Pa taj koji planira svaki dan da ima sudar sa smrtonosnim ishodom, ne da ne treba ni da vozi, nego neka pazi kad prelazi ulicu van pesackog prelaza, a pogotovu tek na pesackom
Da li kupiti lupan auto?
Collapse
X
-
XM ima polušasiju
brick ti si pricao o mb124 koju je neki tvoj prijatelj popravljao posle jaceg udarca i kazes da se i normalno dan danas koristi,pa on bi prvi pored tebe prestao da vozi tako nesto.
Comment
-
-
Al se raspisasmo o XM-u. Auto nema sasiju. Ima "sanke" na koje se kace motor i prednji trap a zatim se iste sanke srafovima zakace na samonosecu karoseriju auta.
Uzeti udaran ili neudaran auto. Ako je u pitanju Diana ili bilo koji od citroen A serije onda nikako. Ali ako je upitanju neki mocniji auto onda sigurno da.
Comment
-
-
sama tvrdnja o "mrtvachkim sanducima" bila makar malo blizha tvojoj tvrdnji
na te spoljne faktore uglavnom ne mozemo uticati a ono sto ostaje uvek je pasivna i aktivna konstrukicona osobina vozila sto se bezbednosti po putnike tice.
ja nista ne tvrdim, samo umem da citam analize ovlascenih institucija koje se sirom sveta bave tom tematikom kao profesionalci, pocevsi od osiguravajucih kompanija koje nece da osiguraju ponovo auto koji je imao totalnu stetu pa bio popravljen (ili popravljan), da sluzbe tehnickih pregleda takodje ne zele da se potpisu i daju slobodno da takav slupani auto ponovo krene u saobracaj pa do izvestaja i opet tih gadnih statistika medicniskih sluzbi razvijenih zemalja.
sve ti podaci i te sluzbe se decenijama bave pracenjem i nesto se ne secam da sam igde procitao da odobravaju, favorizuju ili smatraju da je jednom vec slupani auto koji je zakrpljen adekvatno siguran za ponovni sudar.
mozda ima i takvih iozvestaja koji kazu da je slupan pa popravljen auto isto sto i neslupani po pitanju bezbednosti, ja sam ih zasigurno propustio da uocim.Poenta, kao i na pochetku, tako i na kraju 18.000 i popravljeni lupani automobili nemaju veze sa vezom. Hocu reci imaju, celih nekih 1-2% veze.
ja sam video kako izgleda, nazalost uzivo, ponovljeni sudar u jednom vec krpljenom autu. a jedan moj bivsi kolega je tako ostao dozivotni invalid jer se auto bukvalno raspao pri sudaru- razleteo u parcice.
ja nikome nisam u stanju da savetujem da svesno kupi i sedne u auto koje je nekada bio proglasen za totalnu stetu a onda negde neko zakrpio nekako. ne bih mirno spavao.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Brick NHF nisam odoleo ali XM nema sasiju ima prednje sanke i to je sve.
CX je bio na klasicnoj sasiji (video kako izgleda ogoljen a i sam Citroen se time hvalio u prodajnim prospektima) pa kao naslednik XM bi mogao biti slican kandidat po resenjima.
ocito, pogresna pretpostavka.Inace imao sam 1.8d escort vise godina. Uzeo sam ga iako sam bio skeptican jer je udaran. Medjutim popravljan je u nemackoj odakle sam ga uvezao i ispostavio se kao odlican auto. Ni jednog trenutka nisam uocio ni jednu nepravilnost (gume, kocenje...).
to sto pominjes gume, kocenje ...su tako malecne sile naspram energije i sila koje nastaju tokom sudara da su zanemarljive.
prosta matematika kaze da se pri sudaru utrosi energija koja je proporcionalna masi* brzina na kvadrat (neki njen deo, najcesce skoro sva energija) kroz savijanje limova, ispadanje motora, energiju prenesenu na putnike i na ostale objekte koje udari vozilo dok se ne zaustavi. te sile su ekvivalentne desetinama tona, ili padu sa 20tog sprata solitera...
u redovnoj voznji nista ni priblizno takvim silama se ne moze osetiti na volanu, pri kocenju, pri upravljanju.
ali samo jednom se moze osetiti- i tada je razlika ostati ziv ili ne.
samo jednom je dovoljno da auto ne uspe da izdrzi sile...
popravnog nema.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Ša me gabri za Švedsku?Misliš lakše je kad se gine u uredjenom saobraćaju?
a to je bitna razlika.Mnogi od tih automobila su bili lupani, neki manje, neki više.
ali uz jednu sitnicu koju si zaboravio- vozaci mnogih od tih lupanih danas nisu zivi (jedan prijatelj mog oca je tako zavrsio u Zastavi 1300 ni kriv ni duzan) a vozaci danas lupanih izlaze posle sudara na svojim nogama.
razlika je drasticno ocigledan u ucestanosti i verovatnici jednog ili drugog ishoda nekada i sada.
tolika ocigledna da ne vidim potrebu osvrtanja.Adac, ma ko je taj adac uopšte??
samo kvare idilu pa nalaze mane automobilima.
a tek oni Euro NCAP, kakvi su oni tek nocna moraVešt si, vešt, ali imperija uzvraća udaraconda bi bilo 17900
tebi je mozda malo, meni nije...opet stvar dioptrije.
a da je u praksi razlika veca nego sto i opisao pokazuju iskustva zemalja Evrope gde se i do PET puta manje gine svedeno na isti parametar (vozilo*broj opredjenih kilometara i to pri daleko guscem saobracaju i gorim vremenskim uslovima.
tako prevedeno na obican jezik razlika je 18000 naspram 3500-4000 a sto je moguce u praksi postici adekvatnim merama, postupcima i edukacijom per svega.
postedjenih 15tak hiljada osoba godisnje ne bih rekao da je nesto sto niej vredno truda i ozbiljnijeg pristupa temi.
a za nas obim saobracaja sve preko 5.000 godisnje vec odskace od evropskog proseka i naprosto je porazno gde smo sa ovim danasnjim brojkama (zvanicnim).
Svega toga ne bi bilo da je perica na vreme otišao u policiju i zabranio lupane automobileMa jasam ubedjen da ti imaš akcije od Zastave??volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
Pa taj koji planira svaki dan da ima sudar sa smrtonosnim ishodom, ne da ne treba ni da vozi, nego neka pazi kad prelazi ulicu van pesackog prelaza, a pogotovu tek na pesackom
ali kako prosecan covek provede dovoljno veliki deo zivota u saobracaju u nekom vidu, onda mu nije svejedno sa kakvim posledicama se moze suociti.
osim ako nema rezervni zivot, iz iluzija video igrica i holivudskih filmica
ne bi tako pricao da vidis dok stojis na kruznom toku kako ****** (ocito teska ******) namerno i direktno se zabija u auto koji stoji i gadja vozaca, a onda bezi.... i neposredno posle toga jos u vidokrugu se zabija u policijski auto koji je krenuo u poteru.
mozda mozes to da nazoves planiranjem sudara, ali ne verujem da bi se vozac koji je gledao smrti u oci moze olako sloziti sa tvojom tezom.
a taj vozac sam mogao biti ja, mozda ti, mozda svako od nas... i naravno neplanirano.
ne mozes se iskljuciti iz upotrebe auta na danasnjem nivou potreba ali ni ne moras da svesno trpas glavu u torbu kupujuci svesno auto za koji znas da je bio tesko slupan i stoga od svih relevantnih institucija otpisan.
jeste, bio je jeftin, da li je i tvoj zivot takodje jeftin ???
samo pitanje a u praksi svasta ispadne, neplanirano i nenadano.
svakoga dana, negde, nekome, zbog nekoga ili necega na sta nije mogao uticati niti znati unapred.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
brick ti si pricao o mb124 koju je neki tvoj prijatelj popravljao posle jaceg udarca i kazes da se i normalno dan danas koristi,pa on bi prvi pored tebe prestao da vozi tako nesto.
on prvi vise nikada nije seo u taj MB124. kupio drugi novi a za ovaj su se drugi grabili da ga koriste.
zna covek, profesionalac gde je granica do koje se ide.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
ja ovde radim u autolimarskoj radionici(body shop)mi smo imali hiljade auta koja su bila blizu totalne stete ali dodju ljudi sa osiguranja i kazu popravljaj,dosta puta smo kidali cjeli prednji kraj i navarivali novi ,nekad se naruci i nova strana auta od pocetka do kraja,tako da smo sjekli auta svukuda i imali smo auta da se vrate opet ih isti covjek slupa i nikad se nije moglo prmjetit da je udarano prije,a vozili su ih i na testove kasnje gledali jesuli sigurna da se vrate nazad u voznjuZnaci ako se auto uradi po propisima popravi moze da se dovede u fabricko stanje,mi smo vazda dobijali blue print od svkog auta iz fabrike i oni su nam govorili gdje se moze sjec i varit sigurno da nebude gresaka.Ove price su smjesne sto citam ovuda auto nikad nije sigurno ovo ono,nisu sigurna auta kod nas fico,zastava101 ili tako ta starija malo jer su ona fabricki napravljena slaba.
Jos jedna stvar sto se kod nas gine,pod jedan slaba policija vecina nepostuje saoracajne propise i pod dva slaba auta(stara i slabo se odrzavaju)
Znaci ako nadjes neko novije auto da je dobro uradjeno(po propisu) slobodno ga mozes uzet,a vidim ovda najvise znaju ljudi sto nikad nisu ni dirnuli oko auta nego svo znanje su stekli na internetu i citajuci okolo,mislim to je dobro valja znat i teoriju ali treba malo i prakse
to je slika od Cadilac CTS-V koji se radio u shopu od mog prijatelja,evo dole link pogledajte jos slika,sve je radjeno po propisu iz fabrike auto se nije moglo primjetit da je udarano i kasnje covjek ga ponovo udari i docera njima da ga rade,auto prejako zanjega ima preko 400ks
05' GSX-R 750(yosh,K&N,PCIII...)
03' inf. G35-Greddy TT narucen
95' M3 turbo-Prodat
97' M3-4 vrata automatik
95 M3 PTG widebody(3.2 masina +vortech supercharger)
Comment
-
-
pazi, ja, a i vecina ovde su skepticni sto se tice udaranog auta zbog toga sto malo ko popravlja auta u ovlastenim servisima, ovde je nepisano pravilo da kad se slupa auto skrpi se za manje pare kod nekog majstora na crno i onda ide na prodaju, ja sam uvijek za to da se plati i 2000 vise ako treba ali da auto bude kao iz fabrike, sto se tice osiguranja tu je mrka kapa, dok ti izvuces pare od njih auto moze da istrune,a i naknada koju su oni odredili jedva da moze da pokrpi troskove tog majstora na crno, i naravno bez neke veze u osiguravajucem drustvu koja ce da pogura citavu stvar i malo pojaca odstetu nema nista, na zalost to je tako kod nas i moje iskustvo i iskustva ljudi iz moje okoline sa tim stvarima su takva
HSD - MAN B&W 77600PS x 104 RPM
Comment
-
-
Dobro, kada sam postavio pitanje nisam mislio na odvaljene od zivota, isprevrtane i slicne automobile, nego, primera radi, Murda-rov porsche koliko je ostecen. Cisto sam uzeo primer velicine ostecenja...MESTO ZA VASU REKLAMU!
Za samo 1000 din mesecno! :-)
Comment
-
-
navarivali novi ,nekad se naruci i nova strana auta od pocetka do krajavozili su ih i na testove kasnje gledali jesuli sigurna da se vrate nazad u voznjuZnaci ako se auto uradi po propisima popravi moze da se dovede u fabricko stanje,mi smo vazda dobijali blue print od svkog auta iz fabrike i oni su nam govorili gdje se moze sjec i varit sigurno da nebude gresaka
ako jos upotrebi lim od krova, haube ili necega od nekog auta to je vec premija, barem nije otpadni lim..daleko si, zaboravilo se o metodama rada ovde.Ove price su smjesne sto citam ovuda auto nikad nije sigurno ovo ono,nisu sigurna auta kod nas fico,zastava101 ili tako ta starija malo jer su ona fabricki napravljena slaba.
nema niti trunke dileme da su Fica ili 101 fabricki ocajno napravljeni i da ne mogu da zadovolje niti minimum minimuma koje zakonske norme predvijdaju kao pasivnu bezbedost. a i zabranjeni su za prodaju kao novi u EU, poodavno. da ti fabricki, novi, nelupani.
daleko od toga da je smesno kada neko pogine u takvim autima a sto je vrlo cesta pojava i pri najmanjim sudarima.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
-
naknada koju su oni odredili jedva da moze da pokrpi troskove tog majstora na crno, i naravno bez neke veze u osiguravajucem drustvu koja ce da pogura citavu stvar i malo pojaca odstetu nema nista, na zalost to je tako kod nas i moje iskustvo i iskustva ljudi iz moje okoline sa tim stvarima su takva
koliko ce dobro obaviti posao limar tako placen od osiguranja ovde iskustvo ljudi koje znam ukazuje da nije zgodno verovati da je takav auto doveden u fabricko stanje za slucaj ponovnog sudara.
da se moze za par desetina ili cak koju stotinu evra popraviti kvalitetno slupan auto to bi radili i na zapadu, na samom izvoru gde su delovi jeftiniji a popravka lakse ostvariva.
dovoljno je videti prakticno kako se ovde popravlja auto da nestane iluzija da je dobijen auto "kao nov".
blista se lak, sve sija na oko...dok ne ispadne sediste kroz pod pri blagom sudaru...ili se odvali deo limarije sam od sebe.
da ima i kvalitetnog rada i majstora ima, ali to kosta nesto vise od colje caja i sake pirinca, mislim ta popravka- a sto se onda kosi sa onim kupi slupan auto jer je jeftinije kao glavnim motivom.volvo
945 SE turbo lpg
344 GL lpg
Comment
-
Comment