Turbopunjac - trajnost i pouzdanost?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BOOST
    Founder - Admin od Začetka
    • 29.09.2004
    • 8726
    • Gislaved//Sweden
    • SAAB 9000 AERO R; SA

    #16
    Bez da se vodi racuna o nacinu gasenja posle voznje:

    Garret turbine 250.000+ km

    Mitsubishi turbine 150.000 + Km

    KKK turbine 200.000+ Km

    ====================

    2 minuta na leru pre gasenja motora i nestiskati ga u TuRbo zonu pre postignute radne temperature ULJA

    Garret + 100.00Km

    Mitsubishi +150.000km

    KKK + 100.000km

    ===========================

    Cifre su prosek za SAAB motore, na VOLVU + 50.000Km (hladniji rezim rada i niza temperatura izduvnih gasova uslovljavaju spoolup vreme na nize te lezajevi na turbinama manje trpe)

    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
    move your mind

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #17
      Ovo sto kaze TETAK, mogu i ja da potvrdim. Znam za bar 7 ili 8 automobila koji su sa sigurnoscu presli 250000-300000 km i kojima je u zivotu turbina. E sada, ne znam da li ona daje isti pritisak ili da li samo zbog nje automobili trose ulje (a trose i po 3L na 10000 KM), ali su automobili i dalje u upotrebnom stanju. Ti automobili su 2 OPEL-a 2.0 DI i DTI, 2 VW 1.9TDI, Peugeot 406 D... Jedini kvar koji sam primetio bio je kod jedne A3 1.8T, kojoj je na 230000 km crkla turbina. A znam i za jednog SAAB-a 2.3T, koji ima oko 220000 km i turbinu u savrsenom stanju.
      Pitanje je da li se brze trose turbine kod benzinaca ili dizela? Ja sam ubedjen kod benzinaca, jer "valjda" rade pod vecim pritiskom i u proseku su cesce u upotrebi.
      Inace, pre ovog OPEL-a 2.0DTI, vozio sam Mazdu 2.0 DitD od 110 konja(mada u Autodati sam nasao podatke samo za onu od 100 konja, ali u servisu su imali i podatke za ovu moju) iz '99 i kod nje se turbina pri dodavanju jaceg gasa bas cula, a nije trosila ni kap ulja. Kilometraza je bila negde oko 95000 kada sam je uzeo,a km je bila pouzdana. Mada je auto ima traktorski rad i veeeeeeliku turbo rupu, sa naglim i uzasnim ubrzavanjem preko 2 kRPM.
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • BOOST
        Founder - Admin od Začetka
        • 29.09.2004
        • 8726
        • Gislaved//Sweden
        • SAAB 9000 AERO R; SA

        #18
        Benzinske turbine su pored uljanog podmazivanja/hladjenja usput i vodeno hladjene sto je retkost na diesel motorima.
        Veci pritisak nemora da bude ako je feca turbina ( u pitanju je flow-protok)

        Podizanjem prtitiska pri tuningu se neide preko preporucljivog max rpm turbine, ako se mora preko, menja se za vecu .

        Dakle, na dieselima losiji kvalitet materijala i nedostatak vodenog hladjenja cine da se lako desi da lezajevi prosviraju pre nego na benzincima.
        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
        move your mind

        Comment

        • tenzo RS
          CBC Senator XXL
          • 01.11.2004
          • 309
          • Krusevac
          • Saab 9-3 TiD

          #19
          ...e kad smo vec kod ovoga da iskoristim da pitam...

          ...u pitanju je VW Passat 2.5 TDI 150KS '99.god. 100 000km presao...auto je isao odlicno a onda je poceo da izbaca sagorelo ulje......prvo s vremenna na vreme je izbacivao sivkasti dim iz aupuha (po jedan oblak na nekoliko sekundi)...ubrzo posle je poceo konstantno da izbaca i karakteristicni beli dim...da ne pricam sad kakve su sve smesne dijagnoze davane od "majstora"...kupi se i namesti nova turbina i auto je ok...ali samo par dana...onda opet beli dim...vracen auto na reklamaciju i posle par dana majstor (servis za turbine) kaze da je u pitanju bilo neko zacepljenje posle turbine i da se zbog toga stvarao veliki pritisak na semerinzima turbine pa su isti probijali...servisirao staru i tu novu turbinu i auto sad radi besprekorno + jedna turbina visak...

          ...ono sto me zanima jeste, da li ima stvarno sta da se zapusi na putu od turbine do motora ili je to samo izgovor za nesmotreno obavlejn posao???
          8 i 300...u firungu !!!

          trazis kvalitetan turbo servis za remont turbine?

          Comment

          • BOOST
            Founder - Admin od Začetka
            • 29.09.2004
            • 8726
            • Gislaved//Sweden
            • SAAB 9000 AERO R; SA

            #20
            Ovako:
            Kanal za evakuaciju ulja je slobodan i ide po principu slobodnim padom u karter.

            Ukoliko motor ima problema sa produvavanjem zna da se stvori preveliki pritisak u karteru koji se postavlja kao protivpritisak ulju i usporava cirkulaciju ulja kroz turbinu.
            Zasad jos nisam cuo da se cev promera 1cm najmanje zacepila, da koksa ulje od pregrejavanja turbine na ulazu u turbimu da, ukoliko je motor benzinac i ide sa siromasnom smesom i ukoliko se neceka pre gasenja motora da se temperatura izduva svede na normalu za gasenje.

            TuRbina ima na ulazu u sam uljani kanal redukciju protoka da bi se drzao jedan stabilan pritisak u njoj a na evakuaciji je dakle slobodan pad u karter.
            Ukoliko izlaz ulja iz turbine nije 100% okrenut na dole, vec stvara probleme.

            Isto tako i lose funkcionalan iberlauf koji treba da rastereti kuciste motora od nadpritiska zna da bude posledica crkavanja turbina.

            Sad, sta se stvarno desilo?? Tesko je znati
            Mada, znam iz iskustva, TuRbo seervis iz BGa, koji je meni remontovao jedan stari Garrett T03 je odradio posao sa lezajevima od "sira" koji su drzali relaciju od 6000km i tu je bio stop
            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
            move your mind

            Comment

            • Uros Piperski
              CBC Senator XXL
              • 31.01.2005
              • 2978
              • Beograd

              #21
              Koji je to servis, Boost?


              RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

              Comment

              • BOOST
                Founder - Admin od Začetka
                • 29.09.2004
                • 8726
                • Gislaved//Sweden
                • SAAB 9000 AERO R; SA

                #22
                Slobodan, Turbo servis kod mislim da je bilo Interkontinentala, da se sa zadnje strane prodje i onda ispod jednog viadukta pa se pojavi pijaca sa desne strane.
                Tu bas iza viadukta skoro nemoguce naci se skrene i sidje se do radionice.
                Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                move your mind

                Comment

                • Wiz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3104
                  • Nish

                  #23
                  u odnosu na opel gde se vise cuje (klasicni) zvuk (zveketanja) dizela.
                  Nisi vozio Kaddeta sa isuzu 1.5 on bas lepo zvizdi,mnogo lepse nego ovaj sto mi imamo 2.0 DI





                  Bez da se vodi racuna o nacinu gasenja posle voznje:

                  Garret turbine 250.000+ km

                  Mitsubishi turbine 150.000 + Km

                  KKK turbine 200.000+ Km

                  ====================

                  2 minuta na leru pre gasenja motora i nestiskati ga u TuRbo zonu pre postignute radne temperature ULJA Mig

                  Garret + 100.00Km

                  Mitsubishi +150.000km

                  KKK + 100.000km

                  ===========================


                  BOOST valjjda je obrnuto,da nije tvoj previd
                  Primecujem da KKK najvise izdrzi kada se cuva,a Mitshiju je skoro svejedno

                  Comment

                  • BOOST
                    Founder - Admin od Začetka
                    • 29.09.2004
                    • 8726
                    • Gislaved//Sweden
                    • SAAB 9000 AERO R; SA

                    #24
                    Pogresno si protumacio, mitsu je najosetljiviji, 150 ako ga nepazis a jos 150 ako ga pazis
                    Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                    move your mind

                    Comment

                    • Wiz
                      CBC Senator XXL
                      • 30.09.2004
                      • 3104
                      • Nish

                      #25
                      Aha jeste,a jel vredi ugraditi intercooler kod dizela,mada kod mene je KKK a tek sam na 140k i pazim sta radim

                      Comment

                      • BOOST
                        Founder - Admin od Začetka
                        • 29.09.2004
                        • 8726
                        • Gislaved//Sweden
                        • SAAB 9000 AERO R; SA

                        #26
                        IC se uvek isplati, nemoj preveliki, neki od npr SAAB 900 T je zadovoljavajuci.
                        Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                        move your mind

                        Comment

                        • Wiz
                          CBC Senator XXL
                          • 30.09.2004
                          • 3104
                          • Nish

                          #27
                          samo jos kazi kako da ga ugradim,jel moze od necega drugog u nedostatku Saab-a

                          Comment

                          • Black Knight
                            CBC Senator XXL
                            • 13.10.2004
                            • 2020
                            • Novi Beograd, kicblo

                            #28
                            ja sam uzeo IC...trazim cevi...necu creva nego Al-u cevi...


                            a cini mi se da sam uzeo od HF Delta Intergrale... ne znam od cega je?!

                            p.s. malo je veci od Vectrinog 2.0 DTI koji je 300x200x50mm a ovaj cu sutra tacno da premerim...
                            Injection is good,but I'd rather be blown!

                            Comment

                            • *Egon*
                              CBC Senator XXL
                              • 31.12.2004
                              • 1232
                              • Beograd, Dorcol, N 44

                              #29
                              Originally posted by BOOST
                              Slobodan, Turbo servis kod mislim da je bilo Interkontinentala, da se sa zadnje strane prodje i onda ispod jednog viadukta pa se pojavi pijaca sa desne strane.
                              Tu bas iza viadukta skoro nemoguce naci se skrene i sidje se do radionice.
                              Prekoputa buvljaka, na istoj strani gde je tocenje plina i odmah iza njih sa desne strane.
                              Garaza
                              1996 SAAB 900 NG Cabrio

                              Comment

                              • Eon
                                Moderator
                                • 10.03.2005
                                • 4225
                                • Beograd-NBG-44
                                • Superb 2.0 4x4 DSG

                                #30
                                Moja turbina je Garret. Motor mi je DTI. Interesuje me da li IC treba povremeno da se cisti i kako?
                                Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                                Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                                Comment

                                Working...
                                X