SAAB ipak (ne) "zatvara vrata"? :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • overspeed
    CBC Senator XXL
    • 24.05.2005
    • 2779
    • Kosovska Mitrovica

    SAAB ipak (ne) "zatvara vrata"? :)

    GM shuts down Saab production

    General Motors (GM) has announced that it will stop the production of its Swedish auto brand Saab due to heavy losses and lack of a buyer.

    The Dutch sports car maker Spyker had been engaged in talks with GM regarding the sale of the Saab division but the parties failed to reach an agreement.

    "GM had been in discussions with Spyker Cars about its interest in acquiring Saab. During the due diligence, certain issues arose that both parties believe could not be resolved," the Detroit carmaker said in a statement on Friday.

    The company lost another potential buyer last month as Sweden's Koenigsegg Group AB withdrew its bid.

    The technology of Saab's 9-3 and 9-5 car models will be sold to another Chinese firm, called BAIC, which plans to develop its own brand of cars.
    http://www.presstv.ir/detail.aspx?id=114061&sectionid=3510213

    Dakle "gazde" iz Detroita su svojim "domaćinskim poslovanjem" došli glave još jednom brendu, što više nije nikakva novost. Žalosno je što se ovog puta ne radi o nekom Saturnu ili Mercuru ili nekom drugom domicilnom brendu maštovito imenovanom po nekoj planeti ili vasionskom telu, nego o brendu koji je tehnološki, kvalitativno i na svaki drugi način bio ispred svega i bolji verovatno od svega što Detroit zna danas da napravi.

    Kakvi su efekti njihovog upravljanja SAAB-om najbolje govori činjenica da su oni po odvajanju SAAB-a od Scania-e 1989. godine za 50% deonica i isto toliko udela u menadžmentu SAAB-a morali da plate 600 miliona USD, a da su samo 11 godina nakon toga preostalih 50 % otkupili za samo 125 milona USD. Medjutim ono što je najžalosnije i vrlo deprimirajuće je to što je GM dobio onolike milijarde USD pomoći od države a dobiće još oko 30 milijardi USD i preživeće sve ovo iako je zaslužio katanac još odavno, a sa druge strane Švedska nije stala iza SAAB-a i otkupila ga kad ga je GM već prodavao, ili bar pomogla (recimo Koeniggseggu) u njegovom povratku o domaće vlasništvo u nekom drugom obliku. Njihov ministar za industriju, Maud Olofsson, je doslovno izjavio da Švedska: "nema raspoložive ekspertize i novca" da to uradi, što je po meni neshvatljivo, neracionalno i za žaljenje.

    U medjuvremenu, GM, za čiji je potpuni finansijski oporavak (tačnije povratak na "pozitivnu nulu") potrebno ukupno izmedju 100 i 130 miliijardi USD (???), imenuje nove šefove Buick-a i GMC-a, dok SAAB prećutno "pustaju niz vodu". Bahatost je jedna od reči koja mi pada na pamet. Ona druga nije za javnost.
    http://www.bmw.tv
  • stevak
    CBC Senator XXL
    • 31.05.2009
    • 1215
    • Zemun
    • Saab 9000 cs 2.0T

    #2
    Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

    @overspeed

    Ovaj tvoj tekst može da posluži i kao nekrolog.
    Respect
    ex SAABotražitelj

    Comment

    • HEMI 426
      CBC Senator XXL
      • 23.12.2005
      • 1833
      • Novi Sad -United States of Liman

      #3
      Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

      Uvek je tuzno kad se ugasi fabrika, pogotovo tako legendarna kao Saab i to nakon 62 godine produkcije automobilia. Nemam nikakve zamerke na overspeedov text ali GM nije potpun krivac propasti Saaba. Saab je finansijski poceo da popusta jos krajem 70tih godina ( zajednicki projekti sa Fiatom/Alfom/Lanciom su poceli jos 1978 god ). Kada je GM kupio Saab ( 1989 godine ) to je samo zato jer se Saab u tom momentu bolje prodavao u US nego u EU. Realan razlog propasti Saaba je u tome sto ta fabrika nije predstavila nista zaista novo i revolucionarno i u skladu sa imageom brenda, zadnjih 15 godina. Na polju sigurnosti, stigle i prestigle su ih mnoge fabrike, na polju motorizacije, isto, cak su se mnoge druge marke ogrebale za deo Saab imagea. Uz sve to dodaj jos par promasenih modela i, nazalost to je to... GM se mozda nije polomio da ga sacuva ali ga nije ni namerno unistio a i pruzio mu je 20 godina finansijske sigurnosti, sto opet nije za zanemariti...

      Comment

      • tomamega
        CBC Senator XXL
        • 19.03.2009
        • 715
        • Beograd / Crna burma, prim. prev.
        • Citroen C4, 1.6 Hdi, 110ks

        #4
        Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

        Na žalost, ovo i jeste epitaf na nadgrobnom spomeniku.

        A ekonomska logika je izuzetno hladna. Bolje par hiljada nezaposlenih u Švedskoj, nego u SAD. Radili slično i Francuzi, kada su zatvarali pogone Renault-a u Španiji, čini mi se, a u Francuskoj održali sva radna mesta. Šteta za SAAB, ali siguran sam da Opel neće da zatvaraju, vozim jednog

        Comment

        • jomini
          CBC Senator XXL
          • 11.03.2007
          • 490
          • Novi Sad

          #5
          Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

          Šteta, Saab (a i Volvo), uz većinu japanskih brendova, mi je uvek bio jedan od omiljenijih.
          Iskreno, ovo me je iznenadilo jer su ne tako davno izbacivali neke koncepte.

          Da imam para, sada bih kupio bar dva komada! 93 TTiD i jedan ozbiljan 95 benzinac, onaj AERO X od koliko već, 280ks.
          San ispunjen. Impreza Turbo.

          Comment

          • overspeed
            CBC Senator XXL
            • 24.05.2005
            • 2779
            • Kosovska Mitrovica

            #6
            Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

            Ovi pregovori izmedju Spykera i GM-a već postaju neozbiljni:

            [Source: Spyker]


            PRESS RELEASE

            SPYKER CARS RENEWS OFFER FOR SAAB THAT REMOVES LAST HURDLES

            ZEEWOLDE, The Netherlands (20 December, 2009) - Following the announcement on Friday that the intended sales terms of Saab Automobile AB between Spyker and General Motors (GM) could not be finalized, the Spyker leadership has submitted a renewed offer in the hopes of securing a future for Saab, its employees and the brand, despite the announcement that the winding down of Saab would begin.

            Spyker CEO Victor R. Muller said today that an 11-point proposal had been submitted to GM, addressing each of the issues that arose during the due diligence process and that the renewed offer would remove each of the obstacles that were standing in the way of a swift transaction.

            "We have made every effort to resolve the issues that were preventing the conclusion of this matter and we have asked GM and all other involved parties to seriously consider this offer," said Muller.

            "We are very confident that our renewed offer will remove the impasse that was standing in the way of an agreement on Friday, and this would still allow us to conclude the deal prior to the expiry of the deadline originally set by GM of December 31st," said Muller.

            "Despite our collective eleventh hour set-back, we are returning to the table with a renewed offer, that addresses every known issue brought to light during the initial negotiations and that has the full backing of the Saab Management. The new offer eliminates the need for an EIB loan approval prior to year end, for example, which will allow the deal to be concluded within GM's deadline. Our efforts are based on our passion for saving an iconic brand that we would be honoured to shepherd, and the jobs and livelihoods of thousands of loyal Saab employees, suppliers and dealers around the world. Some 1,500,000 Saabs are on the road today and their proud owners would no doubt welcome the survival of this phenomenal brand," he added.

            In Spyker's view, the ownership of Saab by Spyker Cars would add a lot of value to both parties. For Spyker, Saab would bring a strong, global distribution network consisting of no less than 1100 dealers, state-of-the-art production facilities, a truly dedicated work force and solid engineering, sourcing and research & development capabilities. Likewise, Saab would receive the financial backing required to compete as a competitive global brand, along with an entrepreneurial leadership team sensitive to the uniqueness, heritage and individuality of the Saab brand. Throughout these negotiations, both Spyker and Saab leadership have proven that they share a mutual vision for just such a partnership.

            "Our company motto is nulla tenaci invia est via - for the tenacious no road is impassable," said Muller, "And we intend to remain true to that throughout these negotiations as we bid to secure Saab’s future and revive the company."

            The renewed Spyker offer is valid until 5pm (Eastern Standard Time) on Monday December 21, 2009.
            Dakle, ovime je SAAB dobio još jednu, poslednju šansu. Mada, kako ove dve stranke pregovaraju, nikad ne reci nikad... Sačekajmo onda i ishod ove najnovije ponude, u svakom slučaju šanse još uvek postoje. "Loptica" je sada u polju GM-a.
            http://www.bmw.tv

            Comment

            • Eon
              Moderator
              • 10.03.2005
              • 4225
              • Beograd-NBG-44
              • Superb 2.0 4x4 DSG

              #7
              Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

              I dalje postoji mogućnost da švedska vlada pogura neku kuću iz svoje zemlje, a takođe ne isključujte mogućnost ulaska i nekog investicionog fonda, samo ako se uslovi poboljšaju (pred samu odluku likvidacije).
              Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
              Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

              Comment

              • overspeed
                CBC Senator XXL
                • 24.05.2005
                • 2779
                • Kosovska Mitrovica

                #8
                Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

                Agonija se nastavlja...

                BBC, News, BBC News, news online, world, uk, international, foreign, british, online, service


                PS. Stvarno ne razumem Svedsku Vladu Pa zar je par stotina miliona evra problem za jednu od ekonomski najjacih zemalja sveta za spas brenda koji je po nekom nacionalnom znacenju mnogo vise od automobilskog proizvodjaca? Razumem da nema tu puno emocija, hladna i okrutna matematika, negativan saldo, poslovanje sa gubicima i sl... Ali sa druge strane nekoliko hiljada ljudi u Svedskoj time gubi posao, ko zna jos koliko hiljada u industriji vezanoj za direktnu proizvodnju u Trollhattan-u. Pa zar oni nisu bitni, zar oni nece biti ekonomski opterecenje za drzavu? Mislim, nisam ekonomista ali zaista ne razumem neke stvari... Nisu pomogli Koeniggsegg-u, a cini se da ishod Spyker-ove ponude nece ni da sacekaju, ovom njihovom ministru privrede kao da gori pod nogama

                PS2. Suvlasnik Spyker-a je ruski bankar, ako je taj iskalkulisao rizik i "namirisao" pare od ove price, to samo po sebi dosta govori...
                http://www.bmw.tv

                Comment

                • Eon
                  Moderator
                  • 10.03.2005
                  • 4225
                  • Beograd-NBG-44
                  • Superb 2.0 4x4 DSG

                  #9
                  Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

                  Svi poreski obveynici da plaćaju za njih par stotina? Ili da država ulaže u nešto što na kratak rok donosi gubitak, a na duži neizvesnost?

                  Nije to ni Srbija ni FIAT.

                  Ali naći će se već neki fond koji će po jako povoljnim uslovima otkupiti SAAB!
                  Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                  Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                  Comment

                  • skaarj
                    CBC Veteran
                    • 25.03.2005
                    • 176
                    • Novi Sad

                    #10
                    Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

                    Spyker nema sta da trazi ovde. SAAB ne moze da opstane pod pokroviteljstvom neka male auto kuce a ni nekog fonda. Svedjani su skontali da ako GM digne ruke i niko veliki ne preuzme firmu njoj nema spasa. Svako ulganje je samo odlaganje neizbeznog. Citam da su kinezi otkupili licence za neke modele ali nisam pratio sta ih je sprecio da otkupe celu kompaniju. Verovatno je GM stavio veto da se ne bi prenosila intelektualna svojina ili tako nesto.
                    *** ********************** ***
                    *** gf AL QK \=-Q XES1 ***

                    Comment

                    • Eon
                      Moderator
                      • 10.03.2005
                      • 4225
                      • Beograd-NBG-44
                      • Superb 2.0 4x4 DSG

                      #11
                      Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

                      Pa kinezi su i kupili neku tehnologiju. Inače, sve zavisi od ideje kako će se gledati na dalji razvoj SAABa, ali njemu treba prvenstveno keš, a onda i plasman proizvoda. Razvoj znaju, a i dosta tehnologije može da se kupi na open marketu. Vremena su se promenila.

                      Jedini problem je što se zna da će i narednih godinu dana tavoriti auto industrija. Blagi rast može da se očekuje tek 2011, a onda će već kinezi uzeti maha. Zato se za sada niko ne interesuje za malog proizvođaća, relativno ugušenog brenda.
                      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                      Comment

                      • jomini
                        CBC Senator XXL
                        • 11.03.2007
                        • 490
                        • Novi Sad

                        #12
                        Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

                        Meni samo nije jasno zašto Švedska ne kupi fabriku i ne povrati je i uloži keš u nove modele, manje prvenstveno... Pa bar oni imaju para.
                        San ispunjen. Impreza Turbo.

                        Comment

                        • HEMI 426
                          CBC Senator XXL
                          • 23.12.2005
                          • 1833
                          • Novi Sad -United States of Liman

                          #13
                          Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

                          Zato sto nije isplativo, jednostavno.
                          Svedska drzava je sebi odavno odvojila i ostavila Saab Avione i space program a prodala automobilski deo fabrike.
                          Ko god kupi Saab sad ( ako do toga dodje ) imace posla sa kompanijom koja ima verovatno najmanju godisnju prodaju od svih velikih svetskih kompanija, cak mislim da se Lancia bolje prodaje ( nisam nasao tacne podatke ). Sa kompanijom kojoj je image ozbiljno narusen i koja nema ni jedan "halo car" u ponudi i ni jednu veliku tehnicku specificnost po kojoj bi bila poznata i van uskih krugova ljubitelja. Dakle, firma u koju treba jako puno ulagati i to u svakom pogledu da bi jednog dana donela profit... Nazalost, to niko nece da uradi.

                          Comment

                          • jomini
                            CBC Senator XXL
                            • 11.03.2007
                            • 490
                            • Novi Sad

                            #14
                            Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

                            Pa dobro, svakako bi morali da počnu sa proizvodnjom manjih i jeftinijih modela. Svaki proizvođač koji se bazira na samo jednu ili dve klase automobila jednostavno nema šansu za opstanak. Znači, Saab 91 je sledeći.
                            San ispunjen. Impreza Turbo.

                            Comment

                            • HEMI 426
                              CBC Senator XXL
                              • 23.12.2005
                              • 1833
                              • Novi Sad -United States of Liman

                              #15
                              Re: SAAB "zatvara vrata" i definitivno

                              Realno, treba im cela gama, modeli u klasama kojima do sad Saab nije bio. Treba im mikro Saab, mali Saab, Golf-Saab, mini van Saab, crossover Saab, SUV Saab ( ali ne ono 9-7 cudo ), obzirom na rally nasledje, neki Evo-Impreza Saab, sportski Saab da se povija sa TTom... E uz sve to ( ali da bude napravljeno kako treba ) + jak marketing, mozda i postanu profitabilni.

                              Comment

                              Working...
                              X