Zimske gume i novi ZOBS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    i meni se **** od ovakvih tema, gde sve treba da bude dozvoljeno ako nemas para a kad treba da se bori protiv lopova i onih koji su doveli do toga da se nema para onda niko nece.

    tacno smo tamo gde treba da budemo i tacno nam je onako kako zasluzujemo.
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • kuzmar
      Moderator
      • 18.12.2009
      • 783
      • Lazarevac
      • Pezo 207 1.6 HDI

      Na linku koji je postavio Gorki ima i to da je otezavajuca okolnost u slucaju udesa neposedovanje guma namenjenih zimskom periodu, pa je tu npr Francuska (gde se znakovim a moze odrediti da je upotreba zimskih guma obavezna), Nemacka, Italija ili Svajcarska.

      Nepostojanje obaveze posedovanja zimskih guma u nekim zemljama je i logicno kao sto su npr. Portugalija, Grcka pa i Spanija zbog klimatskih zona u kojima se nalaze. Na drugoj strani takvi propisi ne postoje ni u Rusiji ali valjda bar njima ne treba crtati sa kakvim gumama treba voziti tokom ruske zime.
      www.paluba.info

      Comment

      • klodovik
        CBC Član
        • 19.01.2012
        • 37
        • Zemun

        Na "Studiju B" jutros objavili kako je Ministar naredio da je od 01.11. obaveza da putnička vozila imaju sve četiri zimske gume. Vest išla na traci i ponavljana nekoliko puta...

        Comment

        • mupe
          CBC Senator XXL
          • 05.10.2006
          • 822
          • bg
          • Laguna 3 GT 2.0T 205

          Re: Zimske gume i novi ZOBS

          Ne može ministar ništa da naredi, čak ni kad je sps na vlasti. Posebno ne može da stavi pravilnik van snage rečima.

          Comment

          • comi 1342
            Moderator
            • 28.09.2005
            • 1126
            • NS
            • Giulietta ,PUG 106,

            Za Srbiju je najbolje ovako
            link
            "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
            "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

            Comment

            • veljko
              CBC Senator XXL
              • 30.01.2006
              • 476
              • Backi Jarak, NS
              • Volvo V50 DRIVe

              Originally posted by Ognjen View Post
              Interesuje me da li postoji neko poređenje zimske protiv letnjih, ali na 30 stepeni.
              zimske gume - u letnjem periodu-> by ADAC i google prevodilac
              http://www.adac.de/infotestrat/reifen/w ... tabid=tab2

              Winterreifen im Sommer
              Winterreifen sind, um bei Schnee und Eis den nötigen Grip zu liefern, deutlich anders aufgebaut als die Sommer-Versionen. Wie wirkt sich diese Eigenschaft bei sommerlichen Temperaturen aus? Dazu hat der ADAC drei Winterreifen-Modelle im Neuzustand einem Sommer- und einem Ganzjahresreifen gegenübergestellt. Die Tests wurden bei frühlingshaften 10 bis 13 Grad Celsius sowie bei sommerlichen 25 Grad bis 30 Grad Celsius durchgeführt.
              Winter tires in summer
              Winter tires are to provide the snow and ice the necessary grip, much differently than the summer versions. How does this property from summer temperatures? To the ADAC has faced three winter tire models in the new state a summer and a year-round tire. The tests were conducted in spring-like 10 to 13 degrees Celsius in summer and 25 degrees Celsius to 30 degrees Celsius.


              Зимске гуме у лето
              Зимске гуме су да обезбеде снег и лед неопходно грип, много другачије него у летњим верзије. Како ову имовину од летњим температурама? За АДАЦ је суочена три зимских пнеуматика модела у новој држави летње и током целе године пнеуматика. Тестови су спроведени у пролеће налик 10 до 13 степени Целзијуса у лето и 25 степени Целзијуса до 30 степени Целзијуса.

              Trockene Fahrbahn

              Auf trockener Fahrbahn liegen die Schwächen reiner Winterreifen vor allem im Bremsverhalten. Je nach Temperatur bedeutet das bei Tempo 100 einen zusätzlichen Anhalteweg von bis zu 16 Metern. Beim Handling sind die Unterschiede nicht so extrem. Während sie bei niedrigeren Temperaturen gute Ergebnisse erzielten, ließ das Grip-Niveau bei höheren Temperaturen im Schnitt um eine dreiviertel Note nach. Mit zunehmendem Fahrzeuggewicht, etwa durch Urlaubsgepäck, zeigt sich zudem eine deutliche Verschlechterung in der Fahrstabilität. Dies ist vor allem bei kleinen Lenkbewegungen in lang gezogenen Kurven und Autobahnausfahrten zu spüren.

              Bei den Ganzjahresreifen verhält es sich ähnlich. Abgesehen davon, dass das untersuchte Fabrikat im ADAC-Winterreifentest nur „bedingt empfehlenswert“ abgeschnitten hatte, kam es auf trockener Fahrbahn mit den höheren Temperaturen etwas besser zu Recht als ein reinrassiger Winterreifen. Trotzdem kam auch der Ganzjahresreifen gegenüber einem Sommerreifen auf deutlich längere Bremswege.
              dry road

              On dry roads, the weakness of pure winter tires are primarily in the braking. Depending on the temperature at the mean speed of 100 km an additional stopping distance of up to 16 meters. When handling the differences are not as extreme. Whereas at lower temperatures achieved good results, let the grip level to higher temperatures by an average of three quarters of a note. With increasing vehicle weight, such as holiday luggage, also shows a marked deterioration in the driving stability. This can be felt especially in small steering movements in long corners and highway exits.

              In the all-season tire is similar. Apart from the fact that the investigated Make the ADAC winter tire test had only "conditionally recommended" cut off, it was on dry pavement with the higher temperatures a little better right than a pure winter tires. Nevertheless, the all-season tires came to a summer tire to a much longer braking distances.


              Суви пут

              На сувим путевима, слабост чистих зимске гуме су првенствено у кочења. У зависности од температуре на средњој брзини од 100 км додатна заустављања даљину до 16 метара. Приликом руковања разлике нису тако екстремне. Док на нижим температурама постигли добре резултате, нека ниво ухватите на вишим температурама у просеку за три четвртине напомену. Са повећањем тежина возила, као што је празник пртљаг, такође показује изразиту погоршање у вожњи стабилност. Ово може да се осећа посебно у малим управним кретања у дугим кривинама и аутопуту излаза.

              У све сезоне гуме је сличан. Осим чињенице да истражује Маке АДАЦ зимска гума Тест је само "условно препоручила" одсечен, она је била на сувом асфалту са вишим температурама мало боље право пуког зимске гуме. Ипак, све сезоне гуме дошао у летњи пнеуматик на много дужи пут кочења.

              Nasse Fahrbahn

              Die Untersuchungen zeigten keine großen Unterschiede der Bremsleistungen auf Nässe unter den verschiedenen Außentemperaturen. Winterreifen mit guten Nassbremseigenschaften liegen im Bereich der Sommerreifen, ebenso der Ganzjahresreifen. Somit zeigen Winterreifen auf nasser Fahrbahn im Sommer nur geringe Nachteile gegenüber Sommerreifen.
              wet road

              The studies showed no major differences in the braking performance on wet surfaces under various temperatures. Winter tires with good wet braking characteristics are in the range of summer tires, as the all-season tires. Thus, winter tires on a wet road in the summer show only minor disadvantages compared to summer tires.


              мокром путу

              Студије показују никакве велике разлике у перформансама кочења на влажним површинама под различитим температурама. Зимске гуме са добрим карактеристикама влажним кочења су у распону од летњих гума, као све сезоне гуме. Дакле, зимске гуме на мокром путу на лето приказати само мањи недостаци у односу на летње гуме.

              Fazit

              Die - durchaus sicherheitsrelevanten – Defizite auf trockener Fahrbahn sprechen gegen eine Verwendung von Winterreifen im Sommer. Was nicht verwundert: Moderne Reifen sind Spezialisten für ihre jeweilige Jahreszeit.

              Ganzjahresreifen schneiden etwas besser ab, allerdings gibt es den absoluten Ganzjahresreifen nicht. Nachdem sie als Winterreifen ausgelegt sind, verhalten sie sich im Sommer ähnlich wie Winterreifen. Ganzjahresreifen-Modelle mit einer schlechteren Wintertauglichkeit (siehe ADAC-Reifentest) stehen im Sommer wiederum besser da als Winterreifen, jedoch haben auch sie einen deutlichen Nachholbedarf auf trockener Straße.

              Winterreifen büßen ihre Tauglichkeit auf Schnee ab ca. 4 mm Profiltiefe spürbar ein – was zur Überlegung führt, sie im Sommer „aufzubrauchen“ Da sich die teilweise abgefahrenen Profilblöcke beim Bremsen nicht mehr so stark verformen, sind Handling und Bremsweg eher besser als im Neuzustand. Allerdings ist aufgrund der reduzierten Profiltiefe mit Sicherheitsrisiken auf nasser Fahrbahn zu rechnen.
              Conclusion

              The - most security - deficits on dry pavement argue against use of winter tires in the summer. Which is not surprising: Modern tires are specialists in their respective seasons.

              All tires cut off a little better, but there is not an absolute all-season tires. Since they are designed as winter tires, they behave similarly in summer and winter tires. All tires models with a worse winter performance (see ADAC tire test) are in turn better in the summer than winter tires there, but also it has a lot of catching up on dry roads.

              Winter tires pay for their suitability to snow very noticeable from about 4 mm tread depth - which leads us to consider it in the summer "use up" Since the partially worn tread blocks no longer deform when braking so much handling and braking distance are rather better than when new. However, it is expected due to the reduced tread depth with security risks in the wet.


              закључак


              На највише - безбедност - дефицити на сувом асфалту тврде против коришћења зимских гума у ​​лето. Што и не чуди: Савремене гуме су стручњаци у својим годишњим добима.

              Све гуме одсекао мало боље, али не постоји апсолутна све сезоне гуме. Пошто су дизајнирани као зимски пнеуматици, они се понашају слично као у летњим и зимским гумама. Све гуме модели са лошијом зимске перформансе (погледајте АДАЦ тест гума) су заузврат боље у лето од зимских гума тамо, али исто тако има много сустизања на сувим путевима.

              Зимске гуме плате за њихове подобности за снег врло приметног од око 4 дубине мм шаре - што нас наводи да га размотри у лето "користи се" Од делимично носи газећи блокова не деформише при кочењу толико руковање и кочења су прилично боље него када нова. Међутим, очекује се, због смањеног дубине шаре са безбедносним ризицима у мокар.

              -----------
              ovako ADAC rece
              Bolje biti sretan nego pametan

              Comment

              • Franjo
                Banovan
                • 14.08.2009
                • 2831
                • Inđija - Beograd
                • Renault megan II res

                Originally posted by gorki View Post
                Pa kompromis je bas taj - imas 2 seta, 4 + 4, gume ti se ravnomerno trose...
                Upravo tako! Pre tri godine, kupio sam megana, sa dva kompleta guma na felnama. U zimskom kompletu, dve gume, koje su korištene na prednjim točkovima, neravnomerno su pohabane, dok su dve bile u vrlo dobrom stanju. Korištene (raubovane) samo dve sezone u Nemačkoj. I prešle najmanje 70 Kkm.

                Zbog marke, zamenio sam sve četiri sa misheline alpine A3. Sada, nakon tri sezone, stare letnje i nove zimske u vrlo dobrom stanju, sa jedva vidljivim znakovima habanja!

                Gume sam platio 28.000 dinara (oko 250 evra), pa je računica: da sam za 36 meseci odvajao 7 evra (770 RSD), sada bih mogao da kupim novi komplet zimskih guma. Ali, kao što sam rekao, još su u izvanrednom stanju, pa se nadam, da će me služiti, još nekoliko sezona. A, time promeniti i ovu računicu.

                Problem je, pored kratkog jorgana (za neke), ustvari u našem mentalitetu! Ali, to je već puno puta elaborirano.

                Comment

                • klodovik
                  CBC Član
                  • 19.01.2012
                  • 37
                  • Zemun

                  Originally posted by mupe View Post
                  Ne može ministar ništa da naredi, čak ni kad je sps na vlasti. Posebno ne može da stavi pravilnik van snage rečima.


                  Pa, da smo normalna država verovatno tako ne bi moglo, ovako...
                  I još dodato da policija "neće praviti prioritet oko teme" dok na putu ne bude snega, leda ili poledice...
                  Lično, staviću ih za par dana, pa neću da razmišljam...

                  Comment

                  • boban1982
                    CBC Senator XXL
                    • 14.03.2010
                    • 1106
                    • Batajnica
                    • SAXO VTS-BIC

                    Ovoj temi nikad kraja...Sta vredi da polemisemo kad je zakon jasan,nadali smo se nekim izmenama,ali nista od toga...Ko je stalno u autu morace da stavi sve cetiri,a onaj ko retko vozi mozda se i provuce nekako...

                    Comment

                    • zdushan
                      CBC Veteran
                      • 21.08.2012
                      • 129
                      • Beograd
                      • Toyota Corolla E12 1.6 vvti

                      ZIMSKE GUME UDAR NA PRAZNE DŽEPOVE GRAĐANA! Prema novom Pravilniku o podeli motornih i priključnih vozila i tehničkim uslovima za vozila u saobraćaju na putevima, koji je stupio na snagu 4. maja 2012. godine, u periodu od 1. novembra do 1. aprila, vozila u Srbiji moraju biti opremljena zimskom opremom.


                      http://www.toyotaclub.rs/forum/index.php

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        Mene ova tema toliko nervira da ne smem ništa da pišem
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • mupe
                          CBC Senator XXL
                          • 05.10.2006
                          • 822
                          • bg
                          • Laguna 3 GT 2.0T 205

                          Re: Zimske gume i novi ZOBS

                          ^^ Slažem se.

                          Comment

                          • boban1982
                            CBC Senator XXL
                            • 14.03.2010
                            • 1106
                            • Batajnica
                            • SAXO VTS-BIC

                            Doro izgleda da je vreme za katanac!

                            Comment

                            • rajmax63
                              CBC Prijatelj
                              • 02.04.2005
                              • 1415
                              • Bačka Palanka
                              • AUDI A6 2.0TDI 170KS

                              Neka Dora još malo sačeka.
                              Ajde neka neko kada dodje 01.11 nahvata Policiju i slika njihove gume.Svi moraju da poštuju zakon,a pogotovo oni za primer
                              Ajde da vidimo ko ima petlju od vas koji mnogo ili previše komentarišete zakon da postavi ovde slike
                              blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
                              Audi ima crveno T

                              Comment

                              • Chubbs
                                Everybody lies
                                • 29.01.2006
                                • 5807
                                • Novi Sad
                                • Audi A6 1.8T

                                ma gde sme...
                                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                                Comment

                                Working...
                                X