Putni nalog

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ada
    CBC Senator XXL
    • 04.06.2005
    • 2375
    • Novi Sad
    • Svasta nesto

    Putni nalog

    ..........
    Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
    Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
    Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
    Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!
  • kuzmar
    Moderator
    • 18.12.2009
    • 783
    • Lazarevac
    • Pezo 207 1.6 HDI

    #2
    Re: Putni nalog

    Posto ,videh da ima tema a nema postova reko` da pitam nesto oko putnog naloga.
    Naime, imama privatnu firmu ragistrovanu kao doo, na istu je registrovan teretni kombi. Znam da treba da se vodi putni nalog ali imam nekih nejasnoca oko toga. Pitao sam razne vozace ali niko nije znao da mi da tacan odgovor.

    1. Ko ima pravo da potpise da je vozilo tehnicki ispravno? Ja u firmi nemam radionicu tehnickog odrzavanja niti zaposlene mehanicare...
    2. Koliko vazi taj potpis?
    3. Posto se bavim popravkom namestaja kakav broj tovarnog lista ili drugogo dokumenta da navedem?
    4.Ako putni nalog vazi vise dana kako da vodim relaciju na prvoj strani naloga kada u vise dana mogu da napravim i 20 raznih relacija koje nemaju veze jedna sa drugom? Takodje taj kombi vozimo i ja i otac, da li treba obojicu da upisem kao vozace ili samo jednog?
    5.Na koji nacin mogu da ustanovim tezinu tereta koju treba da upisem? Posebna je prica sto se dosta cesto desi da usput svracam na nekoliko mesta pa uzimam ili istovaram robu.
    6.Sta treba upisati u rubriku VRSTA ROBE? Ono sto ja prevozim ako bih pisao ne bi moglo da stane u toliko malu rubriku, sto znaci da treba neka sifra, KOJA i GDE SE SIFRARNIK ROBE MOZE NACI? A ubedjen sa ako to i postoji da nema sifra za polovan namestaj a u povratku za presvucen i popravljen namestaj.
    7. Kako mogu da saznam koja je norma za potrosnju goriva i maziva za polovno vozilo, kako bih na poslednjoj strani to mogao da upisem?
    8. A ko ce da mi potpise da je primio robu? Neka baba kojoj cu da presvucem krevet?

    Ovo je ozbiljno te molim one koji imaju odgovore na ova pitanja da mi sto pre odgovore. Meni licno taj nalog lici kao da je formacijski pravljen za velike autotransportne firme koje imaju sve ono sto se trazi. Ili mozda postoji neki nalog za nas privatnike?
    www.paluba.info

    Comment

    • Siera
      Cbc Senator
      • 09.11.2009
      • 1365
      • Čačak
      • Stralis

      #3
      Re: Putni nalog

      Ako u firmi nemate odgovorno lice za potpisivanje tehničke ispravnosti (zato je potreban minimum III s.s. mašinske struke) onda napravite ugovor o održavanju sa nekom firmom kojoj je održavanje i popravka vozila osnovna delatnost.Odvezete vozilo kod njih na pregled oni utvrde da je ispravno, overe vi tehničku ispravnost i to je to.Na nalogu obavezno upišite da je prevoz za sopstvene potrebe.Ovo MORA da imate u firmi pogledajte link a konsultujte i novi zakon ima promene u trajanju putnog naloga.
      http://www.amss.org.rs/html/bezbednost/ ... ikuk-t.pdf
      Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

      Comment

      • kuzmar
        Moderator
        • 18.12.2009
        • 783
        • Lazarevac
        • Pezo 207 1.6 HDI

        #4
        Re: Putni nalog

        Radi se o porodicnoj firmi gde je majka direktor i vlasnik, otac osnivac koji je preneo osnivacka prava na majku zbog penzionisanja. Ostali zaposleni su iskljucivo clanovi porodice i kao takvi nsu u obavezi da budu prijavljeni kao zaposleni.
        Taj kombi vozimo iskljucivo ja i otac. Ja sam u firmi po resenju o osnivanju lice ovlasceno za zastupanje posto sam u invalidskoj penziji ne mogu da se ponovo zvanicno zaposlim.
        Ajde jasno mi je kada se radi o nekoj firmi tipa Telekom, EPS, Delta.... da je normalno da vozac kao dokaz da mu je neko odobrio da tim vozilom uopste izadje iz kruga mora da ima potpisan nalog, ali zasto je meni nalog potreban kada sam ja taj koji odlucuje kada i gde ce vozilo ici i ja ga vozim. Znaci bilo bi uredu da imam lice koje je zaposleno kao vozac i tu nista nije sporno, ali je sporno koj` ce mi putni nalog kada je to moje vozilo, moja firma i sve u vezi sa tim? Kome se ja pravdam koliko sam goriva potrosio, koliko sam prevezao tereta, gde sam se i koliko zadrzao ...?
        U svakom slucaju hvala na prethodnom odgovoru ali je to samo deo od onoga sto me interesuje.

        I jos jedno dodatno pitanje. Ponovo sam gledao kaznene odredbe Zobs-a i nigde ne videh da je predvidjena kazna za nemanje putnog naloga. Da li sam prevideo ili je u nekom drugom propisu propisana sancija za nemanje ili neispravnost putnog naloga?
        www.paluba.info

        Comment

        • djukic
          CBC Senator XXL
          • 27.03.2005
          • 2526
          • Beograd

          #5
          Re: Putni nalog

          Kako zakonodavac da zna da ti vozilo koristis za sopstvene potrebe? U putnom nalogu mora biti upisan i br. tovarnog lista ili otpremnice. U njoj mora da stoji da roba pripada preduzecu na koje je vozilo registrovano ili je namenjena tom preduzecu a ne trecem licu. I naravno ono krucijalno PDV ili ti kako drzava da zna koliko je preslo teretno vozilo i koliko je utrosilo goriva na koje se odbija PDV.

          Ako sam ja dobro shvatio pravilnik, putni nalog vazi mesec dana. Moze ga izdati lice koje je dovoljno strucno a zaposleno je u firmi ili se moze potpisati ugovor sa automehanicarskom radnjom koja ce vrsiti uslugu kontrole vozila. Tehnicki pregled koliko shvatih radi se jednom godisnje...
          https://t.me/pump_upp

          Comment

          • kuzmar
            Moderator
            • 18.12.2009
            • 783
            • Lazarevac
            • Pezo 207 1.6 HDI

            #6
            Re: Putni nalog

            Originally posted by djukic
            ...U putnom nalogu mora biti upisan i br. tovarnog lista ili otpremnice. U njoj mora da stoji da roba pripada preduzecu na koje je vozilo registrovano ili je namenjena tom preduzecu a ne trecem licu. I naravno ono krucijalno PDV ili ti kako drzava da zna koliko je preslo teretno vozilo i koliko je utrosilo goriva na koje se odbija PDV.

            Ako sam ja dobro shvatio pravilnik, putni nalog vazi mesec dana. Moze ga izdati lice koje je dovoljno strucno a zaposleno je u firmi ili se moze potpisati ugovor sa automehanicarskom radnjom koja ce vrsiti uslugu kontrole vozila. Tehnicki pregled koliko shvatih radi se jednom godisnje...

            U ovoj prici mi nije jasno nekoliko stvari.
            1: Uzmem od neog fizickog lica garnituru koju treba da popravim i presvucem. Ta garnitura ne pripada niti meni niti nekom drugom preduzecu vec fizickom licu. Ali ja tu garnituru naravno ne mogu na ledjima da prenesem do mesta gde ci raditi nego mi za to sluzi kombi. Ko ce meni da potpise papir za tako nesto? Koju otpremnicu i gde da napravim, kada krenem da pogledam tu garnituru ja ne mogu da znam da li cu je utovariti ili ne, a na koji nacin ja kod nekoga u stanu da otvaram putni nalog i trba li celu kancelariju da nosim sa sobom?
            2: Jedno vreme sam vodio neki nalog i niko mi ga nikada nije trazio, ni policija ni knjigovodja niti iko treci. Posto sam video da mi se nesto u celoj prici ne uklapa sa njegovim vodjenjem ja sam to i prestao. Koga pa interesuje koliko sam ja presao? Pa PDV se odbija na taj nacin sto imas vozilo kao osnovno sredstvo a kada sipas gorivo lepo ti radnik na pumpi izda fiskalni i gotovinski rtacun na firmu i nista vise ne treba. Mislis da nekoga u ovoj zemlji interesuje koliko je vozilo neke tamo firme preslo sve do situacije kada neko toliko pravda goriva da to postane sumnjivo pa onda sam dozove kontrolu na vrat. Pametan covek sigurno to nece raditi. A u clanu 2 Pravilnika o o sadržini, izdavanju i vođenju putnih naloga i evidenciji o izdatim putnim nalozima pise Putni nalog može da sadrži i podatke o radu vozača, radu vozila, utrošku goriva i sl. Posto moze to znaci da ne mora a to opet znaci da nema nikakve veze sa pravdanjem goriva, povracaja PDV-a i slicnim stvarima vec iskljucivo da voz\ac pravda gorivo u svojoj firmi> A kome ja da pravdam? Sam sebi>

            I sta , onda ispada da ja svako jutro moram da odem kod tog mehanicara da bi mi potpisao nalog posto tamo u pravilniku kaze Putni nalog izdaje se, po pravilu, dnevno odnosno za svaki prevoz. Izuzetno, putni nalog se može koristiti i za više prevoza, a najduže sedam dana izdavanja ili do povratka vozila u sedište vlasnika vozila.
            www.paluba.info

            Comment

            • djukic
              CBC Senator XXL
              • 27.03.2005
              • 2526
              • Beograd

              #7
              Re: Putni nalog

              Vidi ja radim servisiranje nesto slicno kao i ti: Interna otpremnica, prijemnica na servis u kojoj jasno stoji ko je vlasnik racunara ili aparata koji prenosim u vozilu. Na otpremnici - prijemnici stoji da e firma koja vrsi servis ili popravku firma koja je i vlansik vozila. Prakticno sam sebi pises otpremnicu ili nalog. Inace bi morao da napises da se bavis prevozom.
              Koliko je bitan putni nalog i pravilno popunjen: jaca racunarska firma ima stalno prevoze po srbiji, ispod Brankovog mosta su im zaustavili kombi i u kombiju su pronasli 1 paket koji je vozac ubacio da preveze za poznanika. Nikada do tada niko ih nije kontrolisao. Napisali su im prijavu i jos uvek se sude oko toga. Kazne su stravicne, pisali su im prijavu da vozilo nije korisceno za SOPSTVENI prevoz vec za JAVNI ...

              PDV bilo koja ozbiljnija inspekcija, pregledace racune za GORIVO i sravnice ih sa putnim nalozima (pogledaj poledjinu putnog naloga i skoro sve ce ti biti jasno). Ja imam nekoliko dizel automobila u firmi i samo jedno teretno. Da li mogu na sve da uzmem PDV bilo bi lepo i moze onako po malo ali nemoze preko mere. Berlingo moze da trosi jedno 10 12 litara ali 20 30 tesko zato im treba kilometraza...

              Meni licno niko nikada nije trazio putni nalog ali jednom kada trazi... ja cu mu ga i pokazati

              E da citaj pazljivo tehnicka ispravnost proverava se 1 u mesec dana. Znaci popunjavas nalog mesec dana pa onda novi na overu... Sta je tu uopste tesko?

              P.S. Da nebi bilo zabune, ovo se odnosi na vozila do 3.500kg tezine, za one vece ADA je strucnjak tu su malo propisi ostriji...
              https://t.me/pump_upp

              Comment

              • kuzmar
                Moderator
                • 18.12.2009
                • 783
                • Lazarevac
                • Pezo 207 1.6 HDI

                #8
                Re: Putni nalog

                Mozda nisi procitao ovo sto sam dodao u medjuvremenu. Odnosi se na clan 2 Pravilnika o o sadržini, izdavanju i vođenju putnih naloga i evidenciji o izdatim putnim nalozima pise
                Putni nalog može da sadrži i podatke o radu vozača, radu vozila, utrošku goriva i sl.
                Posto moze to znaci da ne mora a to opet znaci da nema nikakve veze sa pravdanjem goriva, povracaja PDV-a i slicnim stvarima vec iskljucivo da voz\ac pravda gorivo u svojoj firmi> A kome ja da pravdam? Sam sebi?
                Koliko se razumeme u te stvari, da mora da ima i da se na taj nacin treba vrsiti neka kontrola onda ne bi pisalo da moze.
                Inace sto se ovoga dela tice da su nasli paket. Pa mogu oni da nadju sta ti dusa zeli samo ako zustave. Mogu da te pretresu, nadju pare u novcaniku i da kazu da si naplatio neki prevoz. Ma mogu da nadju svasta, ali ja jos nisam cuo odgovore na neka pitanja iz prvog posta.
                Znaci nije samo stvar u ovome o cemu raspravljamo vec nekoliko postova. Ako hocemo da tacno i precizno vodimo putni nalog onda> Po kom sifrarniku voditi vrstu tereta ,posto u onu rubriku o vrsti tereta moze samo neka sifra da stane i to od max. 3 broja?
                Ako vazi mesec dana na koji nacin da ja na onu liniju na prvoj strani da napisem realciju gde cu sve voziti u toku mesec dana i da se sve poklopi sa relacijama na unutrasnjim stranama. Pa to je mozda 70-80 naziva mesta. Mozda i vise. Kako? Pa ako danas krenem iz mog sela odem u Lazarevac iz Lazarevca u Baric iz Barica do Ostruznice odatle na NBGD pa u Lestane a odatle kuci, koliko je to mesta samo u jednoj turi? A meni je ta relacija potpuno normalna nekoliko puta meseceno? A da ne pricam kada zbog pogodbe a radi smanjenja potrosnje goriva obidjen po 5-6 sela u okolini samo jednim potezom i svuda treba da se zaustavim, a valjda svako zaustavljanje treba da se evidentira. To nikako nije isto kao kada vozac kamiona krene oz Beograda za Budimpestu tamo istovari robu, utovari neku drugu i ajde nazad i na nalogu samo 3 naziva mesta. Prosto i jednostavno> A sta cemo mi koji vozimo kratke relacije na kojima stajemo i po 10 puta kako bi smo nesti nabavili, uradili, platili... Na kraju krajeva da li neko moze da mi kaze gde mogu da dobijem 100% tacne odgovore na moja pitanja pa da se ne zamajavamo ovde sa tim? kome mogu da se obratim ali da mi precizno objasni? Policiju sam pitao ovde kod mene oni kazu pitaj knjgovodju. Pitam knjigovodju on kaze kakve veze imama ja sa time gde ces ti i sta da vozis i kakve imam veze sa putnim nalogom pa da moram da znam kako se popunjava. Kaze pitaj policiju. i tako u krug. Koga god sam pitao niko ne zna da mi kaze tacno, posto ili ne vode naloge (privatnici) ili popunjavaju naloge za kamione a to je opet malo drugacije. ne mislim drugaciji putni nalog , nego to sto imaju definisanu robu, rutu, kolicinu i sve ostalo sto nije slucaj samnom ali ni sa dosta privatnika.
                www.paluba.info

                Comment

                • Siera
                  Cbc Senator
                  • 09.11.2009
                  • 1365
                  • Čačak
                  • Stralis

                  #9
                  Re: Putni nalog

                  Pošto imate kombi za koji ne treba tahograf onda putni nalog vodite za relaciju npr Beograd - lokal i na kraju svakog dana napišite datum polaska, vreme polaska i km. Kada završite vožnju datum završetka vožnje i vreme završetka vožnje i stanje km. Sutra novi datum početno stanje km i tako redom. Niko Vi neće praviti nikakav problem što je tako napisano. Da imate tahograf u vozilu e onda sve mora da bude pod konac odnosno svi datumi,mesta, početne km,završne km, predjeni km morali bi da se slože sa taho listićima. Ne pravite zbrku sa prostim stvarima.Ako idete van Beograda recimo u Niš znači pišete datum polaska, vreme polaska, početna km,. Dolazite u Niš datum dolaska,vreme dolaska, stanje km. Istovarili ste garnituru i krećete za Kruševac pišete datum,vreme polaska,stanje km. Stigli ste u Kruševac datum dolaska,vreme dolaska, stanje km i tako redom.Za lokal napišite da je vožnja u lokalu sa datumom početka i završetka vožnje, početna i završna km i to je to.Ne zaboravite da nije baš realno da napišete u putnom nalogu da ste vozili lokal i taj dan prešli npr 700km.
                  Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #10
                    Re: Putni nalog

                    Vala stvarno komplikovana procedura popunjavanja putnog naloga za vozila ispod 3.500kg. Covece kamionima je 30x teze, moraju da vode racuna o maks. brzini, datumima, smenama, predjenim km u toku dana, pauzama, radnim satima... Mada i to se savlada ako ti je to posao naravno.

                    Ja popunjavam naloge najcesce na beograd lokal. Imas polje za datum, stanje brojila, relaciju, br. predjenih km sa teretom i bez i na kraju potpis. Sta je tu tesko?

                    I za kraj:

                    Član 4.
                    U vozilu kojim se obavlja prevoz u drumskom saobraćaju, osim putničkog automobila u svojini građanina kojim građanin vrši prevoz za lične potrebe i putničkog automobila kojim se obavlja auto-taksi prevoz, mora se nalaziti putni nalog popunjen na propisan način, overen i potpisan od strane ovlašćenog lica i lica odgovornog za kontrolu tehničke ispravnosti vozila.

                    A propisani nacin ti je vec definisan... Nema potrebe za knjigovodjom, mada pravi knjigovodja mora da uzme u obzir da ako odbija PDV iz goriva za teretna vozila, mora postojati i papir kojim dokazuje da je to gorivo utroseno upavo u TERETNOM VOZILU!!!

                    III. PREVOZ ZA SOPSTVENE POTREBE
                    Član 37.
                    Preduzeće, drugo pravno lice, preduzetnik i građanin, imalac vozila, može vršiti prevoz za sopstvene potrebe, i to:
                    1) prevoz stvari za zadovoljavanje potreba u obavljanju svoje delatnosti;
                    2) prevoz svojih radnika ili drugih lica u vezi sa vršenjem poslova iz svoje delatnosti, kao i prevoz članova porodice radnika za odlazak na odmor ili rekreaciju.
                    Član 38.
                    Prevozom za sopstvene potrebe, u smislu ovog zakona, smatra se i prevoz lica koji vrše:
                    1) ugostiteljska preduzeća, druga pravna lica i preduzetnici koji obavljaju ugostiteljsku delatnost, kao i odmarališta kad prevoze svoje goste;
                    2) ustanove u oblasti zdravstvene i socijalne zaštite kad prevoze bolesnike;
                    3) turistička preduzeća, druga pravna lica i preduzetnici koji obavljaju turističku delatnost kad na osnovu posebnog ugovora prevoze grupe turista bez usputnog primanja putnika;
                    4) kulturne, prosvetne i sportske organizacije, udruženja, zajednice i druge organizacije u tim oblastima kad prevoze svoje učenike, studente, nastavno osoblje, odnosno svoje članove;
                    5) organizacije koje vrše osposobljavanje kandidata za vozače; i
                    6) preduzeća, druga pravna lica i preduzetnici koji vrše pogrebne usluge.
                    Član 39.
                    U autobusu kojim se obavlja prevoz za sopstvene potrebe mora se nalaziti spisak radnika i drugih lica overen od strane imaoca vozila ili drugi dokaz o pravu tih radnika i lica na prevoz.
                    Na bočnim stranama ili u donjem desnom uglu vetrobranskog stakla autobusa i teretnog motornog vozila kojim se obavlja prevoz za sopstvene potrebe mora biti natpis "Prevoz za sopstvene potrebe".
                    U teretnom motornom vozilu, kojim se obavlja prevoz stvari za sopstvene potrebe, mora biti dokument (otpremnica i sl.) iz koga se može utvrditi vlasnik i vrsta stvari koje se prevoze.
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • kuzmar
                      Moderator
                      • 18.12.2009
                      • 783
                      • Lazarevac
                      • Pezo 207 1.6 HDI

                      #11
                      Re: Putni nalog

                      Znaci to bi trebalo da u praksi izgleda ovako.

                      Odem u neki servs sa kojim bih trebao da potpisem ugovor o odrzavanju. Tu mi lupe pecat i potpis da je vozilo tehnicki ispravno za voznju. I to mi vazi mesec dana odnosno dok ne ispunim nalog a najvise mesec dana.
                      Kada vozim po lokalu (primera radi moje selo-Lazarevac) ja tako i napisem na prvoj strani a unutra pisem gde sam isao (stao, utovario, istovario...).
                      Za sve sto utovarim treba da pravim neku otpremnicu ciji cu broj upisati u putni nalog. Znaci nije bitno da li je to roba za prodavnicu (tada uz racun dobijem otpremnicu od dobavljaca), ili je to namestaj nekog fizickog lica koji treba da popravim ili sam vec popravio (tada ja pravim otpremnicu).
                      Sam sebi pravdam utroseno gorivo ali zakljucene naloge treba da dostavljam knjigovodji kako bi on pravdao utrosak goriva zbog povracaja PDV-a.
                      E sad ono sto jos niko nije odgovorio je kako da ustanovim tezinu robe, posto prilikom nabavke samo 1 dobavljac mi robu prodaje na tezinu i tu mi nije problem da upisem kolika je tacna tezina robe, U svim ostalim opcija niti imam mogucnost da izmerim niti mogu da znam koliko je sta tesko (osim otprilike, plus-minus i 20-ak %) posto je u pitanju raznovrsna roba.

                      Posto jos nisam okacio na kombi naziv firme i te strvari. Jos jedno pitanje. Da li je OBAVEZNO da mora da se okaci naziv firme na tom vozilu i da li je OBAVEZNO da se okaci natpis da je vozilo za SOPSTVENE POTREBE. Par puta me je policija zaustavljala radio kontrole i mada mi je u saobracajnoj dozvoli upisano da je vlasnik vozila firma niko mi nije trazio niti jednu od te dve stvari. Bas zbog toga i pitam posto nisam siguran. Neko kaze da mora neko kaze da ne mora, moje iskustvo sa policijom ukazuje na to da su ovi drugi upravu ali sta ako me jednog dana zaustave i ``oderu`` zbog toga?
                      www.paluba.info

                      Comment

                      • djukic
                        CBC Senator XXL
                        • 27.03.2005
                        • 2526
                        • Beograd

                        #12
                        Re: Putni nalog

                        Prevoz za sopstvene potrebe je obavezan, firma istaknuta je obavezna i nalepnica 80km/h na zadnjoj strani. Tezina koju prevozis nije bitna. U nalogu otvoris taj dan, uneses Beograd lokal, kilometrazu zatecenu, na kraju upises koliko si presao i potpises i to je to...
                        Sve ovo vazi ponavljam za male teretnjake pikapove i slicno, za kamione znam da je ozbiljnije...

                        Niko mi nije trazio nalog to sam vec rekao, znam za firme oje su se opekle zbog naloga i nalepnica za sopstveni prevoz. 99% patrola ce te zaustavljati i kontorlisati i nista, ali onaj 1% ako naletis...
                        https://t.me/pump_upp

                        Comment

                        • kuzmar
                          Moderator
                          • 18.12.2009
                          • 783
                          • Lazarevac
                          • Pezo 207 1.6 HDI

                          #13
                          Re: Putni nalog

                          U majku mu, onda da letim po te nalepnice. Veliki je i taj 1%.
                          Nego do koje se daljine moze smatrati lokal?
                          www.paluba.info

                          Comment

                          • Siera
                            Cbc Senator
                            • 09.11.2009
                            • 1365
                            • Čačak
                            • Stralis

                            #14
                            Re: Putni nalog

                            Ime firme je obavezno i da je vozilo namenjeno za sopstvene potrebe i sve to napisano slovima visine min 10cm i u boji koja se bitno razlikuje od osnovne boje. Težina tereta u putnom nalogu je ne bitna stvar. U vozilu bi trebalo da imate rešenje od inspektora za saobraćaj iz vaše opštine.
                            Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

                            Comment

                            • kuzmar
                              Moderator
                              • 18.12.2009
                              • 783
                              • Lazarevac
                              • Pezo 207 1.6 HDI

                              #15
                              Re: Putni nalog

                              Koje sad pa resenje?
                              www.paluba.info

                              Comment

                              Working...
                              X