Imam pomenutu lagunu 1.9 dci 2002 god,crkao je plivajuci zamajac nov je oko 1000e polovan mi se ne stavlja.Cuo sam za soluciju izbacivanja tog zamajca i zamene sa renault trafikovim zamajcem koji nije plivajuci.Sve pase provereno samo se mora zameniti i korpa i lamela.Zanima me ako je vec neko ovo odradio sa kog je tacno vozila i sa kojim motorom iskoristio zamajac .
Laguna 2 1.9dci koji zamajac i od cega pase
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tags: None
-
-
Nije vezano samo za ovaj konkretan primer, više generalno pravilo...
Uvodjenjem plivajućeg zamajca proizvodjači su nam na mala vrata uvalili limun jer im je to dalo "slobode" da fušare sa menjačima i njihovim kvalitetom. Velike udarne sile koje je inače trpeo menjač kod automobila sa klasičnim zamajcem sada su usmerene na plivajući zamajac zbog čega oni jako brzo stradaju, naročito kod 4-cilindričnih dizelaša. Na ovaj način su poštedjeni menjači, što se ne može reći i za džepove vlasnika kad moraju da plate ceh u servisu...
Poenta koja se nameće iz napisanog je da sve i da možeš montirati klasičan umesto plivajućeg zamajca, rešićeš problem sa zamajcem ali će onda veliki stres pasti na menjač koji jednostavno nije napravljen da trpi tolike harmonijske (udarne) sile jer je to posao plivajućeg zamajca kojeg više nema... Znači napravićeš od lošeg još gore.
U tom smislu ja ti ne preporučujem to, iako ti verujem na reč da je već neki majstor Brka to uradio, u takve "poduhvate" sam odavno prestao da sumnjam. Pitanje je samo kakve će to posledice imati i koliko je takva operacija "rešenje" problema, a koliko je uzrok nekog drugog, potencijalno još većeg problema.
Imaš na ovoj temi dole diskusiju vezanu za ovo, pa ako imaš malo vremena pročitaj je, problem plivajućeg zamajca tu je vrlo lepo i ilustrativno objašnjen:
http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... torder=asc
-
-
Hvala na trudu koji si ulozio da bi mi odgovorio.Da iskren budem cuo sam iz price da se pomenuti zamajac moze zameniti klasicnim.Pre celog poduhvata posto imam servis i bavim se prodajom delova malo sam pogledao i tehnicku stranu cele price.Po meni nije logicno da isti motor sa potpuno istim menjacem u reno laguni su stavili plivajuci zamajac dok je u renault trafiku ili opel vivaru klasican zamajac.
Comment
-
-
pa ako imas tehnicke podatke, uporedi rezervne delove po broju.
inace, ono sto je vec receno vazi.
motor-kvacilo-menjac je jedan sklop, jedan uredjaj, jedan deo koji funkcionise kao celina.
ako ti na svoju ruku menjas fabricku konstrukciju, onda uz zamenu plivajuceg zamajca, trebas da promenis i ostatak tog sklopa da bude identican fabrickoj varijanti Trafika..
znaci, zamajac, kvacilo, lager radilice, zvono menjaca, menjac kompletan i sve ostale sitnice koje tu potpadaju od pomenutog Trafika (ako je to zaista identican motor).
pri tome obrati paznju i da ne promaknu krupne stvari iz vidokruga, npr uporedi krive obrtnog momenta verzije motora u Trafiku i verzije motora u Laguni a za isti broj obrtaja.
menjacke kutije obicno trpe glatko do oko 200Nm, malo bolje do 250Nm a one posebno radjene za snazne motore i 300+Nm srednje vrednosti.
peakovi su naravno veci, ti impulsi.
koliko god izgledalo, plivajuci zamajac je prilicno jeftin "osigurac" koji stiti prilicno skuplji deo- menjac.
uklanjanje osiguraca mozda ne napravi havariju menjaca a mozda i napravi.
rizik je na tebi, i tvoja procena isplativosti svega na duzi rok tj radni vek automobila.
dizeli u paketu sa potrosnjom goriva i isporucenom snagom koja je plus, imaju i taj plivajuci zamajac, dizne, pumpu visokog pritiska i jos ponesto sto je minus kao cena rezervnog delova (i verovatnoca kvara) odnosno trosak eksploatacije.
prosto paket prednosti i mana, dizel auto je danas sve samo ne jeftin pri servisiranju manje vise nevezano za marku i model auta.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ali ako idemo logikom da je plivajuci zamajac spasitelj menjaca, to znaci da su menjaci sa 1.9dci motora kao polovni jeftini jer se nekvare?
tom logikom dalje jeftinije je sahraniti menjac na 100.000km i staviti drugi polovan nego montirati plivajuci zamajac?
Comment
-
-
to sto postoji plivajuci zamajac ne znaci da su menjaci kvalitetni pa se ne kvare.
pre bi se moglo reci suprotno.
los menjac koji se previse lako pokvari pa je postavljen plivajuci zamajac da produzi radni vek menjaca.
inace, menjac koji bi se menjao na 100.000km bih rekao da je napravljen od plastike
dobar menjac ima lamelu koja se menja na 300.000-500.000 km a kamoli da se uopste postavlja pitanje zamene celog menjaca.
kvacilo treba da traje koliko i motor, odnosno koliko i auto.
zamena lamele (i/ ili ) , zamajca i tako to ukazuje na neki defekt pri projektovanju i izradi auta odnosno namerno los kvalitet konstrukcije i izrade (citati namerno nekvalitetan auto da bi se zaposlili servisi i dodatno naplatili kroz vestacke kvarove dodatne pare).
sam menjac je prilicno skup kao rezervni deo, obicno par hiljada evra neto.
a ako je konstrukcijski los, onda je logicno pretpostaviti da ce i polovnom biti slican skraceni radni vek (od npr samo 100.000km) kao i sa originalnim drugim primerkom na istom modelu vozila.
ne vidim osnovu da ce jedan te isti menjac u istom tipu vozila biti u polovnom drugom primerku ista bolji ili izdrzljiviji.
ja bih rekao da je fabrika svesno isla na koncept da skrati moguci upotrebni radni vek do havarije- velike i skupe popravke da bi namerno uticala na sto brzi ciklus do ponovne kupovine novog vozila.
jednom recju, fus koji je postao masovna pojava.
i nije samo to vidljivo na zamajcu i kvacilu- danas ponovo kruzi baok korozije i truljenja limarije vozila u prilicno kratkim rokovima.
vec samo par godina je dovoljno da se pojavi vidljiva korozija na brojnim primercima pri raznim testovima autoredakcija.
sa sve foto dokumentacijom...
sa druge strane hiperprodukcija modela i kratki proizvodni vek stvaraju utisak nekog napretka u auto industriji a uz cene koje dugo godina imaju trend stalnog porasta u svim klasama.
u paketu idu i ustede svuda gde se stigne, pa tako i sa kvacilom i zamajcem i eto novih bolesti poput havarija zamajca.
i posledicno skupih popravki privremenog karaktera, do sledece havarije.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Za ne upucene motor i menjac u novom trafiku je konstrukciski potpuno isti i sve pase sraf na sraf.Uradio sam menjac i vec se par dana vozimo,razlika se ne primecuje sem na naglom pustnju kvacila.Plivajuci zamajac je izbacen,mesto njega ubacen zamajac polovan od trafika 2 1.9dci klasican i korpa i lamela novo isto od trafika.Druk lezaj je bio dobar i potpuno je isti a i skoro je menjan kada i polovan plivajuci zamajac uzet sa otpada kao najbolji koji su imali koji nije dugo potrajao.Problem sa zamajcem resen i cela investicija kostala pola cene novog plivajuceg zamajca.Vidim da mnogi komentarisu a ni konstrukciju niti delove motora ne znaju.Kao u svakoj temi zamolio bi one koji lupeteju gluposti i nebuloze da ne zbunjuju narod i ne kvare temu odgovorima koji nisu kompetentni i od pomoci.
Comment
-
-
Prilikom popravke svakog automobila mora se biti i racionalan. Nije logicno da se za 1 deo (i to potrosni) da jedna sedmina vrednosti automobila?
Neka laguna II vredi i 7000E, popravka sa zamenom zamajca, rukama, lamelom, korpom i druk lezajem izadje preko 1500-1700E sto je uzasno puno para. Zato je po meni opravdana alternativa i jeftinija popravka...
Comment
-
-
Originally posted by djukicNeka laguna II vredi i 7000E, popravka sa zamenom zamajca, rukama, lamelom, korpom i druk lezajem izadje preko 1500-1700E sto je uzasno puno para. Zato je po meni opravdana alternativa i jeftinija popravka...
Comment
-
-
206 potpuno si u pravu, ali gledaj to malo drugacije. Za par godina, gomila tih laguna bice na otpadima odnosno povecace se broj laguna koje su rasturene u delove.
Menjac kompletan za lagunu 1 do cinimi se 2001 godine kosta polovan ispravan 100-200E najvise.
[/code]
Comment
-
-
A videcemo koliko ce i ovo trajati. Stvarno nisam siguran da ce tako lako sahraniti menjac ako je iole normalan vozac (taj auto svakako nije namenjen za svakodnevno kidanje na semaforima).
Comment
-
-
videce se, mislim vec vrlo brzo.
ja sam pomenuo 50.000km iskustva, ali procenjujem (mislim ovako napamet) da ce vec do 20.000km biti izvesnih posledica po menjac u radu bez prigusenja od strane zamajca.
ja ne verujem da je Reno eto tako iz hira i dosade povecavao proizvodnu cenu ugradnjom plivajuceg zamajca ako je menjac sam po sebi vec predvidjen za tako velika opterecenja.
ja sam taj plivajuci oznacio kao neku vrstu osiguraca, zastite samog menjaca.
300 ili 400Nm su vec vrlo ozbiljne brojke, ali nije samo u tome stvar.
radi se o 4 cilindricnom motoru i njegovim problematicnim harmonicnim oscilacijama u radu, tj peakovima.
zamajac je do sada apsorbovao te oscilacije, sada ce to morati da rade lezajevi u menjacu.
posto se menjac podmazuje tek buckanjem, pitanje je koliko ce dugo lezajevi izdrzati tu torturu.
a pogotovu ako (znaci ako hipoteticki) taj tip menjaca nije predvidjen diretkno za spregu sa radilicom i njenim pulsevima.
mozda i jeste kao na Trafiku kako je receno predvidjen i takav rad.
i sta zapravo kosta tih 1700 evra.
zasto bi se menjalo kvacilo celo kao komplet tako rano ako je samo zamajac taj pokvareni deo.
nazalost po vlasnike, fabrike su napravile auto koji dobro ide, malo trosi ali zahteva skupe intervencije kada nastane potreba.
mislim na moderne dizele, ne samo Renoa vec generalno.
fabrikama je odlican izvor prihoda to sto se pojedini sklopovi periodicno kvare...generalno.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment