Saveti za voznju automatika

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Velja
    CBC Veteran
    • 22.12.2005
    • 176
    • https://t.me/pump_upp
    • CharlesfaistOB

    Saveti za voznju automatika

    Pozdrav svima, pre par dana sam uzeo Daewoo Leganzu 2.0 16v automatik. Imao sam prilike pre da vozim 124 250D automatik, ali sad vozim auto koji ce ostati kod mene nadam se dugo, i voleo bih neke savete vezane za nacin voznje i odrzavanje a sve u cilju dugovecnosti, ne bih voleo da dodjem u situaciju da popravljam ovaj menjac, bar ne zbog mog neznanja.
    Menjac je ZF 4 HP 14, iz neke dokumentacije koju sam citao 1. i 2. brzina su hidraulicne, 3. je 40% hidro 60% mehanicka, a 4. je takozvana lock up (Brick je pominjao u nekim postovima taj izraz). Kakva su iskustva sa ovim tipom menjaca, ima li neke mane na koje bi trebalo da pazim i koja je procedura odrzavanja? Ulje koje proizvodjac nalaze je Dexron III ili Mercon IV, kolicina je 6 litara. Moze li se naci to ulje kod nas i ima li neka adekvatna zamena, koji je period zamene?
    I nesto oko stila voznje, svaki dan se spustam niz kosutnjak, da li da se spustam u D koceci stalno, ili mogu da kocim motorom u polozaju 1 ili 2? Ovo pitam misleci pre svega na pregrevanje ulja i menjaca, da li mu to skodi, i sledece pitanje je da li cekati semafore i u guzvama u D ili u N? Ja prektikujem da u guzvama ubacim u D tek da se pomerim tih par metara pa cekam u N, isto i na semaforima. Da li treba nesto da menjam u tim navikama? Inace mi je stil voznje jako blag i tecan, ova ladja sa automatikom mi je legla ko **** na nosu, kao da vozim jahtu, stvarno je uzivanje
    I za kraj, iz vasih iskustava, serviser ili servis za automatike kome bih poverio odrzavanje, znaci neko sa kime ste imali pozitivna iskustva.
    Hvala svima!
    https://t.me/pump_upp
  • prolupator
    CBC Senator XXL
    • 02.09.2005
    • 3968
    • Zemun

    #2
    Sto se servisa tice, pitaj TAZZBOY-a. On ce te uputiti do Gorana koji radi samo menjace.
    Za auto znam da je dobar i to mnogo, za menjac ne znam nista, ne volim automatike
    OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

    prolupator.mojblog.rs

    Comment

    • Velja
      CBC Veteran
      • 22.12.2005
      • 176
      • https://t.me/pump_upp
      • CharlesfaistOB

      #3
      Da nije Gorance iz Zemuna, Garibaldijeva?

      A auto ne da je dobar, nego je auto ipo, bar po mojim normama. Bio sam kod Dukica po tvom savetu, odlican primerak sam pazario, samo sto oni nece da diraju menjac.
      https://t.me/pump_upp

      Comment

      • prolupator
        CBC Senator XXL
        • 02.09.2005
        • 3968
        • Zemun

        #4
        Cini mi se da je taj!
        OPEL KLUB SRBIJA - http://www.opelclub.rs - dođi, vidi ...

        prolupator.mojblog.rs

        Comment

        • Velja
          CBC Veteran
          • 22.12.2005
          • 176
          • https://t.me/pump_upp
          • CharlesfaistOB

          #5
          Onda znam coveka...
          A pitanja koja imam za stil voznje i dalje mogu da se prokomentarisu
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • Durango
            CBC Senator XXL
            • 01.02.2006
            • 590
            • Zemun, Srbija

            #6
            Goran Getriba radi samo manuelne menjace.

            Posto si uzeo polovan auto obavezno promeni ulje i filter ulja u menjacu, a ne bi bilo lose da promenis i dihtung kartera menjaca jer nije skup. Ovaj servis radi na svakih 50.000-60.000 km i neces imati problema.
            Jednom nedeljno je preporucljivo da pri prvom jutarnjem polasku krenes prvom brzinom pa ih u narednih 500-1000 metara presaltas do D!
            Zlatno pravilo je da od prve brzine pa do D smes da saltas u voznji, ali obrnuto NIKAKO!
            MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

            Comment

            • Velja
              CBC Veteran
              • 22.12.2005
              • 176
              • https://t.me/pump_upp
              • CharlesfaistOB

              #7
              Taj servis hocu da odradim, imas li neku preporuku gde da odem?

              Originally posted by Durango
              Jednom nedeljno je preporucljivo da pri prvom jutarnjem polasku krenes prvom brzinom pa ih u narednih 500-1000 metara presaltas do D!!
              Mozes li da mi objasnis koja je poenta te operacije?

              Zlatno pravilo je da od prve brzine pa do D smes da saltas u voznji, ali obrnuto NIKAKO!
              Cekaj, ako u voznji dodjem do neke vece uzbrdice ili nizbrdice ne smem da presaltam u 3 ili 2?
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • BRABUS
                CBC Senator XXL
                • 15.10.2004
                • 2399
                • London

                #8
                Kad sam imao defekt (udarac odozdo) na mom Mondeu Automatik, rekli su mi da idem u servis "Pindza", negde u Bolecu, kad se prodje Toyota, pa desno - bas u P.M....kao on je na glasu. Sve je korektno uradio (sajla od rucice do menjaca) i nije bio nesto posebno skup.

                Comment

                • sw.brick
                  CBC Senator XXL
                  • 09.10.2004
                  • 8141
                  • Beograd, barajevo-zemun
                  • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                  #9
                  dobra kupovina- ?estitke.
                  moje iskustvo je da ako je automatik trenutno u dobrom, ispravnom stanju a to zna?i da meko šalta iz prve u drugu bez cimanja (kao prvi simptom da se nešto kvari je cimanje ne treba ništa dirati osim provere ulja i eventualne zamene.
                  to meko zna?i da jedva osetiš.

                  što se samog ulja ti?e, koliko sam pro?itao bitna je vrsta ulja.
                  a tu vrstu ulja odredjuje i datum proizvodnje/ ugradnje menja?a.
                  tamo negde 92-93 godine su automatici po?eli u fabrikama da se pune sinteti?kim ATF uljem, i to ulje je predvidjeno da bude for life, tj ne menja se.
                  na nekim modelima automatika ulje i ne može da se menja, osim rasklapanja menja?a, pošto nema niti otvor za izlivanje a niti ulivanje.

                  ipak, ranije preporuke su bile zamena ATFa svakih 40.000km ili 2 godine.

                  ja po mirisu, smradu, odnosno boji razvrstavam dobro od lošeg ATFa.

                  dobro ATF još upotrebljivo je crveno ruži?aste ili blago braon boje (zavisno od proizvodja?a ulja) i ima miris sli?an motornom ulju.

                  istoršeno ATF je tamno braon, gotovo crno i smrdi na paljevinu.

                  ti noviji menja?i gde se ne menja ulje nemaju ni promenljivi filter.
                  po ZF oznakama 4HP zna?i da ima 4 brzine a 14 je oznaka modela.

                  što se same vožnje ti?e, ja se držim fabri?kog uputstva i zdrave logike.
                  to zna?i da ubacim u Drive i tako vozim stalno. to uklju?uje i semafore i generalno vožnju uzbrdo ili nizbrdo svejedno.
                  jedino ako se baš zaglavim negde i jasno je da ?u stajati u mestu 10 ili više minuta onda prebacim u Neutral.
                  bukvalno tako piše i u uputstvu za upotebu mog automatika.

                  probao sam i varijantu da i na semaforima prebacujem u N, da imitiram manuelni menja?.

                  osim tog maltretmana jedina razlika koju sam primetio je u potrošnji goriva- u D troši od zanemarivo do 2 litra više u gradu zavisno od koli?ine stajanja u odnosu na primenu N moda pri stajanju.

                  ne znam zašto bi se prvo paljenje obavljalo manuelnim modom prebacivanja brzina, ionako automatik prodje sam krzo sve brzine.

                  što se ko?enja ti?e, ja sam se pomirio sa sudbinom da klasi?an automatik u D prakti?no nema ko?enje motorom.

                  to što piše u uputstvu da se u planinama prebacuje ru?no u 2, 1 vu brzinu radi ko?enja ima nekog efekta koji je primetan ali to dosta zamara (barem mene) kao razmišljanje pošto ja nikako ne mogu da povežem broj obrtaja sa brzinom kretanja vozila i brzinom koju motor o?ekuje za dati režim.

                  dakle, ja to ne koristim.

                  nisam do sada ?uo da ne sme u vožnji da se manuelno bira brzina, bilo nagore bilo nadole ali jesam pro?itao u uputstvu da sme uvek da se ubaci u prvu brzinu .
                  (if position 1 is selected when driving at hidg speeds, 2 is engaged first and 1 when speed has dropped to approx. 30mph - 50km/h.
                  Note- no upshift can occur once 1 is engaged.

                  ne piše direktno, ali koliko sam saznao od iskusnijih re?eno mi je da u prvu brzinu ne bi trebalo ubacivati ako se vozi više od oko 135 km/h.
                  kod mene druga brzina je do negde 120 km/h a prva oko 65-70 km/h, ?isto radi poredjenja to je jako dugi prenos u odnosu na klasi?an manuelni menja?.

                  ja bih proverio da li može a verovatno može ?im je Dexron 3 dozvoljen da se koristi sintetika i sipao sinteti?ki ATF koji je daleko otporniji na više radne temperature.

                  pošto je auto tek od skoro kod tebe, proveravaj narednih nedelja redovno nivo ulja na mernoj šipci.

                  procedura je da motor radi, da polagano prošetaš kroz sve brzine 2 puta, 2 ciklusa, i onda još 120 sekundi držiš u Parking.
                  sve dok auto miruje a motor radi, onda pogledaš na mernoj šipci i ako je ulje vru?e gledaš podeoke za vru?e a ako je ulje hldano gledaš podeoke za hladno.

                  vru?e ulje je ono posle najmanje 30 minuta vožnje, odnosno oko 100C.

                  hladno ulje je oko 40C.

                  ako ima malo više ulja bi?e malo osetnije prebacivanej brzina i bi?e nešto ve?i pritisak u turbini menja?a (malo pove?ava rizik da popusti neki dihtung).

                  ako je nivo ulja manji od potrebnog turbina ne može da stvro dovoljan pritisak i onda je prebacivanje brzina neodlu?no sporo, kao da auto oteže sa prebacivanjem.

                  u servisnom uputstvu za Aisin Warner menja?, piše da je osnovni test hidraulike slede?i-
                  ubaciti menja? u Neutral i motor na leru, noga na ko?nici.
                  ubaciti u Drive i meriti štopericom vreme dok se ne oseti karakteristi?no povla?enje menja?a, da je prihvatio.

                  to vreme je max 1 sekunda, dobar menja? je 0,5 sekundi i manje.

                  po meni najvažnija je boja ATFa.
                  ako je crna to zna?i da su lamelice istrošene delimi?no a to što je crno su baš opiljci od lamelica, frikcionog materijala.

                  to je ujedno i dokaz da ulje nije odavno menjano.

                  nisi naveo da li auto ima intercooler za turbinu menja?a, to takodje uti?e na trajanje ATF ulja.
                  najve?a smrt automatika je pregrevanje, odnosno kuvanje ATF ulja.
                  kuvanje se dogadja usled mnogo proklizavanja, bilo Drive a dugog stajanja u mestu bilo jako u?estalog šaltanja kada je brzina kretanja auta na granici dve mogu?e brzine u automatiku.
                  ako turbina ima hladjenje mislim da ne treba brinuti o tom pitanju.

                  grubo se ra?una da je radni vek automatika oko 250,000km u proseku a nije retko da pocrkaju ve? na samo 150,000km uz sve mogu?e održavanje.
                  nekog pravila nema, izgleda da lakše crkavaju u toplijoj klimi a duže izdrže ako ima više zime/ hladnije.

                  toliko od mene

                  imam uputstvo za rasklapanje ZF 4HP22 skinuto sa neta ako zatreba mada ne znam koliko model 22 i model 14 imaju zajedni?kog.
                  volvo
                  945 SE turbo lpg
                  344 GL lpg

                  Comment

                  • Velja
                    CBC Veteran
                    • 22.12.2005
                    • 176
                    • https://t.me/pump_upp
                    • CharlesfaistOB

                    #10
                    Hvala Brick na opsirnom odgovoru.
                    Evo kakva su moja zapazanja, prelazak izmedju 1. i 2. nikada ne osetim osim po zvuku i obrtomeru, bez obzira koliko stisao gas, kao da je jedna brzina. 3. i 4. mogu da osetim, nekada jace nekada jedva, zavisi od gasa a polazak moze biti nezan a ako stisnem ume da zalepi za sediste ko da ima 200 konja (procitao sam da konverter zbog hidraulike uvecava obrtni moment prilikom polaska, moguce da je to). Isto tako kada iz N prebacim u D pod kocnicom cim auta je skoro trenutan,cim se cuje klak poluge. Kada sam bio u servisu Dukic za daewoo oni su mi proverili nivo ulja tako sto je motor radio a oni su ubacili u R i drzali kocnicu? U servisnom uputstvu stoji metoda koju si ti napisao, u P. Njihovo merenje je pokazalo ulje na minimumu i rekli su da nije problem samo treba doliti malo. Nisam pitao za boju i stanje, to cu ja uraditi, obrisacu sipkicu belom salvetom pa cu videti, a i njusnucu malo
                    E sad, dolivanje, ako podjemo od pretpostavke da je unutra vec sinteticki ATF, sme li se dolivati isti tip ali drugog proizvodjaca, posto nema sanse da znam sigurno sta je unutra? Ko prodaje Dexron 3 ulje kod nas?
                    U istom uputstvu je objasnjena zamena ulja i filtera, menjac ima cevku za punjenje i cep za praznjenje, znaci predvidjena je zamena i jednog i drugog, samo iz ovog uputstva ne vidim na koliko se to radi a owners manual nemam.
                    Ne znam da li ima intercooler, ali znam da ulje ide u hladnjak koji deli sa motorom i tu se hladi. To mi se bas ne svidja zbog mogucnosti mesanja tecnosti u slucaju kvara, ali sta je tu je. Da li zbog toga ili ne, primetio sam u hladnim jutrima da auto mnogo brzo dostigne radnu temperaturu, ali samo dok se vozi. Nije da se zalim
                    Za kompletnu zamenu ulja sa ispiranjem hladnjaka potrebno je 2 puta zameniti ulje sa periodom od 5 minuta rada u leru.

                    Nadam se da gresis oko tih 250,000 km jer auto ima 170,000 tako da dobro sam odlucio da ga mazim i pazim
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • Djordje
                      CBC Član
                      • 11.05.2006
                      • 16
                      • Francuska

                      #11
                      Originally posted by Durango
                      Goran Getriba radi samo manuelne menjace.

                      Posto si uzeo polovan auto obavezno promeni ulje i filter ulja u menjacu, a ne bi bilo lose da promenis i dihtung kartera menjaca jer nije skup. Ovaj servis radi na svakih 50.000-60.000 km i neces imati problema.
                      Jednom nedeljno je preporucljivo da pri prvom jutarnjem polasku krenes prvom brzinom pa ih u narednih 500-1000 metara presaltas do D!
                      Zlatno pravilo je da od prve brzine pa do D smes da saltas u voznji, ali obrnuto NIKAKO!
                      Izvini, da li je ovo E500 na fotografiji i ako jeste da li je to tvoj auto?
                      Djordje
                      Mercedes W124 500E 1992
                      BMW 635CSi 1986

                      Comment

                      • Djordje
                        CBC Član
                        • 11.05.2006
                        • 16
                        • Francuska

                        #12
                        Rucno saltovanje

                        Rucno saltovanje automackog menjaca iz vise u nizu je izuzetno vazno i dobro pitanje. Dosta sam se raspitivao ali pravi odgovor nisam dobio. Znam da postoje automobili koji smeju da se saltuju iz vise u nizu, ali samo pod uslovom da je noga na kocnici u tom trenutku. Mislim da skoro svi smeju iz 4. u 3. zbog nizbrdica i kocenja motorom. Mislim da moj stari BMW sme da se saltuje uvek ali Mercedes ne. Ne bi bilo lose da neko ko zna podrobnije objasni kao i zasto sme/ne sme da se saltuje.
                        Puno pozdrava svima!
                        Djordje
                        Mercedes W124 500E 1992
                        BMW 635CSi 1986

                        Comment

                        • icatenej
                          CBC Član
                          • 07.11.2006
                          • 26
                          • Beograd

                          #13
                          Re: Rucno saltovanje

                          Iz licnog iskustva, na Mercedesu E220 CDI moze bez problema da se rucno salta u 3, 2 ili 1 u toku voznje. Ovo je korisno na dugim nizbrdicama ili ako se ide uzbrdo i vuce neki teret, npr. camac plus cetvoro odraslih u autu
                          Opel Astra H 1.7CDTI
                          Dacia Logan 1.4

                          Comment

                          • sw.brick
                            CBC Senator XXL
                            • 09.10.2004
                            • 8141
                            • Beograd, barajevo-zemun
                            • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                            #14
                            iz tvog opisa menja? je u odli?nom stanju, tako da eventualno proveri sam još jednom posel nekoliko nedelja nivo ulja i dolij po potrebi.

                            po smradu ulja i boji zna?eš otprilike da li je hitna zamena ulja ili je ne tako davno neko menjao.

                            još nije vrelo leto pa nije ni kriti?no, može to da sa?eka neku nedelju.
                            da, imaš intercooler što je bolja varijanta za dugotrajnost.

                            Dexron 3 prave svi proizvodja?i ulja, mislim na poznata imena.

                            tvoj menja? sa svojih 170.000km je kao nov, pre?i ?e taj još mnogo sre?nih km. onaj prosek ?e neki drugi primerak da overi, prosek kao prosek ne govori puno konkretno.

                            prati stanje nivoa i stanja ATF ulja, i kada ti naidje vreme za neki servis tipa sve?ice i sli?no izvrši zamenu ulja.

                            tako ?eš lakše pamtiti kada si menjao a i otprilike je to taj ritam intervala zamene sve?ica i ulja , oko 40-50,000km za obi?ne sve?ice.

                            uvek je kod auta važnije kakva je bila briga vlasnika pre tebe o njemu nego sama kilometraža. a 170k nije mnogoda bi se brinulo posebno.
                            volvo
                            945 SE turbo lpg
                            344 GL lpg

                            Comment

                            • Velja
                              CBC Veteran
                              • 22.12.2005
                              • 176
                              • https://t.me/pump_upp
                              • CharlesfaistOB

                              #15
                              Kopajuci dublje u servisno uputstvo nasao sam i ovo:

                              Transaxle Service
                              The manual transaxle oil does not require changing. The automatic transaxle fluid should be changed every 30 000 km (19,000 miles).

                              Malo je cesce nego sto sam ocekivao, ali nije strasno, mislim da ce to kod mene ici na 2 godine. I bio si u pravu za ulja, imaju ih skoro svi proizvodjaci a nasao sam i ceo spisak ulja koja smeju da se koriste, ima cak i OMV ATF ulje.

                              Nesto sam zapazio u uputstvu sto me buni, 5. brzina u manuelnom ima odnos 0.886: 1 a 4. u automatiku 0.739: 1. Ipak, manuelni ima 15-ak km/h vecu maksimalnu brzinu. Nije da cu ikada ici ni blizu, zanima me kako je to moguce, pritom tezina auta je oko 10 kg veca, a 4. je lockup. Gde je nestalo tih 15 km/h?

                              Sutra cu pregledati ulje pa cu javiti, a auto je u Italiji bio konvertovan za invalida, i ja sam dobio sve te komande skinute, a ovde poslednjih 9 meseci vozio ga je ok lik, ni blizu mojoj pedantnosti ali ok (mada je izvadio filter klime jer je bio prljav a ubacio mirisljave jelkice. nije se setio da isti zameni )
                              https://t.me/pump_upp

                              Comment

                              Working...
                              X