Haha, nisam te smestio na groblje
Moj post je bio vrlo dobronameran, samo sam pokusao da te odgovorim od kupovine tog saxa od 120 konja. A ono sto sam napisao za Mancea je istinit dogadjaj, a auto je veoma slican.
U pravu si da je nekada (kao prilikom preticanja) bezbedniji startniji auto. ali to u isto vreme znaci da ako vozis neki trom auto neces se ni upustati u preticanje sve dok situacioja ne bude potpuno cista. naravno ako nisi bu_dala, a nisi. A ako imas startniji auto, racunaces sa tom njegovom startnoscu pa ces i kad vidis auto iz suprotnog smera koji nije tako daleko i ne ide tako sporo ipak krenuti u preticanje. naravno to sto je auto startan ce ti omoguciti da se izvuces i to ce te vuci i vuci da ponovo i ponovo tako pretices-sve rizicnije. a dovoljno je samo jednom da pogresis u proceni pa da dodje do nepopravljivih posledica. pa i da ti nista ne bude,previse je bre i da se ugruvas, zadobijes posekotine, unistis auto i navuces sebi krivicnu odgovornost za sudar. nazalost znam takve slucajeve... a ako imas tromiji auto nisi ****** da se sa njim zaleces, nego ces cekati potpuno cistu situaciju i onda preteci i to je to.
Dalje, nije tacno da su danas mali automobili jednako bezbedni kao i veliki. To je jedna velika zabluda koju su kod ljudi izazvale zvezdice na Euroncap crash testovima. Sustina je u tome da su automobili podeljeni u klase i da zvezdice vaze samo u okviru konkretne klase, a ne i u poredjenju sa automobilima vise klase. recimo ako grande punto ili yaris imaju 5 zvezdica to en znaci da su jednako bezbedni kao mercedes e klase koji isto iam 5 zvezdica. jednostavno to niej ista klasa i ne moze se uporedjivati, veci auto je uvek bezbedniji. ima vece deformabilne zone, zone koje apsorbuju energiju sudara, plus ima vecu masu, obicno i vise sigurnosne opreme i bezbedniji je od manjeg automobila koji ima isti broj ili cak i vise zvezdica.
a sto se tice emisije gde su razbili smart od betonski zid i ja sam je gledao. imao je cak i snimljenu. tacno ej da je kabina ostala prilicno ocuvana ali da putnici ne bi preziveli zbog g sile. ali to ne treba da ti bude opravdanje da kupis manje bezbedan auto. osim toga ta situacija da vozilo sa 100 km/h udari u betonski zid niej abs realna. cak ej najverovatnija kod automobila koji su nestabilni pri evlikim brzinama,a to su automobili sa malim medjuosovinskim rastojanjem, kao sto je taj saxo... kod njih je najveca verovatnoca da ces pri velikoj brzini izgubiti kontrolu nad vozilom i zakucati se u nadvoznjak. a ne osoporavam ja da ces poginuti i u mercedesu ako se sa 100 ukucas u zid. razlika je u tome sto je mecka daleko stabilnija i predvidjena je za krstarenje auto putem velikim brzinama, dok je saxo mali gradski, da ne akzem zenski autic u koji su oni ubudzili motor od 120 konja koji je totalno neprimeren za tu karoserijicu. za njega je bre i 60 konja puna kapa. sigurno da su izvrsili na tom vts-u neke modifikacije, ukrucivanej ogibljenja itd, ali opet se ne moze porediti sa nekom meckom ili slicnim vecim automobilom.
dakle moj ti je savet kupi mecku 124 200D. ako ipak hoces manji a noviji auto onda recimo fiat bravo 1,2... 1,6 je ipak prejak za tebe (po mom misljenju), nemoj zameriti. ili punto 1,2.
a inace nisi u pravu sto se tice kilometraze. bas me je nedavno covek vozio u mecki 124, presla je ne 200 000, nego 380 000 km i kao nova je po svemu. enterijer perfektan, motor isto, ne kvari se... a to je za tog saxa bre misaona imenica. vazno je samo da je normalno tretirana i redovno odrzavana.

U pravu si da je nekada (kao prilikom preticanja) bezbedniji startniji auto. ali to u isto vreme znaci da ako vozis neki trom auto neces se ni upustati u preticanje sve dok situacioja ne bude potpuno cista. naravno ako nisi bu_dala, a nisi. A ako imas startniji auto, racunaces sa tom njegovom startnoscu pa ces i kad vidis auto iz suprotnog smera koji nije tako daleko i ne ide tako sporo ipak krenuti u preticanje. naravno to sto je auto startan ce ti omoguciti da se izvuces i to ce te vuci i vuci da ponovo i ponovo tako pretices-sve rizicnije. a dovoljno je samo jednom da pogresis u proceni pa da dodje do nepopravljivih posledica. pa i da ti nista ne bude,previse je bre i da se ugruvas, zadobijes posekotine, unistis auto i navuces sebi krivicnu odgovornost za sudar. nazalost znam takve slucajeve... a ako imas tromiji auto nisi ****** da se sa njim zaleces, nego ces cekati potpuno cistu situaciju i onda preteci i to je to.
Dalje, nije tacno da su danas mali automobili jednako bezbedni kao i veliki. To je jedna velika zabluda koju su kod ljudi izazvale zvezdice na Euroncap crash testovima. Sustina je u tome da su automobili podeljeni u klase i da zvezdice vaze samo u okviru konkretne klase, a ne i u poredjenju sa automobilima vise klase. recimo ako grande punto ili yaris imaju 5 zvezdica to en znaci da su jednako bezbedni kao mercedes e klase koji isto iam 5 zvezdica. jednostavno to niej ista klasa i ne moze se uporedjivati, veci auto je uvek bezbedniji. ima vece deformabilne zone, zone koje apsorbuju energiju sudara, plus ima vecu masu, obicno i vise sigurnosne opreme i bezbedniji je od manjeg automobila koji ima isti broj ili cak i vise zvezdica.
a sto se tice emisije gde su razbili smart od betonski zid i ja sam je gledao. imao je cak i snimljenu. tacno ej da je kabina ostala prilicno ocuvana ali da putnici ne bi preziveli zbog g sile. ali to ne treba da ti bude opravdanje da kupis manje bezbedan auto. osim toga ta situacija da vozilo sa 100 km/h udari u betonski zid niej abs realna. cak ej najverovatnija kod automobila koji su nestabilni pri evlikim brzinama,a to su automobili sa malim medjuosovinskim rastojanjem, kao sto je taj saxo... kod njih je najveca verovatnoca da ces pri velikoj brzini izgubiti kontrolu nad vozilom i zakucati se u nadvoznjak. a ne osoporavam ja da ces poginuti i u mercedesu ako se sa 100 ukucas u zid. razlika je u tome sto je mecka daleko stabilnija i predvidjena je za krstarenje auto putem velikim brzinama, dok je saxo mali gradski, da ne akzem zenski autic u koji su oni ubudzili motor od 120 konja koji je totalno neprimeren za tu karoserijicu. za njega je bre i 60 konja puna kapa. sigurno da su izvrsili na tom vts-u neke modifikacije, ukrucivanej ogibljenja itd, ali opet se ne moze porediti sa nekom meckom ili slicnim vecim automobilom.
dakle moj ti je savet kupi mecku 124 200D. ako ipak hoces manji a noviji auto onda recimo fiat bravo 1,2... 1,6 je ipak prejak za tebe (po mom misljenju), nemoj zameriti. ili punto 1,2.
a inace nisi u pravu sto se tice kilometraze. bas me je nedavno covek vozio u mecki 124, presla je ne 200 000, nego 380 000 km i kao nova je po svemu. enterijer perfektan, motor isto, ne kvari se... a to je za tog saxa bre misaona imenica. vazno je samo da je normalno tretirana i redovno odrzavana.
Comment