Bolje vesanje...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #46
    ok, onda nema ništa od pomena re?i sport ako je za ulicu i obi?ni saobra?aj gde vreme putovanja se ne meri stotinkama i hiljaditima nego satima i minutima.

    samo sam hteo da kažem da je osnovno pitanje namena koja se želi posti?i, i prema tome odabir celog seta faktora koji uti?u na dinami?ko ponašanje vozila.

    ja se ne se?am da postoji problem sa vešanjem pri vožnji na ulici sa bilo kojim iole dobro uradjenim autom tj vešanjem iz fabrike.

    ok, ima i loših gde se štedelo preko svih mera i granica, ima ?ak i auta gde nisu ni ugradjeni svi elementi vešanja nrp stabilizatori ali ja takve i ne uzimam ozibljno u razmatranje ako se pominje kvalitet konstrukcije, solidnost izrade i dobro ponašanje na putu.

    po meni najvažniji aspekt vešanja za ulicu je udobnost, odnosno što perfektnija amortizacije nepravilnosti podloge uz istovremeno potpunu kontrolu dinamike ponašanja vozila prema zahtevu voza?a.

    ne podnosim tvrde automobile, i naježim se kada ?ujem da neko pominje otvdrdnjava nje vešanja kao (sigurni ? ) put kao boljem.

    ima udobnih i odli?nih dinami?ki auta, ima tvrdih koji proklizavaju i na veoma umereni stil vožnje.

    ako baš želim unapredjenje vešanja onda bih ja izabrao ponudu koju nudi mati?na fabrika- njen kit.,
    a to nude skoro sve (iole) fabrike u svojoj ponudi.

    takav kit ima uskladjen opruge, amortizere, uglove vešanja sa hodom opruga i ima sertifikovano ispitivanje da ej potpuno bezbedno za upotrebu.

    obi?no nije ni preskupo s obzirom da se dobije gotov proizvod koji je istestiran, mislim da je oko 1500 evra negde cena kita.

    sa druge strane, može se kupiti ve? iz fabrike ugradjen taj kit i tada jeftinije košta.

    samo kao primer, iz razloga što poznajem konkretno modele i opcije, Volvo nudi 2 vrste tog tzv sportskog kita.
    jedan blag sa tih recimo oko 20tak % promene za svakodnevnu vožnju (trenutno imam na autu takav kit, fabri?ka ugradnja pošto je turbo model)
    i košta oko 1000 evra neto.

    drugi kit je tzv R, odnosno malo više namenjen amibicijama gde se meri vreme, i on košta oko 2500 evra ali uklju?uje i Ohlins adaptivne amortizere, druga?ije viljuške tj elemente koji menjaju uglove, dodatne uporne spone za donje rame, deblji stabilizator itd.
    taj R paket uklju?uje i druga?iju instrument tablu i još neke izmene.

    sa tim kitom auto se bitnije menja, koliko sam pro?itao jer nisam li?no probao, reda 100-150% u odnosu na bazi?ni fabri?ki setup.

    oba kita su atestirana, imaju dozvolu za ugradnju (KBA broj) i nose punu fabri?ku garanciju.

    takve sli?ne uporedive kitove nude i druge fabrike, nude i razne aftermarket ku?e. ve? podešene posle mukotrpnog ispitivanja.

    opet pošto znam za Volvo relacije, jedan od njih je Stefanson automotive tj SAM koji nudi kitove u veše stepeni dorade po želji.

    ja sam uvek radijeza neku takvu varijantu ako postoje potrebe izmene setupa, gde se za pla?eno ta?no zna unapred šta se dobija u rezultatima nego nasumi?no menjanje pa ako se ubode.
    pri tome, pri tom nasumi?nom može da se postigne napredak u osobinama dinamike vozila a može i nazadak, da postane auto mnogo lošiji pa ?ak i opasan.

    kada se sve sabere, uklju?uju?i i vreme, ispada da je gotovi kit još jeftin, i da nasumi?nne probe u zbiru izadju na jako skupo dok ne dostignu perfomanse proverenih kit rešenja.

    ja ne znam dovoljno teorije fizike i matematikeda mogu da napravim matemati?ku simulaciju dinamike vozila, taj koji to poznaje svkakao da može da presko?i mnoge faze uživo testiranja kroz predvidljive kalkulacije.

    ali takvi koji to znaju su retki, a onda naravno i to retko znanje (mora) treba adekvatno da se plati što opet dolazi na ono prvo- za malo para male su šanse da se samostalnim izmenama postigne ikakav konzistentan napredak.

    nije nemogu?e ali su šanse za to jako male, prakti?no teže nuli.

    pošto je Alfa italijasnki premium brend, pretpostavljam da postoji ?itav niz što fabri?kih što aftermarket kitova u ponudi.
    bio bih iznenadjen da za Alfu nema bar desetak kitova.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment


    • #47
      Odlichan text!

      Comment

      • TOKYO
        CBC Senator XXL
        • 17.07.2006
        • 1696
        • Beograd- NBGD

        #48
        KRATKO NE PALAMUDI NE PRAVIS AUTO ZA TRKE!!!!!
        MY ex RWD Alfa
        Drift & Donuts & Track

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          #49
          Alfa 146 2.0

          - K&W Coiloveri, Varijanta 2, podesivi po visini i tvrdoci - 830 EUR
          - Powerflex poliuretanski seleni za prednji trap - 160 EUR
          - Eibach anti-roll kit - 350 EUR

          Ukupno 1.350 EUR, plus carina, PDV i prevoz, racunaj dok dodje oko 2.000.

          I to je apsolutno SVE sto mozes da uradis a da ne zalazis na trkacku teritoriju, i apsolutno najbolja stvar koju mozes da nadjes, osim ako nisi BAS zagrizen. Realno, to daje handling bolji nego sto ce ti ikada trebati.

          Ostale varijante, nize opruge, distancijali...Veruj mi SVE sam probao. U jedno 5 varijanti. Dok nisam uzeo neku slicnu kombinaciju, nisam se smirio jer to jednostavno nije dovoljno dobro. Posle ovoga, to je otprilike to.

          Pa ti razmisli.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • GT
            CBC Senator XXL
            • 01.12.2006
            • 337
            • Beograd

            #50
            @brick @206 Amin! Konkretan odgovor najzad!

            Nego samo jos jedno malo pitanje pre nego zatvorimo temu:

            @206 jel to "podesivi po visini i tvrdoci" opet zahteva "probaj pa vidi" varijantu, sto dodatno oduzima i vreme i energiju i potrebno je znanje, ili sa celim kit-om dobijes klasicno uputstvo za upotrebu pa se to tako jednostavno podesi?!
            "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

            Comment

            • 206
              Admin od ispočetka :)
              • 09.12.2004
              • 9548
              • Beograd
              • 206

              #51
              Nista trial & error ili neko eksperimentisanje i muljanje, jednostavno da jednostavnije ne moze, nasrafis, imas navrtku za podesavanje visine, maticu za stelovanje tvrdoce, sve se podesi maltene za 2 minuta, sednes i vozis.
              The difference between men and boys is the price of their toys

              Comment

              • GT
                CBC Senator XXL
                • 01.12.2006
                • 337
                • Beograd

                #52
                Evo ovako da malo osvezim ovo samo jednim pitanjem...

                Posle sve ove price i razmisljanja o temi vidim da mi potpuno odgovara tvrdoca i visina, ali... Pored toga sto je jako neutralna u tim nekim zavojima i krivinama sa kojima se svakodnevno srecemo i onim koje ponekad i sami isprovociramo , ipak se oseti malo uvijanje zadnjeg kraja, to jest naginjanje u stranu usled visine samog auta i tezine nazad!

                Ono sto meni pada na pamet je samo deblji i masivniji stabilizator nazad (balans stangla je li) da tvrdoca samog vesanja ostane ista jer je, kako vidim posle voznje u par drugih automobila istog tipa, savrseno izracunata i izbalansirana izmedju udobnosti i tvrdoce zarad upravljivosti!

                Jesam li u pravu i gde naci deblju balans stanglu, to jest mora li da bude originalna?!
                "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #53
                  ne znam gde ima šipka stabilizatora da se nadje, ali znam za posledice pove?anja pre?nika iste pa ti proceni da li je to ono što o?ekujuš.

                  zadnji kraj ?e se manje naginjati ali ?e se poja?ati tendencija ka otklizavanju. odnono zadnji kraj ?e postati nemirniji, vu?e ka efektu preupravljivosti.

                  time se dobija donekle nervozitet, okretnost auta ali gubi na stabilnosti držanja putanje kretanja.

                  sama udobnost se vrlo manje menja, prakti?no ništa na pravcu (ostaje isto udobno kao i pre).

                  volan postaje "brži" po reakcijama vozila u blizini dostizanja limita.
                  ve?a je zabava za vožnju, auto gubi na stabilnosti i balansu napred-nazad (ako je sve ostalo što se vešanja i masa ostalo netaknuto).


                  efekti torzione opruge rastu na ?etvrti stepen, pa pove?anje ide u malim koracima, 0,20-1,00 mm + pre?nika- probaš nekoliko dok ne dodješ do optimale za tvoj ukus.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • GT
                    CBC Senator XXL
                    • 01.12.2006
                    • 337
                    • Beograd

                    #54
                    Pa to bi bilo upravo to, definitivno koliko god da dodajem gas na izlazu iz krivine zadnji kraj ne moze da 'prokliza', to jest da zanese vrlo malo, onoliko koliko bi i morao u odnosu koliko to radi 'bezanje nosa' u odredjenim situacijama 'na granici'!
                    Kako sada stvari stoje sa komplet fabrickim vesanjem ona kliza ravnomerno po strani i to kad je bas na maximumu opterecenja, odnosno tacno se oseti limit do koga se lako i kontrolise, ali potpuno sam siguran da je isti stabilizator stavljan na 145 koja je laksa nazad i kod koje se ne pojavljuje ovo zanosenje u ovoj meri, pa zbog tezeg ****ta koje ima 146 to se vise oseti, mislim da bi povecanje za 1 mm dovelo to u red upravo onako kako ja to zamisljam, malo ali dovoljno, e sad samo da pronadjem odgovarajuci...
                    "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                    Comment

                    • srdjan_p
                      CBC Senator XXL
                      • 01.12.2004
                      • 1915
                      • ZR

                      #55
                      Moram da prokomentarisem da meni sasvim odgovara lezanje moje 145-ice, jedina malo slabija tacka su gume(fabricka dimenzija 185/60 r14) koje hoce da prokliznu malo ako je asfalt onaj klizavi ali ako je dobar asfalt G sile u krivinama su dosta zajebane...mozda zato sto je boxer pa je i teziste prilicno nisko...

                      Comment

                      • GT
                        CBC Senator XXL
                        • 01.12.2006
                        • 337
                        • Beograd

                        #56
                        Pa mozda zato... Pazi to su nijanse, ali su tu...
                        "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                        Comment

                        Working...
                        X