ŠPER DIFERENCIJAL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • ŠPER DIFERENCIJAL

    Dobar dan dobri ljudi,
    da li neko može da objasni kako funkcioniše šper diferencijal -konkretno posedujem mercedes c220 d 1997 god i majstor koji ga održava tvrdi da sa šper diferencijalom nema proklizavanja u uslovima zimske vožnje
  • M-power
    Moderator
    • 10.01.2005
    • 10060
    • Bg; Banovo Brdo
    • CorsaC, astra H,

    #2
    Cao i dobrodosao.

    Sto se tice spera koristi opciju "Search" trazi jer je o njemu diskutovano i objasnjen njegov rad do detalja.

    Zelim ti ugodan boravak na forumu
    To date there has never been a faster car built for the public road and,
    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

    Comment


    • #3
      Hvala na dobrodoslici Veliki Štrumfe,
      pravila sam pročitao ....,ali o šper diferencijalu nisam našao dosta toga-verovatno da to postoji negde bunarim i dalje poz.

      Comment

      • cveleBMW
        CBC Senator XXL
        • 21.03.2006
        • 370
        • Beograd, Banovo Brdo

        #4
        bmw

        Pozzzz dobri covece...!
        Kad si se vec lepo predstavio (ala su strogi ovi moderatori )
        da ti kazemo...
        Taj tvoj majstor je upravu... ALI ti bi vec trebao da imas sperku, to jest imas sistem protiv proklizavanja!!! Valjda bi trebao!!!
        E sad, to znaci da kada autic prokliza, elektronika automatski ukljucuje sper dif. tako da ti je to to!!!
        A skracena verzija objasnjenja sta je sper...
        TO JE DA TI SE OBA POGONSKA TOCKA VRTE U ISTO VREME BEZ PREKIDA...

        Comment

        • Bane R
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2006
          • 1769
          • Beograd

          #5
          Re: bmw

          Originally posted by cveleBMW
          A skracena verzija objasnjenja sta je sper...
          TO JE DA TI SE OBA POGONSKA TOCKA VRTE U ISTO VREME BEZ PREKIDA...
          Zaista?

          Comment

          • cveleBMW
            CBC Senator XXL
            • 21.03.2006
            • 370
            • Beograd, Banovo Brdo

            #6
            b

            MOLIM...?

            Comment

            • Bane R
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2006
              • 1769
              • Beograd

              #7
              Pa nisam siguran da je šper to što si napisao.

              Comment

              • 206
                Admin od ispočetka :)
                • 09.12.2004
                • 9548
                • Beograd
                • 206

                #8
                Sper diferencijal, takav da ga elektronika ukljucuje i iskljucuje, ne postoji.

                Postoji diferencijal, recimo srednji, koga elektronika moze ukljucivati ili iskljucivati, ali oni se obicno koriste kao srednji diferencijali za raspodelu sile napred/nazad. Postoje i diffovi kod kojih elektronika selektivno koci svaki tocak pojedinacno, ali u pitanju nisu nikakvi diffovi sa mehanickom blokadom.

                Diferencijal sa mehanickom blokadom, koga ukljucuje elektronika, koliko znam ne postoji, odnosno ovako nesto bi trebalo da bude prvo tog tipa

                Ako vec postoji mehanicka blokada, sta tu elektronika ima da radi? Ako ne postoji blokada, i elektronika selektivno koci tocak, takav diff nece doprineti boljoj vuci vec samp sprecavanju rasipanja snage na tocak koji slajfuje.

                Usput, ako cemo striktno da tumacimo neke stvari, ova Cveletova definicija ne stoji. Ono sto diff radi je da prebacuje visak snage na tocak koji ima trakciju, sto ne znaci obavezno da se oba tocka uvek vrte pod snagom u isto vreme.
                The difference between men and boys is the price of their toys

                Comment


                • #9
                  Imam sper diferencijal i majstor me ubedjuje da sa mojim gumama FULDA kristal supremo bez problema mogu da prodjem gde hocu zimi,na sta sam ja njemu odgovorio da nije bas tako /iz iskustva/.Cela prica je pocela kad je segrt u radionici hteo da istera auto kao da proba ,medjutim em je padala kisa em je izlaz iz servisa pod prilicnim nagibom em je on divljacki dao gas
                  tako da je auto poceo da proklizava i dobro je zasmrdelo.

                  Comment

                  • M-power
                    Moderator
                    • 10.01.2005
                    • 10060
                    • Bg; Banovo Brdo
                    • CorsaC, astra H,

                    #10
                    Pa sper ce ti naravno omoguciti bolju trakciju na klizavim i vlaznim podlogama ali nije svemoguc, najbitnije je umece i znati koristiti pogodnosti sperra
                    To date there has never been a faster car built for the public road and,
                    it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                    Comment

                    • cveleBMW
                      CBC Senator XXL
                      • 21.03.2006
                      • 370
                      • Beograd, Banovo Brdo

                      #11
                      bmw

                      Sper diferencijal, takav da ga elektronika ukljucuje i iskljucuje, ne postoji.
                      A...
                      Ja imam E39 sa ASC-om, to jest kad proklizam u isto vreme se pali sper i ABS!!!
                      Kad iskljucim ASC NE MOGU tako lako da driftujem...
                      A kad ukljucim ASC a iscupam ABS oba tocka se vrte istovremeno i radim sta hocu sa autom...

                      OBJASNI... (mozda stvarno gresim i ja)

                      najbitnije je umece i znati koristiti pogodnosti sperra
                      Ja iako puno postujem M-a ovo je nesto najpametnije i najpoucnije sto moras da znas,.... sve ostalo su sitnice...

                      Comment

                      • Bane R
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2006
                        • 1769
                        • Beograd

                        #12
                        Nešto si se Cvele ti ozbiljno zbunio. Šper je samo šper. Ima ih u par izvedi. Ima ih sa različitim nivoom "otvorenosti" ali svaki šper obavlja isti posao - prebacuje moment sa točka koji se vrti u prazno, na onaj koji ima trakciju. Šper ne može da bude uključen ili isključen, on je uvek tu i ne može se na njega uticati.

                        ASC+T redukuje snagu motora i koristi kočnice radi održavanje automobila stabilnim. Nema dodirnih tačaka sa šperom, ne radi u sprezi sa šperom.

                        A ovo "oba točka vrte istovremeno" tek ne shvatam. Diferencijal i obični i šper služi upravo da se oba točka ne okreću istovremeno - zato se i zove diferencijal.

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          #13
                          Sper diferencijal, takav da ga elektronika ukljucuje i iskljucuje, ne postoji

                          si siguran

                          pogledaj na sajtu Eatona, baš naveliko reklamiraju svoj mehani?ki šper sa elektro on/off .

                          Ako vec postoji mehanicka blokada, sta tu elektronika ima da radi?
                          umesto ranije centrifugalne varijante uklju?ivanja elektronika ili ta?nije elektrika aktivira na dugme po želji voza?a.

                          ja imam na autu Eaton centrifugalni mehani?ki šper sa blokadaom 100% i iz iskustva slaba vajda od njega, retko kada se steknu uslovi da se uklju?i (treba mu 60-100Nm razlike na levoj i desnoj strani diferencijala da se aktivira centrifugom mehani?ka kop?a).
                          a iskustva drugih je da se onda polomi ta meghani?ka kop?a od naglog trzaja kada to?kovi uhvate kontakt sa podlogom.
                          ta elektrika je nadam se otklonila tu naklonost lomnjavi a poboljšala efikasnost uklju?ivanja i kontrole.

                          ako nije, džaba su kre?ili..


                          http://www.eatonperformance.com/differe ... ocker.html
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • 206
                            Admin od ispočetka :)
                            • 09.12.2004
                            • 9548
                            • Beograd
                            • 206

                            #14
                            OK, Brick, postoji kao i onaj odozgo koji sam naveo, ali serijski se ne ugradjuje ni u jedan auto, pogotovo ne u BMW i Mercedes. Moze tako?

                            A Cvele je nesto gadno pomesao

                            Kad "proklizas"? Kad? Na startu ili kad preteras u krivini? Kod startovanja i ukljucenim ASC-om, ne bi trebalo da mozes da proklizas uopste jer ASC sece snagu motora cim detektuje razlicite brzine okretanja tockova preko senzora ABS-a. Na startu, sa iskljucenim ASC-om, funkciju ima samo sper, ako ga ima. Dakle, elektronika se koristi za secenje snage motora, ne za paljenje ili gasenje spera, jer to ne moze da uradi.

                            Kod proklizavanja u krivini sa upaljenim ASC-om, ABS se pali jer ASC, dakle elektronika, sece snagu motora preko leptira gasa i pali kocnice (odnosno osetis ABS) na tocku koji proklizava. Dakle elektronika ne radi nista sa sperom, on radi pa radi, iskljuciti se ne moze.

                            Kad iskljucis ASC, pokusaj da se zaletis u krivinu i naleti na kakvu baricu, da vidis kako driftuje...

                            Kad ukljucis ASC i iskljucis ABS, ASC gubi funkciju jer nema podatak o tome sta tockovi rade. Tada radi samo mehanicki sper, dakle elektronika opet nema veze s time.

                            BMW-ov sper ima zatvarac od 25% sto u prevodu znaci da prebacuje do 25% snage sa tocka sa losom trakcijom na tocak sa boljom trakcijom. To opet znaci da, u granicama dok je razlika u snazi mala, motor pogoni samo 1 tocak. Kad sper zatvori, motor vrti oba tocka.

                            Dakle, bez spera, kada jedan tocak pocne da kliza, i drugi gubi trakciju jer se snaga rasipa preko ovog prvog. Kod spera, deo viska snage se prebacuje i na drugi tocak, to znaci da ako postoji visak snage, on se sada rasipa preko oba tocka, sto se naravno teze desava nego samo sa jednim, i kao rezultat je bolja vuca.
                            The difference between men and boys is the price of their toys

                            Comment

                            • cveleBMW
                              CBC Senator XXL
                              • 21.03.2006
                              • 370
                              • Beograd, Banovo Brdo

                              #15
                              b

                              Ma to je neka magija...

                              Comment

                              Working...
                              X