priča o Vartburgu
Ovo je priča o jednom automobilu. Tačnije,ovo je priča o jednom "automobilu". Ovo je priča o Vartburgu.
--- 1986. ćale došao do neke love i odluči da kupi nov auto.Ja tada imao 10god,pa se, naravno,nisam ništa pitao.Kakve su bile mogućnosti više se i ne sećam,al izbor padne na novog Vargasa.Bio je to "nov" model,sa promenjenom maskom i ,po prvi put,menjačem dole,na podu.Drečavo crven,čini mi se da je u dozvoli pisalo "crvena 74".
Bio je u upotrebi do pre 2-2.5 godine,znači pune 22,poslednjih nekoliko malo vožen...prešao je ukupno oko 186 000. Prevukao je "boga-oca",krš i lom razno-raznih stvari.Gepek ko sanduk,500l,samo otvoriš poklopac i trpaš.Kao novog,ćale je zaštitio pragove i zadnje koševe,u pragove je sipao bitumen,dal baš čist bitumen ili neku smešu ne znam,ali to je i dan-danas zdravo i čvrsto.Tukao sam čekićem po njima,drška popušta,al pragovi ne.Zadnja krila (koševi) isto,al prednja su menjana nekoliko puta,odvrnu se šafovi i menjaš.Nisu bila zaštićena,zašto ne znam.
---Motor...uh,ko još ne zna kako zvuči Vargas? Brum,brum...brum,brum...bruuuuuuum. "Cvajtak",3 cilindra,990kub,50 ks.Kad podigneš haubu,ima mesta da komotno stane još jedan.Radio je "kao sat" (ovo jos niste čuli) do nekih 183 000,a onda crko...onda ćale kupi drugog Vargasa za 110e,prepakuje mu motor(komšija je to uradio za jedno 3-4 sata
) i teraj dalje .Čak ga je i 1 ili 2 puta i registrovao sa tim drugim motorom,kad sam mu ja nakon toga rekao da to i nije "baš po propisima",slegao je ramenima,"otkud znam?" Valjda broj motora niko nije ni gledao
Ulje se ne menja,nema kartera,motor se podmazuje dvotaktolom koji se sipa u benzin,2.5%.Zato Vargasi "ostavljaju tragove dima"...Inace,nema motornog kočenja,kad ga je moj drug probao,rekao je "Čoveče,pustiš mu gas,a on ide još brže"
--- Udobnost....ne postoji
Što bi rekli Atheist Rap: "Šasija mu čvrsta,debela dva prsta,amortizeri tvrdi,stradala mi krsta....branik od betona,možeš ubit slona,sedišta mu meka,ko k**a poneka..." Zvučna izolacija ne postoji,prostora dovoljno,nema nikakvu pregradu između nogu vozača i suvozača,ni pozadi..."Komandna tabla" prostija biti ne može,rupa za radio ispred suvozača,ako je sam u kolima,vozač mora da bude dugoruk...ali,na primer,imao je dva tajmera za brisače, na 3 i 5 sek,to nisam nigde još video.
.
---Sta je popravljano?... A šta nije.... Uvek je u gepeku stajala rezervna sajla kvačila,pucala je nekoliko puta.Najteži deo kod zamene je bio oprati ruke posle.Al realno,može i bez kvačiila,ono se pritiskalo samo za prvu,iz 2.u 3.,posebno iz 3.u 4.,ide glatko i bez kvačila.Poluautomatik
...Pa "zvezda"-to je neki deo što spaja motor sa menjačem,oglođu se ivice tog šestougaonika,ubaciš u brzinu,auto ne kreće...onda zašušti i uz trzaj krene,menjano nekoliko puta.Amortizeri nikada nisu menjani ,nikad trap nije regliran,čini mi se.Kad nece da upali,samo se skine crevo koje vodi u karburator,i u njega sipa benzin...pali ko mina!Šoferšajbnu razbio kamenčić od točka kamiona ispred,još pre 15-20 god,pukla u milion delića.I dan-danas se u autu pronađe po delić tog stakla.
--- Znake konačnog umiranja je počeo da pokazuje pre 2-3god,i od tada je vožen samo po selu.Vozili smo ga po moravskim budzacima i vukojebinama,preko njva i oranja(bukvalno).Auspuh je otpao,zvuk...uh! Volan je imao lufta pola metra,nikad se nije znalo na koju će stranu,točkovi su stajali pod čudnim uglom... Ali, Vargas je IŠAO!!
--- Konačno je stao pre godinu i po,dve...Onda je došao komšija i dao ćalu 80e,i oterao ga.Priznajem da mi je stajala knedla u grlu! Komšija je na svog Vargasa (al noviji model) prepakovao vrata,i još po nešto...Ćale je ostatak onog što je kupio za 110e prodao u staro gvožđe još pre par godina, za 100e.Biznis!
Sve u svemu,legendaran auto,kanta na točkovima,al ide..Ima ih po Nemačkoj,odlično očuvanih,restauriranih,prodaju se kao antikvitet za par hiljada evra. Ukratko-NENADJEBIV AUTO!.
P.S. Pre 10-ak god sam kupio Vektru,kasnije Audija,sve su to svemirski brodovi u odnosu na Vargasa,al mi kilometri pređeni sa njm pomalo nedostaju!!!
P.S. 2 Imao je komšija Vartburga (sad ispade da ovde svi voze Vargase,al nekad ih je zaista puno bilo),sprema se cela porodica da krene na neku svadbu,a on uzme da časkom zameni svećice. Skine stare,krene da vadi iz kutije nove,odvrne onaj mesingani šrafčić na vrhu,on mu ispadne iz ruke-i pravo u cilindar!!! Okupi se komšiluk,kako da to izvade,ne može magnet,klip u DMT...žena pizdi,kasne na svadbu,on se iznervira,i kaze-sedajte! Vozio ga je tako još nekih 700-800km,dok nije "zakovo".
Ovo je priča o jednom automobilu. Tačnije,ovo je priča o jednom "automobilu". Ovo je priča o Vartburgu.
--- 1986. ćale došao do neke love i odluči da kupi nov auto.Ja tada imao 10god,pa se, naravno,nisam ništa pitao.Kakve su bile mogućnosti više se i ne sećam,al izbor padne na novog Vargasa.Bio je to "nov" model,sa promenjenom maskom i ,po prvi put,menjačem dole,na podu.Drečavo crven,čini mi se da je u dozvoli pisalo "crvena 74".
Bio je u upotrebi do pre 2-2.5 godine,znači pune 22,poslednjih nekoliko malo vožen...prešao je ukupno oko 186 000. Prevukao je "boga-oca",krš i lom razno-raznih stvari.Gepek ko sanduk,500l,samo otvoriš poklopac i trpaš.Kao novog,ćale je zaštitio pragove i zadnje koševe,u pragove je sipao bitumen,dal baš čist bitumen ili neku smešu ne znam,ali to je i dan-danas zdravo i čvrsto.Tukao sam čekićem po njima,drška popušta,al pragovi ne.Zadnja krila (koševi) isto,al prednja su menjana nekoliko puta,odvrnu se šafovi i menjaš.Nisu bila zaštićena,zašto ne znam.
---Motor...uh,ko još ne zna kako zvuči Vargas? Brum,brum...brum,brum...bruuuuuuum. "Cvajtak",3 cilindra,990kub,50 ks.Kad podigneš haubu,ima mesta da komotno stane još jedan.Radio je "kao sat" (ovo jos niste čuli) do nekih 183 000,a onda crko...onda ćale kupi drugog Vargasa za 110e,prepakuje mu motor(komšija je to uradio za jedno 3-4 sata


--- Udobnost....ne postoji


---Sta je popravljano?... A šta nije.... Uvek je u gepeku stajala rezervna sajla kvačila,pucala je nekoliko puta.Najteži deo kod zamene je bio oprati ruke posle.Al realno,može i bez kvačiila,ono se pritiskalo samo za prvu,iz 2.u 3.,posebno iz 3.u 4.,ide glatko i bez kvačila.Poluautomatik

--- Znake konačnog umiranja je počeo da pokazuje pre 2-3god,i od tada je vožen samo po selu.Vozili smo ga po moravskim budzacima i vukojebinama,preko njva i oranja(bukvalno).Auspuh je otpao,zvuk...uh! Volan je imao lufta pola metra,nikad se nije znalo na koju će stranu,točkovi su stajali pod čudnim uglom... Ali, Vargas je IŠAO!!
--- Konačno je stao pre godinu i po,dve...Onda je došao komšija i dao ćalu 80e,i oterao ga.Priznajem da mi je stajala knedla u grlu! Komšija je na svog Vargasa (al noviji model) prepakovao vrata,i još po nešto...Ćale je ostatak onog što je kupio za 110e prodao u staro gvožđe još pre par godina, za 100e.Biznis!
Sve u svemu,legendaran auto,kanta na točkovima,al ide..Ima ih po Nemačkoj,odlično očuvanih,restauriranih,prodaju se kao antikvitet za par hiljada evra. Ukratko-NENADJEBIV AUTO!.
P.S. Pre 10-ak god sam kupio Vektru,kasnije Audija,sve su to svemirski brodovi u odnosu na Vargasa,al mi kilometri pređeni sa njm pomalo nedostaju!!!
P.S. 2 Imao je komšija Vartburga (sad ispade da ovde svi voze Vargase,al nekad ih je zaista puno bilo),sprema se cela porodica da krene na neku svadbu,a on uzme da časkom zameni svećice. Skine stare,krene da vadi iz kutije nove,odvrne onaj mesingani šrafčić na vrhu,on mu ispadne iz ruke-i pravo u cilindar!!! Okupi se komšiluk,kako da to izvade,ne može magnet,klip u DMT...žena pizdi,kasne na svadbu,on se iznervira,i kaze-sedajte! Vozio ga je tako još nekih 700-800km,dok nije "zakovo".
Comment