E video sam neki dan Barum Bravuris i (mozda je glupo) jako mi se svidelo kako izgleda shara.Jel prave u velicini 175/50(ili 55 ili 60)r13???
I koja je cena?
HVALA
E video sam neki dan Barum Bravuris i (mozda je glupo) jako mi se svidelo kako izgleda shara.Jel prave u velicini 175/50(ili 55 ili 60)r13???
I koja je cena?
HVALA
Raspitaj se kod zastupnika Coning imas telefon potrazi ovde na forumu
Pre izvesnog vremena sam razgovarao sa drugom koji radi u TIGRU iz Pirota i njegovo misljenje je da od njihovih guma jedino valjaju WINTERA i PRIMA,jer se prave u boljim kalupima ili tako nesto,dok su ostale ipak bolje za Jugice i keceve.
Ja sam ipak skeptik prema TIGRU i uvek bih pre uzeo gumu nekog stranog proizvodjaca
Pre izvesnog vremena sam razgovarao sa drugom koji radi u TIGRU iz Pirota i njegovo misljenje je da od njihovih guma jedino valjaju WINTERA i PRIMA,jer se prave u boljim kalupima ili tako nesto,dok su ostale ipak bolje za Jugice i keceve.
Ja sam ipak skeptik prema TIGRU i uvek bih pre uzeo gumu nekog stranog proizvodjaca
Ne bi se bas slozio, konkreto imao sam tg635 i super su bile, i ima ovde i drugih koji ih hvale. Uzeo sam Bravuris cisto da uporedim i po meni su bolje, ali to ne znaci da su 635 lose!
Ja sam ipak skeptik prema TIGRU i uvek bih pre uzeo gumu nekog stranog proizvodjaca
koa na primer Tigar...
Tigar jeste strani proizvodjac, ako imas insajder druga cudi me da je taj podatak ostao nepoznat
btw, 3/4 svega sto se proizvede u Pirotu se izveze i to uglavnom na zapad, narocito u Englesku koja je poznata po losim vremenskim uslovima za voznju i gde se Tigar sasvim solidno prodaje. to su zvanicne cinjenice, lako proverive i po tome se lokalna proizvodnja u Pirotu ne razlikuje mnogo od slicnih fabrika multinacionalki po svetu.
sto se Jugica tice, Tigrove gume su za brzine od 210km/h a to nije kategorija Jugica vec pre ovi ostali automobili danas u upotrebi.
a i tih 210 verovatno zadovoljava 95% automobila u upotrebi kod nas sto se osobina i kvaliteta tice. naravno ima i boljih i skupljih guma pa je izbor sirok, za svaku zelju.
Tigar jeste strani proizvodjac, ako imas insajder druga cudi me da je taj podatak ostao nepoznat
Kada sam rekao "strani proizvodjac" nisam misleo na Tigra koji je do skoro radio gume u kooperaciji sa Michelinom(ne znam da li je Michelin u medjuvremenu postao vecinski vlasnik Tigra),ali da su te gume toliko dobre verujem da bi ih sem Zastave jos neki proizvodjac automobila imao u prvoj ugradnji.Mozda gresim ali dok ne budem video testove i poredjenja nekog stranog auto casopisa ne verujem da cu promeniti misljenje.Uostalom to sto se neki proizvod prodaje ne znaci da obiluje kvalitetom,jer npr Zastavina vozila cine polovinu od ukupnog broja prodatih vozila u zemlji ali njihov adut sigurno nije kvalitet vec cena.
p.s. evo sta sam nasao na netu http://www.automarket.co.yu/pitali_ste/odgovor_1.asp
aha, automarket sajt je nivo pretpostavki g-dina Todorovica. OK, kazi tako, misljenje u pitanju.
za razliku Tigar je odavno holandska firma formalno u okviru Michelin sistema integrisana, odavno je prva ugradnja u nekih 700.000 vozila godisnje van ove zemlje.
dalje, u Nemackoj su Tigrove gume tesitrane od strane udruzenja TUV, od strane auto casopisa na test pistama i vrlo su dobro ocenjene. o tome ima na netu, naravno na nemackom jeziku i na nemackim sajtovima doticnih casopisa.
fakat da se Tigar gume prodaju na zapadu bez reklamacija, fakat da imaju americku DOT homologaciju (koju je prilicno tesko dobiti) i fakata da Michelin prodaje Tigrove proizvode unutar svojih distributnivnih lanaca sugerisu malo drugacije zakljucke.
za razliku, Zastava niti izvozi Jugo niti bilo sta u zapadni svet, a kamoli da ima DOT atest. niti je testirana u Nemackoj sa povoljnim ocenama i dakako nije ni po cemu uporediva osim po geografskoj bliskosti.
e sad, ako to nije dovoljno pa su potrebni prakticni rezultati- moze i to a vec je bilo pisano (search npr) i obimna iskustva u svim vremenskim uslovima i svim faktorima upotrebe /brzine i opterecenja.
ah da, Tigar daje garanciju od 3 godine sto je iznad zakonske obaveze.
nemam nikakav materijlani interes da branim ili ne branim Tigar, ali cinjenice su mislim vaznije od pretpostavki a to sto se ovde proizvodi ne mora da znaci apriori da je los proizvod.
btw, Michelin Holandija je kao manjinski vlasnik usao u Tigar i postavio svoj menadzment, Pierre Michelin-a.
Mozda si i u pravu ali sam ranije imao lose iskustvo sa Tigrovim gumama(izmedju ostalog nova guma mi je pukla pri brzini od 100 km/h na auto putu)tako da imam vise razloga da budem nepoverljiv prema istoj
Mozda si i u pravu ali sam ranije imao lose iskustvo sa Tigrovim gumama(izmedju ostalog nova guma mi je pukla pri brzini od 100 km/h na auto putu)tako da imam vise razloga da budem nepoverljiv prema istoj
I ja sa TG 621 koja nije mogla da se balansira,takodje negativno i pomalo traumaticno iskustvo sa prodavacicom istih guma
Mozda su Tigrove gume za izvoz zadovoljavajuceg kvaliteta,ko zna ali sam ipak sumnjicav zbog ranije prakse ne samo Tigra vec i drugih firmi da su proizvodi namenjeni domacem trzistu ipak losijeg kvaliteta
Mozda su Tigrove gume za izvoz zadovoljavajuceg kvaliteta,ko zna ali sam ipak sumnjicav zbog ranije prakse ne samo Tigra vec i drugih firmi da su proizvodi namenjeni domacem trzistu ipak losijeg kvaliteta
U Tigru nemaju posebne linije za strano i domace trziste. Ranije je bila praksa, da kad se "omane" negde u procesu pa cela serija bude losa da se to proda kao druga ili treca klasa. Ali pritom na gumi jasno stoji oznaceno da je ta guma za voznju do 100 ili 120 km/h.
Greska obicno bude u smesia retko u disbalansu znaci guma se balansira bez problema ali zbog lose smese je sklona pucanju.
Imao sam par takvih, doduse Trajalki, i na Karaburmi vracajuci se sa neke zurke (malo i zbog alkohola) preletim preko lezeceg pandura, i obe prednje gume mi ispucaju sa strane.
A danas posto je Tigar pod Michelinom, mislim da nema prostora za takve stvari.
poenta je na to ranije kada si imao probleme, otada je puno vode proteklo Dunavom sto bi se reklo.
vec je receno, da potvrdim- ne postoje domace i nedomace gume u Tigru, sve su izvozne (80+ % proizvodnje se izvozi pa sto da se neko muci da pravi posebne troskove i napore za sporedne kucpe).
meni je recimo na 170 km/h Tigrova prednja desna zestoko i ekstremno naglo ispustila. pri pregledu odmah neposredno kod vulkanizera pronadjen je ralzlog- 5mm u precniku rupa od eksera/srafa sta vec.
guma popravljena trn uloskom i nikakvih daljih posledica. pri tome auto je najnormalnijezadrzao pravac, nista posebno na volanu i potpuno bezbedno sam mogao lagano da zaustavim auto uz kocenje naravno. guma je bila totalno prazna, flat bez trunke vazduha u njoj a bokovi su izdrzali torturu bez problema.
zimus, i prethodne zime niti jednom nisam koristio lance, vozio po 35cm svezeg neugazenog snega, vozio po utabanom snegu oko 90 km/h bez trunke problema, dopumpavanje jednom u 6 meseci- mene Tigrova guma zadovoljava i ako ne bude u ponudi neke druge gume koja pruza vise value for money mozda ce opet biti sledeca Tigar.
i na prethodna dva auta sam koristio Tigar, a ove sadasnje imaju 27.000km i sara je kao nova, potpuno ravnomerno potrosena oko pola dubine. ako sa tako mekanom mesavinom gazeceg sloja izguram 50.000km bicu vise nego zadovoljan.
ima i boljih guma naravno, samo za podosta vise para u istoj dimenziji. moj auto ne trazi ekstra gume i Tigar zadovoljava postavljene zahteve.
do sada licno iskustvo od oko 140.000km sa Tigrom sveukupno na 3 auta.
a i domaci radnici zaradjuju kupovinom proizvoda nastalih u Srbiji, ako valja sto da ne i ta varijanta
Comment