OK,hvala na informaciji.
Nova prva pomoć i novi ZOBS
Collapse
X
-
Navodno ce tolerisati jos neko vreme,odnosno opominjace ko nema prvu pomoc,a posle toga kazna je 5 hiljadarki okruglo!I sva ta jurnjava oko prve pomoci ce trajati mesec dana,posle toga niko te nece pitati da li je imas...
Comment
-
-
U novoim kutijama se nalaze maska za veštačko disanje i izotermalno ćebe - "sitnice" koje zaista mogu da odluče o nečijem životu kada do saobraćajke dođe. I nije bitno da li će neko kontrolisati da li imaš novu kutiju ili ne, pravo pitanje je da li znaš da pružiš prvu pomoć povređenom?"zensko si brate"
Some people are wise and some.. Otherwise..
Comment
-
-
Da ne pomisliš da sam uvek nešto antiprotivan . ali , ako nezna da ukaže prvu pomoć svaki slučajni prolaznik,zašto bi to morao da zna vozač amater ?
šta je predlog ,da se otvore privatne škole za prvu pomoć, pa da moramo svi da polažemo za neku sitnicu od 10 000 dinara ?
ja kad sam polagao davne 1989 , imao sam u testu za polaganje i nekoliko pitanja iz prve pomoći , i to je u redu.
ko je to kad i zašto izbacio , kao deo polaganja testova , meni nije jasno.Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
U nameri da nekom pomogneš, možeš da mu odmogneš jer nisi obučen za tu pomoć i nemaš iskustva. Često se dešava da se odmogne, kod težih povreda je veći procenat nestručne pomoći koja čini loše lošijim. U onom tamo svetu za to se ide na sud i ako platiš pare dobro je a možeš i zatvor zaglaviti.
Ovde neko očekuje da ja ne padnem u nesvest ako vidim kost koja viri iz ruke, najblaže rečeno... To jest po zakonu moram da ne padnem u nesvest, očekujem da se uvedu kamere u automobile napred i nazad da bi se utvrdilo ko je pao u nesvest i naplaćuje se kazna tima što blebnu...
U principu ta kutija stvarno može nekom nekad spasiti život ali ne treba od toga praviti biznis.
Zanima me da li u kutiji prve pomoći za autobus ima 50 ćebenceta ili mora stati 50 automobila ako se autobus zaglavi u snegu recimo... Ili putnici izvlače slamku pa kome pripadne...
Comment
-
-
Mislim da je za autobuse predvidjeno da imaju dve kutije prve pomoci. Znaci izvlacenje slamke
Comment
-
-
Obuka je besplatna u Crvenom krstu, mada meni ne bi smetalo da se plaća.
Greška je jedino što da bi neko otišao na istu, neko mora da te natera, po mogućstvu nekom ozbiljnijom kaznom
Za autobuse je propisano da imaju dve kutije, a da li je izvlačenje slamke ili ne ne bih da sudim. Ko ume da prepozna prioritet povređenog iskoristiće i ta dva ćebeta kako treba, bar dok ne stigne hitna.
Nema veze moj komentar sa biznisom. U Srbiji se od svega pravi biznis, pa što ne bi i od ovog. I dalje stoji pitanje šta treba da se desi pa da vozači samostalno odu na obuku za PP?"zensko si brate"
Some people are wise and some.. Otherwise..
Comment
-
-
Vozači, od danas obavezna nova prva pomoć!
Vozači u Srbiji od danas će morati u svojim automobilima da imaju prvu pomoć, sa odgovarajućom medicinskom opremom. Kazne za vozače koji ne budu imali prvu pomoć u vozilu 5000 dinara. Policija najavila pojačanu kontrolu.
Od ponedeljka, vozači u Srbiji će morati da u svom automobilu imaju i novi komplet prve pomoći u skladu sa Pravilnikom o obaveznoj opremi koji je, shodno novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja stupio na snagu 19. septembra 2010.
Vozačima je bilo ostavljeno godinu dana da nabave nove komplete. Iako se ovom propisu najviše raduju proizvođači paketa prve pomoći, treba istaći da je ovaj deo opreme svuda u svetu, ipak, nešto što se podrazumeva.
S obzirom na to da je u 2010. godini registrovano 1.567.113 automobila, računica pokazuje da će vozače u našoj zemlji ispunjavanje ove odredbe koštati oko 3.134.226.00 dinara ili oko 31 milion evra! Ako se ovoj brojci dodaju i autobusi, kamioni, ali i motocikli, postaje jasnije zašto je proteklih meseci vođen „pravi rat“ među proizvođačima kompleta opreme.
Jedni druge su optuživali za „neispravnost“, zatrpavali su javnost saopštenjima kako su samo oni „pravi“, da bi se na kraju iskristalisalo čak sedam proizvođača: „Karan Co“, „Galenika“, „MBS Tehno“, „Mediteks“, „Tosama“, „Evropa lek“ i „Altios“. Postoje dve vrste prve pomoći - „tip A“ za motocikle i „tip B“ za automobile, a cene su poslednjih meseci, ipak, „kliznule“ naniže, pa kompleti koštaju od 1.400 do 2.500 dinara.
- Ukoliko u vozilu nema odgovarajućeg kompleta prve pomoći vozač će biti kažnjen sa 5.000 dinara plus još 5.000 za vlasnika vozila ukoliko on nije upravljao vozilom. Za pravno lice, koje je vlasnik vozila, kazna je od 60 do čak 600.000 dinara - kaže Damir Okanović, iz Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja.
Policija je već najavila da će pojačati kontrolu saobraćaja, da neće biti nikakvog tolerisanja za nesavesne vozače koji u svom vozilu ne poseduju odgovarajući komplet.
Iako je po novom Zakonu o saobraćaju koji je „na snazi“ skoro dve godine, predviđen novi sistem obuke vozača sa obaveznom obukom iz prve pomoći (član 241), još nisu doneti svi potrebni pravilnici o novom ustrojstvu auto-škola i načina polaganja vozačkog ispita.
Vozači u Srbiji treba da znaju i da „ne važe“ kompleti prve pomoći koje dobijaju prilikom kupovine stranih automobila bez obzira na „zvučnu marku“. Jednostavno, važi samo onaj komplet koji je u skladu sa važećim domaćim standardom. Dozvoljena je zamena potrošenog materijala (sadržaja) kompleta, ali takođe samo standardizovanim proizvodima.
- Uskoro ćemo pustiti u maloprodaju sastojke iz kompleta prve pomoći - kaže Milenko Stanković, vlasnik kompanije MBS, jedinog srpskog proizvođača materijala za komplete prve pomoći. - Rok važenja je pet godina, pa kada tako posmatrate izdatak za komplet je u suštini veoma mali.
Comment
-
-
Originally posted by little View PostObuka je besplatna u Crvenom krstu, mada meni ne bi smetalo da se plaća.
Greška je jedino što da bi neko otišao na istu, neko mora da te natera, po mogućstvu nekom ozbiljnijom kaznom
Za autobuse je propisano da imaju dve kutije, a da li je izvlačenje slamke ili ne ne bih da sudim. Ko ume da prepozna prioritet povređenog iskoristiće i ta dva ćebeta kako treba, bar dok ne stigne hitna.
Nema veze moj komentar sa biznisom. U Srbiji se od svega pravi biznis, pa što ne bi i od ovog. I dalje stoji pitanje šta treba da se desi pa da vozači samostalno odu na obuku za PP?
a šta treba da se desi da svi muškarci i žene koje nisu služile vojni rok ,odsluže isti ?
vidiš dobro si me podsetila ,ja sam imao prvi pomoć teoretski i praktično u vojsci . i na obuci za vozački .
autobusi ne da nemaju dovoljan broj prvih pomoći nego nemaju ni airbagove ni pojaseve za putnike ,zamisli u 21 veku bez pojaseva za putnike.
trebalo je da sednu i da razmisle sta je domet jednog amatera na putu kada se nadje u šokantnoj situaciji da pomaže teško povredjenima ... znači par zavoja , i još par stvari sa uputstvom u kutiji . sa cenom do 1000 din. i to je to.Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.
Comment
-
-
Usled novih normi i zahteva za usklađivanjem sa evropskim standardima, JUS standard nasledio je novi, SPRS, koji propisuje potpuno nove komplete prve pomoći, čiji proizvođač mora imati rešenje Agencije za lekove i biti registrovan za promet ili proizvodnju lekova. Na samoj ambalaži mora stajati datum proizvodnje i rok trajanja, kao i serijski broj artikla.
Radi se o kompletima za putnička vozila i motocikle, odobrenim od Agencije za lekove i medicinska sredstva Srbije (rešenjem za tip A - 04-780/10 i za tip B - 04-782/10) po standardu Instituta za standardizaciju Srbije pod oznakom SRPS Z.B2.001.
Comment
-
-
Nacionalna organizacija potrošača Srbije je objavila da kompleti Tosama, Karana i Novitasa ne odgovaraju standardu – nemaju natpise na srpskom jeziku, a neki delovi sadržaja nisu sterilni."zensko si brate"
Some people are wise and some.. Otherwise..
Comment
-
-
...
Kupljena Galenika na MOL pumpi, 1999 din.
Ne vredi se za 200-300 din naci u nebranom grozdju.
Comment
-
-
Originally posted by little View PostNacionalna organizacija potrošača Srbije je objavila da kompleti Tosama, Karana i Novitasa ne odgovaraju standardu – nemaju natpise na srpskom jeziku, a neki delovi sadržaja nisu sterilni.
Тренутно, у Републици Србији, одобрење за стављање у промет, издато од стране Агенције за лекове и медицинска средства Србије – ALIMS, на основу прописане документације, имају Комлети за прву помоћ у моторним возилима следећих носиоца одобрења:
1. Karan Co., Београд, CE znak, SRPS Z.B2.001
2. Galenika a.d., Београд, bez CE znaka, SRPS Z.B2.001
3. MBS Tehno d.o.o., Београд, bez CE znaka, SRPS Z.B2.001
4. Mediteks A.D., Степановићево, bez CE znaka, SRPS Z.B2.001
5. Predstavništvo TOSAMA d.d., Београд, CE znak, SRPS Z.B2.001
6. Evropa lek d.o.o., Београд, CE znak, SRPS Z.B2.001
7. Altios d.o.o., Београд, CE znak
znaci,tamo je odobren i taj Karan i Tosama i Novitas ciji je ovlasceni predstavnik Evropa lek....
sta sada,da li ova tri vaze ili ne vaze??.........mislim,hipoteticki ako te zaustavi pandur,da li ce da gleda ko je proizvodjac prve pomoci?
Comment
-
Comment