Vasa iskustva sa odredjenim modelom automobila

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rih
    CBC Član
    • 05.11.2010
    • 12
    • Uzice

    #16
    priča o Vartburgu

    Ovo je priča o jednom automobilu. Tačnije,ovo je priča o jednom "automobilu". Ovo je priča o Vartburgu.
    --- 1986. ćale došao do neke love i odluči da kupi nov auto.Ja tada imao 10god,pa se, naravno,nisam ništa pitao.Kakve su bile mogućnosti više se i ne sećam,al izbor padne na novog Vargasa.Bio je to "nov" model,sa promenjenom maskom i ,po prvi put,menjačem dole,na podu.Drečavo crven,čini mi se da je u dozvoli pisalo "crvena 74".
    Bio je u upotrebi do pre 2-2.5 godine,znači pune 22,poslednjih nekoliko malo vožen...prešao je ukupno oko 186 000. Prevukao je "boga-oca",krš i lom razno-raznih stvari.Gepek ko sanduk,500l,samo otvoriš poklopac i trpaš.Kao novog,ćale je zaštitio pragove i zadnje koševe,u pragove je sipao bitumen,dal baš čist bitumen ili neku smešu ne znam,ali to je i dan-danas zdravo i čvrsto.Tukao sam čekićem po njima,drška popušta,al pragovi ne.Zadnja krila (koševi) isto,al prednja su menjana nekoliko puta,odvrnu se šafovi i menjaš.Nisu bila zaštićena,zašto ne znam.
    ---Motor...uh,ko još ne zna kako zvuči Vargas? Brum,brum...brum,brum...bruuuuuuum. "Cvajtak",3 cilindra,990kub,50 ks.Kad podigneš haubu,ima mesta da komotno stane još jedan.Radio je "kao sat" (ovo jos niste čuli) do nekih 183 000,a onda crko...onda ćale kupi drugog Vargasa za 110e,prepakuje mu motor(komšija je to uradio za jedno 3-4 sata ) i teraj dalje .Čak ga je i 1 ili 2 puta i registrovao sa tim drugim motorom,kad sam mu ja nakon toga rekao da to i nije "baš po propisima",slegao je ramenima,"otkud znam?" Valjda broj motora niko nije ni gledao Ulje se ne menja,nema kartera,motor se podmazuje dvotaktolom koji se sipa u benzin,2.5%.Zato Vargasi "ostavljaju tragove dima"...Inace,nema motornog kočenja,kad ga je moj drug probao,rekao je "Čoveče,pustiš mu gas,a on ide još brže"
    --- Udobnost....ne postoji Što bi rekli Atheist Rap: "Šasija mu čvrsta,debela dva prsta,amortizeri tvrdi,stradala mi krsta....branik od betona,možeš ubit slona,sedišta mu meka,ko k**a poneka..." Zvučna izolacija ne postoji,prostora dovoljno,nema nikakvu pregradu između nogu vozača i suvozača,ni pozadi..."Komandna tabla" prostija biti ne može,rupa za radio ispred suvozača,ako je sam u kolima,vozač mora da bude dugoruk...ali,na primer,imao je dva tajmera za brisače, na 3 i 5 sek,to nisam nigde još video. .
    ---Sta je popravljano?... A šta nije.... Uvek je u gepeku stajala rezervna sajla kvačila,pucala je nekoliko puta.Najteži deo kod zamene je bio oprati ruke posle.Al realno,može i bez kvačiila,ono se pritiskalo samo za prvu,iz 2.u 3.,posebno iz 3.u 4.,ide glatko i bez kvačila.Poluautomatik ...Pa "zvezda"-to je neki deo što spaja motor sa menjačem,oglođu se ivice tog šestougaonika,ubaciš u brzinu,auto ne kreće...onda zašušti i uz trzaj krene,menjano nekoliko puta.Amortizeri nikada nisu menjani ,nikad trap nije regliran,čini mi se.Kad nece da upali,samo se skine crevo koje vodi u karburator,i u njega sipa benzin...pali ko mina!Šoferšajbnu razbio kamenčić od točka kamiona ispred,još pre 15-20 god,pukla u milion delića.I dan-danas se u autu pronađe po delić tog stakla.
    --- Znake konačnog umiranja je počeo da pokazuje pre 2-3god,i od tada je vožen samo po selu.Vozili smo ga po moravskim budzacima i vukojebinama,preko njva i oranja(bukvalno).Auspuh je otpao,zvuk...uh! Volan je imao lufta pola metra,nikad se nije znalo na koju će stranu,točkovi su stajali pod čudnim uglom... Ali, Vargas je IŠAO!!
    --- Konačno je stao pre godinu i po,dve...Onda je došao komšija i dao ćalu 80e,i oterao ga.Priznajem da mi je stajala knedla u grlu! Komšija je na svog Vargasa (al noviji model) prepakovao vrata,i još po nešto...Ćale je ostatak onog što je kupio za 110e prodao u staro gvožđe još pre par godina, za 100e.Biznis!
    Sve u svemu,legendaran auto,kanta na točkovima,al ide..Ima ih po Nemačkoj,odlično očuvanih,restauriranih,prodaju se kao antikvitet za par hiljada evra. Ukratko-NENADJEBIV AUTO!.
    P.S. Pre 10-ak god sam kupio Vektru,kasnije Audija,sve su to svemirski brodovi u odnosu na Vargasa,al mi kilometri pređeni sa njm pomalo nedostaju!!!
    P.S. 2 Imao je komšija Vartburga (sad ispade da ovde svi voze Vargase,al nekad ih je zaista puno bilo),sprema se cela porodica da krene na neku svadbu,a on uzme da časkom zameni svećice. Skine stare,krene da vadi iz kutije nove,odvrne onaj mesingani šrafčić na vrhu,on mu ispadne iz ruke-i pravo u cilindar!!! Okupi se komšiluk,kako da to izvade,ne može magnet,klip u DMT...žena pizdi,kasne na svadbu,on se iznervira,i kaze-sedajte! Vozio ga je tako još nekih 700-800km,dok nije "zakovo".

    Comment

    • agamemnon
      CBC Početnik
      • 31.03.2010
      • 7
      • Lejpovou

      #17
      Audi 100, karoserija 44 (C-3)

      - Trenutno sam pod jakim impresijama, kakvo zadovoljstvo, prijatnost i pouzdanost u vožnji pruža stari Audi 100, karoserija 44 (C-3), 1987.g. Radi se o dizelašu sa turbokompresorom, 2.0 ltr, 5 cilindara (SOHC), 87KS, maksimum momenta 172Nm na 2750obr/min. Jedino 2.2E od 140KS iz serije Audi 100 ima neznatno jači maksimalni obrtni moment. Potrošač je ekstremno mali s obzirom na godište i kubikažu, u opsegu 90-110km/č, mirnije vožnje, ispod 5ltr/100km. Vožnja u gradskim uslovima veoma retko prelazi 6,5ltr/100km. Trenutno auto ima pređenih blizu 250000km, radi mirno, nema buke, nema glasnog klasičnog dizelaškog štektanja iako je stari tip pumpe (rotaciona).

      - Sipam mu Lukoilov Evrodizel i nema problema, ni sa pumpom, ni sa raznoraznim gumicama u sistemu goriva. Lukoil sipa aditive za podmazivanje pokretnih delova u sistemu tako da nema potrebe ni za aditivom za podmazivanje pumpe. Sve u svemu, motor radi fenomenalno i pouzdano. Pali iz prve na bilo kojoj temperaturi (- ili +). Jedino imam problem u radu pri startovanju na nižim temperaturama (ispod +15), ali razlog tome je slabiji akumulator(72Ah) od propisanog(88Ah); međutim, čim ga pokrenem iz mesta, posle 200m puta složi rad i ide bez problema i...bez dima.

      - O udobnosti nema šta da kažem, izvanredno. Ko je seo u bilo koji Audi 100, zna o čemu pričam. Ko nije, savetujem da proba. Luksuz za nesrazmerno male pare. Problemi na ovom autu su vezani za prednji trap, zbog velike težine koju nosi prednja osovina i sistem vešanja koji predviđa vožnju po kvalitetnim putevima, ne po putevima sa kraterima i planinskim vencima kakvi su putevi u Srbiji. Iz ovog razloga, ovaj auto nije za našu zemlju u ovom smislu. Ali, zato je za našeg čoveka, koji više voli da uživa, nego i leba da jede...

      - Enterijer odličan i funkcionalan, auto prostran ko mali stan, a u gepeku 'ladno staje još jedan motor u slučaju potrebe. Automatska klima radi besprekorno i posle 23 godine (Ševroletova klima). Jedino pazite kada menjate ili dopunjujete freon, u njega ide ISKLJUČIVO
      R-12 gas, nikako nešto drugo. Neznalice iz Tipo-klime u Kragujevcu su mi "sipale" gas koji ide u nove automobile što je rezultovalo nizom kvarova posle toga. Klima je sređena i radi ponovo, a Tipo-klimu najozbiljnije preporučujem za izbegavanje. Momci su nadmeni, a ne znaju ništa više od odvrtanja i zavrtanja ventila na bocama. Takvu radnju može da otvori bilo ko od nas ovde.

      - Dalje, upravljivost je odlična, auto ima malo širi ajnšlag 11,45m, ali je tako dizajniran da je nadupravljiv kod proklizavanja u krivini. Poseduje antirol-bar. Zadivljujuće je da, kad naviknete na gabarite auta i savladate upravljanje (lako), nemate problema da ga okrenete bilo gde i izvedete bilo kakvu piruetu sa njim.

      - Tu je i ABS sistem...prisutan problem sa zaprljanjem senzora.

      - Sedišta udobna, vožnja kao u lađi, vibracije minimalne, buka iz okoline odlično prigušena. Ako slušate muziku ili razgovarate, ne čuje se ništa spolja.

      - Mane: kvake, bravice, šrafovi, sajle, KUKE ZA SUNCOBRANE (savet je da ih čovek napravi sam od lima), parking-prostor (auto je dug sa kukom 5m, širok oko 1,8m), cena registracije neprimerena, osetljiv sistem za ubrizgavanje goriva, auto je nežan i ne trpi rktanje, nije za preko 120-130km/č i nije za naše puteve, a tek nije za naše ulice, počev od Beograda pa naniže (ne znam za Novi Sad jedino)...
      Voditi računa o tome da se auto nikako ne pregreje - besprekoran sistem za hlađenje je ključan, inače strada glava, a gotovo nikako ne može da se nađe druga, a i ako se nađe preskupa je (350evra). Vitalni delovi su veoma skupi, ali se auto retko, retko kvari, tako da to ne treba da brine vlasnika pod uslovom da nije uzeo razdrndanu kantu od nekog prevaranta.

      - Strogo voditi računa o ulju koje se sipa (puna ili polu-sintetika za turbodizel). Menjač, isključivo sintetika GL-4. Probao sam GL-5 jedno vreme i morao da ga izbacim. Ne igrati se sa fluidima po sistemima. Meni je u hidraulični servo sistem, neznalica RILE, samozvani stručnjak za VAG automobile iz Kragujevca, sipao ATF ulje i delom mi sj_bo neke ventile u sistemu, a zahvaljujući tome sam "stekao" i probleme sa upravljačkim sistemom...ulje sam posle našao originalno i sipao, a Rileta izbrisao iz svog imenika...

      - Glavna mana: retko ko UME da održava ovaj auto i retko ko se razume u složene sisteme u njemu. Veliki je problem naći odgovarajućeg majstora. Vlasnik mora da bude spreman da sve što može uradi sam, a da za ono što ne može, nađe vrhunskog majstora.

      - Sve u svemu, izvanredan auto za ne baš tako male pare...ovakav auto, dobro očuvan ne možete da nađete za ispod 3000evra. Ako je ispod te cene znajte da ćete najverovatnije morati da dopunite, bar do te brojke, ako ne i značajno više.

      Comment

      • Chubbs
        Everybody lies
        • 29.01.2006
        • 5807
        • Novi Sad
        • Audi A6 1.8T

        #18
        Re: Vasa iskustva sa odredjenim modelom automobila

        obrisano nepotrebno, idemo dalje.

        na forumu postoje posebne teme za iskustvo sa odredjenim majstorima i servisima pa ko sta ima da doda i oduzme, moze to uciniti tamo.
        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #19
          Mitsubishi L200 2.5 DID

          Evo nakon oko dve godine kako vozim skoro svaki dan službeni Mitsubishi L200 2.5 DID pa mogu ponešto i da napišem o njemu.

          Auto je 2008. godište ali je u moje ruke stigao godinu dana kasnije. Ima zatvorenu prikolicu i vodi se kao teretno vozilo. Motor je naravno dizel od 2500 ccm i okruglo 100 KW. Nije naročito agilan, pogotovo ako se uzme u obzir težina praznog vozila od skoro 2 tone, ali završava posao sasvim korektno i pouzdano. Zimi je prilično bučan dok se ne zagreje a sporo se zagreva Iako se u rezervoar sipa NIS-ov evro dizel do sada nije bilo baš nikakvih problema sa istim iako se dešavalo da motor slabije vuče nakon sipanja na nekim pumpama. Vožen je maksimalno 180 Km/h ali na nizbrdici Inače uz malo muke postiže 170. Nedostaje mu 6. brzina u takvim situacijama jer motor radi na preko 3500 rpm i dosta je bučan.
          Auto poseduje servo volan, koji je izuzetno lagan, a da bi se okrenuli točkovi do kraja u jednu stranu mora mnooogo da se mota volan.Zato krug zaokreta vozila skoro isti kao na Ladi Nivi koju sam vozio pre Mitsubishija a koja je duplo kraća.
          Auto je do sada prešao oko 26000 km i jedini kvar, uslovno rečeno, je bio prazan akumulator zimus na -10 stepeni C. Pogon je na zadnjim točkovima a postoji mogućnost uključivanja pogona na sva 4 točka kao i redukcije i zaključavanja diferencijala. Od opreme tu su još MP3 plejer, volan i ručice menjača i diferencijala presvučene kožom, parking senzori, klima uređaj, volan podesiv po visini, senzor za vezivanje pojaseva, kuka za vuču, prednja i zadnja svetla za maglu i elektro podizači svih stakala.
          Što se terenskih mogućnosti tiče mana je veliko međuosovinsko rastojanje, ali to ne može da se izbegne na pick-up vozilu. Terao sam ga kroz vrlo nepristupačne terene i nikada nije zakazao. Jednom je bilo manjih problema jer je blato bilo duboko, ali je uspeo da se izvuče nakon nekoliko cimova napred-nazad. Nakon toga je bilo manjih problema sa vožnjom preko 60 km/h jer je izgleda ostalo blata u diferencijalu ali to je brzo rešeno bez intervencije majstora. Na autu su inače M+S gume Bridgestone Dueler koje sasvim korektno završavaju posao i po asfaltu i po snegu i po blatu, i leti i zimi. Kočnice su napred diskovi a nazad ogromni doboši, inače su odlične i bez po muke zaustavljaju preko 2 tone težak auto.
          Položaj vozača je, naravno visok pa je zbog toga preglednost odlična iako je auto veoma veliki. Dobroj preglednosti doprinose i ogromni elektro podesivi retrovizori kao i već pomenuti parking senzori. Osećaj u vožnji je kao da lebdite na ogromnim jastucima Rupe oseća mnogo manje od klasičnih automobila. Potrošnja se kreće između 13-14 l/100km gradske vožnje i oko 12l gaženja po auto putu, ovog našek skrnavog evrodizela.
          Kvalitet materijala u unutrašnjosti nije baš vrhunski pa se tako ručica menjača već ogulila, a i obruč volana je poprilično načet već posle nepunih 26000 km. Plastika u unutrašnjosti takođe nije vrhunska ali je korektna za vozilo ove namene.
          Sve u svemu auto koji je odličan za određene poslove. Pouzdan, relativno okretan, može da se kreće po skoro svakom terenu i ima ogroman prtljažni prostor za opremu koju ja koristim svakodnevno. Vožnja po gradu može da bude problematična manje iskusnom vozaču zbog gabarita vozila ali to je neizbežno u ovoj klasi vozila.

          Comment

          • WEST 014
            CBC Senator XXL
            • 17.08.2010
            • 862
            • Valjevo
            • Audi A4

            #20
            Jeep cherokee 2.1 tdi

            JEEP CHEROKEE 2.1 TDI

            Nekih godinu i po dana u posedu, od toga godinu dana prodavan.
            1991 godiste, sve od opreme osim koze, roll bar.

            Dobre strane: Automobil je meni bio vrlo ugodan za voznju, udobna prednja sedista, menjac neverovatno precizan, prilicno udoban za terenca te generacije. .
            Najlepse od svega, ne mislis na rupe, na ivicnjake i trotoare, na bare, blato, sneg itd... Ima limariju i enterijer kao tenk, napravljeno da traje 100 godina.
            Spolja je bio KOCKA a unutra kao TRAKTOR ali sam ga ipak voleo, jednostavno ima neki smek i kad sednes u njega moras da ga volis pored svih mana.
            E sad lose strane: Renoov motor, veoma slabasan za tu karoseriju. Turbo rupa veoma izrazena, maksimalna brzina oko 130 km/h. Ovom autu je prava mera njegov fabricki motor 4.0 L. Zadnja klupa totalno neudobna. Nikad ni jedan Jeep nije 100 % ispravan, majstor koji ga je odrzavao se prosto obogatio servisirajuci tu marku.. Ili vam crkne servo, ili otkazu kocnice, podizaci i klima odavno ne rade. Onda ode i reduktor a sve to kosta, pa onda gume i dok ne kupite Jeep ne znate koliko je skup za odrzavanje.. Cene su brutalne... Ja sam na njemu sve sredio i onda ga prodao...
            Kad bih imao novca viska opet bih ga kupio, samo u varijanti 4.0L za vikend voznje....


            Yugo Tempo 1.1 2000 god.

            Kupljen od prvog vlasnika, u ekstra stranju.
            Auto je koriscen svakodnevno, 4 godine je bio kod mene. Ugradjen mu je plin koji mu je oduzeo i onako mali gepek ali ipak vrlo isplativa investicija...
            Dobre strane: Mali potrosac, smesno jeftin za odrzavanje, cak i nije isao lose, meni se pogodio da nisam imao neke kvarove, uglavnom se sve svodilo na redovno odrzavanje...
            Lose strane: neudoban, nedostatak servo uredjaja, bucan.. itd...
            Sve u svemu dobar auto za pocetnike, za ljude koji zele jeftinu voznju preporucujem dobar primerak, samo strpljenja, posle 15 krseva koje sam video nasao sam sta sam trazio, prodao sam ga u dobrom stanju i verujem da ce i sadasnji vlasnik sa njim da se slatko navoza...

            Comment

            • Sigtran
              CBC Član
              • 04.04.2008
              • 92
              • Beograd
              • BMW 525i M (E39)

              #21
              Suzuki Grand Vitara 1.9DDiS (2006-2012)

              Suzuki Grand Vitara 1.9DDiS (2006-2012)

              Konkretno, 2010-to godište, kupljen nov kod Eurosumara, restyling model (od 2009-te naovamo) sa migavcima na retrovizorima, istim renoovim 1.9dci (130KS) motorom, ali malko doteranim (troši u proseku 1lit manje goriva u odnosu na pre restylinga), diskovima pozadi (ranije doboši), doteranoj instrument tabli, boljoj zvučnoj izolaciji itd... U najvišoj je JLX-EL opremi pa ima i kožu, ksenone, šiber, otključavanje i start sa ključem u džepu, itd...

              Dobre strane:
              - šasija u osnovi, što pruža čvrstinu karoseriji i sprečava njeno "uvijanje", oštećenje, škripu,...
              - odlična upravljivost na putu za jedan džip (ima naravno i ESP), ponašanje i osećaj na putu skoro kao u automobilu sličnog međuosovinskog razmaka (2.64m)
              - pravi 4x4 sa mehaničkom redukcijom i blokadom centralnog diferencijala, 200mm klirens
              - odlične offroad mogućnosti, mnogo bolje od svih crossovera i većine manjih suv-ova tipa Honde CRV, Toyote RAV4, ix35, itd...
              - jeftinije održavanje (široko rašireni renoov 1.9dci motor od 130KS), a i u Eurosumaru ne tuku po ušima sa cenom (moj prvi redovni servis je bio oko 11.000din).
              - relativno jeftina registracija
              - dobra preglenost u svim pravcima, veliki elektropodesivi retrovizori zaista razmaze čoveka skoro pa da prestane da gleda preko ramena

              Mane:
              - samo 5 brzina, pa je nešto bučniji (u odnosu na druge džipove sa 6 brzina) i nepotrebno puno troši na autoputu pri većim brzinama (preko nekih 120-130km/h) - na 130km/h troši oko 9-10litara (pri 90km/h troši oko 5lit što je stvarno OK za permanentni 4x4).
              - jako kratka prva brzina (očigledno prilagođena za off-road, da miliš uzbrdo ili nizbrdo preko neravnog terena)
              - omanji gepek (400lit, proširiv obaranjem zadnjih sedišta do samo 800lit)
              - fabričke M+S gume Bridgestone Dueler HT687, u svemu prosečne. Zimi mogu da posluže, ali nisu za zimske off-road avanture. Završavaju posao ali ima i mnogo boljih guma na tržištu.
              - kažu da je osetljiv na loše (pogrešno) ulje u motoru, da u takvom slučaju očas posla "ode" katalizator i/ili FAP/DPF
              Last edited by Sigtran; 19.07.2011, 19:53.

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #22
                Re: Vasa iskustva sa odredjenim modelom automobila

                poslednji post pre godinu dana. ima li jos ko volje i vremena da napise koju?
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • chaboo
                  CBC Veteran
                  • 17.06.2012
                  • 195
                  • Beograd V.Mostanica
                  • citroen C5 hdi

                  #23
                  audi 200 turbo quattro

                  Da poslusamo Chubbsa,pisacu o autu kog vozim poslednjih 6 godina a to je audi 200 turbo quattro.
                  Sasija je ista kao na audiju 100 C3 sem razlike u farovima ,migavcima,haubi pomalo enterijeru i opremi.
                  Mane:
                  Motor: ima veliku turbo rupu treba da predje 2500 rpm da bi iole povukao sto u svakodnevnoj voznji smeta,problem planiram da resim ugradjom manje inertne turbine sa motora 1B.
                  Servo letva kod ovog modela procuri pre ili kasnije vecinom zbog koriscenja neadekvatnog ulja,nasao coveka koji remontuje iste (samo audijeve ) moja vec 5 godina ne pusta ni kap.
                  Gepek: veliki zapreminski ali samo manje stvari mogu u njega.
                  Zadnje koc. celjusti istina manje na quatrro modelima zato sto se sajle rucne kace sa donje strane pa prljavstina manje ulazi u celjust.
                  PREDNOSTI:
                  Prostor i komfor u kabini retko je videti model koji ima vise mesta za noge pozadi.
                  Limarija VRH najbolje pociinkovan auto svih vremena model C4 posle njega iako odlican nije kao C3.Moj i jos mnogi iako stari po 25 godina jos nemaju rdje nigde.
                  Kocnice: na mom modelu su dvoklipna klesta i veci diskovi i plocice traju preko 50000km
                  Motori svi petaci sem dizela su neunistivi cak i turbo (rupa mi se i dalje ne svidja) K glave znaju da prave probleme ali moja jos uvek radi odlicno iako vozim na plin vec 6 godina,a plin je u svima koje sam imao (4 komada) radio odlicno
                  trapovi su ok jedino mi smeta sto se vibracuije prenose na volan.
                  Menjac malo tvrdji ali izdrzljiv.
                  A sada najveca vrlina ovog auta to je QUATTRO pogon prve generacije sa vakumskom blokadom srednjeg i zadnjeg diferencijala.LJudi to je toliko dobar sistem da sa dobrim gumama za njega ne postoji sneg,led, blato, trava znaci samo vas klirens ogranicava gde da prodjete.Zimus sam sebi dokazao ono sto sam i znao a to je da je ovaj audi 200 quattro ostavio u podnoziju brda Mercedes ML270 CDI iz 2003.god zaglavljenog i bespomocnog u snegu.Sneg je bio toliki da sam nasedao patosom pa se vracao unazad prtio sebi put dok ML nije mogao da makne iako su oba vozila imala odlicne zimske gume.Posle ove pustolovine cak je i drug ciji je ML i koji je bio takav skeptik priznao da je pogon vrhunski i odusevio se kada sam ga vozio nazad uz drugo brdo po rovokopac da izvuce MLa (samo to je moglo da ga izvuce prvo sto je tezak 2,5 tone a drugo sto je ispod snega livada).U jednom nasem auto casopisu predstavljan je neki off road dogadjaj u okolini Nisa i svi su se zaprepastili kada su posle tri etape ugledali u spaliru audi 200 quattro u fabrickoj varijanti(lik iz NIsa je se priklucio konvoju i prosao svuda gde su mnogo ozbiljniji terenci prosli). Meni sada zimi predstavlja problem kada sednem u "obican" auto jor sam navikao da ne gledam koliki je sneg ,uspon, parkig mesta kol`ko hoces svi traze ocisceno ti samo uteras u sneg.Cak sam i grtal`cu (al se nije zaglav`la) napravio od fosni u obliku trougla nakacim na kuku jedan sadne na grtal`cu i pici ocistim dvoriste caskom a ima 20ak ari.iz jaraka sam za ovih 6 zima izvukao bar njih tridesetak koji su se tu nevoljno nasli.
                  Naravno nemojte ma razumeti da je bolji od pravih terenaca kao sto su land kruzer,defender ili nissan patrol ali za jedan putnicki auto
                  P.S.Chubbs je zimus sa iX bembarom prtio po onom parkingu u NS pa ako hoce ove zime cu mu pozajmiti grtal`cu da bar ocisti parking da mogu ljudi parkirati
                  Last edited by chaboo; 09.08.2012, 00:11.

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    #24
                    Nemam kuku

                    'ajmo dalje.
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • Hermes
                      CBC Senator XXL
                      • 14.02.2006
                      • 1306
                      • https://t.me/pump_upp
                      • bemve

                      #25
                      Odg: Re: Vasa iskustva sa odredjenim modelom automobila

                      Originally posted by Chubbs View Post
                      poslednji post pre godinu dana. ima li jos ko volje i vremena da napise koju?
                      Evo, ja mogu da se citiram i posle predjenih oko 40.000km, i dalje mislim isto

                      BMW E34 520i:

                      kupljen na 211000, zasad presao oko 5000, za klasu bolji,a mozda i za dve, tisi, brzi sto se tice maks. brzine i ubrzanja od 60 pa navise, u svakom segmentu bolji auto, pruza osecaj visoke klase u voznji, preveliki mi je za gradsku voznju i nezgodan za parkiranje, nema eksplozivno ubrzanje kao kockica (koliko 318 moze da ima), vozac nema osecaj koliko se brzo krece, sto je nekad dosta nezgodno,vrlo stabilan i na snegu, verovatno, jer je preko 1,5 tone tezak, itd.
                      Previse nekako direktorski auto sto se mene tice, stalno pricam da mi je kockica vise odgovarala......a kad probam kockicu, smesno mi je sta sam vozio.

                      https://t.me/pump_upp

                      Comment

                      • chaboo
                        CBC Veteran
                        • 17.06.2012
                        • 195
                        • Beograd V.Mostanica
                        • citroen C5 hdi

                        #26
                        Odg: Vasa iskustva sa odredjenim modelom automobila

                        ma moz` i na ono gde se vuce ima kratku sajlicu samo ce da bezi desno

                        Comment

                        • WEST 014
                          CBC Senator XXL
                          • 17.08.2010
                          • 862
                          • Valjevo
                          • Audi A4

                          #27
                          Skoda Octavia 1.8 20v

                          Ajde i ja jos malo da piskaram.


                          Skoda Octavia 1.8 20v TNG 1998 god.

                          Automobil kupljen pre neke 4 godine sa 106 000 km(pravih)

                          PRAVI AUTO.

                          Navozao sam se sa njom za 4 godine bez bukvalno jednog dinara ulaganja.
                          Bila je u fabrickom stanju i jos je samo kod drugog vlasnika. Pre neki dan sam se cuo sa njim, prezadovoljan je autom.
                          Ja sam joj ugradio sekvent plin (tad skoro 800 eura placen) i radio je svo vreme bez greske.
                          Automobil je super isao sa svojih 125 ks, i imao lep zvuk.
                          Od dobrih stvari tu su bile: Solidne vozne karakteristike, ekonomicnost, dobra oprema(SLX), kvalitet materijala unutra, odlican gepek, precizan menjac..
                          Lose:dosta tvrd auto, tezi ulazak na zadnju klupu, proklete gumice balans stangle koje skripe 3 dana nakon sto ih zamenis i nerviraju do ludila.
                          Uglavnom vezu me samo lepe stvari za taj auto, kad se setim samo zimus na onim minusima kako je lepo palila, i radila kao satic zaboli me dusa sto sam je prodao.

                          Posle nje je dosao Audi A3 TDI 110 ks 2001 godiste sa 5 vrata.

                          Uglavnom nisam kupio auto kakav sam zamisljao zato sto takve aute ne dovoze ovamo..
                          Autu ne fali nista, ali jednostavno sam prodao bolji auto nego sto sam kupio.
                          Auto ima pravih 230 000 km i dosta je utegnut. Ulaganja, opet sreca 0 dinara. Samo ulje i filteri.
                          Prvo sto sam video kad sam seo u njega je da je to ustvari Oktavija koja samo ima drugi znak, sve isto potpuno. Voznja, osecaj, ma sve.. Sa neke strane me odbradovalo to brzo privikavanje a sa druge malo razocaralo to sto sam kupio isti auto bukvalno, sto nisam malo nesto promenio.

                          Opet od dobrih stvari tu je sve sto je napisano i za Skodu. + Dopadljiv dizajn.
                          TDI motor iako na papiru slabiji lepse vuce i daje lepsi osecaj u voznji, a i trosi stvarno malo.
                          Od losih , ocajna plastika unutra, grebe se i ljusti da je to sramota za audi, ali vidim tako je i na golfu, i na bmw e 46 i brdo auta tako da nisu jedini koji fusere na tome. Ali opet Skoda da ima bolji enterijer od Audija mi ne ide u glavu. Opet proklete gumice koje me prate i sa Audijem. To sto vole da se kradu pa ne mogu da ga ostavim bilo gde sa kljucevima unutra kao Skodu je isto minus od mene.
                          Last edited by WEST 014; 09.08.2012, 02:05.

                          Comment

                          • sErGiO
                            Moderator
                            • 30.01.2007
                            • 2769
                            • Neko selo pored Beogr
                            • Alfa Romeo 156SW

                            #28
                            Alfa Romeo 156 1.8 TS Progression

                            Alfa Romeo 156 1.8 TS Progression

                            Ima već par meseci kako sam uzeo ovaj auto pa evo malo iskustava. Auto je inače 2001. godiše i ima osnovnu opremu što znači 2 airbaga + 2 u sedištima, radio kasetofon, abs, manuelni klima uređaj i podizači na prednjim vratima. Nema nikakvih kožnih detalja, dugmića na volanu, nema čak ni prednjih maglenki. Od svega toga meni jedino fale alu felne i prednja svetla za maglu što nije problem ugraditi.

                            Motor:
                            U pitanju je dobro poznati 1.8 (1747) 16V Twin Spark motor sa 103 KW i nešto malo Nm (~140). Dosta elastičan za jednog atmo benzinca. Malo zna da štucne pri kretanju kad je uključena klima, ali sve u svemu lepo nosi karoseriju od oko 1300 Kg. Mnogo je komplikovaniji motor od starog 8v ali je to valjda normalno. Zvuk motora je nekako neodređen, nije ni probližno dobar kao na 8v koji je bio pokretan lancem. Veliki servis sam platio oko 30000 dinara (~250-260€), a to je obuhvatilo zamenu seta zupčastog kaiša, vodene pumpe, svih filtera, ulje Selenia Racing i reparaciju varijatora faze.
                            Jedno neprijatno iznenađenje je bio dihtung glave koji je propiškio rashladnu tečnost pa je morao da se menja. Potrošnju nisam precizno merio ali se kreće između 10-11 l/100 km gradske vožnje sa uključenom klimom. Na otvorenom nisam još merio.

                            Trap:
                            Nešto osetljiviji ali ne toliko koliko se priča. Komplikovaniji je utoliko što ima i gornje i donje viljuške napred pa je samim tim nešto skuplji za održavanje. Za sada nisam ništa menjao ali ću na proleće verovatno morati jer su obe gornje viljuške pomalo načete i čuje se "žvakanje". Osim zvuka nema nikakvih drugih manifestacija, auto odlično leži, drži pravac i ne lupa nigde. Pored nešto skupljeg održavanja mana prednjeg trapa je i u tome da je krug zaokreta prilično veliki jer točkovi ne mogu mnogo da se zakrenu. Volan je jako precizan i ima svega 2-3 kruga od kraja do kraja. Upravljivost je vrhunska i pruža veliko zadovoljstvo u vožnji. Fabriči trap je odličan kompromis između dobrog ležanja i udobnosti. Auto je vrlo udoban i ne oseća rupe, a pritom se ne naginje previše u krivinama.

                            Enterijer:
                            Prijatno sam iznenađen kvalitetom enterijera u ovom automobilu. Po nekim pričama očekivao sam da sve škripi i krcka ali nije tako. Plastika je veoma prijatna na dodir, pomalo uleže kad se pritisne ali ne odaje nikave naznake da će da škripi. Standardna boljka je odlepljivanje poklopca suvozačevog airbaga iako nije izletao. Za razliku od većine 156-ica koje sam imao priliku da vidim kod mene nema mnogo ogrebotina po rukohvatima, enterijer nije mnogo istrošen, volan nije ni izgreban, svi dugmići rade, sve lampice rade...Ne radi sijalica koja osvetljava prekidač podizača na vozačevim vratima suvozačevog prozora. Sve ostalo je u odličnom stanju. Sedišta su vrlo udobna, izrađena od kvalitetnog materijala i imaju dosta solidnu bočnu potporu. Potpuno su mehanička i imaju podešavanje visine. Volan se takođe podešava po visini, ne znam za dubinu, nisam pokušavao. Ručica menjača je malo duža u stilu tradicije italijanskih vozila. Nekome to smeta, ko voli german style sa kratkim ručicama, meni je super ovako. Polugice za otvaranje gepeka i rezervoara se nalaze jedna pored druge i smeštene su pored praga vozačevih vrata tako da su vrlo pristupačne u većini situacija. Na centralnoj konzoli se nalaze 3 okrugla instrumenta koja pokazju stanje u rezervoaru, sat i temperaturu motora što daje pomalo sportsku notu celom enterijeru. Komande za klimu su smeštene ispod radio-kasetofona i pregledne su, mada su pojedini dugmići na samim komandama dosta mali. Oduševila me funkcija za odmagljivanje stakala koja se uključuje okretanjem srednjeg kruga komandi skroz u desno čime se automatski zatvara dovod spoljašnjeg vazduha, uključuje kompresor klime, ventilator radi na maksimumu, uključuje se grejač zadnjeg stakla, a klima izbacuje topao vazduh bez obzira na koliko je podešena i usmerava ga ka staklima. Ova funkcija odmagljuje stakla bukvalno u roku od par sekundi. Fabričko ozvučenje me isto tako veoma prijatno iznenadilo. Iako nije u pitanju BOSE, zvuk je vrlo jasan i ravnomerno raspoređen po kabini. Mana je što je u pitanju radio kasetofon, pa nema mogućnost reprodukcije MP3 sadržaja.

                            Opšti utisak:
                            Dosta povoljan iako sam imao nepredviđenih ulaganja u vidu dihtunga glave i benzinske pumpe na kojoj je napuklo kućište. Auto je dobar kompromis između udobnosti i ležanja, između limuzine i manjeg gradskog auta, između totalnog uživanja u vožnji i moderne konfekcije. Nedostaje mu 6. brzina da bi bio kao stvoren za autoput, nedostaje mu nešto malo bolja zvučna izolacija i bolji zvuk motora.

                            Comment

                            • Sigtran
                              CBC Član
                              • 04.04.2008
                              • 92
                              • Beograd
                              • BMW 525i M (E39)

                              #29
                              BMW E39 525i M-Tech, 2001, restyling

                              Družimo se već nekih 10-tak meseci, uvežen iz Švice od prvog vlasnika sa pravih 190.000km, redovno održavan. 2001-vo godište, restajling, u M opremi.

                              Slike možete videti ovde http://cbc.rs/showthread.php/35547-B...275#post569275

                              Manje-više baš ono što sam (već duže vremena) tražio. Većina ljudi bi jurila dizelaš zbog nešto manje potrošnje, ali dizelaš pored lošijeg zvuka motora (dakle manje uživanje u vožnji) ima i skupe delove koji pre ili kasnije otkažu - zamajac, turbina, boš-pumpa, dizne, itd, pa sva ušteda u potrošnji (jer cena goriva je izjednačena) može lako da se istopi. Onaj ko prelazi veliku kilometražu može i plin da stavi pa tako bude još jeftiniji i za vožnju i za održavanje od dizelaša koji je već prešao ogromnu kilometražu kada dođe u Srbiju...

                              Od originalne dodatne opreme ima sportska kožna sedišta, M-paket izgled i vešanje, 17" M-felne, automatski menjač sa tiptronikom, 6xCD šaržer, shadow-line uključujući crno nebo, ksenone, parking senzore napred i pozadi, električna zavesica pozadi itd. Standardna oprema uključuje 6xairbag, 4xpodizače, maglenke, automatsku klimu, abs, esp, itd, itd.

                              Motor:
                              U pitanju je M54B25 motor od 2494ccm, 6 cilindara sa 24 ventila, duplim vanosom i 192KS. Obrtni momenat od 245Nm ostvaruje već na relativno niskih (za benzinca atmosferca) 3500 obrtaja, pa je za atmosferca prilično startan, elastičan i dobro povlači. Zvuk motora je zaista fenomenalan i treba ga čuti. Nabija osmeh na lice garantovano! Motor je lagan, alumunijumski pa treba dobro paziti da je sistem hlađenja uvek u "top formi" jer već i kratkotrajno pregrevanje može voditi ozbiljnom oštećenju motora. Potrošnja u gradu ako se vozi umereno je oko 12L/100km, na autoputu pri 120km/h je oko 7.5-8L, a pri 150km/h oko 9-9.5L/100km. Nije malo, ali uzimajući u obzir 2500ccm, 192KS i 1605kg težine praznog vozila nije ni strašno. Ko prelazi veliku kilometražu može naravno i plin da ugradi.

                              Održavanje:
                              Standardno, servis ulja na oko 10.000km ili 1god, PK kaiš na oko 60-tak hiljada da biste bili sigurni, jer pokreće i vodenu pumpu, i servo i alternator pa bi bio baš priličan problem kada bi pukao. Filter goriva na 50-tak hiljada, servis automatskog menjača na 100.000km, filtri vazduha i kabine zavisno od vožnje (grad/autoput) na 30-50.000km. Kočnice zavisno od stila vožnje, tečnost hlađenja na oko 3 godine, dihtunzi i creva kada se ukaže potreba... Ima lanac pa veliki servis ne postoji u tom smislu.

                              Osećaj u vožnji.
                              Malo tvrđi pošto je M vešanje, ali ne preterano tvrd. Zvuk prelaska preko ležećih je mekan i prijatan, prvenstveno zbog dobre izolacije kabine, što se naročito prijatno oseća u toku vožnje po našim lošim putevima i po autoputu i većim brzinama. Pri 150km/h može se šaputati u vozilu koliko je tiho (menjač ima i tkzv final drive u koji automatski ubacuje pri krstarenju po autoputu), pa se lako zavara i nehotice lako značajno prekorači dozvoljena brzina. Probao sam ga i na navak-u, što možete videti ovde:

                              Auto odlično leži i predvidivo proklizava (uz uključeni ESP, tj. DSC) kada do toga dođe. Ako se isključi, pri punom gasu proklizavaju zadnji točkovi a u krivinama zabacuje zadnji kraj pa traži vozačko umeće. Raspored težine napred/pozadi je skoro idealan, pa ga je lako oštrije voziti i prosto mami vozača da stisne gas i kada to ne bi trebao.

                              Enterijer i ergonomija:
                              Nema šta da se mnogo napiše - premijum klasa i takav je i osećaj bez obzira što je star punih 11 godina. Kvalitet enterijera je zaista na nivou. Sedišta su veoma udobna sa podrškom za butine i dobrom bočnom potporom. Podešavaju se bukvalno u svim smerovima, i gore-dole, i napred-nazad, i posebno nagib sedišta i nagib leđa, i visina celog sedišta. Takođe i volan se podešava i napred nazad i gord-dole pa je lako namestiti idealan položaj u autu. Volan je malko tvrđi zbog fabrički tvrđeg i spuštenog M vešanja, ali ne pretvrd, taman da dobro prenese povratnu informaciju sa točkova i pruđi direktniji osećaj upravljanja.

                              Opšti utisak:
                              Odličan, ali da bi se duže vreme održavao u top stanju traži dosta para, pa nije za one kojima je cena vožnje i održavanja najbitnija stavka... Lično, pošto sam picajzla po pitanju održavanja, nakon kupovine u ovih 10-tak meseci, uglavnom preventivno uložio sam preko 1500e kako bi bio siguran da je sve što je iole potrošno u top stanju. Na trapu zamenjeni su napred silen blokovi i nazad plivajuće kugle, zamenjeni diskovi i pločice, odrađen redovan servis motora i automatskog menjača, zamena filtera vazduha i klime, čišćenje protokomera, usisne grane i brizgaljki, zamenjen separator uljnih para i creva na usisu, zamenjeni senzori bregastih (komp. pokazivao da su loši), zamenjena creva serva volana uz zamenu servo tečnosti, zamena filtera goriva, itd. Većinom originalni BMW delovi ili delovi za prvu ugradnju. Zamena kompletnog sistema hlađenja odrađena je 2009-te od stane prvog vlasnika. Još sam stavio i sve nove gume (napred idu 235/45/17 a nazad 255/40/17) i zatamnio stakla u skladu sa novom zakonu i dobio atest. Na kraju, ugrađen je i alarm, mehanička blokada i kodiran OBD. Sve u svemu, sad je (valjda) utegnut kao praćka i pravo je uživanje voziti ga. I posle 10-tak meseci, još uvek svaki put sa blagim uzbuđenjem ulazim u auto i krećem, a svoje probleme makar privremeno ostavljam iza sebe i prepuštam se uživanju...

                              Za kraj, cena registracije je oko 53.000din tj. oko 450e. Nije malo za naše uskove, ali ni toliko preterano za ovakvu klasu auta.
                              Last edited by Sigtran; 12.08.2012, 11:59.

                              Comment

                              • Chubbs
                                Everybody lies
                                • 29.01.2006
                                • 5807
                                • Novi Sad
                                • Audi A6 1.8T

                                #30
                                bump
                                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                                Comment

                                Working...
                                X