Kraj Chryslera ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HEMI 426
    CBC Senator XXL
    • 23.12.2005
    • 1833
    • Novi Sad -United States of Liman

    Originally posted by Bane R
    Pa šta se čudiš, Toyota je značajno veći proizvođač automobila nego Ford.
    nije tri puta veca da bi tri puta veci gubitak bio ocekivan...

    Comment

    • 206
      Admin od ispočetka :)
      • 09.12.2004
      • 9548
      • Beograd
      • 206

      Zato sto sebi moze da priusti tako nesto jer ima cime da se pokriva. Ima liniju komercijalnih high-volume profitabilnih automobila za mase koji donose novac, nece je zaboleti tako nesto jer globalno gledano ne znaci im mnogo.

      http://www.rns-pdf.londonstockexchange. ... 08-2-5.pdf

      Kazes Toyota imala gubitak od 360 miliona $ - da, u US. Globalno je imala profit od preko 650 miliona $, uz povecanje od 6% u odnosu na prosle period lani. Toyota je globalna kompanija, gubitak na jednom pokriva dobitkom na globalnom trzistu, u ovakvoj recesiji profitirala 300 miliona na globalnom trzistu u istom periodu kada je Ford izgubio 120 miliona. Sta mislis ko je tu losije prosao?

      Big 3 imaju gubitke na domacem trzitu i vrlo malo stranog na kojem se peglaju, tako da im je gubitak - BAS gubitak. Toyotu ne da ne boli ovakva situacija, nego im ODGOVARA. Sto duze potraje recesija, to ce njihovim konkurentima biti sve gore, samo treba da sacekaju dovoljno dugo i umlate ih kao Nemce na rodjenom trzistu...

      U slucaju da se RADIKALNO promeni profil vozila koja prolaze na US trzistu i svi se preorijentisu na mnogo ekonomicnija vozila, Toyota ima spremno SVE, od A do Z, proizvode, podrsku, iskustvo, sve. Sta imaju Big 3? Tek treba da nadoknade 30 godina zaostatka za ostatkom sveta u konceptu i ideji automobila globalno prihvatljivog - kamoli da postanu lider u industriji. A trziste ih sigurno nece cekati...

      Osim toga, upravo deo price o kojoj pricam, Big 3 uporno pokusavaju da oblikuju ukus kupca tehnoloski zaostalim i neefikasnim vozilima. Problem u celoj toj prici je sto ce kupci uprkos svemu momentalno otici onome ko nudi ekonomicnija vozila u vremenu krize - i opet ce biti u maleru...

      Na kraju, problem je joj upravo u tome sto i Big 3, kao ni Horsepower ne shvataju da je pored loseg poslovanja, upravo OGROMAN deo problema u samim vozilima i njihovoj koncepciji - a za to nema brzog resenja kao za lose poslovanje i organizaciju, ali treba to prvo ukapirati, pa onda uraditi nesto po tom pitanju...
      The difference between men and boys is the price of their toys

      Comment

      • Horsepower
        CBC Senator XXL
        • 29.12.2005
        • 2000

        Originally posted by 206
        Big 3 imaju gubitke na domacem trzitu i vrlo malo stranog na kojem se peglaju, tako da im je gubitak - BAS gubitak. Toyotu ne da ne boli ovakva situacija, nego im ODGOVARA. Sto duze potraje recesija, to ce njihovim konkurentima biti sve gore, samo treba da sacekaju dovoljno dugo i umlate ih kao Nemce na rodjenom trzistu...

        U slucaju da se RADIKALNO promeni profil vozila koja prolaze na US trzistu i svi se preorijentisu na mnogo ekonomicnija vozila, Toyota ima spremno SVE, od A do Z, proizvode, podrsku, iskustvo, sve. Sta imaju Big 3? Tek treba da nadoknade 30 godina zaostatka za ostatkom sveta u konceptu i ideji automobila globalno prihvatljivog - kamoli da postanu lider u industriji. A trziste ih sigurno nece cekati...

        Osim toga, upravo deo price o kojoj pricam, Big 3 uporno pokusavaju da oblikuju ukus kupca tehnoloski zaostalim i neefikasnim vozilima. Problem u celoj toj prici je sto ce kupci uprkos svemu momentalno otici onome ko nudi ekonomicnija vozila u vremenu krize - i opet ce biti u maleru...

        Na kraju, problem je joj upravo u tome sto i Big 3, kao ni Horsepower ne shvataju da je pored loseg poslovanja, upravo OGROMAN deo problema u samim vozilima i njihovoj koncepciji - a za to nema brzog resenja kao za lose poslovanje i organizaciju, ali treba to prvo ukapirati, pa onda uraditi nesto po tom pitanju...
        Mozda ja nesto ovde propustam, ali koja kompanija ima globalni proizvod koji uspeva bas u celom svetu? Meni jedino BMW, Mercedes i super-auti padaju na pamet.
        Uzmi Toyotu za primer - vecina Toyotinih modela su drugaciji za svaki kontinent. U Americi imas vozila kao sto su Camry, Tundra, Sequoia, FJ Cruiser, Matrix, Sienna ... koji se ili ne prodaju u ostatku sveta ili se prodaju u nekim jako malim brojevima.

        I stvarno ne kapiram zbog cega mislis da su vozila generalno problem. Uzmimo Chevy Cobalt za primer. On je tehnicki bas zastareo, pravljen je na platformi Cavaliera jos iz ranih 1990ih. Ali se prodaje odlicno, godisnje preko 200,000. E sad, u toj klasi postoji i Nissan Sentra. Prosle godine su predstavili potpuno novi model, ali se on ne proda ni u cetvrtini brojeva kao Cobalt.
        Zbog cega je sad ta Sentra bolja za Nissan nego sto je Cobalt za Chevy - ako gledamo stranu tehnologije ulozenu u oba auta?
        Mozda razlog lezi vise u tome sto Nissan trosi ubedljivo najmanje novca na proizvodnju vozila od bilo koje druge auto kompanije u Americi? I da zato ne gube novac kao Chevy, a ne zato sto je Sentra tehnicki bolji auto od Cobalta?

        Ovo je samo moje misljenje.

        Comment

        • 206
          Admin od ispočetka :)
          • 09.12.2004
          • 9548
          • Beograd
          • 206

          Nisam ni rekao da ima jedan proizvod koji je globalno uspesan, nego celu gamu proizvoda, neki specificni samo za jedno trziste, neki prisutni na vise njih - sve zajedno funkcionise tako sto svaki pojedini model zaradjuje novac.

          Cobalt je mozda OK auto - koliko proizvodjac zaradi na njemu? A koliko Toyota na bilo kom drugom modelu? I koliko modela istog proizvodjaca moze da se pohvali da je ekonomican, cost-effective automobil koji ce NASTAVITI da se prodaje ako stvari lose krenu po truckove i SUV-ove? Mozda bi opstao ili se dobro prodavao u doba krize, ali koliko dugo bi mogao biti pravljen sa jos 10 razlicitih modela istog proizvodjaca koji GUBE novac, pa se jos i slabo prodaju? Eto zato je proizvod problem, nemaju cime da prave pandan modelima koji se lose prodaju, i nemaju globalna trzista na kojima ce da se peglaju za lose poslovanje na domacem.
          The difference between men and boys is the price of their toys

          Comment

          • Horsepower
            CBC Senator XXL
            • 29.12.2005
            • 2000

            To i jeste stvar, sto GM i Ford nemaju modele koji se lose prodaju. Svi se prodaju u ogromnim brojevima, ali visoka prodaja ne znaci i profit. Jer nije bitno koliko prodas vozila vec koliko zaradis na njima. Tako da bi se Big 3 trebali kocentrisati da smanje troskove proizvodnje. Jer dzaba njima i da naprave recimo Cobalta ili Focusa koji bi bili bolji od Civica i Corolle - ako troskovi proizvodnje Cobalta ili Focusa ostanu veliki kompanija nece napraviti profit.

            Spomenu pre Nissan, njihova mesecna prodaja u Americi je oko 50,000 vozila (tu je uracunat i Infiniti) sto je oko 3 puta manje od Toyote i Forda i oko 4 puta manje od GM (ovo se odnosi na Americko trziste). Ali oni (Nissan) ne gube pare jer pametno posluju.

            Da Big 3 znaju kako da posluju nebi bili u govnima bez obzira na sadasnju liniju vozila. To je uocio Allan Mulally, predsednik Forda, koji polako ispravlja greske koje je Bill Ford napravio. Zato Ford i nije imao prevelik gubitak u Q3 u Americi (posebno kad se usporedi sa GM i Toyotom).

            Comment

            • BRABUS
              CBC Senator XXL
              • 15.10.2004
              • 2399
              • London

              Cisto pune istine radi, tih $123 miliona gubitka je ostvareno samo zahvaljujuci racunovodstvenim manipulacijama (pritom ne mislim na nista nezakono) vezanim za prebacivanje obaveza za healthcare benefits fondu kojim upravlja UAW. Ne racunajuci to i druga sitnija racunovodstvena tumacenja, Ford je pre poreza izgubio $2.7 milijarde za ovaj kvartal. To je cash loss, dok su ovo gore non-cash gains. Prodaja je pala za 22%

              Ukupno, za ovaj kvartal, Ford je sagoreo $7.7 milijardi kesa vs. $2.1 milijardu prosli kvartal...

              Comment

              • Horsepower
                CBC Senator XXL
                • 29.12.2005
                • 2000

                Ako sam imao nade za Chrysler od danas je sigurno vise nemam nakon ovog teksta.

                Naime, i pored Chryslerovi situacije kompanija i dalje placa oko $30 miliona bonusa godisnje za ljude u vrhu kompanije dok sa druge strane otpustaju dosta radnika.

                http://www.edmunds.com/insideline/do/Ne ... eId=135846

                Comment

                Working...
                X