Mnogo je bitnije sto ce moci da se takmici i u FIA GT sampionatu jer ce trkacku verziju goniti atmosferac V8 sa rwd, pa ce moci da nastupa i u ozbiljnim trkama p Evropi i AMerici. To je pametan potez, ako imaju ozbiljnu nameru da budu pobednici. Auto ima sve predispozicije za to.
Glavni adut Nissana GT-R nije atraktivan izgled, nego vrhunska tehnička izvedba i izuzetne performanse.
Novi 3,8-l V6 motor daje 353 kW (480 KS) pri 6.800 o/min, i ima 588 Nm u širokom rasponu od 3.200 do 5.200 o/min.
Ugrađena su dva IHI turbopunjača, po jedan za svaku stranu V6-ice.
Bez nepotrebnog eksperimentiranja, u GT-R su ugrađene vrhunske komponente iz celog sveta:
transmisija Borg-Warner (SAD), vešanje Bilstein (Nemačka) i kočnice Brembo (Italija).
Najzanimljiviji je svakako prenos snage:
elektronski kontrolisani prenos snage na sva četiri točka s rasponom "naprijed:nazad" od 2:98 do 50:50, te šest-brzinski automatski menjač sa tri moda delovanja (Normal, Snow i Racing).
Naravno, menjač ima i mogućnost manualne sekvencijalne izmene brzina.
Zbog boljeg rasporeda masa, menjač nije smešten napred uz motor, nego pored zadnje osovine, zajedno sa zadnjim diferencijalom.
Od automobila koji se još mogu ponekad videti na našim putavima, sličnu izvedbu su koristili Porsche 924/928/944, Alfa Romeo 75 i Volvo serija 300.
Za razliku od navedenih vozila, GT-R nema zadnji nego integrisani pogon, tako da postoji još jedna osovina koja se vraća od mjenjača prema prednjim točkovima.
Ističu se nov 20" felne od kovanog aluminijuma, na koje su postavljene Bridgestone run-flat gume (razvijene posebno za ovaj model) u dimenzijama 255/40 R20 napred i 285/35 R20 natrag.
Vešanje je elektronski kontrolisano i neovisano na sva četiri točka, opet s tri moda delovanja.
Prema nekim reportažama, GT-R su na završnim febričkim testiranjima upoređivali s Porscheom 911 Turbo, od kojeg GT-R ima gotovo upola manju cenu, a po performansama su podjednaki.
GT-R uz masu od 1.740 kg i izvrstan aerodinamički koeficijent (Cd = 0,27) ubrzava do 100 km/h za 3,5 sekundi, a maksimalna brzina mu je 311 km/h. Ovim brojkama nadmašuje većinu konkurencije.
U svakom slučaju radi se o automobilu koji će obežiti godine koje dolaze, baš kao što su to učinile prethodne generacije modela. Čestitke Japancima i svakako Nissanu!
blago onom ko rano poludi pa mu zivot prodje u radosti i veselju
Audi ima crveno T
Samo ce da nastavi ono sto su prethodni modeli objasnili tokom devedesetih.
Sve opcije koje postoje na novom GTR-u, postojale su i na starom samo sto su sad dodatno unapredjene.
Samo da dodam jedan mali detalj - posto je glavna svrha GTR-a upravo tuning, u Japanu, u svim vecim Nissan-ovim dealershipovima, bice postavljena grupa inzenjera, koji ce biti obucavani od strane Nissan-a i cija ce uloga biti da svakom kupcu tuniraju GTR...po njegovoj zelji naravno
"The GT-R hasn't just moved the goalposts, it's obliterated them."
"For all-round ability, I have no doubt the Nissan is the best car I have ever driven." (potpuno isto je reko i spole testiranja R32 pocetkom 90-ih )
"The GTR turns in beautifully, whether neutral or under brakes, and grips forever - slippery surfaces seem to bring out the best in it. Time after time I left Turner (911 Turbo) behind as my four-wheel-drive system and traction control worked better out of wet corners - it wasn't just the fact that I could get on the power earlier. It was about confidence. The Nissan really is something special, and you get the impression that while a master driver could wring every last ounce of performance out of the 911, your mother could do the same in the GT-R..........................Does the Nissan's ability reduce the driving pleasure? Not at all. You can turn all the systems off if you so choose, and it's still supremely well balanced, no doubt a delight for a racing driver on a track."
"A bellow from the engine, a rush of revs, a gigantic accelerative force on my neck, bang the GT-R into fourth. A killing gear if ever there was one."
"Were in R (mode) now, and weve hit 100mph in about 10 heartbeats. No official performance figure exists for that increment, but expect an 8 second 0-100ph time. Its fast, alrite - 60mph comes up in 3.5 seconds, the standing quarter in 11.7 seconds and it goes onto 197mph."
"Driving these two cars back to back, its not long before you realise that the Nissan makes the Porsche seem old-fashioned. The GT-R is truly extraordinary."
"For all round ability, i have no doubt the Nissan is the best car i have ever driven. Its a solid car you can rely on when the going gets tricky."
Comment