlican za teske automobile.
        Boost or bust...

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #34
          ok, slicno sam cuo od AMera da je Bilstein prvi izbor ali mi oni ne deluju ozbiljno s obzirom na nacin voznje kod njih i puteve koji su bez krivina jako dugo i njihov stil voznje. tvoje misljenje mi vise znaci.

          to je za prednje a za zadnje, Monroe Nivolift vazdusne?
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Nenad
            CBC Senator XXL
            • 06.01.2005
            • 1364
            • BBgd/Mow

            #35
            Originally posted by brick
            ok, slicno sam cuo od AMera da je Bilstein prvi izbor ali mi oni ne deluju ozbiljno s obzirom na nacin voznje kod njih i puteve koji su bez krivina jako dugo i njihov stil voznje. tvoje misljenje mi vise znaci.

            to je za prednje a za zadnje, Monroe Nivolift vazdusne?
            Bilstein HD ce svakako biti nesto tvrdji od Boge Gas i od Koni sport. Ako si ljubitelj totalnog komforta mozda ti se nece svideti zato sto kod nas ulice nisu dobre. Iz iskustva sa Konijem u Moskvi mislim da moze da ispadne previse nezan za nase uslove. Sa Bilstein-om dobijes nesto tvrdje amortizere ali dugovecnije.
            Mozda ne bi bilo lose da pogledas kao varijantu Eibach amortizere, oni su meksi nego Bilstein, negde kao Koni ali se proizvode na Bilstein-u posto Eibach radi samo opruge.

            Za vazdusne ne znam sta da ti kazem. Ako si cesto u situaciji da je auto opterecen onda je sistem auto nivelacije najbolji kompromis.
            Boost or bust...

            Comment

            • glogi
              CBC Veteran
              • 13.12.2004
              • 115
              • Novi Sad

              #36
              A da li je neko video,cuo za amortizere Bose bez opruga,ja sam prvi put to video u zadnjem broju Top Speed-a,jednom recju susta suprotnost sportskim amortizerima

              Comment

              • Nenad
                CBC Senator XXL
                • 06.01.2005
                • 1364
                • BBgd/Mow

                #37
                klikni:BOSE suspension
                Boost or bust...

                Comment

                • glogi
                  CBC Veteran
                  • 13.12.2004
                  • 115
                  • Novi Sad

                  #38
                  E bas tay rad,Nenade!




                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #39
                    Ako si cesto u situaciji da je auto opterecen onda je sistem auto nivelacije najbolji kompromis.
                    da, vrlo cesto a uz to treba da vucem 1100kg kamp kucicu bez ikakve smetnje, kao uslov.

                    i da, vise cenim sto bolji komfor pa mi tvrdi amortizeri manje odgovaraju.
                    hvala za savete anyway )
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Nenad
                      CBC Senator XXL
                      • 06.01.2005
                      • 1364
                      • BBgd/Mow

                      #40
                      Onda Eibach ili cak Koni a pozadi vazduh
                      Boost or bust...

                      Comment

                      • nikaragva
                        CBC Senator XXL
                        • 03.06.2008
                        • 521
                        • B. Palanka
                        • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                        #41
                        Odg: koliko traju amortizeri-vasa iskustva

                        Malo podizanje teme iz mrtvih

                        Da li i dalje vazi:
                        @Boost
                        E cekajte malo!

                        Svi su amortizeri ULJNI, sem nekih francuskih verzija i autobusa gde su pneumaticki.

                        To sto nazivamo GASNIM je ustvari samo da je amortizer u komori napunjen gasom pod pritiskom i na taj nacin sprecava stvaranje pene od ulja koje pod visokim pritiskom prolazi iz komore u komoru kroz ventil u klipu. (osnovna konstrukcija)
                        Dobija se na tome da je kolicina ulja uvek ista tako da u stresnoj situaciji radi uvek isto dok obicni negasni znaju da ipovuku penu od ulja te izgube svojstva prigusivaca pokreta.

                        Comment

                        • alexa05
                          CBC Senator XXL
                          • 23.07.2006
                          • 1769
                          • Smederevo
                          • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                          #42
                          Odg: koliko traju amortizeri-vasa iskustva

                          Uljni - uljni
                          Gasni - kombinacija ulje i gas
                          EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                          NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                          SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                          Comment

                          • nikaragva
                            CBC Senator XXL
                            • 03.06.2008
                            • 521
                            • B. Palanka
                            • Opel Astra h 1.9CDTI 16V

                            #43
                            Odg: koliko traju amortizeri-vasa iskustva

                            OK, hvala.

                            Jel moze neko da preporuci u novom sadu, gde moze da se ode na proveru amortizera, da se vidi u kakvom su stanju?

                            Comment

                            • BOOST
                              Founder - Admin od Začetka
                              • 29.09.2004
                              • 8726
                              • Gislaved//Sweden
                              • SAAB 9000 AERO R; SA

                              #44
                              Odg: koliko traju amortizeri-vasa iskustva

                              Sta te generalno interesuje ako pitas da li jos uvek vazi? 1+1 je uvek 2, ok, kapiram da ste u zemlji cuda (izborna politika) ali kod mene je rezultat jos uvek isti

                              Hidraulicni amortizeri su uvek uljani, pneumatski su u sustini za nivomate gde se dize umesto na oprugama auto na odredjenu visinu, gasni kao sto je opisano. Ima dodatnih stvari koje su se desile u medjuvremenu, gde se koristi ulje sa magnetnim dejstiva i gde je kanal korz koji se ulje pretace izmedju komora pod dejstvom elektromagneta. Kompjuter za suspenziju moze da utice na protocnost ulja kroz kanal gde je amortizer tvrdji kad je u sport poziciji, tj. da je napon na zavojnici unutar amortizera veci te ulje bude "ukoceno" tj. sporije prolazi kroz kanal izmedju komora. Ovicno je ti i kompresor ukljucen da regulise i parira gasni pritisak u amortizeru. Nesto sto je recimo klasika na M i AMG modelima kod Nemaca...
                              Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                              move your mind

                              Comment

                              • YUgisa
                                CBC Senator XXL
                                • 05.06.2008
                                • 793
                                • Subotica
                                • Yugo 1.1 EFI

                                #45
                                Odg: koliko traju amortizeri-vasa iskustva

                                Mozda je malo off, posto se kroz celu temu pricalo o raznim amortizerima a ne o tome kako utvrditi kad je stradao amortizer, ali je postavljeno takvo pitanje na pocetku teme pa bih ja zeleo da odgovorim na to...

                                Pre svega bih krenuo od toga kako se najcesce proveravaju amortizeri a to je da li ima ulja na njima i ljuljanje auta...

                                Amortizer koji ima ulja na njemu pa makar utvrdili posle prve voznje kad je poceo da curi je najcesce vec odavno za zamenu. Barem iz mog licnog iskustva, skoro svi amortizeri koji su poceli da izbacuju ulje su pre toga duzi period davali znake lufta tj nisu se linearno izvlacili i uvlacili. Ovaj luft nije toliko opasan posto kad je manji, posle par sabijanja amortizera on nestane ali je dokaz da amortizeri polako propadaju i luft ce se vremenom povecavati a sila amortizera opadati. Za one sa iskustvom i osecajem, kada zaljuljate auto, prvi put bi trebalo da bude meksi i onda mozda drugi put a vec treci cetvrti put kad stisnete dole auto onda treba da bude sve tvrdji. Mada ovo nije uvek moguce utvrditi, posto to tesko mozete utvrditi ako je vozilo sa nekim ozbiljnim sportskim oslanjanjem, posto ce te to jedva zaljuljati pa tesko da ce te osetiti luft.

                                Sto se tice ljuljanja auta pa ono ako se odmah zaustavi, onda su dobri amortizeri, to je totalno glupa tehnika sem ako neljuljate neku americku ladju... Razlog za ovo je sto i amortizer koji poluparazan tj odavno curi ima dovoljnu silu da zaustavi te spore oscilacije... Ako nastavi da se ljulja to je samo dokaz da je amortizer totalno mrtav sto bi u voznji usustini skontali posto bi tandrkalo i lupalo... Takav mrtav amortizer ima verovatno i lufta i u pravcu normalno na osovinu/klip amortizera, prekriven je uljem totalno ili je truo... Ljuljanjem jedino mozete da vidite da li ima lufta ako je neko mekse oslanjanje i da eto pre saginjanja pod auta da vidite da li su od ulja amortizeri, da utvrdite da li daju neke znake zivota, nista drugo... Pogotovo kod nekih sportskih oslanjanja, jedva mozete da ih zaljuljate pa cak i kad su skroz mrtvi zaljuljace se mozda par mm a to necete ustanoviti gledanjem... A na ovaj nacin ne mozete ni da utvrdite da li postoje razlike izmedju dva amortizera na istoj osovini sto je isto bitno.

                                Najbolje je ako zelite sami da utvrdite da skinete amortizere sa vozila i ostavite ih da odstoje par sati da se slegne ulje i onda da probate da ih sabijete... Takodje ako su uljni, mozete da ih stavite uspravno jedan pored drugog i da ih izvucete skroz i ako se nejednako sabijaju na dole onda treba da ih zamenite jer postoji razlika velika izmedju. Takodje treba da idu konstantnom malom brzinom, ako amortizer odjednom propadne pa onda krene lagano da se sabija onda ima lufta... Gasni se nece sabiti tj ako se sabiju kad ih uspravite onda su isto za zamenu posto nisu vise gasni Ako imate malo osecaja u rukama, mozete da probate da sabijete amortizere brzo i vidite da li ima neke ocigledne razlike izmedju amortizera na istoj osovini, jer ako ima onda treba da se menjaju.

                                Nemojte ni da bezite od toga da isprobavate nove amortizere, pogotovo ne ako ste kupili uljne. Imao sam priliku da isprobavam kopiju LIP amortizera za Yuga pa sam umro od smeha Izvucem jedan do kraja (cak i kad ga napumpate, bez cekanja da se slegne ulje), stavite vertikalno, stoji 1-2s i onda propadne osovina do pola unutra. Mada je tu bio i luft ocigledan kad probate da sabijate, cak nije islo ni linearno nego isprekidano, malo ima lufta, malo ne... A na kraju kad sam im tacno premerio silu, jedan je bio meksi od drugog za 20% a tvrdji od ta dva je bio meksi za 10% od 20 godina starog amortizera koji je drug menjao kad su dobili luft, a original LIP je 40% tvrdji. Kad sam ih vratio nazad u prodavnicu dobio sam komentar da ja njima pronadjem koji proizvodjac uspe da proizvede dva nova amortizera jednake sile I nemojte da se iznenadite da ako kupite uljni amortizer da nece da se sabije pod svojom tezinom kad je vertikalano okrenut posto ako je neki tvrdji, moze da mu treba par sati da se sabije par cm... A dobar polovan ce kroz par sekundi da krene da sleze konstantno i kroz par minuta ce se sabiti do kraja... I ovo kad govorim o vertikalnom polozaju govorim o tome da ih merite tako okrenute kako stoje na vozilu a ne da ih okrenete naopako posto neki amortizeri tako ne funkcionisu ispravno.

                                I za kraj, kad utvrdite da ima lufta polako skupljajte pare za nove amortizere a onaj ko zeli da ih vozi do kraja onda neka ocakuje da ce kroz par stotina km, do maksimum 2-3000km da propisaju... I onda ih mogu voziti jos jedno 20.000 propisane

                                Sto se tice teme i iskustvima, nemam neko veliko iskustvo za razlicitim proizvodjacima kod sebe posto vozim auto par godina i ne pravim neku veliku kilometrazu, a i posto je u pitanju Yugo, nema sportskih amortizera za njega sem ako ih ne napravite sami kao ja ili kod nekog Ja sam dosta istrazivao iskustva ljudi sa amortizerima i prica se vrtela oko Bilstein/Koni/KYB, pa sam za bazu mojih amortizera iskoristio Bilstein amortizere posto sam uspeo da ih kupim u svom gradu, razmisljao sam i o Koni amortizerima pa i o tim sa mogucnosti stelovanja tvrdoce ali uvoznik za Srbiju nije spreman za saradnju (a drugde nisam nasao da neko nudi) pa sam odustao od toga. A od KYB sam odustao jer tu gde sam ja uspeo da nadjem ponudu, cena uljnih je osetno skuplja od gasnih Bilstein.
                                Legenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."

                                Comment

                                Working...
                                X