Bolje vesanje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GT
    CBC Senator XXL
    • 01.12.2006
    • 337
    • Beograd

    Bolje vesanje...

    E sad, mnogi su stavljali krace i tvrdje opruge ne bi li dobili upravljiviji auto, ali ono sto mene zanima je koliko moze da se pogresi u tome i ima li smisla to raditi napamet i odokativnom metodom, "probas pa vidis"?!

    Ono sto i sam kao laik znam je da se spustanjem auta menja njegovo teziste, onda sa tvrdjim oprugama opet menja reakcija na put, a ono sto mi se cini najbitnije je sam amortizer i njegova tvrdoca, odziv na istezanje i amortizaciju, kako to sve izracunati, doterati da ima smisao i tek onda nastupiti sa izmenama!

    Postoje li neka opsta pravila za ovu vrstu modifikacija, ili je sve individualno i zavisi od samog modela i tipa auta?!
    Konkretno, ja bih napravio takve prepravke ali da ni na koji nacin ne pokvarim fabricki setup, za koji smatram da nije uradjen "odokativno", vec da napravim bolji, znaci stabilniji i upravljiviji auto!
    "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."
  • Uros Piperski
    CBC Senator XXL
    • 31.01.2005
    • 2978
    • Beograd

    #2
    Nije tako lako kao sto izgleda. Ljudi masovno stavljaju krace opruge i amortizera, ali je to polovicno resenje, cak i ako ih proizvodi neka poznata firma.
    Ono sto se menja prilikom spustanja vozila je geometrija vesanja, i bez vecih prepravki na elementima vesanja stvari ce biti daleko od idealnih.
    Moj savet je samo diskretno spustanje i nista vise, ako se ne razumes. Ako hoces jos nesto, poseti OVAJ link i istrazuj par meseci pa odluci sta ces.


    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

    Comment

    • GT
      CBC Senator XXL
      • 01.12.2006
      • 337
      • Beograd

      #3
      Hehehe, naravno taj link...

      Ali ja i nisam mislio da pravim neke radikalne izmene, jednostavno sam hteo da spustim auto maximalno 20 mm i da za jos 20-ak % bude tvrdji!
      E sad to se dobija kracim i tvrdjim oprugama, ali hteo sam da cak i to malo da uradim pravilno!
      Da li i za ovo malo izmena takodje mora da se vrse korekcije svih elemenata vesanja, ili bi jednostavno stavljanjem kracih i tvrdjih opruga bilo reseno sve?!
      Ili mozda samo tvrdje opruge a da visina vozila bude ista?! Ili ceo kit sa amortizerima gde je onda u kompletu izracunata i tvrdoa opruga i taj damping faktor?!

      Mogao bih da iskoristim onaj link, ali mislim da manje vremena treba da mi kaze neko ko zna, nego da toliko Googlam...
      "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

      Comment

      • Uros Piperski
        CBC Senator XXL
        • 31.01.2005
        • 2978
        • Beograd

        #4
        Aj za pocetak da cujemo koji je auto u pitanju


        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

        Comment

        • GT
          CBC Senator XXL
          • 01.12.2006
          • 337
          • Beograd

          #5
          E super!

          Alfa 146 2.0

          Evo gledam Eibach kit sa oprugama i amortizerima, ceo kit spusta 30 mm i plus balans stangle ako sam dobro shvatio, e sad da li je to to...
          Onda Apex samo opruge gde kazu da spustaju od 30-40 mm gde ne treba da se menjaju amortizeri, e tu se mnogima kose misljenja...
          "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

          Comment

          • Uros Piperski
            CBC Senator XXL
            • 31.01.2005
            • 2978
            • Beograd

            #6
            Moj savet. Kupi opruge koje spustaju auto za 2cm, ako postoje. Verujem da za 20mm ne moras da kratis amortizer.

            Povecanej tvrdoce... ne znam koliko je to pametno na nasim putevima


            RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

            Comment

            • GT
              CBC Senator XXL
              • 01.12.2006
              • 337
              • Beograd

              #7
              Dobro, uzmimo u obzir da su nam putevi savrseni i da je to sada irelevantno, u tom slucaju sa 20 mm spustanja i tvrdjim oprugama, koliko cu i da li cu da narusim celu tu geometriju vesanja, bla, bla, bla... A koliko cu dobiti realno?! Hmmm...
              "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

              Comment

              • Uros Piperski
                CBC Senator XXL
                • 31.01.2005
                • 2978
                • Beograd

                #8
                Realno... U gradskoj voznji... tesko da ces osetiti ikakav dobitak .
                Sa 20mm neces mnogo narusiti geometriju.
                Ja mislim da ces najvise dobiti na izgledu . ako neko primeti tako malo spustanje


                RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                Comment

                • GT
                  CBC Senator XXL
                  • 01.12.2006
                  • 337
                  • Beograd

                  #9
                  Uh...

                  Dobro, sve to opet vodi tamo odakle smo i poceli... Viljuske, balans stangle, opruge, amortizeri, znaci ceo kit da bi to bilo ono pravo?!

                  Koliko vidim, na'rani svinje i ne diraj nista...
                  "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                  Comment

                  • Uros Piperski
                    CBC Senator XXL
                    • 31.01.2005
                    • 2978
                    • Beograd

                    #10
                    Aj ovako da vidimo... To ti je prakticno fiat tipo, je l' tako?
                    Ako ipak hoces da se upustis u spustanje, ja bih to uradio ovako:

                    Nabavi spustajuce opruge. Mislim da je uobicajeno spustanje za 30mm. Ne znam kako ce se amortizer ponasati sa tih 30mm spustanja. Vrlo je moguce da ce da "stosuje" tako da bi trebalo da se skrati, ali nadaj se najboljem i ugradi to prvo bez kracenja.

                    Kupi dva camber magic srafa za podesavanje nagiba tocka (euaroauto, oko 50e par). Nasteluj nagib prednjih tockova, recimo pola stepena u minusu.

                    Spustanje kako tako, ali promenu nagiba bi mogao da osetis.
                    E sad, ono sto moze da se javi kao nuspojava je "bump steer" - skretanje vozila prilikom prelaska preko ispupcenja. Ima leka i za to. Najlakse je napraviti drugacije spone. O tome ako bude potrebe...


                    RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                    Comment

                    • Milos
                      CBC Senator XXL
                      • 12.05.2005
                      • 700
                      • Beograd, carraburma

                      #11
                      Originally posted by Uros Piperski
                      O tome ako bude potrebe...
                      evo urose, vec ima potrebe!

                      mene zanima to resenje, alfa 146 vec ima nagib napred od -1 stepen, takve stvari se vec desavaju, kad vozim preko onih kanala od autobusa, auto se baca i otpor na volanu je ogroman?! jel to to o cemu pricas? ako sam dobro razumeo?

                      Comment

                      • Uros Piperski
                        CBC Senator XXL
                        • 31.01.2005
                        • 2978
                        • Beograd

                        #12
                        Da li ti je spusten auto ili je na standardnoj visini? Da li je vesanje serijsko ili si radio nesto?


                        RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                        Comment

                        • Milos
                          CBC Senator XXL
                          • 12.05.2005
                          • 700
                          • Beograd, carraburma

                          #13
                          samo eibach opruge napred (3.5cm), serijski amortizer, a pozadi apex opruga (4-5cm) sa amortizerom od pezoa 309 uljnim koji je malo tvrdji, mada pretpostavljam da nema veze zadnji kraj?

                          Comment

                          • GT
                            CBC Senator XXL
                            • 01.12.2006
                            • 337
                            • Beograd

                            #14
                            OK odgovori Milosu, ali mozes li da navedes sta konkretno mora da se odradi da bi dobio nizi i tvrdji (sportkiji) auto, a da se ne promeni geometrija vesanja, znaci da bude sve po PS-u (kao imamo dovoljno sredstava na raspolaganju pa hocemo to da odradimo kako valja), koje su to stavke?! Daj neki jednostavni redosled da bi mi koji ne znamo o tome puno znali eto tek sta sve to zahteva i u kom pravcu misliti!
                            "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                            Comment

                            • Uros Piperski
                              CBC Senator XXL
                              • 31.01.2005
                              • 2978
                              • Beograd

                              #15
                              Ako auto krene dole, elementi vesanja koji su na autu bi trebali da krenu gore da bi geometrija ostala ista... jednostavno receno
                              Ne mozes puno toga da pomeras na gore, ali neke stvari mozes. Npr letvu volana.


                              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                              Comment

                              Working...
                              X