ok, onda nema ništa od pomena re?i sport ako je za ulicu i obi?ni saobra?aj gde vreme putovanja se ne meri stotinkama i hiljaditima nego satima i minutima.
samo sam hteo da kažem da je osnovno pitanje namena koja se želi posti?i, i prema tome odabir celog seta faktora koji uti?u na dinami?ko ponašanje vozila.
ja se ne se?am da postoji problem sa vešanjem pri vožnji na ulici sa bilo kojim iole dobro uradjenim autom tj vešanjem iz fabrike.
ok, ima i loših gde se štedelo preko svih mera i granica, ima ?ak i auta gde nisu ni ugradjeni svi elementi vešanja nrp stabilizatori ali ja takve i ne uzimam ozibljno u razmatranje ako se pominje kvalitet konstrukcije, solidnost izrade i dobro ponašanje na putu.
po meni najvažniji aspekt vešanja za ulicu je udobnost, odnosno što perfektnija amortizacije nepravilnosti podloge uz istovremeno potpunu kontrolu dinamike ponašanja vozila prema zahtevu voza?a.
ne podnosim tvrde automobile, i naježim se kada ?ujem da neko pominje otvdrdnjava nje vešanja kao (sigurni ? ) put kao boljem.
ima udobnih i odli?nih dinami?ki auta, ima tvrdih koji proklizavaju i na veoma umereni stil vožnje.
ako baš želim unapredjenje vešanja onda bih ja izabrao ponudu koju nudi mati?na fabrika- njen kit.,
a to nude skoro sve (iole) fabrike u svojoj ponudi.
takav kit ima uskladjen opruge, amortizere, uglove vešanja sa hodom opruga i ima sertifikovano ispitivanje da ej potpuno bezbedno za upotrebu.
obi?no nije ni preskupo s obzirom da se dobije gotov proizvod koji je istestiran, mislim da je oko 1500 evra negde cena kita.
sa druge strane, može se kupiti ve? iz fabrike ugradjen taj kit i tada jeftinije košta.
samo kao primer, iz razloga što poznajem konkretno modele i opcije, Volvo nudi 2 vrste tog tzv sportskog kita.
jedan blag sa tih recimo oko 20tak % promene za svakodnevnu vožnju (trenutno imam na autu takav kit, fabri?ka ugradnja pošto je turbo model)
i košta oko 1000 evra neto.
drugi kit je tzv R, odnosno malo više namenjen amibicijama gde se meri vreme, i on košta oko 2500 evra ali uklju?uje i Ohlins adaptivne amortizere, druga?ije viljuške tj elemente koji menjaju uglove, dodatne uporne spone za donje rame, deblji stabilizator itd.
taj R paket uklju?uje i druga?iju instrument tablu i još neke izmene.
sa tim kitom auto se bitnije menja, koliko sam pro?itao jer nisam li?no probao, reda 100-150% u odnosu na bazi?ni fabri?ki setup.
oba kita su atestirana, imaju dozvolu za ugradnju (KBA broj) i nose punu fabri?ku garanciju.
takve sli?ne uporedive kitove nude i druge fabrike, nude i razne aftermarket ku?e. ve? podešene posle mukotrpnog ispitivanja.
opet pošto znam za Volvo relacije, jedan od njih je Stefanson automotive tj SAM koji nudi kitove u veše stepeni dorade po želji.
ja sam uvek radijeza neku takvu varijantu ako postoje potrebe izmene setupa, gde se za pla?eno ta?no zna unapred šta se dobija u rezultatima nego nasumi?no menjanje pa ako se ubode.
pri tome, pri tom nasumi?nom može da se postigne napredak u osobinama dinamike vozila a može i nazadak, da postane auto mnogo lošiji pa ?ak i opasan.
kada se sve sabere, uklju?uju?i i vreme, ispada da je gotovi kit još jeftin, i da nasumi?nne probe u zbiru izadju na jako skupo dok ne dostignu perfomanse proverenih kit rešenja.
ja ne znam dovoljno teorije fizike i matematikeda mogu da napravim matemati?ku simulaciju dinamike vozila, taj koji to poznaje svkakao da može da presko?i mnoge faze uživo testiranja kroz predvidljive kalkulacije.
ali takvi koji to znaju su retki, a onda naravno i to retko znanje (mora) treba adekvatno da se plati što opet dolazi na ono prvo- za malo para male su šanse da se samostalnim izmenama postigne ikakav konzistentan napredak.
nije nemogu?e ali su šanse za to jako male, prakti?no teže nuli.
pošto je Alfa italijasnki premium brend, pretpostavljam da postoji ?itav niz što fabri?kih što aftermarket kitova u ponudi.
bio bih iznenadjen da za Alfu nema bar desetak kitova.
samo sam hteo da kažem da je osnovno pitanje namena koja se želi posti?i, i prema tome odabir celog seta faktora koji uti?u na dinami?ko ponašanje vozila.
ja se ne se?am da postoji problem sa vešanjem pri vožnji na ulici sa bilo kojim iole dobro uradjenim autom tj vešanjem iz fabrike.
ok, ima i loših gde se štedelo preko svih mera i granica, ima ?ak i auta gde nisu ni ugradjeni svi elementi vešanja nrp stabilizatori ali ja takve i ne uzimam ozibljno u razmatranje ako se pominje kvalitet konstrukcije, solidnost izrade i dobro ponašanje na putu.
po meni najvažniji aspekt vešanja za ulicu je udobnost, odnosno što perfektnija amortizacije nepravilnosti podloge uz istovremeno potpunu kontrolu dinamike ponašanja vozila prema zahtevu voza?a.
ne podnosim tvrde automobile, i naježim se kada ?ujem da neko pominje otvdrdnjava nje vešanja kao (sigurni ? ) put kao boljem.
ima udobnih i odli?nih dinami?ki auta, ima tvrdih koji proklizavaju i na veoma umereni stil vožnje.
ako baš želim unapredjenje vešanja onda bih ja izabrao ponudu koju nudi mati?na fabrika- njen kit.,
a to nude skoro sve (iole) fabrike u svojoj ponudi.
takav kit ima uskladjen opruge, amortizere, uglove vešanja sa hodom opruga i ima sertifikovano ispitivanje da ej potpuno bezbedno za upotrebu.
obi?no nije ni preskupo s obzirom da se dobije gotov proizvod koji je istestiran, mislim da je oko 1500 evra negde cena kita.
sa druge strane, može se kupiti ve? iz fabrike ugradjen taj kit i tada jeftinije košta.
samo kao primer, iz razloga što poznajem konkretno modele i opcije, Volvo nudi 2 vrste tog tzv sportskog kita.
jedan blag sa tih recimo oko 20tak % promene za svakodnevnu vožnju (trenutno imam na autu takav kit, fabri?ka ugradnja pošto je turbo model)
i košta oko 1000 evra neto.
drugi kit je tzv R, odnosno malo više namenjen amibicijama gde se meri vreme, i on košta oko 2500 evra ali uklju?uje i Ohlins adaptivne amortizere, druga?ije viljuške tj elemente koji menjaju uglove, dodatne uporne spone za donje rame, deblji stabilizator itd.
taj R paket uklju?uje i druga?iju instrument tablu i još neke izmene.
sa tim kitom auto se bitnije menja, koliko sam pro?itao jer nisam li?no probao, reda 100-150% u odnosu na bazi?ni fabri?ki setup.
oba kita su atestirana, imaju dozvolu za ugradnju (KBA broj) i nose punu fabri?ku garanciju.
takve sli?ne uporedive kitove nude i druge fabrike, nude i razne aftermarket ku?e. ve? podešene posle mukotrpnog ispitivanja.
opet pošto znam za Volvo relacije, jedan od njih je Stefanson automotive tj SAM koji nudi kitove u veše stepeni dorade po želji.
ja sam uvek radijeza neku takvu varijantu ako postoje potrebe izmene setupa, gde se za pla?eno ta?no zna unapred šta se dobija u rezultatima nego nasumi?no menjanje pa ako se ubode.
pri tome, pri tom nasumi?nom može da se postigne napredak u osobinama dinamike vozila a može i nazadak, da postane auto mnogo lošiji pa ?ak i opasan.
kada se sve sabere, uklju?uju?i i vreme, ispada da je gotovi kit još jeftin, i da nasumi?nne probe u zbiru izadju na jako skupo dok ne dostignu perfomanse proverenih kit rešenja.
ja ne znam dovoljno teorije fizike i matematikeda mogu da napravim matemati?ku simulaciju dinamike vozila, taj koji to poznaje svkakao da može da presko?i mnoge faze uživo testiranja kroz predvidljive kalkulacije.
ali takvi koji to znaju su retki, a onda naravno i to retko znanje (mora) treba adekvatno da se plati što opet dolazi na ono prvo- za malo para male su šanse da se samostalnim izmenama postigne ikakav konzistentan napredak.
nije nemogu?e ali su šanse za to jako male, prakti?no teže nuli.
pošto je Alfa italijasnki premium brend, pretpostavljam da postoji ?itav niz što fabri?kih što aftermarket kitova u ponudi.
bio bih iznenadjen da za Alfu nema bar desetak kitova.
Comment