Ocigledno je da je na autu bilo steceno krilo, branik i far
krila su na autu manje bitna za sigurnost od vetrobranskog stakla recimo koje je noseci, gradivni element karoserije cvrsto lepljeno i povezano u strukturu koja trpi sile pri sudaru. isto i poklopac motora, gepeka...mogu da se skinu i auto se nece promeniti strukturno.
ali krov i pod su 2 veoma bitna elementa kutije koja cini karoseriju samonosecom. ako je doslo do guzvanja makar minimalnog poda, krova ili puklo prednje ili zadnje vetrobransko staklo taj auto je gotov- zavrsio karijeru i otpisuje se kao totalna steta.
pustanje takvog auta u dalji promet/trgovinu a kamoli u saobracaj je krivicno delo bez obzira sta trgovci pricaju naivnim kupcima kako su ga kao popravili.
naravno ne kod nas, gde je pravni sistem tek u zacetku a zakoni (i primena) jos na niovu kamenog doba u vecini oblasti..pa tako i u oblasti saobracaja i osiguranja.
nisu takvi slupani automobili zabranjeni zakonom za dalju upotrebu u razvijenim zemljama tek tako iz hira- jeftinije je baciti slupan auto nego kasnije dozivotno izdrzavati invalida iz saobracajke ili smrtni slucaj i posledicne visoke troskove tokom decenija (nema novostvorene vrednosti i drustvenog proizvoda od mrtve osobe dugi niz decenija...umanjen razvoj ...nizi opsti standard stanovnistva).
troskovi saobracajki su jako visoki, uporedjuju se sa ratnim po posledicama u smislu dugorocnosti i cene kostanja.
a mi smo naravno prebogati pa nas te pare i ne zanimaju, mozemo kao do sada da se razbacujemo resursima i materijalnim i ljudskim.
Srbija je u vrhu po broju poginulih i postradalih u nesrecama prema kolicini saobracaja. i svako od nas je potencijalna meta i potencijalno zrtva saobracjanog haosa.
statistika je neumoljiva, nesrece se zaista dogadajaju, ljudi zaista umiru, i zaista su brojke tuzne i strasno opominju (ili ne, kako ko vec prihvata i tumaci brojke i njihovu poruku).
pitanje bi moglo da bude i zasto smo mi neki nadrealni ljudi pa nam ne odgovara ono sto odgovara celom modernom svetu a to je zabrana polupanih automobila jer je sveukupno jeftinije za sve nas. pa i za pojedince koji bi da ih kupe na osnovu izgleda.
naravno, postoji kriterijum sta je slupani auto i totalna steta a sta nije i moze dalje da se popravi i koristi.
Comment