Pozdrav svima, pre par dana sam uzeo Daewoo Leganzu 2.0 16v automatik. Imao sam prilike pre da vozim 124 250D automatik, ali sad vozim auto koji ce ostati kod mene nadam se dugo, i voleo bih neke savete vezane za nacin voznje i odrzavanje a sve u cilju dugovecnosti, ne bih voleo da dodjem u situaciju da popravljam ovaj menjac, bar ne zbog mog neznanja.
Menjac je ZF 4 HP 14, iz neke dokumentacije koju sam citao 1. i 2. brzina su hidraulicne, 3. je 40% hidro 60% mehanicka, a 4. je takozvana lock up (Brick je pominjao u nekim postovima taj izraz). Kakva su iskustva sa ovim tipom menjaca, ima li neke mane na koje bi trebalo da pazim i koja je procedura odrzavanja? Ulje koje proizvodjac nalaze je Dexron III ili Mercon IV, kolicina je 6 litara. Moze li se naci to ulje kod nas i ima li neka adekvatna zamena, koji je period zamene?
I nesto oko stila voznje, svaki dan se spustam niz kosutnjak, da li da se spustam u D koceci stalno, ili mogu da kocim motorom u polozaju 1 ili 2? Ovo pitam misleci pre svega na pregrevanje ulja i menjaca, da li mu to skodi, i sledece pitanje je da li cekati semafore i u guzvama u D ili u N? Ja prektikujem da u guzvama ubacim u D tek da se pomerim tih par metara pa cekam u N, isto i na semaforima. Da li treba nesto da menjam u tim navikama? Inace mi je stil voznje jako blag i tecan, ova ladja sa automatikom mi je legla ko **** na nosu, kao da vozim jahtu, stvarno je uzivanje
I za kraj, iz vasih iskustava, serviser ili servis za automatike kome bih poverio odrzavanje, znaci neko sa kime ste imali pozitivna iskustva.
Hvala svima!
Menjac je ZF 4 HP 14, iz neke dokumentacije koju sam citao 1. i 2. brzina su hidraulicne, 3. je 40% hidro 60% mehanicka, a 4. je takozvana lock up (Brick je pominjao u nekim postovima taj izraz). Kakva su iskustva sa ovim tipom menjaca, ima li neke mane na koje bi trebalo da pazim i koja je procedura odrzavanja? Ulje koje proizvodjac nalaze je Dexron III ili Mercon IV, kolicina je 6 litara. Moze li se naci to ulje kod nas i ima li neka adekvatna zamena, koji je period zamene?
I nesto oko stila voznje, svaki dan se spustam niz kosutnjak, da li da se spustam u D koceci stalno, ili mogu da kocim motorom u polozaju 1 ili 2? Ovo pitam misleci pre svega na pregrevanje ulja i menjaca, da li mu to skodi, i sledece pitanje je da li cekati semafore i u guzvama u D ili u N? Ja prektikujem da u guzvama ubacim u D tek da se pomerim tih par metara pa cekam u N, isto i na semaforima. Da li treba nesto da menjam u tim navikama? Inace mi je stil voznje jako blag i tecan, ova ladja sa automatikom mi je legla ko **** na nosu, kao da vozim jahtu, stvarno je uzivanje

I za kraj, iz vasih iskustava, serviser ili servis za automatike kome bih poverio odrzavanje, znaci neko sa kime ste imali pozitivna iskustva.
Hvala svima!
Comment