Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Giulia

Šezdesetih godina prošloga veka, Gina Lollobrigida i Sofia Loren žarile su i palile bioskopskim platnima širom sveta. Ipak, uz dužno poštovanje slavnim italijanskim glumicama, u ta vremena su mnoga muška srca još jače kucala pri pomenu trećeg ženskog imena - Giulia.
Upravo je Giulia bila jedan od onih modela koji su proneli i učvrstili slavu velikog Alfa Romea. Predstavljena 1962. godine i odmah izazvala znatnu pažnju javnosti. Bila je to sportska limuzina klasičnog, ali u isto vreme elegantnog i prepoznatljivog oblika. Dužina vozila je bila 4185 milimetara, u unutrašnjosti je bilo dovoljno prostora za čitavu porodicu, a četvora vrata su omogućavala udoban pristup svima. Zbog limuzinskog oblika, prtljažnik je bio velikih dimenzija, pogodan za smeštanje svih kofera i rekvizita za letovanje. Naravno, ovo su sve potpuno nebitne stvari za jedan Alfa Romeo, to je bar svima jasno.
Ono što je važno jeste onaj famozni ?Cuore Sportivo?, kako to Italijani kažu. To znači da se pod haubom nalazi sportsko srce. Ono je bilo ne samo sportsko, već i vatreno. Dve bregaste osovine u glavi motora, 103 konjske snage, ?izvučene? iz radne zapremine od 1,6 litara. Maksimalnu brzinu od 175 kilometara na čas automobil je dostizao za tren oka, a do 100 km/h je stizao za 12 sekundi. I sve to, ne zaboravimo, početkom šezdesetih godina.
Uspeh modela Giulia bio je ogroman, tako da se proizvodio sve do 1978. godine.
U ponudi je bio i motor sa 1300 ?kubika?, sa maksimalnih 87 KS, uz pomoć kojeg je automobil dostizao do 170 km/h, a od 0 do 100 kilometara je stizao za 13 sekundi.
Kao i svaki pravi Alfa Romeo toga doba i Giulia je imala pogon na zadnjim točkovima, a za sigurno zaustavljanje brinule su se četiri disk kočnice. Ručica petostepenog menjača bila je ukoso postavljena, a sportski trokraki upravljač i obrtomer su činili da se vozač oseća kao za volanom trkačkog automobila.
Alfa Romeo Giulia

Šezdesetih godina prošloga veka, Gina Lollobrigida i Sofia Loren žarile su i palile bioskopskim platnima širom sveta. Ipak, uz dužno poštovanje slavnim italijanskim glumicama, u ta vremena su mnoga muška srca još jače kucala pri pomenu trećeg ženskog imena - Giulia.
Upravo je Giulia bila jedan od onih modela koji su proneli i učvrstili slavu velikog Alfa Romea. Predstavljena 1962. godine i odmah izazvala znatnu pažnju javnosti. Bila je to sportska limuzina klasičnog, ali u isto vreme elegantnog i prepoznatljivog oblika. Dužina vozila je bila 4185 milimetara, u unutrašnjosti je bilo dovoljno prostora za čitavu porodicu, a četvora vrata su omogućavala udoban pristup svima. Zbog limuzinskog oblika, prtljažnik je bio velikih dimenzija, pogodan za smeštanje svih kofera i rekvizita za letovanje. Naravno, ovo su sve potpuno nebitne stvari za jedan Alfa Romeo, to je bar svima jasno.
Ono što je važno jeste onaj famozni ?Cuore Sportivo?, kako to Italijani kažu. To znači da se pod haubom nalazi sportsko srce. Ono je bilo ne samo sportsko, već i vatreno. Dve bregaste osovine u glavi motora, 103 konjske snage, ?izvučene? iz radne zapremine od 1,6 litara. Maksimalnu brzinu od 175 kilometara na čas automobil je dostizao za tren oka, a do 100 km/h je stizao za 12 sekundi. I sve to, ne zaboravimo, početkom šezdesetih godina.
Uspeh modela Giulia bio je ogroman, tako da se proizvodio sve do 1978. godine.
U ponudi je bio i motor sa 1300 ?kubika?, sa maksimalnih 87 KS, uz pomoć kojeg je automobil dostizao do 170 km/h, a od 0 do 100 kilometara je stizao za 13 sekundi.
Kao i svaki pravi Alfa Romeo toga doba i Giulia je imala pogon na zadnjim točkovima, a za sigurno zaustavljanje brinule su se četiri disk kočnice. Ručica petostepenog menjača bila je ukoso postavljena, a sportski trokraki upravljač i obrtomer su činili da se vozač oseća kao za volanom trkačkog automobila.
Comment