Stanje stvari u Srbiji

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nidza
    CBC Senator XXL
    • 16.04.2008
    • 496
    • nbgd

    Stanje stvari u Srbiji

    Nisam hteo da pravim offtopic na jednoj drugoj temi, ali zverkov post mi je dao ideju da pokrenem temu da bih dobio odgovor na izvesna pitanja koja se tiču našeg tržišta. Situacija jeste krajnje zanimljiva, i voleo bih da se maksimalno suzdržimo od flejma ne bismo li izvukli neki konkretan zaključak.

    Ovde se više ne postavlja pitanje voleti ili ne voleti određen auto, marku ili već šta, nego pokušavam da budem objektivan u sagledavanju šta dobijam konkretno od određenog proizvoda, za određene pare, uključujući tu i eksploataciju.

    Na toj temi je čovek postavio pitanje šta da kupi za 10.000 evra, velika lova za mene, ako se ja pitam. Vidim da naginje ka Nemcima, a neki od njih se približavaju pomenutoj cifri, iako su debelo prevalili pola puta do punoletnosti. Auto je potrošna stvar, svaki sklop na njemu se sastoji od materijala koji stare i habaju se, ili samo stare, a neki ozbiljno i zastarevaju, posebno kada dođemo na pitanje ergonomije i bezbednosti.

    Na primer sledeći auto:
    http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=58862

    Ako zanemarimo šta je falsifikovano na cajgeru, recimo da uzmemo neki evropski prosek od 35.000 godišnje, znači mogao je da pređe i manje, ali isto tako je mogao da pređe i više. Gotovo 300.000km.

    Onda na primer sledeći auto:
    http://www.polovniautomobili.com/auto_o ... p?id=61628

    Školski primer 35.000km godišnje, verovatno Italija.

    Oba automobila su moderni dizeli, tu negde im je oprema, ajde da kažemo da su približni sa ergonomijom. Ostaje velika razlika u godištu, pored velike razlike i u ceni u korist znatno mlađeg.

    Šta je još objektivno u poređenju ovih vozila?

    Moderni dizeli gotovo sigurno bez većih tegoba prelaze 300-500 hiljada km. Ako uzmemo 300 hiljada kao kritičnu brojku, pomenuti A3, ne mogu da kažem da je rizična kupovina, ali može se očekivati skup kvar, dok je Stilo daleko od te brojke.

    Vozio sam se u oba automobila, zapravo, vozio sam se u mnogo različitih modernih automobila svežijeg godišta, ako tako Audija uopšte možemo da nazovemo, i moj konačni utisak je da su razlike između njih, onako na prvu loptu, sve manje iz generacije u generaciju. Takođe molim sve da ne krenu sa kvazi argumentima koji nisu na mestu - te Stilo škripucka, crkava, loši materijali i slično. Bilo koji razdrndan polovnjak je - razdrndan, i naravno da škripi i lupa i otpada sve. Moj dobar drugar voli da aka kola, što svoja, što službena, i to sve lupa i udara, razvaljuje, tuče po ivičnjacima - treba da vidite novu novcatu Octaviu posle 10 hiljada kako izgleda kao da je prešla 300. Znači, molba u ovoj kalkulaciji - zanemarujemo uništene, satrte, istrošene polovne automobile. Po mojim kriterijumima, istrošen polovan auto mora da košta plafon pola cene očuvanog - kod nas to ne postoji, ljudi jednostavno kupuju sve redom, neverovatno ali istinito.

    Konačno pitanje - šta na ovom Audiju opravdava ovu cenu? Po mojim kriterijumima, to je jedan istrošen auto, koji je odradio svoje. Ja ga ne bih kupio. Odmah da se ogradim - meni ne titra "dole" ni kad se spomene Audi, niti Fiat, još manje Alfa, VW, Reno, Honda, Toyota, nebitno. Hoću za moj novac da se vozim najbolje, najbezbednije, najtiše i najudobnije moguće - ali bih ostao u ovoj klasi. Ja sam Stila iz Avatara platio 7200€ pre više od godinu dana, i tad je, kao i sad, bio i ostao veoma očuvan auto spolja i iznutra. Motor lepo radi, na 120.000 sam imao redovan veliki servis, imao sam dva mala servisa i sad će i treći. Zamenjena je lamela ubrzo po kupovini, nije veliki trošak, zamenjene prednje pločice. Ništa ne lupka, ne škripi, udoban, tih - ne mogu ništa posebno loše da kažem o vozilu posle više od godinu dana vožnje, čak iako zanemarimo poprilično razumnu cenu koju je plaćen.

    Molim još jednom da ne bude flame-a, voleo bih da pročitam i druga viđenja problema, bez stereotipa, nego da vidimo čime se i zašto vozimo, i za koje pare. Još nešto, nije tema Audi vs Fiat, ni slučajno, posmatramo celokupno tržište, možemo i sve klase. Stilo je interesantan jer ga vozim i mogu da napišem sve što je potrebno o njemu.

    Zahvaljujem se unapred na svim odgovorima.
    Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.
  • zverko
    CBC Senator XXL
    • 19.08.2005
    • 7085
    • BGD
    • Audi A4

    #2
    DELETED
    deutsche gemacht-gut gemacht...

    Comment

    • nidza
      CBC Senator XXL
      • 16.04.2008
      • 496
      • nbgd

      #3
      Mislim da nisam mogao uljudnije da zamolim da odgovori na moja pitanja budu bez flejma i vređanja, a dobio sam klasičan ulični žargon začinjen sa još malo dima i magle. Očigedno su nam viđenja problema veoma različita, ali to može da se kaže i na kulturan način. Mislim, meni je svejedno, govori kako najbolje umeš, samo kad bi između epiteta bilo nešto konkretno i korisno.

      I drugo, ako nije problem ŠTA ih toliko za tu silnu razliku u parama baš toliko diferencira, bez onog - stavi ih jedan pored drugo - eto recimo da sam ih stavio i ne vidim. Jedan je star 3 godine i prešao je oko 100.000km, što se i vidi na njemu, drugi je prešao 300.000km, što se takođe vidi na njemu, i skuplji je 2000e. To što je tvoj drugar kupio razvaljen polovan auto, zvao se on Stilo ili nešto drugo, za ne baš malo para, ne znam kakav je to argument?

      So?
      Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        nidzo, vrlo interesantan "motiv" za diskusiju i potpuno razumljivo pitanje koje postavljash, gde su granice racionalnosti i zdravog razuma pri izboru polovnog automobila.

        Medjutim, nemoj zaboraviti da od 6 milijardi ljudi na planeti nam Zemlji, ne postoje ni 2 (u dlaku) ista. I sijamski blizanci se mogu razlikovati (dodushe uz malo prakse ), a nastali su iz iste jajne celije.

        Valjda razumesh poentu, svi smo mi razlichiti i svi smo mi "pricha za sebe", i svako od nas dozhivaljava svet oko sebe na svojstven i individualan nachin, iako je on jedan te isti za sve. Shodno tome, ljudi se obzirom na razlichit "genetski materijal" na razne i drugachije nachine i formiraju kao individue, tako da si postavio pitanje na koje nema odgovora. Ne postoji najbolje reshenje za sve. Sve ovo je najbolje sazheto u poznatu izjavu Winstona Churchill-a: 'you can't please all people at all times" iliti, u prevodu, "ne mozhesh zadovoljiti sve ljude u svako (isto) vreme".

        Poenta koju ti imash na umu je totalno razumljiva, i iz tvoje perspektive logika ti govori da si apsolutno u pravu. Sa druge strane, logika nekih drugih im govori da si 100% u zabludi. Ako si mislio da cesh otvaranjem ove teme doci na kraju do zakljuchka da ce ovi prvi da nabede ove druge da su u zabludi, ili obrnuto, onda si dzaba krechio Treba stvari ostaviti takvima kakve su, jer ovo mozhe da se otegne dokle god hocesh, ali opet necemos tici nigde. Jednostavno, neka svako radi po sopstvenoj logici, pa neka zhivi sa posledicama svojih lichnih izbora. Kakvi god oni bili

        Dakle, necemo se ovde dogovoriti i slozhiti ni o chemu, zato mi se vec javlja da ce kad-tad i ovde ili katanac ili brisanje, jer vec vidim gde to vodi... Kao shto rekoh, stvari treba ostaviti takvim kakve su, neka svako kusha chorbu koju je sebi zakuvao i mirna Bachka...
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • nidza
          CBC Senator XXL
          • 16.04.2008
          • 496
          • nbgd

          #5
          Ti si sasvim u pravu, ali ja sam puno stvari u životu naučio, zapravo najviše, od ljudi koji su vrlo različiti od mene. Za mene je uspeh kad neko uspe da me do adekvatne mere uvuče u svoj svet i objasni mi kako i zašto stvari vidi tako kako ih vidi. Kupovina nečeg tako skupog kao što je automobil, i vezivanje sebe za sve troškove eksploatacije je, mora biti racionalna stvar. Ako smo izašli iz sfere racionalnosti, a čini mi se da smo lagano počeli, to sve nije za ovu temu.

          Prosto, da li je moguće razviti ovu temu u nešto korisno, bez stereotipa iz prošlosti i uzajamnog pljuvanja? Jednostavno, da jednostavnije biti ne može - auto pored auta, šta na ovom drugom toliko vredi da ću da sedim kući narednih 10 zima, umesto da svake zime narednih 10 godina po nedelju dana provedem na nekom skijalištu u Italiji ili Francuskoj? Naravno - za dve osobe.

          Da li sve te stvari koje izdvajaju određene "Premium" brendove stvarno toliko vrede? Toliko, da ljudi koji imaju ograničen budžet, radije kupuju 10 godina star auto, umesto onaj star 2?
          Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

          Comment

          • Marcus
            CBC Senator XXL
            • 19.10.2007
            • 631
            • Novi Beograd - B62

            #6
            Evo nesto i ja da kazem..

            Drugar ima stila, crvenog, sa foruma je decko... Auto je presao 85000 i stvarno nije imao neke kvarove sem redovnog servisa, a vozi ga 2 godine i za to vreme je presao 20k kilometara... Po meni taj auto moze da vredi i preko 6000, s obizorm da je kraj 2003...

            Al isto tako, DTM je prodavao astru f turbo '93, za 5500.... I bez obzira na godiste toga automobila, ja da imam, dao bih toliko para jer smatram da vredi... pa recimo bar 5000....

            Svako od automobila zeli nesto drugo, i ne kupuju ih svi iz istog razloga... Verujem da je Zverko kupio audija bas zbog njegove luksuznosti, a za iste pare je mogao da kupi i nesto novije... Medjutim, bar po meni, daleko od toga da novije mora da znaci i bolje... Vozio sam se u xm-u '97 u full opremi... auto je avion i pojam za svakog stila kad je u pitanju unustrsanjost... ne samo za stila, vec za mnoge druge automobile...

            Ok, sad sam i ja uporedio dve razlicite klase, al je poenta mog pisanja bila da objektivno napisem da mnogi grese ako misle da je noviji auto u boljem stanju od nekog starijeg... to bar kod nas nije slucaj...

            Citam i onu temu astra h vs stilo.... toliko subjektivnih misljenja nisam u zivotu procitao... svaki cigo brani svoga konja... tek poneko uskoci i kaze nesto objektivno... tako je bilo i tako ce biti...

            Comment

            • zverko
              CBC Senator XXL
              • 19.08.2005
              • 7085
              • BGD
              • Audi A4

              #7
              DELETED
              deutsche gemacht-gut gemacht...

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                recimo da uzmemo neki evropski prosek od 35.000 godišnje
                po statistikama evropski prosek je nekih 12.000km, do 12.500km zavisno za koju godinu se uzme podatak.

                35,000 godišnje je profesionalna upotreba auta, firmin auto koji služi za obavljanje terenskog posla.

                shodno poreklu auta bi trebalo uzimati i sve posledice kupovine polovnog u smislu očekivane prethodne upotrebe/ kilometraže.

                Moderni dizeli gotovo sigurno bez većih tegoba prelaze 300-500 hiljada km
                hm, da li ?

                statistike ukazuju da prve havarije dizela se očekuju na oko 80,000km, da većina dizela ima bar jednu ili dve havarije nekog vitalnog sklopa do 220-230,000km a veoma retki doguraju do 500,000km bez posete servisu i nekog vida /obima remonta.

                neki očekivani radni vek dizela pre kvara se procenjuje zavisno od modela do modela auta na oko 180,000km u proseku.

                preko 250,000km naglo raste verovatnića žestokog i veoma skupog kvara, pri čemu su osetljiviji automobili koji se koriste u gradksim uslovima vožnje sa puno kreni -stani ciklusa.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • nidza
                  CBC Senator XXL
                  • 16.04.2008
                  • 496
                  • nbgd

                  #9
                  zaboravio sam da si ti jedan od onih sto se vredja kad ti neko pomene auto u bilo kom kontekstu koji se tebi ne dopada
                  to samo pokazuje tvoj komplex i frustraciju.
                  Ja ne znam stvarno ko odlepi kad se spomene Stilo? Stekao sam utisak da te nenormalno nervira, u svakoj si temi da pljuješ po njemu. Zapravo mi se čini da si ti na neki čudan način mnogo više vezan za Fiat nego svi mi ostali koji ga vozimo. Ovo sve što ti pišeš o ovom automobilu prevazilazi malo neki racionalni odnos - pobogu, to je samo jedna obična stvar, prevozno sredstvo, i to uopšte nije loše prevozno sredstvo. Možda nije dobro kao Audi da bi se istetovirao sa krugovima po čitavom telu, ali siguran sam da će tiho, udobno i jeftino, i što je najvažnije, bezbedno da me vozi narednih 50tak hiljada pre nego što bude prosleđen sledećem vlasniku.

                  Zamolio bih te, ako nije preveliki problem, da pljuvačinu prošetaš do neke druge teme - tj. da pokušaš da odćutiš ako već ne želiš da pomogneš. Shvatili smo poruku, Stilo je sr@nje, ja sam isfrustriran što ga vozim, kao i svi ostali meni slični, pusti sad i druge da nešto napišu, tema nismo ja i meni slični kompleksaši koji vozi Fiat ('ebem ti kako ovo smešno zvuči - skoro kao da sam napisao Dacia Logan, to su tek teški kompleksaši).

                  Stilo je ovde samo jedan slikovit primer, ostavimo ga po strani, ima još dosta automobila za obične smrtnike u klasi, npr. Pežo 307 ili Megane II. Zanimljivo je da se za prihvatljiv novac može uzeti i Hyundai Sonata. Ne znam kako sam nju zaboravio, ali to je jedan neverovatno zanimljiv automobil, samo malo preveliki za moj ukus. Ponuđen mi je fenomenalan primerak, 2002. godište, 60.000km, plin, neka gomila konja iz 2000 kubika. Strašno zanimljiv auto, sve na mestu, sem što to nije ono što sam tražio, tako da je otpao.

                  So?
                  Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                  Comment

                  • nidza
                    CBC Senator XXL
                    • 16.04.2008
                    • 496
                    • nbgd

                    #10
                    Originally posted by sw.brick
                    preko 250,000km naglo raste verovatnića žestokog i veoma skupog kvara, pri čemu su osetljiviji automobili koji se koriste u gradksim uslovima vožnje sa puno kreni -stani ciklusa.
                    Sa ovim se potpuno slažem i gađao sam ovu kilometražu kako bih izbegao kritične kilometraže. Mislim da preko 200.000km svakom motoru, bez obzira na gorivo, povećava verovatnoće otkaza.

                    Ovo zasad govori vrlo ozbiljno u prilog kupovine što mlađeg vozila.

                    BTW, 12500km mi se čini isuviše malom kolometražom za evropski prosek.

                    edit: našao sam za UK cifru od 8300mil u 2005., porast od 9000mil u 2006. Čak i ako pretpostavimo tendenciju rasta do 10.000 u 2008mil, i dalje je tvoja cifra bliža. Ne znam kako stoje stvari kod Italijana, Francuza i Švajcaraca odakle se najviše vozila i uvozi.
                    Ne brže od života. Vodite računa sa kim sedate u kola kao suvozač.

                    Comment

                    • sw.brick
                      CBC Senator XXL
                      • 09.10.2004
                      • 8141
                      • Beograd, barajevo-zemun
                      • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                      #11
                      To što je tvoj drugar kupio razvaljen polovan auto, zvao se on Stilo ili nešto drugo, za ne baš malo para, ne znam kakav je to argument?
                      pa u tome i jeste argument.
                      Stilo kao gotovo novi auto je već razvaljen posle nekoliko godina upotrebe i par stotina hiljada.

                      da ne ubacujem Audi, recimo da istu kategoriju premium klase uporedim pa uzimam Mercedes.

                      taj neće biti razvaljen posle nekoliko godina i par stotina hiljada.

                      kod njega će stadijum u kome je već Stilo (prosečni, na velikom uzorku broja komada različitih vlasnika) kako kažeđ raspadnut nastupiti posle 15-25 godina i 500,000-800,000km.

                      poenta je da usled različitog kvaliteta materijala, konstrukcije i izrade je i ciklsu starenja različite brzine.

                      Mercedesi W126 iz 80tih se naveliko i danas voze u ispravnom stanju, a Fiat Argenta ili Ritmo iz toga doba da vidiš na ulici u saobraćaju danas je gotovo raritet za slikanje. tek poneki rpeživeli primerak.

                      isto je i sa Audijem, modela 100 iz 80tih godina i dalje ima podosta u saobraćaju, mnogi i u taxi službi danas.

                      naći Fiata iz 80tih u taxi službi danas je ravno čudu.

                      pojednostavljeno, Stilo ima relativno mali preostali očekivani radni vek kao polovni auto i stoga i nižu cenu na tržištu.

                      Audi ima relativno dugačak preostali očekivani radni vek i shodno tome višu cenu.

                      npr, retko ko očekuje da Stilo proizveden recimo 2005. godine bude u upotrebi 2028. godine bez bitnije popravke, ispravan i u svemu voznom stanju a da pri tome nije bilo troškova krupnijeg ulaganja.

                      ili na drugačiji način, da li bi neko bez razmišljanja i nepoznate istorije mogao da uloži svoj novac u neki Fiat proizveden recimo 1992. godine. recimo Fiat Croma i smatra da je to dobra investicija.

                      na tržištu polovnjaka se najviše plaća imidž, predistorija kvaliteta pojedinog modela i shodno tome očekivana "količina" upotrebljivosti kod budućeg vlasnika tokom više narednih godina.

                      to je ponekada život modela na staroj slavi, pa time neopravdano za pojedinu marku, ponekada je model/ marka potcenjena a zaista vredi više.

                      ali obično, se tokom vremena to balansira i cena na (slobodnom bez ograničenja) tržištu kakvo je recimo Švajcarsko, Belgijsko kao polovnog bude u skladu sa realnom preostalom vrednosti za novog kupca.


                      brzina propadanja auta postoji kao pravilo, i model po model se razlikuju po brzini propadanja u bukvalnom identičnim uslovima eksploatacije.

                      zato je za japance dugo vremena važilo da su jako pouzdani kao novi, ali kao polovni enormno gube vrednost kada napune 11 godina.

                      retko ko hoće da kupi japanca starog recimo 16 godina. ali Audi star 16 godina je i dalje prihvatljiv i cenjen kod kupaca.

                      pri tome japanac je pouzdaniji od Audija kada su oba auta potpuno nova.

                      jednostavno japanci brže stare, brže postaju razvaljen auto (da tako kažem).

                      ali, to je sve uslovno jer se stvari u svetu brzo menjaju.

                      niti je Audi za večna vremena extra kvalitet izrade baš svaki model, niti je svaki japanac oličenje pouzdanosti, niti je svaki italijan problematične elektrike koji ne može da upali kada zahladni zimi i padne pola metra snega niti je svaki francuz skupi unikat gde za svaki deo treba enciklopedija ko je tog dana pri montaži tog primerka bio dobavljač ugradjenog dela.

                      danas je auto industrija globalni biznis gde često više brendova deli jedan te isti auto a marketing samo lepi nalepnice po potrebi.

                      stoga treba biti oprezan u generalizacijama danas bilo koji model i bilo koji brend da je u pitanju.

                      Italijanski brendovi su bili ispod prosečnog kvaliteta tokom 80tih i veći deo 90tih i stoga ih prati dugo formiran eho koji se odražava na cenu.

                      od tamo negde 97-98 italo auto industrija je počela da se izvlači iz dubioze i to se danas jasno vidi.

                      ali tržište je neumoljivo i tek za 15-20 godina će Fiat postati možda cenjena marka ako zadrži i unapredi današnji dostignuti kvalitet.

                      poučan je primer korejskih vozila- danas su kvalitetnija od mnogih ili gotovo svih evropskih a opet tek je nedavno počeo da im rast rejting na tržištu polovnjaka.


                      a opet, svaki primerak polovnog auta je priča za sebe i može da bude i odlična ponuda i katastrofa bez obzira na brend/model/ godište.
                      volvo
                      945 SE turbo lpg
                      344 GL lpg

                      Comment

                      • sw.brick
                        CBC Senator XXL
                        • 09.10.2004
                        • 8141
                        • Beograd, barajevo-zemun
                        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                        #12
                        Mislim da preko 200.000km svakom motoru, bez obzira na gorivo, povećava verovatnoće otkaza
                        kod benzinca je ta brojka verovatnoće negde na oko 320,000km kada se može očekivati prvi kvar motora.

                        da ne tražim aktuelni podatak, evropski prosek je negde oko 11,600km za zapadnu evropu i oko 16,000km za istočnu evropu.
                        u proseku za celu, negde tu oko 12,000km za vozila u ličnom vlasništvu, dakle gradjani.
                        volvo
                        945 SE turbo lpg
                        344 GL lpg

                        Comment

                        • neshaoct
                          Banovan
                          • 18.08.2007
                          • 1754
                          • Beograd, Rakovica

                          #13
                          Re: Stanje stvari u Srbiji

                          Originally posted by nidza
                          Nisam hteo da pravim offtopic na jednoj drugoj temi, ali zverkov post mi je dao ideju da pokrenem temu da bih dobio odgovor na izvesna pitanja koja se tiču našeg tržišta....
                          Mislim da je ovo veoma vazno...jer, znamo kakva polovna vozila uglavnom stizu kod nas...

                          Npr :
                          FIAT Stilo 1.6 16V (2002), klima, ABS, ASR, nove gume, city servo, el. podizači, plav, 5.800 EUR.
                          FIAT Stilo 1.6 16V (2003), 5v, oprema, 5.800 EUR.
                          FIAT Stilo 1.6 (2002), 65.000km, siv, klima, 6.900 EUR.
                          FIAT Stilo 1.6 (2002), sve osim kože, 5v, 6.800 EUR.
                          FIAT Stilo 1.6 16V (2003), 3v, siv metalik, ful sem kože, 6.600.
                          itd...itd...

                          A, onda ovo :
                          Fiat Stilo JTD 115KS, Activ, 06/2002. - 7.000 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

                          Fiat Stilo 1.2 16V Active, 10/2002. - 7.200 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

                          Fiat Stilo 1.9 JTD 08/2002. - 7.450 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=4

                          Fiat Stilo 1.9 JTD 115 Dynamic 02/2002. - 7.850 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=9

                          Fiat Stilo 1.8 16V Dynamic 04/2002. - 7.900 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=11

                          Fiat Stilo 1.6 16V Dynamic 04/2002. - 7.990 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=14

                          Fiat Stilo 1.6 16V Dynamic 07/2003. - 8.250 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=18

                          Fiat Stilo 1.8 16V Dynamic 05/2002. - 8.500 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=22

                          Fiat Stilo 1.6 16V 02/2003. - 8.790 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=24

                          Fiat Stilo 1,9 JTD Active, 03/2003. - 8.950 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=27

                          I, za kraj ovih primera :
                          Fiat Stilo 2.4 20V Abarth, 04/2002. - 10.900 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... eNumber=44


                          Koliko bi kostali ovi primerci kod nas ?
                          Da li uopste mogu da se cenovno porede sa onih par komada koje sam stavio kao primer iz nasih Oglasa ?

                          A, sto ne mogu ?
                          Zar nije Fiat Stilo i jedno i drugo ?

                          Problem je sto kod nas iz uvoza dolaze...''slabo'' ocuvani primerci...
                          I, onda eto stereotipa kako mu sve kucka unutra...kako skripuca, zvoni i sl...
                          Naravno da ce da zvoni i cvrci kad je dosao slupan, sa svih 6 vazdusnih jastuka aktiviranih, i onda je sve to sklapano u nekoj nasoj garazi....


                          Isto to vazi i za druge automobile...
                          Problem je u nasem trzistu...
                          O svim automobilima iz uvoza mi ne mozemo imati objektivno misljenje, jer nam uglavnom dolazi na placeve evropski krs.
                          I, onda na tom evropskom krsu, mi kao treba da formulisemo stav da li je odredjeni model dobar, ili nije dobar...

                          Kako to da ocenimo, kad nam uglavnom dolaze krsevi...sa malim nijansama u tome koliko su propali...?...
                          Vidite iz onih primera koliko kosta Stilo u GER koji nije krs.
                          Ali, takvih nema na nasim placevima.

                          Ono sto je takodje cinjenica :
                          FIAT na modelu Stilo nije zaradio pare.
                          FIAT je imao mnogo neprodanih komada u prvim godinama, jer su predimenzionisali proizvodnju.
                          Da bi tako predimenzionisanu proizvodnju, koja nije odgovarala traznji, nekako finansijski doveli na 0, smanjili su standardni nivo opreme kod kasnijih serija.
                          Zato je moguce naci Stilo 2004. sa 4 vazdusna jastuka, ali ne i Stilo 2001. sa manje od 6 vazdusnih jastuka.

                          Kao sto i nidza rece, nije samo stvar u Stilu...
                          Isti takvi evropski krsevi dolaze i kad su drugi proizvodjaci u pitanju...
                          Nije valjda da kod nas na placeve dolazi npr. ovakav Golf 4 :

                          VW Golf 1.6, 05/2002 - 10.000 eura
                          http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1

                          Kod nas su ovakvi po Oglasima :
                          VW Golf IV 1.4 16V (2003), 5v, metalik, registrovan i ocarinjen, ful oprema osim kože, 97.000km, 8.900 eura

                          VW Golf IV 1.9TDi 85KW (2000), 5v, klimatronik, alufelne, bord kompjuter, na ime kupca, 8.300 eura

                          Fora je sto je ljudima teze da poveruju da i Golf koji dodje iz uvoza na neki nas plac, nije izabran po sistemu najboljeg i najkvalitetnijeg primerka, vec je biran ''malo'' drugacije...

                          Comment

                          • zverko
                            CBC Senator XXL
                            • 19.08.2005
                            • 7085
                            • BGD
                            • Audi A4

                            #14
                            takodje DELETED zbog korisnika da bi mirno mogli da spavaju
                            deutsche gemacht-gut gemacht...

                            Comment

                            • jomini
                              CBC Senator XXL
                              • 11.03.2007
                              • 490
                              • Novi Sad

                              #15
                              Originally posted by nidza

                              I drugo, ako nije problem ŠTA ih toliko za tu silnu razliku u parama baš toliko diferencira,

                              So?
                              Potražnja. Tržište. Ovde je tako, negde nije.
                              San ispunjen. Impreza Turbo.

                              Comment

                              Working...
                              X