ŠPER DIFERENCIJAL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VladaR
    CBC Veteran
    • 28.01.2008
    • 134
    • Grocka

    #61
    Originally posted by 206
    Prednje kocnice su uvek jace od zadnjih. Prednje drze auto u mestu, zadnji tockovi se vrte iako ih kocnica pokusava zaustaviti.
    Ok.
    Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

    Comment

    • Djux
      CBC Veteran
      • 10.08.2007
      • 133
      • Zemun

      #62
      I ne pokusavaj Vlado....nije bash zdravo za motor i prenos
      Kod automatika jos lakse stisni sve sto imas od pedala i eto...ali posle ne kukati kad zariba menjac...itd.

      Comment

      • dr.benz
        CBC Član
        • 06.01.2008
        • 73
        • beograd

        #63
        Ma sto nije zdravo??? Taman malo da mu se razgiba motor,udavio ga je sa plinom
        Inace ovu tehniku na automatiku obozavam,jedino sto posle ne mogu da izluftiram auto po pola sata! Smrde gume...

        Comment

        • Djux
          CBC Veteran
          • 10.08.2007
          • 133
          • Zemun

          #64
          Originally posted by dr.benz
          Ma sto nije zdravo??? Taman malo da mu se razgiba motor,udavio ga je sa plinom
          Inace ovu tehniku na automatiku obozavam,jedino sto posle ne mogu da izluftiram auto po pola sata! Smrde gume...

          Heh... zato si ti i promenio menjac u SL-u

          Comment

          • VladaR
            CBC Veteran
            • 28.01.2008
            • 134
            • Grocka

            #65
            Originally posted by dr.benz
            Ma sto nije zdravo??? Taman malo da mu se razgiba motor,udavio ga je sa plinom
            Inace ovu tehniku na automatiku obozavam,jedino sto posle ne mogu da izluftiram auto po pola sata! Smrde gume...
            Moj je manuelac, najn automatik.
            Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

            Comment


            • #66
              Re: Svetli lampica ASD

              @Gazda Milutin

              Pisao si mi da ti ovde odgovorim na tvoj problem, pa cu pokusati ukratko:

              Ove ostale postove nisam imao vremena da citam, ne znam kako je kod BMWa i Volva, ne zanimaju me njihova vozila, ali kod Mercedesa:

              Slicno kao ABS sto radi pri kocenju, ASD radi pri (po)kretanju.
              ASD nije samo sper diferencijal, to je Automatski Sper Diferencijal koji automatski smanjuje proklizavanje jednog od pogonskih tockova po snegu i ledu kada je jedan tocak npr na zaledjenoj/klizavoj podlozi, a drugi je na mokroj/suvoj podlozi. Time omogucava bolju pokretljivost automobilu po skliskim podlogama (sneg, led, blato i slicno) uz zadrzavanje svih dobrih osobina obicnih sper diferencijala.

              Za razliku od nekih drugih tipova sper diferencijala, ASD radi potpuno automatski, tj ukljucuje se automatski i iskljucuje takodje, i ostaje u funkciji samo toliko vremena, koliko je zaista neophodno. ASD o cinjenici da je trenutno u funkciji upozorava vozaca preko signalne lampice sa trouglom u brzinomeru, jer ako vozac pretera sa svojim zahtevima za proklizavanjem ASD mu ne moze pomoci bez funkcije oduzimanja gasa koju nosi ASR sistem. ASR sistem je inace ugradjivan samo kod vozila sa motorom 2.6 i vecim i samo u kombinaciji sa automstskim menjacem. Da se vratimo na ASD: ASD je aktivan pri upaljenom motoru, ukoliko je donja kontrolna lampica za ASD ugasena i ukoliko je razlika brzine prednjih i zadnjih tockova veca od 2 km/h, a brzina vozila manja od 25km/h. ASD se iskljucuje pri brzini vozila vecoj od 30km/h, a zavisno od obrtnog momenta motora sper funkcija je i dalje prisutna na diferencijalu sa zatvaranjem (velicina spera je zavisna od obrtnog momenta) do maximalnih 35%. ASD ne utice nepovoljno na funkciju ABS sistema, za razliku od nekih drugih tipova sper diferencijala.

              Originally posted by Gazda Milutin
              Vozim Mercedes w124 '87 2.3E i od skoro je pocela da mi se pali lampica ASD. Skinem poklopac, pronadjem relej, skinem ga i stavim drugi sa "nemca" ispravan 100%. Vozim tako a onaj trougao na sredini sata malo-malo pa se upali. I onda opet zasija ASD lampa. Ja siznem i iscupam relej jer me nervira zutilo lampe.
              Zasto mislis ako je deo sa stranca da je ispravan? Mozda je kod njih drugacija klima, cistiji planinski vazduh pa se zato ne kvare kola...

              Imas dve lampice za ASD, donja je kontrolna kad je sistem neispravan, a gornja sa trouglom koji spominjes je signalna koja te informise da je sistem ispravan i da je trenutno razlika u brzini prednjih i zadnjih tockova jednaka ili veca od 2km/h (ukoliko dajes vise gas nego je potrebno u datom trenutku ili prebrzo prolazis krivinu)

              Sta je kod tebe problem, i koliko vec dugo vozis taj auto? (Da li ga dobro poznajes jer ta lampica i treba ponekad da se pali)

              Da li ti je ABS sistem ispravan? Da li je njegova lampica upaljena istovremeno sa ASD lampicom u toku voznje ili ne?

              Evo uputstva za upotrebu vozila Mercedes-Benza sa ASD:

              Automatisches Sperrdifferential (ASD)

              Das automatische Sperrdifferential schaltet zu, wenn zwischen den Vorder- und Hinterrädern Geschwindigkeitsdifferenzen (Schlupf) von über 2km/h auftreten und die Geschwindigkeit des Fahrzeuges unter 25km/h liegt. Ab 30km/h wird es wieder ausgeschaltet.

              Die gelbe Funktionsanzeige im Geschwindigkeitsmesser leuchtet immer auf, wenn Geschwindigkeitsdifferenzen über 2km/h zwischen den Vorder- und Hinterrädern auftreten (Warnung vor Straßenglätte)

              Hinweise

              Bei einer Geschwindigkeit über 25km/h wird das ASD nicht mehr zugeschaltet. Eine vom Drehmoment abhängige Sperrwirkung bis max.35% ist jedoch immer vorhanden.

              Bei Schlüsselstellung 2 im Lenkschloß leuchten die Funktionsanzeige und die gelbe ASD-Kontrolleuchte im Kombi-Instrument auf und müssen bei laufendem Motor erlöschen.

              Leuchtet die ASD-Kontrolleuchte bei laufenden Motor auf, liegt eine Störung vor. Das ASD möglichst bald in einer Mercedes-Benz Service-Station überprüfen lassen.

              Hinweise2:
              Wird eine Prüfung der Feststellbremse auf dem Bremsprüfstand durchgeführt, muß der Motor abgestellt werden, um ein Zuschalten des ASD zu verhindern.

              In Winterbetrieb kann die maximale Wirkung des ASD nur mit M+S Gürtelreifen erreicht werden.

              PREVOD:

              ASD se ukljucuje (samostalno) kad se izmedju prednjih i zadnjih tockova javi razlika u brzini veca od 2km/h, a brzina vozila je manja od 25km/h. Pri brzini vozila vecoj od 30km/h sistem se sam iskljucuje.

              Zuta lampica u okviru brzinomera (trouglasta) svetli onda kada je razlika u brzini prednjih i zadnjih tockova veca od 2km/h (Upozorenje o mogucoj pojavi leda na putu)

              Upozorenje:
              Pri brzini vozila vecoj od 25km/h nadalje ASD sistem je iskljucen. Sper funkcija zavisna od obrtnog momenta motora je i dalje prisutna, sa zatvaranjem do max. 35%

              Kada se da kontakt kontrolna lampica ASD (dole u redu sa ostalim lampicama) i signalna lampica ASD (trougao iznad brojcanika kilometraze) trebaju da svetle i da se po pokretanju motora ugase. Ukoliko se po paljenju motora obe lampice ne ugase, prisutan je kvar u sistemu, te potrazite sto pre pomoc u ovlascenom MB servisu.

              Upozorenje2:
              Ukoliko na tehnickom pregledu proveravate funkciju rucne kocnice (na valjcima) obavezno ugasite motor da izbegnete samoukljucivanje ASD sistema pri povlacenju rucne kocnice

              Da bi zimi maksimalno iskoristili mogucnosti ASD sistema, obavezno stavite na automobil zimske M+S gume

              Comment

              • Gazda Milutin
                CBC Senator
                • 31.01.2008
                • 267
                • Pancevo

                #67
                Druze ShaQ.

                Hvala puno sto 'otjesh da pomognesh!

                Cela tema je razradjena u postu sper diferencijal za MB 124 pa te molim da istu iscitash i dash svoj komentar.

                sw.brick je stigao do toga kako se dijagnostikuje STA ne valja a ja sam sve fotkao i rekao da NEMAM ABS i... bla-bla!

                Molim te josh jednom da ovaj drugi post iscitash i dash svoj cenjeni sud. Vidim iz "pisanija" da se sw.brick odlicno razume u sper pa, cisto, da razmenimo mishljenje i JA LICNO ustedim odlazak kod majstora jer surak ima MB "nemca" koji "cerupam" kada mi nesto treba. A taj drugi relej je, valjda, ispravan jer je auto dovezen iz dojce i nish nije sijalo.

                MOLIM ZA POMOTJ!

                Ah, da tema je u podforumu SASIJA-KOCNICE-TRANSMISIJA a sve to u baznom forumu BENZIN- DIZEL- AUTOGAS !!!!

                Valjda je dobra smernica!

                Pozdrav!
                - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

                Comment

                Working...
                X