CITROEN - Saveti za kupovinu,informacije

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    Dakle mislim da ovo razbija stereotip o tome kako su francuzi skupi
    ja mislim da francuze treba po ceni delova i uopste odrzavanja porediti sa svojim konkurentima, sa istim tipom i klasom automobila.

    Mercedes je premium marka, pa ni delovi ne mogu da budu bas uzro jeftinoce.
    pogotovu za takve malecne serije (ne znam koliko je uopste prodato tih modela da li bese SLK ili SLR kod nas, sumnjam da je nesto mnogo) su i delovi skupi a pogotovu kod nas.

    Mercedes pa pogotovu novi(ji) modeli nisu bas za nase obicne plate...ni po cemu.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • sw.brick
      CBC Senator XXL
      • 09.10.2004
      • 8141
      • Beograd, barajevo-zemun
      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

      ne znam kako je sa najnovijim hidrauličarima, ali stari su imali ručnu na prednje točkove.
      jer to nije zabranjeno euro normama kao opasno po bezbednost ?
      ono generalna zabrana posto rucna spada i u pomocnu kocnicu u slucaju otkaza vozila pa mora da ima sposobnost da zaustavi vozilo koje je bilo i u pokretu.

      znam za tu foru, pogotovu kada je rucica u obliku neke rukohvata koji izlazi iz insrument table
      volvo
      945 SE turbo lpg
      344 GL lpg

      Comment

      • djukic
        CBC Senator XXL
        • 27.03.2005
        • 2526
        • Beograd

        Delovi trapa koji traju dozivotno??? Ma daj koji to automobil???

        Rucna kocnica koja deluje na prednje tockove je uobicajena kod citroena. XM ima naravno istu takvu kocnicu.

        P.S. Pokusaj Brick da zaustavis BMW-a ili Volvoa rucnom kocnicom ja probo vise puta i blo je jako interesantno (dovoljno siroko). Na XM-u takav pokusaj rezultira BEZBEDNIM zaustavljanjem bez promene pravca kretanja
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          ja probao na Volvoima, raznim.
          probao i na Fordu i jos nekim.
          malo skripe gume i to je sve. stane ne bas brzo ali stane.
          naravno u pravcu, nema razloga da ne bude tako.

          sa tom prednjom kocnicom sam probao, okrene se auto.
          prednji koce a zadnji obilaze kao nekoceni.

          dozivotni trapovi, standardno kod kvalitetnih konstrukcija i izrade.
          Toyota mi pada na pamet kao prva (da ne pominjem ono sto vozim).
          Mazde isto.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • Ols
            CBC Član
            • 15.01.2007
            • 22

            A ZASTO BI KOCIO RUCNOM , KOD XM-A JE ONA DOLE PORED KVACILA TAKO DA JE SKORO I NEMOGUCE TO IZVVESTI U VOZNJI

            Comment

            • Wowa
              CBC Član
              • 25.08.2005
              • 47
              • Novi Beograd

              Balans-štangla je namerno najslabija karika kod "normalnih" proizvođača. Jako često se menja na 15-20 000 km. Selen-blokovi takođe često. Na japancima sa dvostrukim trougaonim ramenima, seleni na gornjem ramenu stradaju često na 20-30 000km, a prodaje se, naravno, u kompletu.
              Ako voziš BMW, i malo si nagluv na kuckanje na prednjem vešanju, uskoro spremi par stotina, jer tamo to ide lančano vrlo brzo. Treba li da pominjem letvu volana na nekim BMW-ima i VW-ima proizvodnje posle '99. Moj poznanik je napravio kuću samo od uvoza letvi za Passate i Audije.
              Govorim o eksploataciji na putevima u Srbiji, a ne o podacima ADAC-a.
              ...
              Nije Citroen savršen, daleko od toga, ali nisu baš ni drugi. A pošto su kao polovnjaci jevtiniji, imaš u rezervi dosta para za jako dugo održavanje.
              C2 VTR
              GS PALLAS
              2CV6 Dolly

              Comment

              • Wowa
                CBC Član
                • 25.08.2005
                • 47
                • Novi Beograd

                Da dodam - postoje automobili kojima se može oprostiti poneki nedostatak, jer uživanje je višestruko jače od maltretiranja.
                A postoje oni kojima se ne prašta ništa, jer ništa i ne pružaju, samo hladne brojke... i uvek ima neki drugi bolji po tim brojkama.
                C2 VTR
                GS PALLAS
                2CV6 Dolly

                Comment

                • djukic
                  CBC Senator XXL
                  • 27.03.2005
                  • 2526
                  • Beograd

                  Brick:
                  Trapovi u Srbiji netraju vecno:
                  Ford scorpio:
                  Menjani silen blokovi, kugle, krajevi spona
                  BMW E34
                  Menjani amortizeri prednji,glava volana, krajevi spona...
                  Mislim da su ovo automobili malo vise klase. Nazalost u toku njihove eksploatacije menjao sam gore navedeno.

                  Sto se tice XM-a i BX-a i rucne kocnice razocarao sam se silno.
                  Svake zime na Zlatiboru ili Kopaoniku uzivao sam okrecuci se i ludujuci sa BMW-o. Znas ono pod rucnom a on se okrece i okrece,pa ono skretanje pod rucnom ...
                  Sa XM-om i BX-om krajnje razocaravajuce na snegu stisnes rucnu a ono on samo kliza pravo i staje
                  https://t.me/pump_upp

                  Comment

                  • Duke
                    CBC Senator XXL
                    • 16.01.2006
                    • 753
                    • Urbs Naissus

                    Mora da promenis potpis u "XM volim al' ne znam da vozim". Vidis kako ti je s Bemvejcem sve polazilo za rukom...
                    "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                    Comment

                    • ibralic
                      CBC Član
                      • 22.11.2006
                      • 55
                      • Solin,RH

                      A što je sa npr. PASATOM i A4,na tim autima dijelovi ovjesa jako brzo stradaju! Moj brat je u 3 godine i pređenih 40.000km dvaput mijenjao sve moguće spone,krajnike,kugle .... na svom A4 1.8 20V 1998.g.
                      na LHM-u je udobnije...

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        pa nista, VAG je dotakao dno kvaliteta i to nije nista novo.
                        zivi od stare slave.
                        i za mnoge druge vazi da su srozali kvalitet izrade (i kosntrukcije preteranom stednjom na materijalu).
                        zar je to opravdanje izrade losi(ji)h vozila, ma koje marke da su, da postoje jos gora vozila.

                        putevi su isti za sva vozila, samo neka se pre drugih samoraspadaju.
                        tako je ovde kod nas, tako je neposrednom okruzenju, tako je i sirom Evrope...
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • sw.brick
                          CBC Senator XXL
                          • 09.10.2004
                          • 8141
                          • Beograd, barajevo-zemun
                          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                          Mislim da su ovo automobili malo vise klase
                          razocaracu te, ti automobili nisu malo vise klase kvaliteta izrade, pogotovu Ford (koji ima fabricku gresku na trapovima, konstrukcioni problem). imao Forda upoznao poreklo i oprostio se od trajnog resenja.

                          BMW je tek kasnije uspeo da podigne kvalitet izrade, a trapovi su dugo ostali neresena enigma za tog proizvodjaca i to za gotovo sve modele (sto se tice trajnosti na karakteristicnim mestima) i o tome godinama pise strucna stampa.

                          pomenuo sam Mazdu ili Toyotu, moze i Lexus ako treba veci auto.
                          jednostavno dobro napravljeni auti, ne kvare se ne trose se i nemaju problema koje si ti iskusio.

                          i voze se pri mnogo gorim uslovima i putevima od nasih sirom sveta ( i po Africi i po Aziji) pa im to ne smeta.

                          nema nijednog tehnickog razloga da se trapovi raspadaju sami od sebe, gotovo uvek je greska fabrike svesno (usteda preko svake mere na kvalitetu) ili manje svesno ali obicno nije krivica nepostojanja tehnologije izrade.
                          logika da se (vise) kvari, da bi se prodavali delovi i extra zaradjivalo. nista novo

                          ako kazete da Citroen danas daje bezuslovnu garanciju na trapove 200.000km znaci da moze mnogo bolje od onoga sto je bilo ( i naviklo se da mora krace)

                          bravo za Citroen.
                          volvo
                          945 SE turbo lpg
                          344 GL lpg

                          Comment

                          • nenad011
                            CBC Veteran
                            • 01.04.2006
                            • 198
                            • Novi Beograd

                            Ne znam za Lexus jer se jos uvek nije mnogo "prosetao" nasim putevima
                            Moj prijatelj je dugo vozio Toyotu i i par puta je menjao homokineticke zglobove...
                            Mislim da neko strogo pravilo ne postoji ali sigurno da je realno da kad platis 30k za kola bolje ce se ponasati nego ona od 15k
                            Ipak je to logika koja je i dalje neumitna
                            Ipak ono sto bih jos dodao jeste da i ako "odu" silen blokovi, ili neki deo mehanike to se ne desava cesto a cene su krajnje prihvatljive...pricam za BX
                            -homokineticki oko 4500 din
                            -uporna spona 3400 din
                            - silen blokovi 800 - 1200 din
                            ...
                            cak i za nas standard krajnje izdrzljivo

                            Comment

                            • sw.brick
                              CBC Senator XXL
                              • 09.10.2004
                              • 8141
                              • Beograd, barajevo-zemun
                              • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                              homokineticki je urodjena mana prednjeg pogona i tu nema pomoci, nevezano za sam trap i kvalitet istog.
                              ja jos nisam cuo da postoji prednji pogon kome je reseno da homokin. traje stotinama hiljada km ili da je neki takav auto dogurao do milion km bez menjanja homokin.
                              na Toyotama koliko znam homokin. je tu negde 200.00-300.000km zdrav.

                              delovi trapa sami po sebi i nisu posebno skupi (nema ni razloga, sve je jednostavno, malo materijala, jednostavna izrada) ali kosta rad koji je skup.
                              e sad kod nas jos rad nije (dovoljno) na ceni pa umesto radnog sata od 50+ evra neto bez poreza mnogi majstori rade skoro pa za bagatelu.

                              na zapadu, o cijim automobilima i pricamo, danas poseta servisu sa takvim obimom radova na trapu nije ispod 500 evra minimum kada se uracunaju svi zavisni troskovi. ( a brzo raste taj zbir).

                              samo kazem da nema nijedan tehnicki razlog da se napravi trap da traje krace od svecice, od filtera goriva, od kaisa, plocica ili slicnih delova koji su potrosni. da ne pricam koliko je jedna turbina opterecenija od balans poluge (koja jedva da ucestvuje u voznji po ravnom) a traje kudikamo duze od ovde navedenih intervala.

                              kada tako kratko traje trap ili neki njegovi delovi na vecem uzorku raznih vozaca uzrok je obicno u konstrukciji/izradi a ne u putevima.

                              fabrika moze ako hoce i ako se potrudi da napravi dobar trap koji je i dodatno izdrzljiv dugorocno a moze i los. stvar je po meni vise politike nego tehnike (tehnickih ogranicenja materijala).

                              danas ionako nije moderno praviti aute koje ce da traju, najvise 5-7 godina se predvidja a onda obavezno kvarovi da bi se vlasnik podstaknuo da odresi kesu za novi.
                              da se tocak okrece...

                              koliko vidim to je preovladjujuci stil i jako je malo ostalo fabrika kojima kvalitet predstavlja prioritet a zaradu baziraju na globalnom sirenju (japanci tipicno, i korejci danas) prodaje a ne na cestom servisiranju prodatih.


                              meni nije prihvatljivo da prvih 150.000km novi auto poseti ikada servis vanredno, kao sto ni frizider nema potreba za posetama servisu.
                              ili gomila drugih tehnickih uredjaja i sistema.

                              za 20.000-30.000 i vise evra novi auto treba/mora da bude besprekorno pouzdan kada napusti fabriku a servisna mreza da postoji ako se dogodi neka havarija/sudar/redak slucaj pojedinacnog kvara.

                              kao sto je slucaj sa komercijalnim vozilima, kamionima gde je kontrolni pregled na 100.000km. i naravno nema nikakvih radova oko trapa ili slicno a voze se istim putevima kao i putnicka vozila.

                              mozda gresim, meni to ukazuje da auti mogu da se naprave da mnogo duze traju, ako se hoce.
                              volvo
                              945 SE turbo lpg
                              344 GL lpg

                              Comment

                              • Duke
                                CBC Senator XXL
                                • 16.01.2006
                                • 753
                                • Urbs Naissus

                                Originally posted by "brick
                                mozda gresim, meni to ukazuje da auti mogu da se naprave da mnogo duze traju, ako se hoce.
                                Tu nema zbora, to je 100% tako. Sklon sam da verujem da postoje posebni timovi inzenjera angazovanih da projektuju "smrt" odredjene komponente automobila. Pa ako se neko zezne pa napravi trap koji ce da traje 200 000 bez servisa, odma' sledi shut-karta .
                                Nikad se nisam posebno interesovao za terence, ali drzim da se retko moze videti vlasnik starog Land Rovera ispod dzipa, kako menja spone Znaci kad moze tu da se napravi da traje, moglo bi i drugde. Ali, money, sweet money...
                                "Ja sam tamo bio, i opet cu da bijem."

                                Comment

                                Working...
                                X