Planiram kupovinu automobila, pa mi treba savet...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Marko001
    CBC Senator XXL
    • 09.09.2006
    • 1070
    • Belgrade

    #16
    Haha, nisam te smestio na groblje Moj post je bio vrlo dobronameran, samo sam pokusao da te odgovorim od kupovine tog saxa od 120 konja. A ono sto sam napisao za Mancea je istinit dogadjaj, a auto je veoma slican.

    U pravu si da je nekada (kao prilikom preticanja) bezbedniji startniji auto. ali to u isto vreme znaci da ako vozis neki trom auto neces se ni upustati u preticanje sve dok situacioja ne bude potpuno cista. naravno ako nisi bu_dala, a nisi. A ako imas startniji auto, racunaces sa tom njegovom startnoscu pa ces i kad vidis auto iz suprotnog smera koji nije tako daleko i ne ide tako sporo ipak krenuti u preticanje. naravno to sto je auto startan ce ti omoguciti da se izvuces i to ce te vuci i vuci da ponovo i ponovo tako pretices-sve rizicnije. a dovoljno je samo jednom da pogresis u proceni pa da dodje do nepopravljivih posledica. pa i da ti nista ne bude,previse je bre i da se ugruvas, zadobijes posekotine, unistis auto i navuces sebi krivicnu odgovornost za sudar. nazalost znam takve slucajeve... a ako imas tromiji auto nisi ****** da se sa njim zaleces, nego ces cekati potpuno cistu situaciju i onda preteci i to je to.

    Dalje, nije tacno da su danas mali automobili jednako bezbedni kao i veliki. To je jedna velika zabluda koju su kod ljudi izazvale zvezdice na Euroncap crash testovima. Sustina je u tome da su automobili podeljeni u klase i da zvezdice vaze samo u okviru konkretne klase, a ne i u poredjenju sa automobilima vise klase. recimo ako grande punto ili yaris imaju 5 zvezdica to en znaci da su jednako bezbedni kao mercedes e klase koji isto iam 5 zvezdica. jednostavno to niej ista klasa i ne moze se uporedjivati, veci auto je uvek bezbedniji. ima vece deformabilne zone, zone koje apsorbuju energiju sudara, plus ima vecu masu, obicno i vise sigurnosne opreme i bezbedniji je od manjeg automobila koji ima isti broj ili cak i vise zvezdica.

    a sto se tice emisije gde su razbili smart od betonski zid i ja sam je gledao. imao je cak i snimljenu. tacno ej da je kabina ostala prilicno ocuvana ali da putnici ne bi preziveli zbog g sile. ali to ne treba da ti bude opravdanje da kupis manje bezbedan auto. osim toga ta situacija da vozilo sa 100 km/h udari u betonski zid niej abs realna. cak ej najverovatnija kod automobila koji su nestabilni pri evlikim brzinama,a to su automobili sa malim medjuosovinskim rastojanjem, kao sto je taj saxo... kod njih je najveca verovatnoca da ces pri velikoj brzini izgubiti kontrolu nad vozilom i zakucati se u nadvoznjak. a ne osoporavam ja da ces poginuti i u mercedesu ako se sa 100 ukucas u zid. razlika je u tome sto je mecka daleko stabilnija i predvidjena je za krstarenje auto putem velikim brzinama, dok je saxo mali gradski, da ne akzem zenski autic u koji su oni ubudzili motor od 120 konja koji je totalno neprimeren za tu karoserijicu. za njega je bre i 60 konja puna kapa. sigurno da su izvrsili na tom vts-u neke modifikacije, ukrucivanej ogibljenja itd, ali opet se ne moze porediti sa nekom meckom ili slicnim vecim automobilom.

    dakle moj ti je savet kupi mecku 124 200D. ako ipak hoces manji a noviji auto onda recimo fiat bravo 1,2... 1,6 je ipak prejak za tebe (po mom misljenju), nemoj zameriti. ili punto 1,2.

    a inace nisi u pravu sto se tice kilometraze. bas me je nedavno covek vozio u mecki 124, presla je ne 200 000, nego 380 000 km i kao nova je po svemu. enterijer perfektan, motor isto, ne kvari se... a to je za tog saxa bre misaona imenica. vazno je samo da je normalno tretirana i redovno odrzavana.

    Comment

    • Simon
      CBC Član
      • 25.03.2007
      • 12
      • Beograd, ex Senjak, trenutno Medakovic

      #17
      Ok. Posle svega ovoga uzeo sam u obzir fiat bravo .
      Je l ima neko iskustva sa njima? Kvarovi, servis, delovi...itd....
      Mada se i dalje ne slazem sa tobom oko snage motora. Vozio sam volvoa v40 1.8, vectru 2.2d, punta sporting i nisam imao nikakvih problema...

      Comment

      • Black Knight
        CBC Senator XXL
        • 13.10.2004
        • 2020
        • Novi Beograd, kicblo

        #18
        Molim sve koji nisu da ispune lokaciju u profilu.Hvala!
        Injection is good,but I'd rather be blown!

        Comment

        • Durango
          CBC Senator XXL
          • 01.02.2006
          • 590
          • Zemun, Srbija

          #19
          Saxo VTS je genijalan auto, naravno ako je u dobrom stanju. Meni su sumnjivi ovi jeftiniji primerci, tako da postoji mogucnost da su bili razbijani. Dobro obrati paznju na stanje auta jer ih ima sigurno dosta sa dusom u nosu. Vecinom su ih kupovali klinci i izivljavali se na njima do besvesti. Da sam na tvom mestu ne bih odustao od njega!
          Sto se tice 124-ke 200D, tesko ces naci dobar primerak, a i ako ga nadjes, za te pare mozes da kupis neku staru 20 godina. Moze ona jos dosta da sluzi, ali tebi sigurno ne treba toliki auto. Ti trazis neku zujalicu do nekih 7-8 godina starosti.


          @ myokis
          Zamalo nisam pao sa stolice kada sam video ovu 230. Ako je i upola dobra kao na slikama, da imam pare i da je ti nisi "rezervisao", dao bih mu 6.300 eura bez sekunde razmisljanja. Auto je EXTRA!!!!
          MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

          Comment

          • alt+64
            CBC Senator XXL
            • 27.02.2006
            • 571
            • bgd

            #20
            Originally posted by Marko001
            tako mali i lagan autic,malo,malo medjuosovincko rastojanje, pa 120 konja (neki to zovu i leteci kovceg), pa ti (verovatno) neiskusan, a mlad vozac... Cim si se toliko zalepio da hoces taj VTS,120 konja,sportski autic i da leti... Znaci da bi ga ti gazio...

            Zato pamet u glavu i bolje uzmi neki malo veci i stabilniji auto, sa malo manje konja, sad mislim da ti je i 100 previse. Ja bih na tvom mestu uzeo nekog tromog dizelasa bez turbine od 60-ak konja
            Jbt, el mora svakih mesec dana ovakva tema
            El sa 60ks ne moze da ide 140+?
            El bi preziveo zakucavanje u zid i sa 50?
            Kak'e veze ima sto je neiskusan? Svako sa preko IQ80 sigurno nece voziti preko granice gde se oseca sigurno.
            Ovi ispod su ionako visak - ko ih **be

            Ovakvim savetom (ako ga poslusa) mozes jedino da mu zgadis i voznju uopste, i ta kola koja kupi...Cemu to

            Ok. Posle svega ovoga uzeo sam u obzir fiat bravo
            Je l ima neko iskustva sa njima? Kvarovi, servis, delovi...itd....
            Imas 2-3 teme sa detaljima, pa potrazi i pitaj ako ostane nesto

            Comment

            • Marko001
              CBC Senator XXL
              • 09.09.2006
              • 1070
              • Belgrade

              #21
              Moze da ide 140+ sa 60ks, ali na kraju krajeva takav motor ce dosta pre 140 postati bucan, plus nece brzo ubrzavati,jednostavno vozac ce osetiti na vreme da ide prebrzo, tako da ne verujem da ce ga voziti 140.

              A inace nisam ja izmislio rupu na saksiji, pa 90% iskusnijih vozaca ako su dobronamerni nece mladom i neiskusnom vozacu preporuciti malecki auto kao taj saxo sa 120 konja.

              ja se i nisam vozio u saxu nikad, ali sam vozio pezo 106, sto mislim da je vrlo slican autic i gde je bre to za 120 konja ej...

              Alt+64 nazalost demantuju te podaci o udesima mladih vozaca... kojih je zaista mnogo.

              neka i uzme 120 konja, ali u nekom vecem, stabilnijem automobilu za ciju karoseriju to nije mnogo...

              @Durango

              Kazes da je saxo genijalan, a vozis mecku hvali more drz se kopna

              Comment

              • alt+64
                CBC Senator XXL
                • 27.02.2006
                • 571
                • bgd

                #22
                A inace nisam ja izmislio rupu na saksiji, pa 90% iskusnijih vozaca ako su dobronamerni nece mladom i neiskusnom vozacu preporuciti malecki auto kao taj saxo sa 120 konja.
                Hm,
                90% ljudi je '90 glasalo za slobu
                90% amerikanaca podrzava gay brakove
                90% ljudi koristi windows
                etc etc...
                Alt+64 nazalost demantuju te podaci o udesima mladih vozaca... kojih je zaista mnogo.
                Bilo bi lepo kada bi ih pokazao, zajedno sa kolima koja su vozili.
                Anyway, onda mu bolje predlozi da je da ne vozi nista do 50te, a ne nesto sto ce mu oduzeti svaku mogucnost uzivanja u voznji

                p.s. Postoje i druge novine osim SAT eb*nog plusa

                Comment

                • Marko001
                  CBC Senator XXL
                  • 09.09.2006
                  • 1070
                  • Belgrade

                  #23
                  Reci mi sta bi neiskusan vozac mogao gore da kupi nego autic "najmanje" klase u nazovi sportskoj verziji sa prejakim motorom?

                  Pa stvarno nema gore varijante... Nisu ljudi to dzabe nazvali kovceg na tockovima.

                  Kao sto rekaoh onda bolje neka kupi jak auto ali neki veci,stabilniji za koga je to primeren motor.

                  Comment

                  • AEROX
                    CBC Član
                    • 08.02.2006
                    • 93
                    • Nish

                    #24
                    Ljudi decko je reko da mu treba manji auto sa dobrim ubrzanjem (i ja bi trazio isto da sam u Beogradu).. Da li mi koji imamo male automobile sa trebamo da ih bacimo i kupimo vece zbog bezbednosti!? Neko rece da je bolje da se kupi nesto staro i provereno -pa i to staro je nekad uvezeno ovde i...

                    alt+64_ slazem se sa tobom da svako ko je pametan nece dozvoliti sebi da upadne u neku neprijatnu situaciju.

                    I ja isto merkam duze vreme saxo vts i pezo 106 i nesto cu uzeti ovog leta. Sigurno znas da postoji i saxo vts od 1400ccm i 75 ks, i vtr od 1600ccm sa 90ks. Gledao sam neke testove (TOP GEAR) i pohvalili su ga da ima dobar zaustavni put i dobro drzanje. U Engleskoj je najpopularniji hot hatch. Na netu sam nalazio neke koji su presli i po 240 000 km. a izgledaju extra, tako da bi trebalo da se obrati posebna paznja pri kupovini.. Ja nigde nisam cuo nesto lose o saxu a i znam dosta ljudi koji ga voze i ne pravi im nikakve probleme..

                    E sad od saxa je po meni bolji clio 1.6 ali on je i skuplji..

                    Saxo VTS 1.6 16v
                    Max. output
                    (DIN) 118.6 PS (117.0 bhp) (87.2 kW)
                    @6600 rpm
                    Max. torque
                    (DIN) 145.0 Nm (107 lbft) (14.8 kgm)
                    @5200 rpm

                    Saxo VTR 1.6i
                    Max. output
                    (DIN) 88.2 PS (87.0 bhp) (64.9 kW)
                    @5600 rpm
                    Max. torque
                    (DIN) 135.0 Nm (100 lbft) (13.8 kgm)
                    @3000 rpm

                    Comment

                    • alt+64
                      CBC Senator XXL
                      • 27.02.2006
                      • 571
                      • bgd

                      #25
                      @Marko001
                      Pazi, kapiram ja sta hoces da kazes, i ne gajim iluzije da cu, ma sta rekao, promeniti tvoje misljenje, ali je problem sto se ono zasniva na "tako treba", "narod najbolje zna"...

                      Napisao sam ti gore sta "narod" sve radi/misli, i nijedna od te 3 stvari (a ima ih 10^6) nije ni normalna ni pametna ni korisna.

                      Jos jednom, ako mu je voznja uzivanje(a ne bi bio ovde da nije), i voli brzo da vozi, vozice brzo ma sta vozio. Samo je pitanje koliko ce moci da uziva u tome.
                      A sto se tice "velikih/sigurnih" kola, nisi mi odgovorio, el mislis da bi pri 60kmh (prosecna gradska brzina) preziveo zakucavanje u zid u bilo cemu?

                      pozdrav

                      Comment

                      • Marko001
                        CBC Senator XXL
                        • 09.09.2006
                        • 1070
                        • Belgrade

                        #26
                        Ako neko vozi 60, nema sanse da sa toliko udari u nepokretnu prepreku, pri toj brzini nisu velike sanse za gubljenje kontrole, a i kocice, pa ce sam udarac biti pri manjoj brzini. a to je slicna brzina kao na Ncap kres testovima tako da bi verovatno preziveo i udarac pri 60. e sad ako bi se sudario sa drugim vozilom koje isto ide 60 e onda bi se pozdravio sa zivotom

                        Ja nemam nista protiv malih automobila, saxa, pezoa 106, ili malo vecih (ali ipak malih)- klia, korse itd. ali samo mislim da ih treba uzeti u verziji sa primerenim motorom i voziti ih na primeren nacin, to su ipak pre svega gradski automobili,a ne automobili za jurcanje i velike brzine. za saxo, 106 i slicne i 60 ks je dovoljno, mozda je oko 75 neki optimum. za klia/korsu 90 ks je po meni sasvim dovoljno, puna kapa. a sve preko 100 je neadekvatno.

                        Comment

                        • sri98
                          Admin od Trpeze
                          • 24.10.2004
                          • 7262
                          • Republic of Konjarnik
                          • Toyota Corolla E 210

                          #27
                          Marko, pisac je hteo reci da mozes da vozis 100, vidis prepreku, pocnes da kocis i u nju udaris sa 60.

                          Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                          Comment

                          • miroslavm
                            CBC Senator
                            • 13.02.2007
                            • 208
                            • Beograd, Zvezdara

                            #28
                            Odgovori su poceli da idu u širinu i dubinu.Decko je lepo rekao da mu treba auto za po gradu, malo startniji. A poc;eše saveti mecke, budževine sa 120 konja itd. Nikad ne uzimaj male aute sa predimenzioniranim motorima,nece dugo trajati,obicno su to fabricke egzibicije da dokažu šta mogu, a pošto uzimaš polovan, neceš se usreciti. Saxo i Bravo su dobar predlog, zašto ne i ta Alfa ili Klio. Nemoj patiti od imena, jer više nema loših auta kao pre 20-30 god kad se znalo ciji lim je dobar ,ciji dizel je pouzdan,itd.sad je sve slicno,tehnologije su dostupne,nema ekstremno loših auta jer tržište je surovo, biraš samo onaj koji ti se više svidja.Uzmi što noviji možeš, ipak to ima svojih razloga, a pre davanja novca teraj ga u ovlašceni servis da sve provere i ako ima neku sitnu manu ne odustaj, jer nema netaknutog polovnog auta.
                            Pozdrav,i srecno.javi sta si uradio

                            Comment

                            • AreOut
                              CBC Senator XXL
                              • 22.07.2006
                              • 590
                              • Zabjelo

                              #29
                              Uzmi ti auto od prvog vlasnika i sa servisnom knjizicom, pa neka je i stariji i slabiji
                              http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

                              Comment

                              • GT
                                CBC Senator XXL
                                • 01.12.2006
                                • 337
                                • Beograd

                                #30
                                Prica pocinje da bude smesna i glupava kao i svaki put kad se neko pojavi sa ovakvim pitanjem! Hajde malo da ne navodimo vodu svako na svoju vodenicu nego da pokusamo da pomognemo momku da se odluci!

                                Kakav bre Fiat Bravo\Brava za 5k eura?! Accent?! Getz?! Saxo?!

                                Od svega sto si nabrojao Alfa 145 1.6 ili 1.8 su najbolje i najisplatljivije resenje, to je cinjenica! Svi koji ce opet da pominju kako se kvari i ostalo neka potisnu tu ideju u startu, prihvatam samo one koji su vozili i voze Alfu!

                                LM, za 4k eura kupis jako dobar primerak, ostane ti jos kilo eura da je dovedes u skoro savrseno stanje!

                                Hajmo malo bez predrasuda, ako uzmes Alfu imaces extra lep automobil, sa mnogo opreme u startu, poprilicno startan i okretan, relativno mlad i nimalo skup za odrzavanje, ko ne veruje mozemo slobodno uporediti cene delova (originalnih), plus moja Alfa je 2.0 sa 150 konja, gde je recimo set kvacila duplo skuplji od 1.4 i 1.6!

                                Da ne bude da pricam napamet, vozio sam i clio i Bravo i Bravu, Xantiu, Punta i Twinga, sve sto mogu reci je da je u poredjenju sa mojom 146 2.0 sve extremno smesno, da ne upotrebim neku tezu rec...

                                Ako zelis ja cu te provozati u svojoj Alfi, pa cemo zajedno da odemo da pogledamo neki od pomenutih "rivala", verujem da ces istog dana odluciti sta zelis da kupis!
                                Ma dajte ljudi, budimo realni... Kakav Saxo i Daewoo, Clio RS dolazi u obzir uvek, ali u ovom cenovnom rangu?!
                                Onda odrzavanje za Bravo i Brava je klasicno isto kao i za 145\146, a enterijer i sam feeling za volanom je isto kao doope i krofna, ma dajte molim vas...

                                I sta cemo vise sa tom pricom:"Skuplje je odrzavanje!" Pa recimo da je i skuplje (a nije) jer kad vozis ono Govno Obmotano Limenom Folijom bas te briga hoces li da sipas u njega Vital ili Dijamant, a kad kupis jedan ovakav automobil ne mozes biti ravnodusan, i sam ces zeleti da je na njemu sve originalno i kvalitetno
                                Svaki automobil se kvari i svakom treba odrzavanje, nekom malo vise , nekom malo manje! Ali definitivno kad ti isti taj automobil pruzi vise, moras i ti njemu malo vise da das, to je zakopn prirode! Izgleda da ovi sto voze Golf II nemaju problema sa zakonima fizike, dinamike, termodinamike imehanike...

                                Bojim se da mnogi nece shvatiti, pa ce cela ova rasprava da potekne u onom pravcu:"Ciji je veci?!" i :"Sta vi Alfisti umisljate?!", ali neka ih, drugacije ne bi bilo zanimljivo...
                                "Driving an Alfa Romeo is not like driving an ordinary car in an ordinary context. It is pure driving desire turned into a car which is also the expression of one's personality. When you are in the driving seat, your hands on the leather steering wheel, you are at one with your Alfa Romeo: the road before your eyes, the tyres's grip on the road, your heart beating at the same rpm of your engine."

                                Comment

                                Working...
                                X