Predlog zakona o bezbednosti sabraćaja, novi ZOBS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Milorad90
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2007
    • 975
    • Beograd

    Predlog zakona o bezbednosti sabraćaja, novi ZOBS

    Koliko sam video veceras,usvojen je novi zakon o bezbednosti u saobracaju.

    Da ne otvaram novu temu,imam samo jedno pitanje i nisam nasao u pretrazi.
    Spominjali su na vestima kaznene poene.
    1 poen za ovo,2 za ovo i ostalo....Ono sto mene zanima da li se na pocetku svake godine vracaju na nulu ti poeni ili kako to funkcionise?

    Znaci ako u ovoj godini nabijem 7 poena,da li ce mi se u 2010 vratiti na 0?
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Re: Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

    Usvojen je PREDLOG Zakona, koji bi, ako ne gresim, sad kao predlog Vlade trebao da se nadje pred Skupstinom.
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • DovlaK
      CBC Senator XXL
      • 24.07.2008
      • 560
      • Beograd

      #3
      Re: Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

      Naravno da ne... bilo bi isuviše jednostavno zar ne? Poeni se skidaju nakon dve godine od poslednjeg prekršaja i to ti se skida samo jedan. Znači ako načiniš prekršaj za 7 poena, tek za dve godine će ti skinuti jedan ukoliko u međuvremenu ne zaslužiš još neki
      Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

      Comment

      • Milorad90
        CBC Senator XXL
        • 26.07.2007
        • 975
        • Beograd

        #4
        Re: Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

        Aha,moja greska,znaci predlog je samo bio.
        Znaci tako ce ici skidanje poena.

        Comment

        • mistermobil
          CBC Senator XXL
          • 09.11.2008
          • 469
          • pecinci

          #5
          Re: Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

          Po tom sistemu kad tad cemo sakupiti 18poena..ja sam mislio da se posle 2god sve `resetuje`..Svetla danju su po meni obicna glupost,cemu to jedino da drug pandur vidi da li ti je signalizacija ispravna.. sta kaze taj zakon za broj motora u novim saobracajnim dozvolama,hoce li se vec jednom ukinuti(sorry za mali off)
          Ko leti,vrijedi
          Ko vrijedi,leti
          Ko ne leti,ne vrijedi..
          (Grunf,TNT..)

          Comment

          • Snejk
            CBC Senator XXL
            • 14.02.2008
            • 704
            • BG

            #6
            Re: Predlog zakona, novi ZOBS

            Au al' će tek sada biti podmazivanja gospode u plavom..

            S' druge strane, neću da se ureknem, ali platio sam jednu kaznu za prekoračenje 2005te, pre toga negde recimo 1998.

            Jel' radar detektor i dalje legalan?

            Comment

            • srdjanissan
              CBC Senator XXL
              • 20.11.2008
              • 720
              • beograd

              #7
              Re: Predlog zakona, novi ZOBS

              vezano za bodove,procitah da posle 2 godine,svi bodovi nestaju,tj vracas se na nulu,nije ono jedan bod...valjda se ova verzija nece usvojiti...
              kad koči,cepa gume i prevrće se!
              papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

              Comment

              • MarkoJTD
                CBC Senator
                • 04.05.2008
                • 249
                • Beograd

                #8
                Re: Dnevna svetla kod nas(novi ZOBS)

                Originally posted by mistermobil
                ..Svetla danju su po meni obicna glupost,cemu to
                naravno radi bolje vidljivosti, jer u nekim situacijama, kada ti je pogled usmeren na neki manevar ne mozes da zveras okolo dal ima nekog, a kad su im upaljena svetla, manje vise, vece su sanse da ta kola perifernim vidom primetis. to spada u ono vidi i budi vidjen
                - Italian for style

                Comment

                • deki-ascona
                  Bio nam je drug! RIP
                  • 10.04.2007
                  • 2118
                  • NI , Trosharina

                  #9
                  Re: Predlog zakona, novi ZOBS

                  U novom ZOBS I dalje mi je nejasna stavka da je vozac je duzan da ocekuje, da npr. neko prodje na crveno, ili da izleti na put van pes.prelaza. Za neke stvari za koje vozaci nisu bili krivi, po novom ZOBS ce biti krivi.

                  Bila je neka rasprava (valjda) na B92, po kojoj ispada da se u okolini Palickog jezera treba paziti od zirafa, posto svaki vozac je duzan da ih ocekuje tu, zbog mogucnosti da pobegnu iz zoo vrta. Dakle ako neko tamo udari u zirafu koja istrci na put - kriv je !
                  Originally posted by Valent Vudriga
                  ovde je dnevnica 20e a ne satnica...
                  Kako netko vozi auto s takvom dnevnicom, to fizicki nije moguce.

                  Comment

                  • DovlaK
                    CBC Senator XXL
                    • 24.07.2008
                    • 560
                    • Beograd

                    #10
                    Re: Predlog zakona, novi ZOBS

                    Pokušaću da pronađem link ka toj emisiji, međutim onaj bradati lik iz Komiteta za bezbednost i profa sa Saobraćajnog fakulteta koji su u toj emisiji najviše pljuvali prerađenu verziju juče bejahu na konferenciji za novinare sa Ivicom i Stojadinom, tako da... voleo bih da verujem da je bradati postigao neki kompromis u korist naroda mada iskreno sumnjam.

                    U toj emisiji je nabrojano brdo nekih članova koji nemaju veze s mozgom... kao npr da je '...vozač dužan da zaustavi vozilo na proširenju pored puta...' što bi značilo da kad god vidiš proširenje moraš da staneš pa onda da nastaviš dalje
                    Будале се не рађају. Праве их лепе девојке у слободно време.

                    Comment

                    • Williams
                      CBC Senator XXL
                      • 07.02.2006
                      • 556
                      • Beograd- Cerak

                      #11
                      Re: Predlog zakona, novi ZOBS

                      Vlada usvojila zakon o saobracaju.
                      Vlada Srbije usvojila je novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju i uputila ga Skupštini na usvajanje.


                      Mene bune sledece stavke:
                      1. Zabrana upotreba komunikacionih uredjaja u voznji: Da li se odnosi na bluetooth handsfree ili ne?
                      2. Da li poene upisuje saobracajac na licu mesta ili kasnije sudija za prekrsaje?
                      3. Da li ce izdavati nove dozvole (kartica sa cipom ili sl), ako ne gde misle da upisuju poene? To ce biti fora kao sa pasosima i lk, samo sto su u Ljermontovljevoj poznati po azurnosti (pao sistem...).
                      4. Koja je poenta uvoditi sve ovo u doba krize, kad su dzepovi gradjana vec dovoljno ispraznjeni raznim novonastalim porezima i akcizama?

                      Comment

                      • MarkoJTD
                        CBC Senator
                        • 04.05.2008
                        • 249
                        • Beograd

                        #12
                        Re: Predlog zakona, novi ZOBS

                        evo moja neka razmisljanja, tj. odgovori.

                        1.posto je neka vrsta kopije EU zakona, handsfree bi trebali biti dozvoljeni
                        2. sudija za prekrsaje
                        3 nove dozvole idu sigurno, jer pre svega, uvode i nove kategorije vozila (b1, b2...)
                        4. kriza manje vise i ne postoji kod nas, jer je samo 12% stanovnistva kreditno zaduzeno, to je samo nacin iliti izgovor za vece poreze, nista novo na nasim prostorima, retko kad je bilo ko donosio zakone koji idu u korist gradjana, bar sto se novca tice.
                        - Italian for style

                        Comment

                        • srdjanissan
                          CBC Senator XXL
                          • 20.11.2008
                          • 720
                          • beograd

                          #13
                          Re: Predlog zakona, novi ZOBS

                          ima negde u temama ta emisija ,gledao sam je...smesno kakve primere su navodili...
                          idite na b92 ppa nadjite tamo,emisija je bila 4.mart.2009.
                          ovo za svetla je dobro,ali ne bas ceo dan nego do 10 ujutru i od podne,zavisi dal je zima ili leto,i obavezno u uslovima oblacnosti,medjumraka i kise,snega itd.

                          pa da li lakse uocite motoristu sa svetlima ili bez...naravno sa,e to je poenta svetala.
                          kad koči,cepa gume i prevrće se!
                          papiri cisti ko suza ,oprani sa farmerkama 2 puta

                          Comment

                          • low rider
                            CBC Senator XXL
                            • 03.04.2006
                            • 613
                            • Beograd

                            #14
                            Usvojen novi zakon o bezbednosti u saobraćaju ...

                            Vlada Srbije usvojila je novi Zakon o bezbednosti u saobraćaju i uputila ga Skupštini na usvajanje. Ministar policije Ivica Dačić očekuje da će primenom ovog zakona do 2012. godine biti dva puta manje poginulih u saobraćajnim nesrećama u Srbiji.

                            Posle skoro šest godina odlaganja i usaglašavanja, pred ministrima Vlade konačno se našao Zakon o saobraćaju, koji bi trebalo da poveća bezbednost na putevima u Srbiji.

                            "MUP i Ministarstvo za infrastrukturu su u saradnji sa stručnom javnošću uspeli da dođu do zakonskog teksta koji će, verujem, imati većinu u parlamentu, ali i u javnosti", rekao je ministar Dačić na konferenciji za novinare posle sednice vlade.

                            Predlogom zakona predviđeno je i da se na osnovu snimaka kamera može dokazivati saobraćajni prekršaj i najavljeno je uvođenje video nadzora na putevima.

                            Zakonom se, između ostalog, zabranjuje upotreba mobilnih telefona bez “hendsfrija”, dozvoljena brzina u naseljenom mestu smanjuje se sa 60 na 50 kilometara na sat, a dozvoljeni promili alkohola u krvi smanjeni su sa 0,5 na 0,3.

                            Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić se zahvalio i čestitao svima koji su radili na izradi ovog pravnog akta.

                            Načelnik Uprave saobraćajne polcije Stojadin Jovanović je rekao da su novčane kazne predviđene ovim zakonom u rasponu od 3.000 do 50.000 dinara objasnjavajući da više neće biti plaćanja na "licu mesta".

                            Jovanović je predstavio i niz novina predviđeni tim pravnim aktom koje su usmerene, pre svega, ka preventivnom delovanju.

                            Neke od novina u Predlogu zakona o saobraćaju su i kaznene poeni, tako da će onaj ko sakupi 18 poena ostati bez dozvole, ponovno će morati da polaže test znanja, i da plati kaznu.

                            Za onog ko napravi prekršaj sa deteom u vozilu kazne će biti duplo veće, a uvode se i kategorije 'privremene dozvole" sa osobe sa 17 i 18 godina.

                            "Uvažene sugestije stručne javnosti"

                            Pre sednice Vlade, ministar policije Ivica Dačić rekao je da su ministarstva policije i infrastrukture uvažila sugestije stručne javnosti.

                            U Komitetu za bezbednost saobraćaja, međutim, kažu da zakon nije dobar i da je represivan prema građanima.

                            Posle pet godina odlaganja i usaglašavanja, pred ministrima Vlade konačno se našao zakon o saobraćaju koji bi trebalo da poveća bezbednost na putevima u Srbiji.

                            Zakonom nije zadovoljan Komitet za bezbednost saobraćaja, jer, kako navodi, zakon ne uspostavlja efikasan sistem koji bi smanjio broj nesreća na putevima u Srbiji.

                            Gostujući u vestima TV B92, direktor Komiteta Damir Okanović rekao je da će zakon svakako imati pozitivnih efekata, ali ne onakvih kakve bi mogao imati da su uvažene njihove primedbe.

                            Podsetimo, prošle godine, u saobraćajnim nesrećama na putevima u Srbiji poginulo je čak 897 osoba, a na snazi je Zakon o bezbednosti u saobraćaju iz '88. godine.

                            izvor b92.net
                            Konkretni noviteti i bodovanje:
                            Ogroman broj vozača ipak nema čemu da se raduje. Zakon će biti strog i predviđa veće novčane i duže zatvorske kazne. Previđeno je privremeno oduzimanje vozila, privremeno i trajno oduzimanje dozvole... Biće uvedeni „nebezbedni poeni“, pa će onaj ko, na primer, sakupi 18 takvih poena gubiti dozvolu na šest meseci.Vozač kome je tri puta poništena dozvola izgubiće pravo na upravljanje motornim vozilom.
                            Vozači će se, prema broju „osvojenih“ poena u toku dve godine, svrstavati u jednu od pet grupa - dobar, nesavestan, rizičan, loš i vozač nepodoban za upravljanje motornim vozilom.
                            Novopečeni vozači će dobijati prvu probnu vozačku dozvolu i ako su mlađi od 18 godina, i to na dve godine, i za to vreme neće smeti da sedaju sami za volan, već će sa sobom morati da povezu nekog ko vozi bar pet godina.

                            Svetlo će morati da se pali i danju, a vožnja kroz naseljena mesta biće ograničena na 50 kilometara na čas. Izdavaće se i oduzimati licence za auto-škole i instruktore vožnje.
                            Očekivanja od novog zakona su velika. Pomoćnik ministra za infrastrukturu Dragan Jovanović garantuje da će se broj saobraćajnih udesa „drastično smanjiti“, kao i broj nastradalih.
                            Nacrt je usaglašen sa zakonima razvijenih evropskih država i na njemu su četiri godine radili Ministarstvo za infrastrukturu, MUP, AMSS, auto-škole, Saobraćajni fakultet, taksisti i drugi stručnjaci - kaže Jovanović.
                            Prema njegovim rečima, primena novog zakona će od dana usvajanja biti odložena za 180 dana, što znači da će u praksi zaživeti do kraja godine.


                            Kazne drastično povećane

                            - Saobraćajni prekršaj 8.000-32.000 dinara, ili 15-30 dana zatvora. Šest negativnih poena
                            - Saobraćajni prekršaj sa izazivanjem opasnosti 12.000-48.000 dinara, ili najmanje 30 dana zatvora. Sedam negativnih poena
                            - Saobraćajni prekršaj sa izazvanim udesom 16.000-50.000 dinara, ili najmanje 45 dana zatvora. Osam negativnih poena.
                            - Prekršaj tokom nasilničke vožnje Zatvor 45-60 dana i 18 negativnih poena
                            - Nezgoda tokom nasilničke vožnje Zatvor 60 dana i 18 negativnih poena
                            - Kazne za prekršaje koji ugrožavaju bezbednost dece su najmanje dvostruka minimalna kazna i 12 meseci zabrane upravljanja vozilom

                            Za nasilničku vožnju sedam „nebezbednih“ poena

                            - 1 poen
                            Nepropisno parkiranje, nekorišćenje žmigavca, kretanje žutom trakom, nepoštovanje prvenstva prolaza...

                            - 2 poena
                            Nepropuštanje pešaka na pešačkom prelazu, naglo smanjivanje brzine bez osnovanog razloga

                            - 3 poena
                            - Nezaustavljanje pored vozila za prevoz dece iz koga izlaze, ili u koje ulaze deca

                            - 4 poena

                            - Neprilagođena brzina, nebezbedno preticanje, neprekidna vožnja trakom za preticanje, nepropisno zaustavljanje na autoputu

                            - 5 poena

                            - Upotreba mobilnog telefona u toku vožnje, neispravni pneumatici, kočnice i uređaji za upravljanje

                            - 6 poena

                            - Prolazak kroz crveno svetlo

                            - 7 poena

                            - Nasilnička vožnja (prekoračenje brzine za 100%, ubacivanje ispred vozila na semaforu, izazivanje opasnosti neodgovarajuće učvršćenim ili vangabaritnim teretom, vožnja pod uticajem narkotika ili alkohola

                            Noviteti u zakonu o bezbednosti saobraćaja

                            - Probni period od jedne do dve godine i ograničenja brzine za nove vozače
                            - Privremeno oduzimanje vozila
                            - Detaljnija kategorizacija vozačkih dozvola, zavisno od vrste vozila - A1, A2, A, B, BE, B1, C, CE, C1, C1E, D, DE, D1, D1E...
                            - Sertifikati za auto-škole, odnosno, instruktore
                            - Kazneni seminari i novo polaganje
                            - „Zona 30“ - uvođenje ograničenja brzine na 30 kilometara na sat u određenim ulicama
                            - Stalno upaljena oborena svetla
                            - Dve godine zatvora za vožnju bez dozvole
                            - Do tri godine zatvora za vožnju pod dejstvom alkohola i za odbijanje alko-testa
                            - Brzina kretanja oko škola ograničena na 30km/h
                            - Svaki vozač će u autu morati da ima svetlosni prsluk
                            - Smanjena dozvoljena količina alkohola sa 0,5 na 0,3 promila

                            Comment

                            • UkiMazda
                              CBC Senator XXL
                              • 16.11.2007
                              • 444
                              • Beograd
                              • Alfa 156 2.0TS

                              #15
                              Re: Predlog zakona, novi ZOBS

                              PA OVI LJUDI NISU NORMALNI!!!!
                              Ja sad pogledam moj slucaj, od Sapca do Loznice imam 70 km i ceo magistralni put prolazi kroz naseljena mesta, jel to znaci da ja moram da peglam 50km/h svih 70 km????!!! I sto je najgore, vecina magistralnih puteva u Srbiji i prolazi kroz naseljena mesta! Ne znam, ali mislim da ce biti isplativije voziti bicikl jer cemo otprilike stizati za isto vreme kao i autom a necemo trositi benzin niti cemo zagadjivati covekovu sredinu....mada...oporezovace oni i voznju bicikla...
                              I jos jedno pitanje u vezi auta na crnogorskim tablama;
                              Auto je kupljen prosle godine nov u Crnoj Gori i tamo je registrovan, naravno vodi se na coveka koji ima prebivaliste u Crnoj Gori, a ovde se vozi na punomocje. Da li i za taj auto vazi prevod koji podrazumeva 18%PDV-a i 10% carine ili je drugacije jer je euro 4, i Crna Gora nije clanica EU?

                              Comment

                              Working...
                              X